nathalie schreef:zo'n rode hufter
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nee he ze zijn er weer: TEKEN
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: nee he ze zijn er weer: TEKEN
AnneMarie schreef:Elke dag knoflook is voor je hond erg slecht, ik ben er accuut mee gestopt toen ik dat hoorde. Tea tree is ook niet goed dus daar ook mee gestopt. Welk middeltje is dat van de Silverlinde?lieke schreef:Ik geef mijn honden elke dag een paar knoflooktabletten en geen vlo of teek te zien. Als ik naar het bos ga spuit ik er nog even een middeltje van de Silverlinde overheen. Stinkt vreselijk, net als autan, maar het werkt als een tierelier. Voor mij al jaren geen chemische middeltjes meer.
Je mag ook geen rauwe knoflook geven. Maar die knofloxtabletten geef ik al jaren en er is nooit een probleem mee geweest (en collies hebben gevoelige maag en darmen dus merk je gelijk als er iets aan de hand is). Dit middel bedoel ik: http://shop.silverlinde.com/products/pr ... spray.html

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik gebruik niks tegen teken of vlooien. Vlooien hebben de meiden haast nooit, af en toe zie ik er eentje en die heb ik dan volgens mij meegenomen als ik bij iemand ben geweest met katten. Teken haal ik gewoon van mijn honden af en plet ze.
Al die chemische rotzooi in of op mijn honden vind ik driemaal niks.
Al die chemische rotzooi in of op mijn honden vind ik driemaal niks.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Karin_Yerva
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Alaska malamute
- Contacteer:
Hoeveel knoflook tabletten op kg hond gebruiken jullie gemiddeld? Onze meid is schijnbaar allergisch voor frontline want waar het toegedient is heeft ze nu een hele kale plek op d'r huid. Vanmiddag nog ff naar de DA om zeker van te zijn dat het een allergie is.
Maar bij onze hond kunt je vanwege haar dikke ondervacht ook haast geen teken weer terug vinden tenzei je haar iedere dag iedere mm van de vacht gaat nakijken. Dat is het enige nadeel van een malamute z'n dikke en wollige ondervacht. voordeel is dat ze een lichte vacht (wolfsgrau) heeft zodat je de teken die nog lopen snel ontdekt. Tot op heden al een stuk of 6 lopende en 2 vaste teken bij haar verwijderd waarvan er zich 1 all behoorlijk volgezogen had.
Ik wil zo min mogelijk chemische troep aan de hond toedienen. Onze vorige hond kwam er ook niet onderuit, maar toendertijd had je nog pillen van programm en die werkte prima. Nu heb je alleen die vreselijke pipetjes die ook nog vreselijk toe te dienen zijn vooral met zo'n dikke vacht.
Maar bij onze hond kunt je vanwege haar dikke ondervacht ook haast geen teken weer terug vinden tenzei je haar iedere dag iedere mm van de vacht gaat nakijken. Dat is het enige nadeel van een malamute z'n dikke en wollige ondervacht. voordeel is dat ze een lichte vacht (wolfsgrau) heeft zodat je de teken die nog lopen snel ontdekt. Tot op heden al een stuk of 6 lopende en 2 vaste teken bij haar verwijderd waarvan er zich 1 all behoorlijk volgezogen had.
Ik wil zo min mogelijk chemische troep aan de hond toedienen. Onze vorige hond kwam er ook niet onderuit, maar toendertijd had je nog pillen van programm en die werkte prima. Nu heb je alleen die vreselijke pipetjes die ook nog vreselijk toe te dienen zijn vooral met zo'n dikke vacht.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ik geef elke dag een knoflooksnoepje van Biofood. Baat het niet, dan schaadt het niet. Vorig jaar was het aantal teken te overzien, dit jaar tot dusver twee die zich hadden vastgezet en een paar die nog geen plekje hadden gevonden. Ik kijk het even aan en anders haal ik ook een Scaliborband.

Groetjes,
Sandra
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik geef per hond 3 tabletten en mijn honden zijn respectievelijk 22, 24,5 en 26kg. Omdat zij ook zo'n dikke/lange vacht hebben, vind ik die pipetjes ook vreselijk en banden werken sowieso niet goed op langharige honden. De teken bij mijn honden zitten trouwens ook voornamelijk op de kop/poten en niet in het lange haar.Karin_Yerva schreef:Hoeveel knoflook tabletten op kg hond gebruiken jullie gemiddeld? Onze meid is schijnbaar allergisch voor frontline want waar het toegedient is heeft ze nu een hele kale plek op d'r huid. Vanmiddag nog ff naar de DA om zeker van te zijn dat het een allergie is.

- Rikoy
- Zeer actief
Hier werkt de scaliborband ook niet, de kraag is te behaard Frontline werkt ook voor geen meter. :M:lieke schreef:Ik geef per hond 3 tabletten en mijn honden zijn respectievelijk 22, 24,5 en 26kg. Omdat zij ook zo'n dikke/lange vacht hebben, vind ik die pipetjes ook vreselijk en banden werken sowieso niet goed op langharige honden. De teken bij mijn honden zitten trouwens ook voornamelijk op de kop/poten en niet in het lange haar.Karin_Yerva schreef:Hoeveel knoflook tabletten op kg hond gebruiken jullie gemiddeld? Onze meid is schijnbaar allergisch voor frontline want waar het toegedient is heeft ze nu een hele kale plek op d'r huid. Vanmiddag nog ff naar de DA om zeker van te zijn dat het een allergie is.
Ze zitten hier wel tussen de lange haren, waar je idd moeilijk bij kunt komen.
Ik ga die tabletten maar eens proberen, is een capsule niet handiger?
Ik vind teken zo goor.
Hoeveel capsules zou ik moeten geven voor 40 kg?

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hier werken de pipetten van Beaphar dit jaar niet meer, ze zitten elke dag vol, de teken lopen zelfs over ons heen. Sancho had er een ín de ooghoek, arme puppedup 
- stefanie
- Zeer actief
Ik denk ook dat je juíst resistentie in de hand werkt door altijd gif te gebruiken.AnneMarie schreef:Yuri36 waarom werk je restistentie in de hand als je alleen gif gebruikt als je werkelijk vlooien ziet?
En niet als je altijd geeft?!
Ik geef de honden momenteel niks tegen teken/vlooien. Ik houd ze gewoon goed in het oog en als ik er één zie, gaat ie dood.
Moet nog wel even tea-tree oil kopen. Heb ook een tijdje knoflook gebruikt tegen vlooien maar dat is er weer een beetje uitgeslopen.
- stefanie
- Zeer actief
Ik denk dat je hier gewoon pech hebt gehad en dat Kay gewoon door een nest teken is gelopen. Daar kan echt geen gif tegenop.MariskaB schreef:Ik heb Kay eerste jaar alleen Frontline gegeven, binnen een kwartier lopen, toen ik thuis kwam had hij er meer dan 20 alleen in zijn nek... ze zaten ook nog achter in z'n broek, op z'n zak etc... ik ben een uur bezig geweest om 'm teekvrij te krijgen!
Daarna Scaliborband gehaald, moest even gaan werken.. maar de rest van de zomer nog maar 2 x een teek gehad en afgelopen zomer 1!
- Rikoy
- Zeer actief
Hier werkt de tea-tree oil ook al niet meer.stefanie schreef:Ik denk ook dat je juíst resistentie in de hand werkt door altijd gif te gebruiken.AnneMarie schreef:Yuri36 waarom werk je restistentie in de hand als je alleen gif gebruikt als je werkelijk vlooien ziet?
En niet als je altijd geeft?!
Ik geef de honden momenteel niks tegen teken/vlooien. Ik houd ze gewoon goed in het oog en als ik er één zie, gaat ie dood.
Moet nog wel even tea-tree oil kopen. Heb ook een tijdje knoflook gebruikt tegen vlooien maar dat is er weer een beetje uitgeslopen.
Ik ga die knoflook capsules maar eens proberen, baat het niet dan schaadt het niet.
Met een langhaar is het zo moeilijk zoeken voordat je 1 van die bloedzuigers ziet. :N:

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
dhlover schreef:
Hier werkt de scaliborband ook niet, de kraag is te behaard Frontline werkt ook voor geen meter. :M:
Ze zitten hier wel tussen de lange haren, waar je idd moeilijk bij kunt komen.![]()
Ik vind teken zo goor.![]()
ik geef --juist om de dikke behaarde halskraag--een scalibor band
en ja ik vind het dus juist prima werken
scalibor om blitz--erg dun behaarde jr-- werkt dus niet die is allergies voor de scalibor
Fenneke en Baloe

- Rikoy
- Zeer actief
Zo zie je weer maar wat bij de één wel werkt werkt bij de ander weer niet.fenneke schreef:dhlover schreef:
Hier werkt de scaliborband ook niet, de kraag is te behaard Frontline werkt ook voor geen meter. :M:
Ze zitten hier wel tussen de lange haren, waar je idd moeilijk bij kunt komen.![]()
Ik vind teken zo goor.![]()
ik geef --juist om de dikke behaarde halskraag--een scalibor band
en ja ik vind het dus juist prima werken![]()
scalibor om blitz--erg dun behaarde jr-- werkt dus niet die is allergies voor de scalibor
Af en toe wordt ik er moedeloos van.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ik heb ook van alles geprobeerd maar nu bevalt de scalibor al jaren het best
nog wel teken hoor , helemaal teekvrij zal niet lukken denk ik en op buster zie je ze ok nog snel als ze nog lopen
net weer uit het bos en zo 5 teken erafgehaald
de scalibor komt vandaag binnen --besteld bij dursydog-- dus die gaat vanaf nu weer om
nog wel teken hoor , helemaal teekvrij zal niet lukken denk ik en op buster zie je ze ok nog snel als ze nog lopen
net weer uit het bos en zo 5 teken erafgehaald
de scalibor komt vandaag binnen --besteld bij dursydog-- dus die gaat vanaf nu weer om
Fenneke en Baloe

- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
hier ook vandaag frontline gebruikt en gebruik hierna nog 2 x de frontline(uiteraard met de tussen poses) omdat deze idd ook tegen teken werkt. voor vandaag en na de 2 volgende keren frontline gebruik ik bolfo.yuri36 schreef:@Reneey: mocht je iets anders willen proberen, dan kun je ook advantage als spot-on gebruiken.
Frontline en advantage zijn al wat oudere middelen, maar daardoor is er ook meer over de werking/veiligheid van die producten bekend. Ik gebruik nooit zo graag de nieuwere producten, ook bij medicijnen niet, omdat vaak nog niet zoveel over de bijwerkingen bekend is.
Vlooien kunnen echt een plaag zijn, het is alweer een heel tijdje geleden dat ik er veel over gelezen heb, maar vlooieneitjes kunnen geloof ik een half jaar of een jaar later nog uitkomen. En die eitjes kunnen echt overal terechtkomen, tot achter de plinten zelfs.
Ik hou ook niet zo van die chemische goedjes in de spot-ons, maar als je niks doet, heb je kans dat je uiteindelijk omgevingsspray moet gaan gebruiken, wat nog veel meer gif in je huis brengt, of in het ergste geval kun je je hele huis laten uitroken met chemische troep door een professionele ongediertebestrijdingsdienst.
Om dat alles te voorkomen, kies ik dan toch maar voor een spot-on in combinatie met de tabletjes.
Als je alleen maar behandelt als je vlooien ziet, en niet preventief, dan kun je resistentie in de hand werken.
Ook goed om resistentie te voorkomen, is om de zoveel tijd wisselen van spot-on. Zo gebruik ik zelf in de zomermaanden frontline omdat dat tegen vlooien en teken werkt, en in de winter advantage, dat werkt alleen tegen vlooien, maar dan zijn er toch geen teken.
- aman.en.don
- Zeer actief
vraagje over de knoflook. werkt dat tegen vlooien en teken? knoflook zuivert het bloed en te veel knoflook is bij paarden schadelijk, hoe zit dat bij honden? en ik heb knoflook poeder voor paarden hier liggen, mag je dat een hond ook geven? daro is net een kliko, klein beetje over zijn smuldier heen zal hij vast smakelijk opeten.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
aman.en.don schreef:vraagje over de knoflook. werkt dat tegen vlooien en teken? knoflook zuivert het bloed en te veel knoflook is bij paarden schadelijk, hoe zit dat bij honden? en ik heb knoflook poeder voor paarden hier liggen, mag je dat een hond ook geven? daro is net een kliko, klein beetje over zijn smuldier heen zal hij vast smakelijk opeten.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 923.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Teveel knoflook is ook schadelijk voor honden, het kan nl bloedarmoede veroorzaken.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Die pillen van Programm worden nu verkocht onder Beaphar anticonceptie, heb ze hier bij Intratuin gezien! Heb dit nu ook gegeven.Karin_Yerva schreef:.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dus ook regelmatig knoflookpillen geven kan heel schadelijk zijn voor de hond.
Ik ben ermee gestopt toen ik daar een artikel van een dierenarts over heb gelezen. Ga het weer opzoeken, volgens mij is hier ook een dierenarts in opleiding die in een topic over enten iets schreef over knoflook en giftigheid bij langdurig gebruik voor honden. Dus niet alleen als je vers geeft.
Zo lag tea tree ook onder vuur. Heb hier nog een spray liggen van de Tuinen maar heb die sindsdien niet meer gebruikt...
Ik ga die vlo teek spray van de Silverlinde eens proberen, ben pas eind mei weer in Brabant, dan haal ik het op, scheelt me 6,75 portokosten.
Ik ben ermee gestopt toen ik daar een artikel van een dierenarts over heb gelezen. Ga het weer opzoeken, volgens mij is hier ook een dierenarts in opleiding die in een topic over enten iets schreef over knoflook en giftigheid bij langdurig gebruik voor honden. Dus niet alleen als je vers geeft.
Zo lag tea tree ook onder vuur. Heb hier nog een spray liggen van de Tuinen maar heb die sindsdien niet meer gebruikt...
Ik ga die vlo teek spray van de Silverlinde eens proberen, ben pas eind mei weer in Brabant, dan haal ik het op, scheelt me 6,75 portokosten.
- aman.en.don
- Zeer actief
volgens mij heb ik voor het eerst vanochtend een (dode) teek gevonden sinds ik al dik 11 jaar honden heb.
er zat een beetje rond heel plat beestje met pootjes en klein zwart kopje op daro's wenkbrouw. hij bewoog totaal niet dus neem aan dat hij dood was? heb daro gister nog een spot on gegeven die ook tegen teken werkt.
er zat een beetje rond heel plat beestje met pootjes en klein zwart kopje op daro's wenkbrouw. hij bewoog totaal niet dus neem aan dat hij dood was? heb daro gister nog een spot on gegeven die ook tegen teken werkt.
-
AnneMarie
- Zeer actief
5% van de totale vlopopulatie vind je op je hond en de overige 95% in de omgeving in de vorm van poppen larven en heel veel eitjes....nathalie schreef:Vandaag liep er zo'n rode hufter over Ushi :M:
Maar bij haar zie je ze heel goed, dus ik doe er verder niks aan. Veeg ze er zo af.
brrr
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Knoflook kán schadelijk zijn voor honden aangezien het inderdaad bloedarmoede kan veroorzaken. Met mate geven dus. Hier krijgen de honden knoflookgranulaat. Buddha (15kilo) krijgt elke dag een theelepel en Baya (29kilo) krijgt een eetlepel.aman.en.don schreef:vraagje over de knoflook. werkt dat tegen vlooien en teken? knoflook zuivert het bloed en te veel knoflook is bij paarden schadelijk, hoe zit dat bij honden? en ik heb knoflook poeder voor paarden hier liggen, mag je dat een hond ook geven? daro is net een kliko, klein beetje over zijn smuldier heen zal hij vast smakelijk opeten.
Hier dus buiten knoflook geen andere middelen om teken (en vlooien) te bestrijden...

- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
en werkt dat goed? nooit last van vlooien en/of teken?
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
HEt was een teek hoorAnneMarie schreef:5% van de totale vlopopulatie vind je op je hond en de overige 95% in de omgeving in de vorm van poppen larven en heel veel eitjes....nathalie schreef:Vandaag liep er zo'n rode hufter over Ushi :M:
Maar bij haar zie je ze heel goed, dus ik doe er verder niks aan. Veeg ze er zo af.
brrr

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Sancho jankte sinds gisteren als je aan zijn snuit kwam. Ik dacht dat het door het wisselen kwam maar er bleek nu een volgezogen teek te zitten. Hij gilde toen ik hem weghaalde en er zit best een grote rode plek, ontsmetten jullie zoiets dan nog? Normaal doe ik dat niet maar Sancho leek er echt last van te hebben.