Smuldierverkoper schreef:Hallo allemaal,
Ik zie jullie berichtgeving op de site over Smuldier en de verkrijgbaarheid bij AH. Ik werd door een klant attent gemaakt op deze site en op het feit dat er discussie was over de prijzen in de supermarkt. Ik ben supermarktondernemer en verkoop ook Smuldier. Ik ben er even ingedoken. Jullie hondenbezitters hebben blijkbaar een korter geheugen dan jullie honden... Ik zag namelijk dat wij Smuldier Compleet 2 jaar geleden al verkochten voor 65 cent. Inderdaad ben ik ook daarna naar beneden gegaan naar 45 cent, denk omdat de AH bij mij om de hoek op 46 cent stond. Alleen schrik ik nu helemaal. Op ieder pakje dat we verkochten hadden we een groot verlies. Wij hielden ook vaak dozen op voorraad voor klanten maar daar was ik helemaal niet blij mee, want van producten waar ik aan verlies verkoop ik het liefst zo min mogelijk. Ik zie ook wel waar een verschil zit. Wij verkopen ook Smuldier hart, vlees, kip en pens, die hebben 6% BTW. Op de compleet zit echter 19% BTW. Waarom dat is, is me niet helemaal duidelijk maar ik denk dat de enkelvoudige soorten niet onder de BTW van diervoeding vallen en de compleetvarianten wel. Dus mijn netto verkoopprijs was 45 cent - 19% = 0,38 voor 400 gram = 95 cent per kilo! Nou hoop ik dat jullie begrijpen dat dat toch wel erg goedkoop is. Als je alleen al denk aan grondstofkosten, productie, verpakkingsmateriaal. Neem aan dat de producent ook nog wat wil verdienen, dan transport van producent naar distributiecetrum en naar de winkel.Toen ik zag dat AH er mee was gestopt ben ik ook direct omhoog gegaan in prijs naar de oorspronkelijke 65 cent. Echter het is nu nog steeds geen vetpot. Ik heb inderdaad recent een prijsverhoging gehad van de leverancier maar die is < 10%. Bij ons is Smuldier een hardloper, maar we verkopen dan ook geen Rodi en ik hoop dat jullie mij toestaan dat ik daar een klein beetje aan mag verdienen!
Dank voor uw begrip!
Peter
Dank voor je duidelijke uitleg
Volkomen begrijpelijk dat je de prijs aanpast als je er zo veel op verliest.Hier spreekt ook iemand die er geen bezwaar tegen heeft.