Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

winkelier die smuldier verkoopt stelt zich voor

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: winkelier die smuldier verkoopt stelt zich voor

Ongelezen bericht door marian* »

Smuldierverkoper schreef:Hallo allemaal,
Ik zie jullie berichtgeving op de site over Smuldier en de verkrijgbaarheid bij AH. Ik werd door een klant attent gemaakt op deze site en op het feit dat er discussie was over de prijzen in de supermarkt. Ik ben supermarktondernemer en verkoop ook Smuldier. Ik ben er even ingedoken. Jullie hondenbezitters hebben blijkbaar een korter geheugen dan jullie honden... Ik zag namelijk dat wij Smuldier Compleet 2 jaar geleden al verkochten voor 65 cent. Inderdaad ben ik ook daarna naar beneden gegaan naar 45 cent, denk omdat de AH bij mij om de hoek op 46 cent stond. Alleen schrik ik nu helemaal. Op ieder pakje dat we verkochten hadden we een groot verlies. Wij hielden ook vaak dozen op voorraad voor klanten maar daar was ik helemaal niet blij mee, want van producten waar ik aan verlies verkoop ik het liefst zo min mogelijk. Ik zie ook wel waar een verschil zit. Wij verkopen ook Smuldier hart, vlees, kip en pens, die hebben 6% BTW. Op de compleet zit echter 19% BTW. Waarom dat is, is me niet helemaal duidelijk maar ik denk dat de enkelvoudige soorten niet onder de BTW van diervoeding vallen en de compleetvarianten wel. Dus mijn netto verkoopprijs was 45 cent - 19% = 0,38 voor 400 gram = 95 cent per kilo! Nou hoop ik dat jullie begrijpen dat dat toch wel erg goedkoop is. Als je alleen al denk aan grondstofkosten, productie, verpakkingsmateriaal. Neem aan dat de producent ook nog wat wil verdienen, dan transport van producent naar distributiecetrum en naar de winkel.Toen ik zag dat AH er mee was gestopt ben ik ook direct omhoog gegaan in prijs naar de oorspronkelijke 65 cent. Echter het is nu nog steeds geen vetpot. Ik heb inderdaad recent een prijsverhoging gehad van de leverancier maar die is < 10%. Bij ons is Smuldier een hardloper, maar we verkopen dan ook geen Rodi en ik hoop dat jullie mij toestaan dat ik daar een klein beetje aan mag verdienen!
Dank voor uw begrip!

Peter

Dank voor je duidelijke uitleg :ok:
Volkomen begrijpelijk dat je de prijs aanpast als je er zo veel op verliest.Hier spreekt ook iemand die er geen bezwaar tegen heeft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Het HF weer op z'n (s)malst :19:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Alsje 1 hond hebt, maken die paar centen idd niet veel uit. Ik heb er 8, voor mij zou het 20 euro extra kosten per maand.
moet heel eerlijk zeggen dat ik dan liever Lotgering voer, dat vind ik mooier, en de honden eten het beter en doen het er beter op...
Van de winkelier kan ik me voorstellen dat hij geen continue negatieve marge wil, van de consument kan ik me voorstellen dat een prijsstijging van 20 ct per pakje = 50 ct de kilo maakt dat je verder kijkt..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

De prijs zal me eerlijk gezegd een zorg zijn (heb maar 1 tekkeltje, dus voer zijn bij mij de kosten niet), ik vind het veel belangrijker dat mijn favo supermarkt smuldier verkoopt en dat is nu niet meer zo. Van mij mag hij er een realistische prijs opplakken, als hij het maar weer gaat verkopen :boos:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Frederiek schreef:Nou ja, ik geloof best dat het nauwelijks te doen is hoor, smuldier is spotgoedkoop in vergelijking met andere kvv-merken. Natuurlijk is zo'n prijsstijging ruk, ik baal er zelf ook van. Maar om nou zo flauw te doen tegen iemand die uitlegt waarom het duurder is geworden snap ik niet.
Ik vind Smuldier ook bizar goedkoop, de honden deden het er steeds goed op, maar nu heb ik tot twee keer toe gehad dat er echt een bedorven-vlees-lucht uit zo'n pakje opsteeg dat ik het weg heb gegooid. Ik weet dat honden best wel wat kunnen hebben en mijn stel heeft een ijzeren maag, maar ik ga geen risico nemen met zo'n putlucht.

En dan betaal ik dus liever wat meer bij de dierenwinkel voor Carnibest of Duck of Energique dat wel vers ruikt na het ontdooien. Vooral Carnibest, het ziet er niet uit, maar het ruikt echt lekker naar verse biefstuk als het eenmaal uit die pooldiepvriesstand is gekomen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zitten we nou te zeiken over dubbeltjes per dag bij iets wat al achterlijk goedkoop is?
Ga Shell lastigvallen. dan héb je wat te klagen tenminste.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Hanneke2 schreef:
Frederiek schreef:Nou ja, ik geloof best dat het nauwelijks te doen is hoor, smuldier is spotgoedkoop in vergelijking met andere kvv-merken. Natuurlijk is zo'n prijsstijging ruk, ik baal er zelf ook van. Maar om nou zo flauw te doen tegen iemand die uitlegt waarom het duurder is geworden snap ik niet.
Ik vind Smuldier ook bizar goedkoop, de honden deden het er steeds goed op, maar nu heb ik tot twee keer toe gehad dat er echt een bedorven-vlees-lucht uit zo'n pakje opsteeg dat ik het weg heb gegooid. Ik weet dat honden best wel wat kunnen hebben en mijn stel heeft een ijzeren maag, maar ik ga geen risico nemen met zo'n putlucht.

En dan betaal ik dus liever wat meer bij de dierenwinkel voor Carnibest of Duck of Energique dat wel vers ruikt na het ontdooien. Vooral Carnibest, het ziet er niet uit, maar het ruikt echt lekker naar verse biefstuk als het eenmaal uit die pooldiepvriesstand is gekomen.
Ik heb nu 2 dagen smuldier gevoerd en de honden poepen dun. Ik ga maar weer over op rodi, dan maar wat meer geld kwijt.
Bij AH € 0,99.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Riemsesy schreef:
hoeveel koop je dan per week van dat spul?
ik gebruik 't voor Kasper alleen ter afwisseling. 2 dagen in de week, eet ie het.
als ik 't een beetje omreken is 't 2 euro in de maand meer. daar lig ik niet wakker van
maar als je 't meer geeft dan zal 't zeker wel oplopen
ik zou per maand ruim 25 euro meer moeten betalen dat vind ik toch wel iets teveel van het goede....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:

dat heb ik nog nooit gehad en hier gaan behoorlijk wat pakjes per dag er door, ik schat het driedubbele dan bij jou... Smuldier ruikt prima na ontdooien hier, ja pens stinkt een beetje maar dat is nu eenmaal zo dat is bij de pens/vlees van ahv ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Dit topic is om je voor te stellen, de discussie kan daarna ergens anders worden vervolgd. Dus Smuldierverkoper, stel je even voor als je verder wilt posten hier op het forum.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”