Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Berner Diesel
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner sennen

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Berner Diesel »

Chanty bedankt ik ga hun raad van bestuur en wat ik door jouw advies heb gevonden
http://www.magtest.nl/

een email sturen en hopelijk helpen zij mij verder.

Bedankt nogmaals
Dierenliefhebber
nieuw lid

Ongelezen bericht door Dierenliefhebber »

Mijn zus haar hond is in beslag genomen en afgemaakt door de politie. De deur van mijn zus stond even open omdat er iemand aan de deur kwam. Op dat moment schoot de kat van de buurvrouw voorbij en haar hond (Amerikaanse Stafford) ging achter de kat aan. De kat ging door het kattenluikje naar binnen en de hond ging er achteraan. De hond heeft de kat niet te pakken gekregen, maar de politie vond het ernstig genoeg om de hond na in beslagname en nog voor mijn zus de hond opnieuw kon zien te doden. Het is al een jaar of 10 geleden en ze heeft de urn van het as nog een tijd lang in bezit gehad omdat ze het niet kon verkroppen dat als het een ander ras was geweest (wat minder als aggressief bekend staat) de hond niet zou zijn afgemaakt. Dat is overigens door de politie bevestigd, maar toen was het dier al gedood.

We hebben het inderdaad over hetzelfde incident. (Stellendam)
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dierenliefhebber schreef:Mijn zus haar hond is in beslag genomen en afgemaakt door de politie. De deur van mijn zus stond even open omdat er iemand aan de deur kwam. Op dat moment schoot de kat van de buurvrouw voorbij en haar hond (Amerikaanse Stafford) ging achter de kat aan. De kat ging door het kattenluikje naar binnen en de hond ging er achteraan. De hond heeft de kat niet te pakken gekregen, maar de politie vond het ernstig genoeg om de hond na in beslagname en nog voor mijn zus de hond opnieuw kon zien te doden. Het is al een jaar of 10 geleden en ze heeft de urn van het as nog een tijd lang in bezit gehad omdat ze het niet kon verkroppen dat als het een ander ras was geweest (wat minder als aggressief bekend staat) de hond niet zou zijn afgemaakt. Dat is overigens door de politie bevestigd, maar toen was het dier al gedood.

Was dit niet ten tijde van de RAD? En had de hond een stamboom? Dat zou dan een hoop verklaren namelijk
Perry en Noah

Afbeelding
Dierenliefhebber
nieuw lid

duitse herder schreef:
Dierenliefhebber schreef:Mijn zus haar hond is in beslag genomen en afgemaakt door de politie. De deur van mijn zus stond even open omdat er iemand aan de deur kwam. Op dat moment schoot de kat van de buurvrouw voorbij en haar hond (Amerikaanse Stafford) ging achter de kat aan. De kat ging door het kattenluikje naar binnen en de hond ging er achteraan. De hond heeft de kat niet te pakken gekregen, maar de politie vond het ernstig genoeg om de hond na in beslagname en nog voor mijn zus de hond opnieuw kon zien te doden. Het is al een jaar of 10 geleden en ze heeft de urn van het as nog een tijd lang in bezit gehad omdat ze het niet kon verkroppen dat als het een ander ras was geweest (wat minder als aggressief bekend staat) de hond niet zou zijn afgemaakt. Dat is overigens door de politie bevestigd, maar toen was het dier al gedood.

Was dit niet ten tijde van de RAD? En had de hond een stamboom? Dat zou dan een hoop verklaren namelijk
Ik was nog jong en ben niet bekend met de RAD. Door je melding ben ik er naar gaan zoeken en het is goed mogelijk dat het met die aanpak te maken heeft gehad. Het enige dat ik nog weet is dat de hond een puppy training had gehad. De hond is niet getest of deze aggressief gedrag vertoonde, want ook dat was absoluut niet het geval. Nog dezelfde dag is het dier afgemaakt.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Berner Diesel schreef:Even nog een kleine opmerking.

Vaak hoor je waar rook is , is vuur
de waarheid licht in het midden.

Iedereen op dit forum zal wel een voorbeeld in zijn leven kunnen verzinnen wwarbij dit niet opgaat.
Dat hij of zij beticht wordt van iets wat niet correct is en zal dan ook niet accepteren dat de waarheid in het midden ligt.

Ik heb alles zo eerlijk en duidelijk mogelijk verteld wat ik gezien en ervaren heb.

Als we naar een waarheid in het midden zoeken, zullen we dan zeggen ik was niet op dat strand ????????
Verschuifd het verhaal tenmiste aardig op.
Gaat die ene schijfster waarschijnlijk schrijven jongen vermoord en aan stukken gescheurd waarna iedereen op het strand is aangevallen, overlevende 0.

Dus schrijfster neem zelf contact op met het slachtoffer en het lijkt mij sterk dat u informatie krijgt die ernstiger is dan ik heb gekregen, mits u informatie krijgt.

ts
Overdrijven is ook een vak. Ik vind dat je wel erg de vermoorde onschuld uit probeert te hangen. Beetje meer medeleven met het slachtoffertje zou je zeker niet misstaan. En zo eerlijk ben je helemaal niet geweest want in het andere topic is meerdere malen gevraagd hoe ernstig de beten waren en daar ben je niet op ingegaan terwijl ik uit dit topic opmaak dat je al wist dat de jongen met een ambulance is afgevoerd. Ik weet niet hoe dat in jouw wereld heet, maar ik vind dat niet bepaald 'de hond wilde spelen' wat ik jou zie schrijven hier.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

redder schreef:Ik wil toch eenmalig op dit verhaal reageren (en ga ook verder niet meer reageren) omdat ik wil dat de waarheid ook verteld moet worden. Ik ben de redder van de jongen die gebeten is door de hond van Berner Diesel. Het verhaal van dierenliefhebber is correct echter met die aantekening dat ik de hond niet losgeslagen heb met een tennisracket maar met een strandschepje omdat dat het enige was wat voor handen was.
De jongen is ettelijke keren op zin rug gebeten door de hond, en is, omdat hij op zijn buik in het water lag, bijna verdronken onder het gewicht van de 3 honden die op hem zaten/sprongen. De bijtende hond hield hem vast en probeerde vlees af te scheuren door zijn kop terwijl hij de jongen op zijn rug beet had heftig heen en weer te schudden...... Dat is een beeld dat je niet snel meer loslaat hoor!
Dat Berner Diesel die dag op kwam voor zijn hond in plaats van voor het kind dat bijna vermoord is door zijn hond en mij terwijl ik de jongen aan het redden was in het water gooide reken ik (en ook de ouders) hem zwaar aan. Doordat hij niet meteen zijn bijtende hond van het kind afpakte maar mij in het water gooide/duwde duurde het langer voordat ik het kind uit het water kon tillen en hoog buiten bereik van de honden kon houden. Hij is daardoor ook nog in zijn billen en been gebeten. De jongen is zowel lichamelijk als geestelijk zeer getraumatiseerd en zo ook de kinderen die bij het voorval waren. De jongen is in het ziekenhuis behandeld en staat nog steeds onder controle. De ouders van de jongen zijn er kapot van. Ik heb er geen woorden voor dat je dan zegt dat je hond alleen maar aan het spelen was. Ik vind het echt niet normaal dat dit in Nederland zo maar kan gebeuren en dat de hond(en) nog vrij rondlopen op zoek naar een nieuw slachtoffer.
Waarom is dit verhaal dan niet bekend in de media? Vanochtend in de telegraaf: meisje wordt aangevallen door hond. Jongen aangevallen door 3 honden lijkt mij (heel cru gezegd) dan juist mediavoer? Ik vind het overigens heel erg voor het jochie, dat wil ik nog even benadrukken. Ik denk overigens niet dat de hond nu 'op zoek is naar een nieuw slachtoffer', dit zou namelijk best een op zichzelf staand (zeer ernstig!) incident kunnen zijn. Maar mag ik vragen waarom je verder niet meer wilt reageren?
Dierenliefhebber
nieuw lid

Bij RTV Rijnmond heeft iemand een reactie achtergelaten die er persoonlijk bij heeft gestaan en het heeft gezien:

http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieu ... uis&page=2

Leuk voor baas en hond. Ik hoop echter wel dat de baasjes de honden goed onder controle hebben. Gisteren getuige geweest van een behoorlijk heftig bijtincident op de Kwade Hoek bij Stellendam. Desbetreffende persoon had 6! benner sennerhonden, waarvan er 1 een jongetje wat heerlijk in het water aan het spelen was aanviel. Ik ben bij het jongetje gebleven tot de ambulance kwam. Het beeld van het jongetje zijn rug die helemaal open lag en een diepe wond had zal niet snel van mijn netvlies verdwijnen. Dus baasjes veel wandelplezier maar zorg dat je de hond ten aller tijde onder controle hebt.

Beethoven, Spijkenisse 5 juni 2011 om 09:45

PS. Op de Kwade Hoek in Stellendam mogen honden alleen aangelijnd worden uitgelaten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dierenliefhebber schreef:Bij RTV Rijnmond heeft iemand een reactie achtergelaten die er persoonlijk bij heeft gestaan en het heeft gezien:

Leuk voor baas en hond. Ik hoop echter wel dat de baasjes de honden goed onder controle hebben. Gisteren getuige geweest van een behoorlijk heftig bijtincident op de Kwade Hoek bij Stellendam. Desbetreffende persoon had 6! benner sennerhonden, waarvan er 1 een jongetje wat heerlijk in het water aan het spelen was aanviel. Ik ben bij het jongetje gebleven tot de ambulance kwam. Het beeld van het jongetje zijn rug die helemaal open lag en een diepe wond had zal niet snel van mijn netvlies verdwijnen. Dus baasjes veel wandelplezier maar zorg dat je de hond ten aller tijde onder controle hebt.

PS. Op de Kwade Hoek in Stellendam mogen honden alleen aangelijnd worden uitgelaten.
DANK!

Dit verheldert!

Suzanne
Berner Diesel
geregistreerd lid

jammer dat elke keer maar weer gedeeltes van de waarheid opduiken.

heb zelf ook de rug gezien we praten over een behoorlijk gat die veroorzaakt was door één hoek tand.
er was dus terdege schade aan de rug maar men kan ook behoorlijk overdreven schrijven.
Hond heeft kind niet aan gevallen is wel op het kind gesprongen toen het in het water viel dit zijn de woorden die de vrouw "redder"zelf naar mij gebruikte.

Tevens is dit gedeelte strand wel voor honden waar ze los mogen lopen heb zelf een extra controle gedaan met de aanwezige politie welke dit beaamde dat ik daarin geen fout heb begaan.

Graag zou ik wanneer ik het politie rapport in handen kan krijgen dit op dit forum plaatsen samen met foto's van de wonden, dan kan ik zelf ook concluderen of ik te makkelijk denk over de toe gebrachte schade. Aan de hand van het handelen van de politie heb ik het vermoeden buiten het feit dat ik me wel verantwoordelijk voel over het wat gebeurt is, dat het redelijk correct is zoals ik het heb ervaren.

De moeder heeft verder geen contact gelegd ook niet via de vriendin dat ze dit eventueel wel of niet op prijs zou stellen.
Kan het slachtoffer dus ook niet laten weten dat het totale gebeuren mij zeer spijt.

Wellicht gebeurt dit later nog maar ik denk dat het voor het slachtoffer ook belangrijk is dat ik er niet te lichtzinnig over denk.

de TS
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Van dit hele onderwerp krijg ik heel naar onderbuik gevoel. Halve verhalen :help:

Ik lees het in ieder geval niet meer en vind het echt heel erg voor de ouders en belangrijker nog voor die jongen. Door dit soort vreselijke gebeurtenissen en de verantwoordelijken hiervoor (wat mij betreft ALTIJD de eigenaar van de hond) krijg je meer en meer een slechte naam als hondenbezitter en meer en meer scheve gezichten en gevallen waarin mensen denken dat het nodig is om gif te plaatsen voor honden. ( EN NEEN dit praat ik in GEEN geval goed :mep: )
Monaco
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 1 Duitse herder + 1 border collie

Ongelezen bericht door Monaco »

Suzanne123 schreef:
Dierenliefhebber schreef:Bij RTV Rijnmond heeft iemand een reactie achtergelaten die er persoonlijk bij heeft gestaan en het heeft gezien:

DANK!

Dit verheldert!

Suzanne
Wat verheldert dat nu?
Een anonieme reactie op een nieuwsbericht?
Wel heel toevallig dat dierenliefhebber dat berichtje vindt dan, denk je niet? Of zou zij het zelf geschreven hebben misschien?

Ik wil maar zeggen, ik weet écht niet meer wie ik moet geloven en daar brengt dit echt geen verandering in hoor.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Ik vraag me sowieso af of het, zowel voor de hondeneigenaar als de omstanders, wel handig is dit soort verhalen en persoonlijke speur-acties hier zo op het forum te zetten :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Berner Diesel schreef:Chanty bedankt ik ga hun raad van bestuur en wat ik door jouw advies heb gevonden
http://www.magtest.nl/

een email sturen en hopelijk helpen zij mij verder.

Bedankt nogmaals
Ik denk eerlijk gezegd dat je hier niet zoveel aan hebt als je denkt dat je hier incidenten in de toekomst mee kunt voorkomen.
Het incident met jouw honden heeft imo veel te maken met de roedeldymaniek en ganging up.
Kortom als al jouw honden de magtest met glans doorlopen is dat geen enkele garantie dat zoiets niet nogeens zou kunnen gebeuren :wink:
Daar ligt jouw verantwoording ben ik van mening ,want dat er alles moet worden gedaan om dit soort incidenten te voorkomen zijn we het volgens mij allemaal wel over eens.
Berner Diesel
geregistreerd lid

Goedenmorgen Tineke,

Jij hebt gelijk als je alleen dit doet.
Het is alleen maar een uitsluitsel op een vraag omtrend het karakter van de hond en dus zijn gedrag.
Belangrijk is dat er niet meer met de roedel op pad word gegaan naar dit soort openbare gebieden.
En zelf goed de controle houd op het aantal honden die ik mee neem.

de ts
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Berner Diesel schreef:Goedenmorgen Tineke,

Het is alleen maar een uitsluitsel op een vraag omtrend het karakter van de hond en dus zijn gedrag.
Belangrijk is dat er niet meer met de roedel op pad word gegaan naar dit soort openbare gebieden.

de ts
Het is een momentopname van een hond dus je kunt er niet alles mee uitsluiten wbt het karakter.
Dat is imo sowieso onmogelijk omdat veel zaken situatiegebonden zijn.

Je tweede stukje ben ik het helemaal mee eens :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb een roedel vann 10 honden en soms meerdere gehad.
Neem ze nooit allemaal tegerlijk mee en als ik er 3 of 5 meeneem ,dan kijk ik nog uit welke ik precies meeneem .
Sommige honden kunnen elkaar versterken in gedrag en daar zit ik niet op te wachten.

Maar 4 reuen bij elkaar vann dezelfde leeftijd dat zou wel eens grote problemen op kunnen leveren omdat ze constant in het zelfde ritme/fase zitten met opgroeien.
Als ik jou was zou ik er een aantal plaatsen met het risico van problemen in ggrote vecht partijen waar iedereen aan mee doet met hun eigen belangen.
Jullie hebben puur op emotionele redenen dat nest aan gehouden en nu heb je een wakeup call gehad ,dus doe je voordeel ermee voor jezelf en je honden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tineke schreef:
Berner Diesel schreef:Goedenmorgen Tineke,

de ts
Het is een momentopname van een hond dus je kunt er niet alles mee uitsluiten wbt het karakter.
Dat is imo sowieso onmogelijk omdat veel zaken situatiegebonden zijn.

Je tweede stukje ben ik het helemaal mee eens :wink:
Juist.
Al die testen zijn ook maar een fragment opname en de beoordeling van 1 persoon.
Andere mensen en ander terreinn en je krijgt een ander beeld.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”