Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belangrijke oproep!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: BELANGRIJKE OPROEP!

Ongelezen bericht door crutz »

Mirandabeckers schreef:Joepieee...ik heb een aantal eigenaren van de andere pups gevonden..Ook mede doordat degene bij wie ze wegkomen mij mail adressen door heeft gestuurd.Ze waren erg blij om iets van me te horen,althans,heb van 2 een mail terug gehad...en ze gaan de honden laten onderzoeken.
Er is nog 1 waar we geen mail adres van hebben..Die hond heet "Angel".
Dus als iemand een hond kan met die naam of weet wie een hond heeft met die naam en rond die tijd enz.Dan hoor ik het graag.
klinkt dan toch alsof de fokker er wel begaan mee is,
had het een "echt" fout type geweest had je van de fokker helemaal niets meer gehoord.
Mirandabeckers
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer/Cane Corso kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mirandabeckers »

Nee,dat klopt...ze vind het ook allemaal heel erg..en wil dat we haar op de hoogte houden..Het is niet een "echte: fokker...dus ja...wil er alleen achter zien te komen of django ook ie getest op heupafwijkingen in de eerste weken ..want ze ging wel trouw met alle 11 naar de dierenarts..
Onze grote kanjer Django

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mirandabeckers schreef:Nee,dat klopt...ze vind het ook allemaal heel erg..en wil dat we haar op de hoogte houden..Het is niet een "echte: fokker...dus ja...wil er alleen achter zien te komen of django ook ie getest op heupafwijkingen in de eerste weken ..want ze ging wel trouw met alle 11 naar de dierenarts..
Een DA kan niet zomaar even uit het losse handje testen op HD bij puppen gelijk met de enting en gezondheids verklaring.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
Marjoleine schreef:Ik snap nooit zo goed dat mensen maar gewoon geloven wat de uitslagen zijn als iemand dat zegt.
Wie niets te verbergen heeft legt dat ongevraagd op tafel.

Overigens kun je alleen uitslagen hebben als de ouderdieren zelf een stamboom hebben. Als ze die niet hebben waren ze dus niet getest.
Er zijn ook nog wel DA's die daar een goede beoordeling over kunnen geven hoor ,zonder de raad v Beheer . :19:
Precies, de afspraak om goede foto's van Pluis te maken was er.
Die DA zou van hem precies dezelfde foto's maken als van een hond met stamboom, alleen zou er vanzelfsprekend geen rvb aan te pas komen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mirandabeckers schreef:Nee,dat klopt...ze vind het ook allemaal heel erg..en wil dat we haar op de hoogte houden..Het is niet een "echte: fokker...dus ja...wil er alleen achter zien te komen of django ook ie getest op heupafwijkingen in de eerste weken ..want ze ging wel trouw met alle 11 naar de dierenarts..
zo jong kan je daar niet op testen, het vroegste dat je op heupafwijkingen kan testen is met 16 weken (zijn aan het onderzoeken of het op 12 weken al kan) en dat is via de pennhip methode www.pennhip.org

anders pas met de standaard rontgen vanaf 12 mnd (voor stamboomhonden, dus officieel, met een maand of 9 kan je er ook al wel wat zinnigs van zeggen)
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

Hoe heb je dat dan gemerkt dat je hond dat heeft?
Zie je dat hard of heeft de dierenarts dat opgemerkt?
Ik heb totaal geen ervaring met hd, en weet ook niet op welke leeftijd ze dat kunnen zien/testen.

Ik hoop dat het allemaal goed komt met je hond!
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Re: Belangrijke oproep!

Ongelezen bericht door jessica74 »

ik hoop dat het allemaal goed komt met de hond je doet in ieder geval nu je best de hond kan er ook niets aan doen.
maar mensen leer uit dit verhaal en koop niet zomaar een hond op mp, vraag alles in te zien. tegenwoordig is het bijna niet meer mogelijk op goed vertrouwen te kopen.
en hou het kopen van broodfokkers en dit soort fokkers niet in de hand door maar te blijven kopen. zolang ze de honden maar kwijt kunnen blijft het maar doorgaan.
natuurlijk ben je verkocht als je daar staat en zo'n klein pupje bij je komt dan denk je ik geef je een goed tehuis. maar oh ga gewoon niet heen. uiteindelijk ben je nog veel duurder uit dan bij een goede fokker.

adverteren op mp is toch niet nodig als je een goede fokker bent.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marjoleine schreef:Ik snap nooit zo goed dat mensen maar gewoon geloven wat de uitslagen zijn als iemand dat zegt.
Wie niets te verbergen heeft legt dat ongevraagd op tafel.

Overigens kun je alleen uitslagen hebben als de ouderdieren zelf een stamboom hebben. Als ze die niet hebben waren ze dus niet getest.
je kunt toch ook een niet-boom hond laten rontgenen... dan heb je dus gewoon de foto's en dat is genoeg bewijs. Je hebt geen a, b of c maar aan een foto zie ik wel genoeg. Daar heb ik geen ABC voor nodig.
daarnaast kan een beetje dierenarts dat ook prima aan je uitleggen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Re: Belangrijke oproep!

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach, hoeveel zegt het?
Ik heb een hond met prima stamboom, goede testen van de ouderdieren en hoppa: ED en HD.

Zulke grote, stevige rassen is tegenwoordig de helft van de keren volgens mij ellende :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”