Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Collievragen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Collievragen

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:
Suzanne123 schreef: (het zijn GEEN Puli's) en dat de haren aan de onderkant (dus tussen de voetzooltjes) van de voetjes gelijk zijn met de kussentjes,
Suzanne
Dat geldt voor Puli's ook ;-)
Weer wat geleerd....
Er zijn rassen waar het soms anders, is maar zolang geen sprake is van een showhond lijkt mij dat die haren idd op die hoogte moeten worden geknipt in het kader van "makkelijk lopen".
Soms zie je ook collies /shelties met "slofjes" dus dat de haren op de bovenkant van de voetjes zolang doorgroeien dat de hond daarop kan gaan staan .. dus met het te lange voetje op de (duidelijk veel te lange) haren. Da's niet de bedoeling ;-) Althans, voor sommige rasen misschien wel maar voor shelties/collies ook niet; ik vind het altijd zo sneu als ik dat zie (bij elk ras eigenlijk) omdat het me niet makkelijk lijkt te lopen als je op je eigen haren staat ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”