Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zichtbaarheid in het donker?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Zichtbaarheid in het donker?

Ongelezen bericht door Tinker »

Ik heb vorige week 2 echt hele coole flitsende banden gekocht voor mijn honden KLIK. Ze maken helemaal de blits hier in de buurt :LOL: Je ziet ze zelfs op 500 meter afstand. Deze ga ik voortaan ook zeker meenemen als ik weer naar Drenthe op vakantie ga in het najaar... dan zie je geen hand voor ogen als je 's avonds nog even de honden uit gaat laten. Met deze banden zie ik precies waar ze lopen in het bos :ok:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Tinker schreef:Ik heb vorige week 2 echt hele coole flitsende banden gekocht voor mijn honden KLIK. Ze maken helemaal de blits hier in de buurt :LOL: Je ziet ze zelfs op 500 meter afstand. Deze ga ik voortaan ook zeker meenemen als ik weer naar Drenthe op vakantie ga in het najaar... dan zie je geen hand voor ogen als je 's avonds nog even de honden uit gaat laten. Met deze banden zie ik precies waar ze lopen in het bos :ok:
En zo eentje wil ik nou nog voor de leuk, vind ze zo stoer :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier een reflecterend vestje met daaroverheen een tuig met lampje.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sita schreef:Ik heb deze halsbanden van zooplus.
Afbeelding

Bij mijn halflang harige honden goed te zien. Ik wil voor het hardlopen ook nog zo'n veiligheidsvestje kopen om vooral Sita wat zichtbaarder te maken.
zijn dit dezelfde?

http://www.ledhalsband.nl/

zit nogal een prijsverschil in :80:

ik heb die aldi bandjes ook gehad, maar na een week deed de helft het al niet meer...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ze lijken er wel op, maar zijn niet precies hetzelfde zo te zien. Voordeel van die van Zooplus is er dat maar een klein stukje, alleen waar de kliksluiting zit, niet verlicht is. De rest wel. Bij die andere lijkt het of er een groter stuk niet verlicht is.

Maar voor dat prijsverschil, zou ik denk ik voor de goedkopere gaan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door hondje »

Bij de action kan je van die fietslampjes kopen. Hang ik aan het tuigje. Zitten er 2 in een pakje een rode en witte voor nog geen euro. Zie je de hond van verre af aan al aankomen. Verder heb ik een riem gekocht bij Zooplus met leds erin. Als je die op standje flikkeren zet dat ziet iedereen van verre dat je een aangelijnde hond hebt. Zelf heb ik een zaklamp en een hesje. Ik woon aan een onverlichte weg.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik zag laatst heel duidelijk een lampje aan een halsband. Had de hond zelf (zwarte) helemaal niet gezien. Het viel me echt op dat dit zo duidelijk was.
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Wij hebben van die fietslampjes van de hema voor Mikai. Die hangen een beetje aan een touwtje, dus die zijn goed te zien ondanks de dikkere vacht. Maar misschien is dat voor jouw honden niet genoeg...
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

hondje schreef:Bij de action kan je van die fietslampjes kopen. Hang ik aan het tuigje. Zitten er 2 in een pakje een rode en witte voor nog geen euro. Zie je de hond van verre af aan al aankomen. Verder heb ik een riem gekocht bij Zooplus met leds erin. Als je die op standje flikkeren zet dat ziet iedereen van verre dat je een aangelijnde hond hebt. Zelf heb ik een zaklamp en een hesje. Ik woon aan een onverlichte weg.
Dit gebruiken wij ook :ok: Eentje boven en onder aan de halsband of bovenop het tuig. Werkt goed.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Robin schreef:Wij hebben van die fietslampjes van de hema voor Mikai. Die hangen een beetje aan een touwtje, dus die zijn goed te zien ondanks de dikkere vacht. Maar misschien is dat voor jouw honden niet genoeg...
Oei die van de Hema zijn 2.50. Zelfde idee bij de Action nog minder dan een euro.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

voor takkii ook eens zo'n reflecterend hesje gekocht maar als hij die aan moet kijkt hij me aan alsof hij wil zegggen "ja daag zo ga ik de straat niet op" en prompt zet hij geen stap meer hij ademt zelfs liefst niet meer.
nu dus idd ook action lampjes aan de riem
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hurtta lifeguard banden en tuigen zijn ook goed zichtbaar, en fluoresceren
http://www.animalfactory.nl/hurtta-refl ... lectie.php
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Wij hebben al talloze dure halsbanden geprobeerd, met allemaal 1 of meerdere problemen (batterijen die snel leeg zijn/nergens te krijgen zijn, te weinig ligt/niet van alle kanten/ heel snel kapot/ lastig omdoen, irritant piepgeluid)

Maar dit jaar hebben we DE oplossing gevonden bij de Lidl. Armbanden voor hardlopers, 4 voor 5,99.
Gewoon om z'n nek met klittenband. Is nog nooit afgevallen en we zien Rico altijd. De winter is al halverwege, en we zijn nog steeds met het eerste exemplaar bezig.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb inmiddels een soort hesje voor ze waardoor ze al knipperend en reflecterend het bos doorgaan :D
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik heb een k9 tuig is zo'n foei lelijke reflecterende kleur met reflecterende strepen en ik kan er met gemak nog zo'n hardlopersbandje aan bevestigen. Mensen lachen maar, maar mijn hond zien ze!
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”