Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze hond geschoren :-(

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Lillith
Zeer actief

Re: Onze hond geschoren :-(

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith schreef:Ollie is bijna hetzelfde kwa haar maar hij wordt absoluut niet helemaal wit als ik hem, gedekt, scheer. Blijft dan een iets lichter blondje, hij heeft ook zwarte punten en die verdwijnen bijna later komen ze weer terug.
Net zoals Lille die wordt lichtgrijs en later weer donkerder.Afbeelding
Ollie 8wkn.

Afbeelding
Ollie 1 jaar.
:schrik: zie het nu pas ...wat was hij lelijk als puppie, wel lief hoor :schrik:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Volgens mij is hij geblondeerd :schrik: :lol1: :wink:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Gon schreef:Volgens mij is hij geblondeerd :schrik: :lol1: :wink:
Just..hij lijkt wel wat op die rare mijnheer :wink: :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lillith schreef: :schrik: zie het nu pas ...wat was hij lelijk als puppie, wel lief hoor :schrik:
Vind hem daar juist erg leuk. Maar ik houd niet zo van kort geknipt, misschien dat dat het is :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kit schreef:
Marjoleine schreef:edit: voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat TS een andere hond heeft meegekregen.
Ik zeg dat de tweede foto een andere hond is dan de eerste.
Hoeft niet perse, Lilootje, was als pupje ook donkerbruin met een beetje wit, ze was 7a8 maanden toen ze voor de eerste keer geknipt werd ( niet geschoren dus) en ik kreeg ook zon wittig hondje terug, nu is ze 8 en is blond, met zwartig/grijze oren en donkere snoet, haar staart is ook blond :wink:
Ja, lieverd, maar de tweede foto zou ie 4 maanden zijn. VIER!
Dat is echt niet dezelfde.
Het verkleurd wel en kan zelfs naar zo licht, maar niet zo snel als dit.
Dit is een andere hond, of de leeftijd is fout en het beest is vier jaar.

edit: en lilo heeft nog steeds een masker. Dit hondje heeft opeens geen masker meer.
Nah. Dat klopt niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Vreemd,.... :denken:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door verkadej »

gooi hem of in de modder of in de pek :P

(nee 1e en 2e hondje lijken niet op elkaar maar das mijn mening)
Talley
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising maltezer-shih tzu-lasa apso.

Ongelezen bericht door Talley »

Ik wordt echt gek hoor!!!! Ik houd jullie echt niet voor de gek hoor! En ja klopt; hij is niet vier maanden maar vijf maanden.....
zegt mijn vriend net. En waarom zou ik jullie voor de gek houden??? Wilde alleen weten of hij zijn eigen kleur weer terug krijgt. Hij is idd dezelfde kleur als die ene hierboven, maar er staat ook gedekt geschoren.. Onze hond heeft er geen haar meer op staan???!!!! Alleen bij zijn snor een heel klein beetje. De rest is kaal. Hoe kan ik nou bewijzen dat ik de waarheid spreek????

Zal zowiezo; als zijn haar terug komt, iedere paar maanden een foto plaatsen, in de hoop dat jullie het kunnen zien, zodra het terug komt.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Talley schreef:Ik wordt echt gek hoor!!!! Ik houd jullie echt niet voor de gek hoor! En ja klopt; hij is niet vier maanden maar vijf maanden.....
zegt mijn vriend net. En waarom zou ik jullie voor de gek houden??? Wilde alleen weten of hij zijn eigen kleur weer terug krijgt. Hij is idd dezelfde kleur als die ene hierboven, maar er staat ook gedekt geschoren.. Onze hond heeft er geen haar meer op staan???!!!! Alleen bij zijn snor een heel klein beetje. De rest is kaal. Hoe kan ik nou bewijzen dat ik de waarheid spreek????

Zal zowiezo; als zijn haar terug komt, iedere paar maanden een foto plaatsen, in de hoop dat jullie het kunnen zien, zodra het terug komt.
Haha ik moet zeggen dat hij er best wat ouder op de foto 2 uitziet dan 5 maanden. En oogt ook totaal anders dan foto 1 :LOL:
Ik zou zelf gaan twijfelen of het wel mijn eigen hond zou zijn :D

Kan het trouwens nadelig zijn voor een vacht dat er geschoren wordt i.p.v. geknipt? Persoonlijk zou ik best wel pissig zijn als ik de hond voor een knipbeurt wegbreng en omdat de trimmer het te lastig vind dat ze voor het gemak dan maar scheren :oeps:
Lillith
Zeer actief

Talley schreef:Ik wordt echt gek hoor!!!! Ik houd jullie echt niet voor de gek hoor! En ja klopt; hij is niet vier maanden maar vijf maanden.....

Doen die foto...het maakt trouwens niet uit kaal, gedekt geschoren/geknipt..
Ollie is nu op zijn lijf heel kort maar blijft een blondje :ok:
Talley
geregistreerd lid

Nou bij deze een foto, daar was ook zijn zwarte snoet al verdwenen.
Afbeelding
Talley
geregistreerd lid

Ik zou zelf gaan twijfelen of het wel mijn eigen hond zou zijn
Dat deed ik ook... Heb op de terugweg wel 10x zijn naam geroepen of hij wel reageerde. Maar ik merk wel of het mijn hond is, als is het alleen maar samen met mijn zoontje, als die elkaar zien haha
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

blondie schreef: Kan het trouwens nadelig zijn voor een vacht dat er geschoren wordt i.p.v. geknipt? Persoonlijk zou ik best wel pissig zijn als ik de hond voor een knipbeurt wegbreng en omdat de trimmer het te lastig vind dat ze voor het gemak dan maar scheren :oeps:
Nee hoor, mechanisch inkorten is mechanisch inkorten. Met dit soort hondjes wordt negen van de tien keer ook geen enkele rekening met de ondervacht gehouden dus het verschil is tussen kort en kort. Ik heb een mooi apparaat waarmee ik een flinke lengte kan laten staan terwijl ik toch scheer. Tja.

Voor mensen is alles wat korter is dan een centimeter 'geschoren' en alles wat langer is 'geknipt'. Ik geloof dat het verschil daar zit. Dat je kunt knippen op 7 millimeter en kunt scheren op 3 centimeter gaat er niet zo goed in :oeps: Maar goed, dat geeft ook niet, ieder zijn vak en je kunt niet alles weten. Het geeft alleen wel eens wat spraak- en begripsverwarring.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Talley schreef: Hoe kan ik nou bewijzen dat ik de waarheid spreek????
Maak een foto van zijn gebit! Het verschil tussen 5 maanden oud of 4 jaar is goed te zien.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marjoleine schreef:Ja, lieverd, maar de tweede foto zou ie 4 maanden zijn. VIER!
Dat is echt niet dezelfde.
Het verkleurd wel en kan zelfs naar zo licht, maar niet zo snel als dit.
Dit is een andere hond, of de leeftijd is fout en het beest is vier jaar.

edit: en lilo heeft nog steeds een masker. Dit hondje heeft opeens geen masker meer.
Nah. Dat klopt niet.
Ik vind het ook erg vaag en een totaal andere hond. Mijn moeder heeft een Maltezer pup van nu bijna 4 maanden. Ik weet zeker dat als ik morgen er een tondeuze op zet, dat er nog steeds een puppie onder vandaan komt hoor. Wel wit, dat dan wel.
Maar die oren kloppen echt niet.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Hij lijkt ook veel langere benen te hebben op die 2e foto?

Vergeleken met deze foto iig http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... honda2.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Talley
geregistreerd lid

Afbeelding[/img]
Afbeelding

Bij deze, al vind ik het wel heel vervelend dat ik mij nu steeds moet bewijzen dat het dezelfde hond is, terwijl ik alleen iets over de vacht vraag????
Talley
geregistreerd lid

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

volgens boekje is hij 6 mnd en het gebit is al compleet gewisseld
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ach kom dit is heel niet dezelfde hond. :oohja: Grappig zeg
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rosita Compagner schreef:
blondie schreef: Kan het trouwens nadelig zijn voor een vacht dat er geschoren wordt i.p.v. geknipt? Persoonlijk zou ik best wel pissig zijn als ik de hond voor een knipbeurt wegbreng en omdat de trimmer het te lastig vind dat ze voor het gemak dan maar scheren :oeps:
Nee hoor, mechanisch inkorten is mechanisch inkorten. Met dit soort hondjes wordt negen van de tien keer ook geen enkele rekening met de ondervacht gehouden dus het verschil is tussen kort en kort. Ik heb een mooi apparaat waarmee ik een flinke lengte kan laten staan terwijl ik toch scheer. Tja.

Voor mensen is alles wat korter is dan een centimeter 'geschoren' en alles wat langer is 'geknipt'. Ik geloof dat het verschil daar zit. Dat je kunt knippen op 7 millimeter en kunt scheren op 3 centimeter gaat er niet zo goed in :oeps: Maar goed, dat geeft ook niet, ieder zijn vak en je kunt niet alles weten. Het geeft alleen wel eens wat spraak- en begripsverwarring.
Bedankt voor je antwoord. Ik vroeg het me af omdat ik dus een leek ben wat dat betreft. Heb ook geen honden die naar een trimmer hoeven.
Alhoewel.. off topic, Finn heeft ineens vilten in zijn broek. Sommigen vallen zelf af en anderen kan ik eraf trekken. Wat kan ik doen? Voorzichtig proberen uit te borstelen na wat cremespoeling op de broek te soppen? Laten zitten tot het eraf valt of wegknippen? Dat laatste doe ik uiteraard liever niet omdat dat geen gezicht is en hij ogenschijnlijk geen last heeft van de vilten.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind het ook vrij sterk dit :D
Marion.

noekie schreef:volgens boekje is hij 6 mnd en het gebit is al compleet gewisseld
Dat dus. Eerst is hij 4 maanden, dan 5 en volgens het boekje is hij 6 maanden. Tellen is ook moeilijk.

Maar goed, welke kleur hij wordt/blijft/krijgt weten de trimsters en fokkers van ruwharen beter antwoord op. Grappig he, zulke boomertjes?
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Kan het ook zijn dat de ondervacht wit is? Ik vindt het ook vreemd. Famke is ook bij de trimster geweest, zij is trouwens geplukt, daar zit natuurlijk verschil in, maar ze heeft nog dezelfde kleur...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Talley
geregistreerd lid

Voor degene die normaal mijn vraag hebben beantwoord; dank jullie wel.
Maar ik ga mij niet steeds bewijzen, ik weet dat het dezelfde hond is. Hij heeft idd zijn hele gebit al gewisseld. Miss nog wat kiesjes?
Misschien is hij wel wat ouder, hij komt uit het asiel. Maar kan hoogstens een paar weken zijn, hij was als puppy al een stuk groter als zijn zusje. Maar een half jaar of 4 jaar kan nooit. Ik ga mij niet steeds verantwoorden over zijn leeftijd!!!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Die leeftijd heeft wel wat te maken met het kunnen inschatten van de staat waarin de vacht verkeerde. Vandaar dat ik er in ieder geval naar vroeg.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Talley schreef:Voor degene die normaal mijn vraag hebben beantwoord; dank jullie wel.
Maar ik ga mij niet steeds bewijzen, ik weet dat het dezelfde hond is. Hij heeft idd zijn hele gebit al gewisseld. Miss nog wat kiesjes?
Misschien is hij wel wat ouder, hij komt uit het asiel. Maar kan hoogstens een paar weken zijn, hij was als puppy al een stuk groter als zijn zusje. Maar een half jaar of 4 jaar kan nooit. Ik ga mij niet steeds verantwoorden over zijn leeftijd!!!
als ie 18/12 geboren is, is ie toch al een half jaar? :schrik:
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

Talley schreef:Voor degene die normaal mijn vraag hebben beantwoord; dank jullie wel.
ik denk dat iedereen normaal heeft geantwoord en niet bedoelde dat jij het moest bewijzen,maar dat ze twijfelden of je wel de goeie hond had meegekregen.niet zo gek want je schreef zelf dat je daar ook goed voor hebt moeten kijken
Marion.

Talley schreef:Maar een half jaar of 4 jaar kan nooit. Ik ga mij niet steeds verantwoorden over zijn leeftijd!!!
In het boekje staat 18 december, en het is nu voorbij 18 juni. Dat is dus een half jaar.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Met Prana heb ik ook hele metamorfoses gezien na een trimbeurt... maar die was tenminste altijd nog te herkennen als zichzelf. Kan me voorstellen dat je alleen op basis van het uiterlijk je afvraagd of het wel hetzelfde hondje is. Gelukkig is het in gedrag duidelijk.

Prana is geboren eind juli en naast dat ze bij de fokker geweest is is ze half november voor het eerst bij de "gewone" trimster geweest. Voornamelijk om te wennen. Net geen 4 maanden was ze toen. Iets jonger nog als die van jullie en zwart (dus geen kleurverandering).

Dit was een paar dagen voor de trimster
Afbeelding

En dit erna.
Afbeelding

Ik had wel specifiek gevraagd om haar wat langer te houden en de trimbeurt vooral te laten bestaan uit haar laten wennen hoe het in de trimsalon eraan toegaat.

3 maanden later is ze opnieuw getrimt (7maanden, 1 maand ouder als jullie pup volgens het boekje), toen wilde ik het wel wat korter
Afbeelding

Misschien volgende keer toch een lengte afspreken?

Prana wordt geschoren en geknipt. Ook de lange lengte op het lijf wordt gewoon geschoren maar dan met een scheerkop die het haar langer laat. Denk dus niet het probleem is dat je hondje geschoren ipv geknipt is, maar dat het veel korter is geworden dan je had bedoeld.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”