Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn teefje staat op springen!!!
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Mijn teefje staat op springen!!!
En wat was nest nr 3 dan?
Ik zou verder zeggen, koop een boek en lees je in. Maar dat had eigenlijk al bij nest nr 1 gemoeten vind ik...
Ik zou verder zeggen, koop een boek en lees je in. Maar dat had eigenlijk al bij nest nr 1 gemoeten vind ik...
-
Muk
Maar als je weet dat je hond zwanger is, waarom lees je je dan niet in? En dan wel meteen als je het doorhebt en niet op het allerlaatste moment?Marie-Fleur schreef:Oké iedereen trekt nu conclusies, daar heb ik nis, tegen maar luister.
De eerste keer was met opzet, en de tweede keer was perongeluk, kan toch gebeuren wij hebben een Jack russel ( dat is het teefje ) en een vuilnisbakje( reutje)
Wij hebben ze idd uit elkaar gehouden, dus in de nacht had het reutje de deur open gesprongen. En ja het is een sterke hond.
Maar ik zou het fijn vinden dat jullie inplaats van negatieve dingen, misschien kunnen helpen?
En als je niet wilt reageren , dan doe je dat toch niet? Denk je dat ik het leuk vind dat ze weer pups krijgt? Maargoed gebeurt, is gebeurt en je moet er maar mee leven.
Ik heb dit niet geschreven om helemaal afgekraakt te worden maar om geholpen te worden.
En het is al moeilijk zat.
En wat ik helemaal niet kan uitstaan dat iemand schreef dat ik slecht voor mijn dieren zorg, want dat
is al HELEMAAL niet waar!
Ik bedoel, er is genoeg informatie te vinden hierover. Denk alleen al aan het boek "de geboorte van een hond" van dhr. Naaktgeboren geloof ik. Een beetje googlen en dan wel graag wat vroeger.
En waarom heb je dat niet. Bij het eerste nest al gedaan?
-
Marie-Fleur
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Ik heb een Mathezer xing
En een Jack russel - Aantal honden: 2
En bedankt mensen die mij hebben geholpen, en die positieve dingen schreven! Dat zijn hondenliefhebbers!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik fok niet, kan je dus niet effectief helpen maar heb wel de tip dat je ff naar de bibliotheek gaat morgen en ALLES over fokken / dracht / geboorte / nazorg / grootbrengen van pups gaat opzoeken en meeneemt en snel nog ff leest voordat het zover is; wellicht heb je nog een paar dagen?Marie-Fleur schreef:Oké iedereen trekt nu conclusies, daar heb ik nis, tegen maar luister.
De eerste keer was met opzet, en de tweede keer was perongeluk, kan toch gebeuren wij hebben een Jack russel ( dat is het teefje ) en een vuilnisbakje( reutje)
Wij hebben ze idd uit elkaar gehouden, dus in de nacht had het reutje de deur open gesprongen. En ja het is een sterke hond.
Maar ik zou het fijn vinden dat jullie inplaats van negatieve dingen, misschien kunnen helpen?
En als je niet wilt reageren , dan doe je dat toch niet? Denk je dat ik het leuk vind dat ze weer pups krijgt? Maargoed gebeurt, is gebeurt en je moet er maar mee leven.
Ik heb dit niet geschreven om helemaal afgekraakt te worden maar om geholpen te worden.
En het is al moeilijk zat.
En wat ik helemaal niet kan uitstaan dat iemand schreef dat ik slecht voor mijn dieren zorg, want dat is al HELEMAAL niet waar!
Suzanne
-
Muk
Wat een onzin weer.Marie-Fleur schreef:En bedankt mensen die mij hebben geholpen, en die positieve dingen schreven! Dat zijn hondenliefhebbers!
Iedereen hier is juist hondenliefhebber, en het welzijn van de hond gaat ons aan het hart. Ik zou pas positief reageren als je zorgvuldig de bevalling had voorbereid. Maar dit vind ik pure laksheid. En de hond is daarvan de dupe.
-
Marie-Fleur
- Vaste gebruiker
Heb ik ook gedaan maar ik wil alleeën maar vragen aan iedereen wat zijn de kenmerken?! En ik wou dat gewoon van mensen horen van wie dat mee hebben gemaakt en ik ben echt niet onervaren, maar ik kan dat toch wel gewoon vragen? Maar nee hoor iedereen begint gelijk negatief en ik word gekwetst , en ik weet dat je op dit forum je eigen mening mag hebben maar je kunt toch wel een beetje rekening houden met andermans gevoelens
- Mirella
- Zeer actief
volgens mij gaat het meer om pas in de gaten hebben dat je teef bevalt als de vliezen er al uit komen en op dag 62 pas is nadenken hoe je dat de 2e x eerder kan zienlaeken schreef:Leuk, wat zijn het voor hondjes? Twee rassen? Zelfde ras? Of zijn de ouders kruisingen? Als het eerste nest goed en gezond opgedroogd is is een tweede nest een prima idee in mijn ogen. Laat je niet gekmaken hier. Hier mag je alleen met twee rashonden fokken met papieren en testen en onder een kennelnaam. Helaas geeft dat minstens net zo weinig garantie als twee leuke honden een herhalingsnest laten doen. Toch denken mensen dat je beter twee poedels op elkaar kan zetten dan een JR op een whippet bv. Ik zou toch liever een hondje uit de laatste combi hebben dus ik heb geen problemen met een leuke nestje voor de zomaar.
Als ik rondkijk naar de rashonden op dit forum dan kom ik weinig kerngezonde en leuke dieren tegen die op kunnen tegen de kruisingen die hier rondrennen. Die zien er in mijn ogen een stuk beter uit kwa bouw en ze zijn ook sterker omdat ze domweg niet ingeteeld zijn. Er zijn zat hele mooie gezonde rashonden. Ik heb er zelf ook een gehad. Maar de kruisingen doen het toch wat beter op de meeste vlakken gemiddeld genomen. De oepsnesten dus.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar waarom kom je nu pas met je vragen? Je weet toch al even dat ze drachtig is?
Het beest is 62 dagen onderweg!
Buiten dat had je het weg kunnen laten halen, maar vooruit. Dat is niet je keuze en dat snap ik dan ook wel weer.
Maar het is wel de tweede keer.
je hebt vorige keer toch wel iets gemerkt mag ik hopen, voordat je dat vlies eruit zag hangen?
Zoals ik al zei, dan had ze dus al een dag weeën, minimaal.
Heb je een plek voor haar? Heb je voorbereidingen getroffen? Waar gaat/kan ze bevallen?
Heb je spullen in huis en zo ja wat?
Het beest is 62 dagen onderweg!
Buiten dat had je het weg kunnen laten halen, maar vooruit. Dat is niet je keuze en dat snap ik dan ook wel weer.
Maar het is wel de tweede keer.
je hebt vorige keer toch wel iets gemerkt mag ik hopen, voordat je dat vlies eruit zag hangen?
Zoals ik al zei, dan had ze dus al een dag weeën, minimaal.
Heb je een plek voor haar? Heb je voorbereidingen getroffen? Waar gaat/kan ze bevallen?
Heb je spullen in huis en zo ja wat?
-
Marie-Fleur
- Vaste gebruiker
Ja Tuurlijk weet ik dat en ik zie ook wel aan jullie dat jullie hondenliefhebbers zijn, maar ik weet niet waarom jullie nou gelijkdenken dat ik slecht voor mijn dieren zorg, dat kan ik gewoon niet uitstaan, Maargoed ik Wil geen ruzie dus ik. Hou er maar over op maar ik wil dat IEDEREEN weekdag ik het beste voor mijn dieren. Wil en dat ik van ze hou, en jullie herkennen dat zeker wel
-
Muk
Als je je echt had voorbereid had je dat boek wat ik hier eerder heb genoemd allang gekocht / geleend en van voor tot achter gelezen. En dan had je ook op internet de zwangerschapsdagboeken van verschillende hondenfokkers gelezen. Alleen dit al had alle vragen van je kunnen beantwoorden.Marie-Fleur schreef:Heb ik ook gedaan maar ik wil alleeën maar vragen aan iedereen wat zijn de kenmerken?! En ik wou dat gewoon van mensen horen van wie dat mee hebben gemaakt en ik ben echt niet onervaren, maar ik kan dat toch wel gewoon vragen? Maar nee hoor iedereen begint gelijk negatief en ik word gekwetst , en ik weet dat je op dit forum je eigen mening mag hebben maar je kunt toch wel een beetje rekening houden met andermans gevoelens
-
safari
Zou het weer een T..L zijn?
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Kan je niet een afspraak maken met de dierenarts, gewoon voor wat informatie??
Bij deze alvast:
http://www.diergezondheidscentrumnicola ... ehond.html
De betrouwbaarste manier om een naderende bevalling vast te stellen is de temperatuur. Meestal daalt de temperatuur vlak voor de partus (=bevalling) gemiddeld 1 graad (variërend van 0.5 – 1.5 oC). Daarbij is het belangrijk dat een week voor de te verwachten partus (56ste dag) uw hond 2x daags temperatuurt. De normale temperatuur van een hond is overigens 38.0-39.0 oC. Zodra u de daling waarneemt kunt u de bevalling verwachten ongeveer 12-24 uur later. Opvallend is dat de teef soms als gevolg van de temperatuurdaling begint te rillen. Na de bevalling is het normaal als de hond enkele dagen een iets hogere temperatuur heeft dan normaal (39.3/39.4 oC)
Onrust, graven en krabben (= nestbouwgedrag) zijn ook tekenen van een naderende partus. Sommige honden doen dit echter al een paar dagen voor de geboorte. Als de partus dichterbij komt, kan het zijn dat de frequentie van dit gedrag toeneemt.
Op de dag van de bevalling zelf heeft de teef vaak minder of zelfs geen eetlust. Ook plassen ze vaker. Heldere, slijmerige uitvloeiing is soms al 1 of 2 dagen voor de geboorte aanwezig. Ook gaan ze hijgen als gevolg van de hoge druk in de buik die ook op de longen drukt.
Wanneer moet u de dierenarts bellen tijdens een bevalling:
als de teef al een half uur krachtig aan het persen is zonder dat er een pup is geboren (bij de eerste pup geldt 3 kwartier krachtig persen)
als de teef 1 à 2 uur af en toe perst maar er niets lijkt te gebeuren
als de teef na de geboorte van de laatste pup al 2 uur niet meer heeft geperst, zeker als dat er nog meer pups inzitten (indien er een echo/röntgenfoto is gemaakt)
als er een pup is geboren waar de darmen door de navel naar buiten komen (navelbreuk)
als de teef niet perst en er wel groenige uitvloeiing is
Bij deze alvast:
http://www.diergezondheidscentrumnicola ... ehond.html
De betrouwbaarste manier om een naderende bevalling vast te stellen is de temperatuur. Meestal daalt de temperatuur vlak voor de partus (=bevalling) gemiddeld 1 graad (variërend van 0.5 – 1.5 oC). Daarbij is het belangrijk dat een week voor de te verwachten partus (56ste dag) uw hond 2x daags temperatuurt. De normale temperatuur van een hond is overigens 38.0-39.0 oC. Zodra u de daling waarneemt kunt u de bevalling verwachten ongeveer 12-24 uur later. Opvallend is dat de teef soms als gevolg van de temperatuurdaling begint te rillen. Na de bevalling is het normaal als de hond enkele dagen een iets hogere temperatuur heeft dan normaal (39.3/39.4 oC)
Onrust, graven en krabben (= nestbouwgedrag) zijn ook tekenen van een naderende partus. Sommige honden doen dit echter al een paar dagen voor de geboorte. Als de partus dichterbij komt, kan het zijn dat de frequentie van dit gedrag toeneemt.
Op de dag van de bevalling zelf heeft de teef vaak minder of zelfs geen eetlust. Ook plassen ze vaker. Heldere, slijmerige uitvloeiing is soms al 1 of 2 dagen voor de geboorte aanwezig. Ook gaan ze hijgen als gevolg van de hoge druk in de buik die ook op de longen drukt.
Wanneer moet u de dierenarts bellen tijdens een bevalling:
als de teef al een half uur krachtig aan het persen is zonder dat er een pup is geboren (bij de eerste pup geldt 3 kwartier krachtig persen)
als de teef 1 à 2 uur af en toe perst maar er niets lijkt te gebeuren
als de teef na de geboorte van de laatste pup al 2 uur niet meer heeft geperst, zeker als dat er nog meer pups inzitten (indien er een echo/röntgenfoto is gemaakt)
als er een pup is geboren waar de darmen door de navel naar buiten komen (navelbreuk)
als de teef niet perst en er wel groenige uitvloeiing is

- Mirella
- Zeer actief
je kan de teef gaan temperaturen.meeste teven hebben vlak voor de bevalling een lage temperatuur.als ze onrustig is en hijgt,heeft ze weeen.
die gaan uiteindelijk over in persweeen.
http://www.dierenkliniek-ridderkerk.nl/ ... _hond.html lees dat is door zou ik zeggen.maar daar had je al veel eerder mee moeten beginnen.al toen je je eerste nestje plande.
die gaan uiteindelijk over in persweeen.
http://www.dierenkliniek-ridderkerk.nl/ ... _hond.html lees dat is door zou ik zeggen.maar daar had je al veel eerder mee moeten beginnen.al toen je je eerste nestje plande.
-
Marie-Fleur
- Vaste gebruiker
Ja we hebben alles in huis, ik hou echt ontzettend veel van dat dier en wilmecht het beste voor haar, ik woon in een gezin en ik ben er constant mee bezig, en ik ben niet onervaren dus dat komt wel goed
- Mirella
- Zeer actief
maar het is juist een van de belangrijkste dingen om goed te weten hoe en wat je teef doet en meemaakt rond de bevalling.dan ben je toch niet goed voorbereid hoorMarie-Fleur schreef:Ja we hebben alles in huis, ik hou echt ontzettend veel van dat dier en wilmecht het beste voor haar, ik woon in een gezin en ik ben er constant mee bezig, en ik ben niet onervaren dus dat komt wel goed
-
Marie-Fleur
- Vaste gebruiker
Weet je wel hoeveel ik al heb gelezen?.?.
Ik wou het alleen aan iemand vragen die het had meegemaakt!!
En dat kan je bijna nergens anders vinden als op een hondenforum dus daarom
-
Muk
Nog een tip dan.
Bij onderstaande (willekeurige, want veel meer fokkers doen dit) fokker zie je per nest een dagboek van dracht, geboorte tot en met een week of 8 de groei van de pups.
Link doet het niet, dus hier nog maar een keer:
http://www.seasidemastiffs.nl/puppy_info.htm
Deze fokker heeft alles heel goed voorbereid en dat had jij dus ook kunnen doen.
Bij onderstaande (willekeurige, want veel meer fokkers doen dit) fokker zie je per nest een dagboek van dracht, geboorte tot en met een week of 8 de groei van de pups.
Link doet het niet, dus hier nog maar een keer:
http://www.seasidemastiffs.nl/puppy_info.htm
Deze fokker heeft alles heel goed voorbereid en dat had jij dus ook kunnen doen.
- Mirella
- Zeer actief
ik heb 2 x een bevalling meegemaakt en 2 x ging het precies als omschreven,lage temp,slijmverlies,hijgen en onrustig,persweeen en dan pas zag je de vliezen.Marie-Fleur schreef:Weet je wel hoeveel ik al heb gelezen?.?.
als je zoveel hebt gelezen,hoe kan het dan dat je alle aanwijzingen vorige x gemist hebt
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Marie-Fleur schreef:Ja we hebben alles in huis, ik hou echt ontzettend veel van dat dier en wilmecht het beste voor haar, ik woon in een gezin en ik ben er constant mee bezig, en ik ben niet onervaren dus dat komt wel goed
WAT heb je dan in huis? (Zodat dat eventueel aangevuld kan worden door ervaren forummers)
En je bent niet ervaren, anders had je hier deze vraag niet gesteld
- Mirella
- Zeer actief
hierboven schrijf je of je aub geen commentaar maar info kan krijgen.geef ik je info,is het nog niet goedMarie-Fleur schreef:Weet je wel hoeveel ik al heb gelezen?.?.
edit typefout
Laatst gewijzigd door Mirella op 03 aug 2012 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Muk
Als je ervaren was, had je deze vragen niet hoeven te stellen. En zeker ook omdat het niet je eerste nest is.Marie-Fleur schreef:Ja we hebben alles in huis, ik hou echt ontzettend veel van dat dier en wilmecht het beste voor haar, ik woon in een gezin en ik ben er constant mee bezig, en ik ben niet onervaren dus dat komt wel goed
-
Marie-Fleur
- Vaste gebruiker
Oké , nou moeten jullie echt is ophouden dat ik niet voorbereid ben ofda ik onervaren, of slecht voor mijn dieren zorg, want dat doe ik wel en ik wil dat jullie mij begrijpen, als jullie het echt willen weten,
Ik ben ook pas 13 en ik ben er het meeste mee bezig, en ik wou alleen maar die vraag kwijt, en heel ons gezin weet er heel veel van af, mijn vader heeft zelfs nog een pupje van het vorige nestje gered , dus we weten echt wel wat we doen
Ik ben ook pas 13 en ik ben er het meeste mee bezig, en ik wou alleen maar die vraag kwijt, en heel ons gezin weet er heel veel van af, mijn vader heeft zelfs nog een pupje van het vorige nestje gered , dus we weten echt wel wat we doen
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
Marie-Fleur
- Vaste gebruiker
En ik sta er niet alleen voor, want een kennis is een echte honderfokker en helpt ons ook bij de bevalling
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Dianavdberkt schreef:ik ga niet niet niet niet niet reageren . is er geen smiley met een stuk plakband op het bekkiie.
- Mirella
- Zeer actief
dan hoop ik dat je ouders je dit niet alleen laten opknappen.lijkt me een beetje een grote verantwoording voor een kindMarie-Fleur schreef:Oké , nou moeten jullie echt is ophouden dat ik niet voorbereid ben ofda ik onervaren, of slecht voor mijn dieren zorg, want dat doe ik wel en ik wil dat jullie mij begrijpen, als jullie het echt willen weten,
-
~Suzanne~
- Zeer actief
OH MY GOD!Marie-Fleur schreef:Oké , nou moeten jullie echt is ophouden dat ik niet voorbereid ben ofda ik onervaren, of slecht voor mijn dieren zorg, want dat doe ik wel en ik wil dat jullie mij begrijpen, als jullie het echt willen weten,
Luister, meiske... waar zijn je ouders in deze??!!
DIE moeten hiervoor zorgen he, jij niet.
Als er geen ouders zijn die dit doen eh... help HF, HELP, doe iets, wie wil dit teefje opvangen...
Of dit, of eh.... het T-woord!
Ik hoop van harte dat het het T-woord moet zijn eerlijk gezegd
Suzanne
- Mirella
- Zeer actief
en die had het ook pas door toen de vliezen kwamen?Marie-Fleur schreef:En ik sta er niet alleen voor, want een kennis is een echte honderfokker en helpt ons ook bij de bevalling
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Temperaturen heeft geen zin meer aangezien je nietw eet wat de normale temperatuur is van de teef. Daar moet je een week voor de partus mee beginnen.
Verder geeft TS geen antwoord op de dingen die ik vraag.
Nou, dan niet toch?
Verder geeft TS geen antwoord op de dingen die ik vraag.
Nou, dan niet toch?
-
Muk
Je bent pas 13????Marie-Fleur schreef:Oké , nou moeten jullie echt is ophouden dat ik niet voorbereid ben ofda ik onervaren, of slecht voor mijn dieren zorg, want dat doe ik wel en ik wil dat jullie mij begrijpen, als jullie het echt willen weten,
Dan ben je inderdaad onervaren. Je ouders hadden zich beter moeten inlezen en voorbereiden. Maargoed, met de hulp van de bekende fokker komt alles vast goed. Waarom stel je deze vragen dan? Of ben je een trol?