Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Jion schreef:Jullie zijn een stelletje goorlappen. Allemaal.
Hoezo?
Ik heb maar een heel klein eindje een vol zakje in handen want we hebben hier meer dan genoeg wijkcontainers waar ik ze in kwijt kan.
Gooi jij de poepzakken in andermans kliko dan?
Ik mik poepzakken soms bij ons in de kliko, maar als de kliko teveel stinkt (of te smerig is) dan worden ze geweigerd. Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik zou er niet blij van worden mocht dat door een ander wel gebeuren.
Hoezo?
Ik heb maar een heel klein eindje een vol zakje in handen want we hebben hier meer dan genoeg wijkcontainers waar ik ze in kwijt kan.
Ik mik poepzakken soms bij ons in de kliko, maar als de kliko teveel stinkt (of te smerig is) dan worden ze geweigerd. Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik zou er niet blij van worden mocht dat door een ander wel gebeuren.
Nee,ik gooi ze in de ondergrondse wijkcontainer.Daar kunnen héééééél veel volle zakjes in
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hoezo?
Wij gebruiken die van de action, stevig en er zitten hengsels aan zodat het handig dicht knoopt
Van die blauwe diepvrieszakjes, volgens mij van de Super de Boer vroeger en nu van de C1000.
Ik zag laatst iemand met een Schapendoes die pakte de drol met een stuk keukenrol of een papieren zakdoekje op en dumpte het hele pakketje zo in het putje van de straat lijkt me ook niet zo'n goed idee eerlijk gezegd.
Die aubergine-kleurige geparfumeerde zakjes van de action, verkopen ze hier ook bij de dekamarkt. Dus ik denk dat dat wel blijvertjes zijn hoor. Bij de blokker hebben ze inderdaad bijna dezelfde. Ik heb liever een ondoorzichtig, geparfumeerd zakje, eerlijk gezegd. Bruno kan drollen produceren die je met twee handen moet oppakken dus geen boterhamzakjes voor mij. Dan krijg ik het zeker aan mijn handjes! Ik had eerst zo'n klein flesje hygiënische gel mee maar dat is toch een vrij groot flesje en ik draag geen handtas.
Ik gebruik altijd plastic zakjes die je overal krijgt, Kruidvat enzo, of oude broodzakken, boterhamzakjes die ik heb gebruikt. Ik heb nog nooit een cent aan poepzakjes uitgegeven
Ik gebruik diepvrieszakjes. Bij de Jumbo 39ct voor 25 zakjes. En gooi de zakjes in de eerste beste prullebak die ik tegenkom. Gelukkig staan er die hier heeeeeel erg veel.
Lang leve de geparfumeerde poepzakjes van de action! Ik gebruik geen andere, als we gaan doe ik voorraad inslaan. Sons zijn ze gewoon op maar ze zitten wel vast in het assortiment.
Die zijn teminste stevig, en je hebt geen walm van drol tot aan de vuilnisbak. Goeie uitvinding die zakjes van de action
Hier ook gratis gemeente-zakjes en sinds afgelopen week zijn deze ook af te halen bij 2 plaatselijke AH's en de Jan Linders geloof ik. Zodat mensen dus niet speciaal hiervoor naar de gemeente moeten, maar ze met de boodschappen meteen mee kunnen nemen. Heel handig dus.
Daarnaast werkt mijn vader toevallig bij de gemeente, dus ik ben ze eerlijk gezegd nog nooit zelf gaan halen. Als ze bijna op zijn, geef ik hem een seintje en dan kan ik weer een hele tijd vooruit!
Hier zijn de geparfumeerde luierzakjes van de Action heilig, heb er altijd in m'n broekzak zitten en m'n jaszakken. Hengsels er aan makkelijk, stinken niet en zijn sterk.
Voor heen voor de ieren pedaalemmerzakken, kon je makkelijk knopen en op afstand zeulen.
hier staan eigenlijk geen tot erg weinig afvalbakken op mijn looproutes, ik draag dan ook wel eens een heuptasje, daar doe ik dan een plastic zak in en daar stop ik de volle poepzakjes in, maakt dan ook niet uit of ze wel of niet doorschijnend zijn
Ik hou ze altijd vast aan een hengsel en zwier er wat mee rond. Prullebakken zijn hier zeer afwisseld aanwezig, varierend van niet tot 2 binnen 10 meter
Reny schreef:Ik hou ze altijd vast aan een hengsel en zwier er wat mee rond. Prullebakken zijn hier zeer afwisseld aanwezig, varierend van niet tot 2 binnen 10 meter
Ik heb van die groene diepvrieszakken, geen idee waar ze vandaan komen Er staan hier weinig bakken waar hondendrollen in mogen dus ik loop rustig een minuut of twintig met het zakje rond
Bijna iedereen heeft hier wel een kliko voor de deur staan maar ik vind het niet zo netjes om ze daar in te gooien.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
yamie schreef:in andermans kliko gooi ik alleen iets, als ze aan de weg staan om geleegd te worden
Ja dan wel
Tara schreef:
Gooi jij het alleen maar in speciaal daarvoor aangewezen bakken?
Hondenpoep valt gewoon onder restafval, en mag dus in iedere vuilnisbak gegooid worden.
Ik moet dan de voortuinen in om de drollen in de kliko te gooien en mocht er iemand toevallig kijken dan zou ik mij ongemakkelijk voelen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Ik vind de zakjes van de Action ideaal, vanwege hun dikte, het feit dat ze geparfumeerd zijn en de handige sluithengseltjes. Heb deze dus eigenlijk altijd wel ergens thuis liggen om mee te kunnen nemen. Maar anders voldoen gewone boterhamzakjes ook prima.
Die goedkope diepvrieszakjes van onze vriend Appie.
Maar die hangen ( per 2 tal) al jaren aan de riem, omdat onze Yla alleen op hei in de struiken poept..
ik gebruik draagtasjes, die hier overal gratis zijn bij je boodschappen, of pedaalemmer- of diepvrieszakken van zo'n rol.
maar ik heb het redelijk makkelijk want er staan hier overal hondenpoep vuilnisbakken en ik hoef niet zo lang met zo'n warm zakje te sjouwen
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love