Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Nanna schreef:
Dat geruif het hele jaar door zie ik absoluut niet zitten.... Moest vorig jaar wel lachen toen hij in de verharing ging (die drie weken duurde).
dat castraten veel onderwol hebben : ja - een moeilijker te onderhouden vacht : zeker wel - maar continu ruiven door castratie? niks van hoor : alle castraatjes hier ruiven netjes in één keer, behalve sette, die ruift het hele jaar door en dat deed ze net zo goed ook al voor haar castratie.
Echt waar?
ja hoor, echt waar . laatst ging het er in een ander topic over en de meeste castraten bleken geen speciale rui-problemen te hebben .
Bij al mijn castraatcollies (door de jaren heen toch een stuk of 5) is de rui ook een ramp geweest. Ze verharen idd. 1x per jaar heel erg, maar de rest van het jaar laten stukjes ondervacht los. Je blijft dus aan het kammen. Ligt misschien aan het ras?
en hoeveel niet-castraten heb je dan om mee te vergelijken? misschien is het wel eigen aan jouw 'pluizen' ?
Eén.
Bonnie. Die verhaart als een gek het hele jaar door. Om gek van te worden.
Zullen we een wetenschappelijk experiment opzetten? Ik gooi mijn meisjes erin, jij jouw castraten en jouw intacte honden. Hebben we gelijk een controlegroep.
Om het zuiver te houden,moeten we alleen teven nemen. Want reuen gooien natuurlijk weer roet in het eten. Zoals alle mannen.
Inge O schreef:
en hoeveel niet-castraten heb je dan om mee te vergelijken? misschien is het wel eigen aan jouw 'pluizen' ?
Eén.
totdaar de stelling dat niet-castraten dat probleem niet zouden hebben .
Zullen we een wetenschappelijk experiment opzetten? Ik gooi mijn meisjes erin, jij jouw castraten en jouw intacte honden. Hebben we gelijk een controlegroep.
Om het zuiver te houden,moeten we alleen teven nemen. Want reuen gooien natuurlijk weer roet in het eten. Zoals alle mannen.
ietsssssss te klein groepje .
Ik lees verkeerd: Bonnie is ook een castraat.
Dus die verhaart ook het hele jaar door.
lieke schreef:
Eén.
totdaar de stelling dat niet-castraten dat probleem niet zouden hebben .
ietsssssss te klein groepje .
Ik lees verkeerd: Bonnie is ook een castraat.
Dus die verhaart ook het hele jaar door.
wel bij de les blijven, lieke .
je hebt dus geen énkele niet-castraat om mee te vergelijken dus je kletst gewoon wat uit je nek .
Dat doe ik altijd, Inge. Heb je dat nou nóg niet door????
Nanna schreef:
lieke schreef:
Om het zuiver te houden,moeten we alleen teven nemen. Want reuen gooien natuurlijk weer roet in het eten.
Want die ruien niet?
Ik heb dus een niet-castraat lassiehond die alleen in het voorjaar zijn jas eraf gooit.
O die ruien vast wel. Alleen weten leden van de mannelijke kunne altijd (wetenschappelijke) experimenten te versjteren. Vrouwen zijn stukken betrouwbaarder.