Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer kind gedood door eigen hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dogo4ever
Zeer actief

Re: weer kind gedood door eigen hond

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Fizgig schreef:Kan het artikel niet vinden maar ik weet zeker dat ze nieuwe wetgeving aan het maken zijn. Misschien dat iemand die Engelse kranten leest, het wel weet. Maar ja, misschien kunnen ze het geld beter besteden aan voorlichting. Weet wat je in huis haalt en leer daarmee om te gaan, denk ik dan.

http://www.independent.co.uk/news/uk/po ... rnalSearch

Maar of dat gaat helpen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

dogo4ever schreef:
Fizgig schreef:Kan het artikel niet vinden maar ik weet zeker dat ze nieuwe wetgeving aan het maken zijn. Misschien dat iemand die Engelse kranten leest, het wel weet. Maar ja, misschien kunnen ze het geld beter besteden aan voorlichting. Weet wat je in huis haalt en leer daarmee om te gaan, denk ik dan.

Maar of dat gaat helpen.
Ah, dank u. Iedereen is wel enthousiast erover. Maar eigenlijk is het natuurlijk absurd dat een hond een mens dood kan bijten en dat daar alleen een boete en maximaal 2 jaar gevangenisstraf voor kan krijgen. Ik vraag me af hoe dat in Nederland is. Maar dat hadden ze allang mogen veranderen van mij. Een mens doden is gewoon doodslag, ook al heeft je hond dat gedaan. Die valt onder jouw verantwoordelijkheid namelijk.
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door crienepien »

Pakdebal schreef:
crienepien schreef: als het kind tenminste alleen met de hond was!
ze was niet alleen , want op tv zeiden ze dat de moeder de hond heeft doodgestoken met een mes , om het kind te verlossen

dus wat een drama er heeft afgespeeld is onvoorstelbaar .. hond zelf doodgestoken en haar kind ook dood . . :80:

ja, het waren domme mensen om zo'n hond in huis te halen, maar niet alle ouders weten dat . !
Zucht................. trek pas conclusies als je de feiten kent.
Misschien zat mams wel op de wc, misschien stond mams met haar rug naar hond en kind toe, misschien was mams even boven, even in de tuin, zat ze een boekje te lezen. Het drama zal zich niet in stilte voltrokken hebben denk ik zo. Maar hoe meer "misschiens"ik hier neerpen, hoe groter de kans dat we een discussie krijgen die al helemaal niet meer over de feiten gaat.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Dus alleen domme mensen nemen een Bordeaux dog???
Vind ik nogal een domme uitspraak eerlijk gezegd..zoals zoveel uitspraken van jou :(
blablabla :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:Eigenlijk moeten op één soort na, alle honden maar gewoon verboden worden. Dan gaan we allemaal aan de ultieme aangelijnde jachthond.
Dat zou misschien wel het beste zijn.
:idea: de poedel. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief

Of alleen honden die niet van lachende kinderen houden, hahaha.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Peter27 schreef:Dus alleen domme mensen nemen een Bordeaux dog???
Vind ik nogal een domme uitspraak eerlijk gezegd..zoals zoveel uitspraken van jou :(
als je , als ouders er een beetje ( ! ) in verdiept zou hebben , had je wel een verschil kunnen zien, tussen zo'n krachtige hond en een leuk spanieltje

oeps , nou ja kom maar weer op , anti-Pak
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pakdebal schreef:
als je , als ouders er een beetje ( ! ) in verdiept zou hebben , had je wel een verschil kunnen zien, tussen zo'n krachtige hond en een leuk spanieltje

oeps , kom maar weer op , anti-Pak
Krijgen we dat weer. :schrik:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Fizgig schreef:Of alleen honden die niet van lachende kinderen houden, hahaha.
Mooi lief en vrolijk zijn wel bepalend of iemand het zieliger/triester en oneerlijker voor dat kind vind dan voor een oerlelijk rotblaag.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:Eigenlijk moeten op één soort na, alle honden maar gewoon verboden worden. Dan gaan we allemaal aan de ultieme aangelijnde jachthond.
Dat zou misschien wel het beste zijn.
:idea: de poedel. :pffff:
Nee, aan de Stabijna natuurlijk. :roll:
Godstamebij bedoel je. :ugh:
Pakdebal

dogo4ever schreef:

Maar of dat gaat helpen.
was n.a.v. steeds meer aanvallen op blindengeleidehonden , .. :ugh: ..lees maar :

http://www.independent.co.uk/news/uk/cr ... 51464.html

" attacks on guide dogs "
Fizgig
Zeer actief

Pakdebal schreef:

Je zegt net zelf dat je het de ouders niet kwalijk kunt nemen omdat ze geen benul hadden wat ze in huis hadden gehaald! Ja natuurlijk hadden ze zich erin moeten verdiepen, dat roept iedereen toch ook. En nu vindt jij dat ook ineens. Dat is wel een hele snelle verandering van mening.

Anti-Pak, ook een nieuw woord voor de dikke van dale. Omschrijving: als iemand ineens zonder uitleg een compleet andere mening aanneemt en mensen dat raar vinden en er negatief op reageren. Dit heeft te maken met Pakdebal-logica, zie uitleg daar. Voor verdere uitleg: vraag Pakdebal.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:
Fizgig schreef: Ik heb een nogal strak moreel kompas (ik heb gelezen dat uit onderzoek is gebleken dat kinderen die veel sprookjes hebben gelezen in hun jeugd, vaker een strak moreel kompas hebben, goed en slecht wordt heel zwart-wit gezien. Ik vind dan ook veel dingen slecht) en ik zie mijn gedrag al als verkeerd als ik nog niks heb gedaan. Het overwegen alleen al van iets verkeerds, doe ik niet aan. Dat is al fout in mijn ogen. Maar veel mensen zijn helemaal niet zo.
Is dat zo? Het klinkt me niet onlogisch in de oren eigenlijk. :wink:
Ik heb me verdiept in sagen, legendes, sproken en aanverwant, en het klopt inderdaad. Even kort door de bocht uitgelegd: Het zijn moralistische vertellingen, bedoeld om dmv angst kinderen in de gewenste richting te sturen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Peter27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik ga je niet quoten. Maar ik heb nog nooit eerder op je gereageerd dus van anti pak uitspraken kun je me niet betichten hoor..

Maar het punt is dat als een poedel dit had gedaan had je het ook geplaatst. Of een lab of zelfs een stabij. Dus had je daar weer iets over te zeggen. Dat dit een Bordeaux dog is is nog niet eens met zekerheid gezegd in het artikel maar jij gaat er wel vanuit. Wellicht was het een stabij.. :)
blablabla :)
Pakdebal

Tara schreef:Hee Pak, misschien moet je eens wat anders gaan lezen dan al die nare berichten.
Het kleurt je blik op de wereld namelijk op een nogal onaangename manier volgens mij. :wink:
En even een serieuze vraag, maar zou vrijwilligerswerk in het asiel niks voor jou zijn? Met de asielhonden gaan lopen en een beetje kijken wat voor honden het zijn? :D

9 vd 10 zijn hier staffords , denk je echt dat ik daar mee ga lopen in een losloopgebied ?. :schrik:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 06 nov 2013 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:

In dat leuke spanieltje kan je je aardig vergissen.

Mijn nicht had af en toe het hondje van de buren in huis, een spanieltje, en dat hondje hebben ze moeten herplaatsen want hij ging de kinderen bijten, hij heeft trouwens ook mijn neef gebeten.

En voordat je nou gaat zeggen dat alle spaniëls slecht zijn dat is niet zo.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pakdebal

gonnie schreef: En voordat je nou gaat zeggen dat alle spaniëls slecht zijn dat is niet zo.

van zulke rassen zijn dat uitzonderingen, ja daar ben ik het met je eens , maar van andere rassen kan je dat " verwachten " , dat is het verschil.. :19:
gonnie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Tara schreef:Hee Pak, misschien moet je eens wat anders gaan lezen dan al die nare berichten.
Het kleurt je blik op de wereld namelijk op een nogal onaangename manier volgens mij. :wink:
En even een serieuze vraag, maar zou vrijwilligerswerk in het asiel niks voor jou zijn? Met de asielhonden gaan lopen en een beetje kijken wat voor honden het zijn? :D

9 vd 10 zijn hier staffords , denk je echt dat ik daar mee ga lopen in een losloopgebied ?. :schrik:
En zoals al eerder gezegd met de meeste staffords kan je gewoon lekker lopen ook in losloopgebied! ik ben hier bij ons in de buurt nog geen Stafford tegen gekomen die een allesverslindend monster was, ze spelen zelfs met hele kleine hondjes nog nooit wat gebeurd, en die staffords zijn al lang volwassen voordat je begint te zeggen dat dat dan nog pups waren.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef: En voordat je nou gaat zeggen dat alle spaniëls slecht zijn dat is niet zo.

van zulke rassen zijn dat uitzonderingen, ja daar ben ik het met je eens , maar van andere rassen kan je dat " verwachten " , dat is het verschil.. :19:
Pffffffffffffff.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Pakdebal schreef:

Nog nooit gehoord van het rode cockersyndroom?

Je kan van elke hond verwachten dat ze kunnen bijten, want ze hebben allemaal een gebit.

Als ik jou was zou ik nooit geen hond meer nemen, want je zou je een ongeluk schrikken als die je ineens ging bijten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
bouvierpoedel
Zeer actief

gonnie schreef:
Pakdebal schreef:

En zoals al eerder gezegd met de meeste staffords kan je gewoon lekker lopen ook in losloopgebied! ik ben hier bij ons in de buurt nog geen Stafford tegen gekomen die een allesverslindend monster was, ze spelen zelfs met hele kleine hondjes nog nooit wat gebeurd, en die staffords zijn al lang volwassen voordat je begint te zeggen dat dat dan nog pups waren.
Ze heeft enigsinds toch wel gelijk. :W:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:
Peter27 schreef:Wellicht was het een stabij.. :)
Een 'stab-y' op z'n Engels. En dan zijn we eigenlijk al in de gevarenzone... :schrik:
Nou, daar ben je mooi klaar mee.
Zo'n rottige messentrekker als hond :schrik:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Fizgig
Zeer actief

Tara schreef:
Miranda schreef:
Tara schreef:
Fizgig schreef: Ik heb een nogal strak moreel kompas (ik heb gelezen dat uit onderzoek is gebleken dat kinderen die veel sprookjes hebben gelezen in hun jeugd, vaker een strak moreel kompas hebben, goed en slecht wordt heel zwart-wit gezien. Ik vind dan ook veel dingen slecht) en ik zie mijn gedrag al als verkeerd als ik nog niks heb gedaan. Het overwegen alleen al van iets verkeerds, doe ik niet aan. Dat is al fout in mijn ogen. Maar veel mensen zijn helemaal niet zo.
Is dat zo? Het klinkt me niet onlogisch in de oren eigenlijk. :wink:
Ik heb me verdiept in sagen, legendes, sproken en aanverwant, en het klopt inderdaad. Even kort door de bocht uitgelegd: Het zijn moralistische vertellingen, bedoeld om dmv angst kinderen in de gewenste richting te sturen.
Leuk, ik herken dat ook wel bij mezelf. Ik ben heel erg gewetensvol, soms zelfs iets té gewetensvol.
Als kind was ik altijd dol op sprookjes, dus ik heb er heel erg veel gelezen. :wink:
Deze waren favoriet, ik had deel 1 en deel 2. Met van die mooie etsen er in!

Afbeelding
Nou, ik las het een keer ergens en toen viel er wel een kwartje. Ik ben idd bang om iets verkeerds te doen, als de dood zelfs. Dat komt door die sprookjes, volgens mij. Ik vind het niet zo erg eigenlijk, het heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf erg streng beoordeel en dat zouden wel meer mensen mogen doen, wat mij betreft.

Maar in feite werkt het net zoals religie, omdat mensen bang zijn voor de hel en voor de wraak van god, gedragen ze zich netjes. Nou, dan maar omdat je bang bent hoor, goed gedrag is voor mij het belangrijkst. Zo proberen ze het ook via de staat want omdat mensen bang zijn voor de gevangenis, hopen ze dat ze zich goed gaan gedragen. Angst is een goeie motivator he. Maar eigenlijk zou natuurlijk de motivator moeten zijn dat je gewoon een goed mens wilt zijn, of gewoon fatsoen.

En straffen helpt niks, meestal. Mensen zijn niet zo goed in vooruit denken namelijk. En je kunt ook heel verkeerde dingen doen terwijl je juist je best deed om een goed mens te zijn. Ik geloof niet in straffen van mensen, dat zorgt niet voor verbeterd gedrag namelijk, meestal.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Pakdebal schreef: er zijn in Engeland al 6000 gevallen van letsels en 17 doden door hondenbeten !!.. :80:
Dat is 0,3% :O: schrikbarend. Nu zijn er in de UK 8,5 miljoen honden en dan zijn er dus wel 17!!! gevallen van honden letsel! Ik zou zeggen alle honden afmaken en verbieden :S:
Pakdebal

corason del perro schreef:
Pakdebal schreef: er zijn in Engeland al 6000 gevallen van letsels en 17 doden door hondenbeten !!.. :80:
Dat is 0,3% :O: schrikbarend. Nu zijn er in de UK 8,5 miljoen honden en dan zijn er dus wel 17!!! gevallen van honden letsel! Ik zou zeggen alle honden afmaken en verbieden :S:

17 dode kinderen en 6000 voor de EHBO
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

hahaha ik lees het nu :oeps: mijn welgemeende excuses. Kennelijk nog niet lang wakker en dan te bedenken dat ik dit stukje een paar keer opnieuw heb gelezen om zeker te weten dat mijn reactie klopte :schrik: I blame it all on my dyslexia!!! :mann:

Maargoed een snel nieuw rekensommetje brengt me tot dit. Die 6000 gevallen van letsel is dan 0,07 % van alle honden die er in de UK leven. De kans dat je per ongeluk onder een auto komt, of op vakantie dood blijft omdat er een kokosnoot op je hoofd valt is veel groter! Uiteraard is elke honden beet er een die voorkomen had geworden! Maar we gaan ook niet alle palmbomen omkappen?

So I still rest my case
rose
Zeer actief

Ongelezen bericht door rose »

Fizgig schreef:

Nee heur. Je zou versteld staan te kijken als je wist hoe goed mensen er in zijn de verantwoordelijkheid voor iets vreselijks, op een ander af te schuiven. Ik kan je wel wat leuke voorbeelden geven maar zo is de mens nu eenmaal. Sommige mensen kunnen zelfs terwijl ze iets vreselijks aan het doen zijn, dat onthouden alsof ze niks verkeerds aan het doen waren. Dus dan liegen ze niet eens als ze het ontkennen, ze hebben het nooit geregistreerd als iets verkeerds.
Ik kan hier niet in meegaan, want ik geloof nooit dat als er een incident is waarbij jouw (een) kind komt te overlijden dat je jezelf dan niet afvraagt of er wellicht iets was wat je anders had kunnen/moeten doen, met als gevolg dat je je daar schuldig over gaat voelen :19:
Met andere zaken (niet zoiets ingrijpends) kan ik mij goed voorstellen dat je voor jezelf de waarheid wat omdraait zodat het wat makkelijker te verhappen is, maar hiermee dus niet.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

kan dit aub in dier en leed!!!
Afbeelding
gevni havanezers
Pakdebal

blacky schreef:kan dit aub in dier en leed!!!
"kind en leed " bestaat hier niet . :ugh:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Pakdebal schreef:
corason del perro schreef:

17 dode kinderen en 6000 voor de EHBO
Ik denk dat mensen elkaar meer letsel toebrengen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”