Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jemig, als het zó moet...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Jemig, als het zó moet...

Ongelezen bericht door Luna87 »

:piew: Te bizar gewoon.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

ze proberen dit te voorkomen :cool2:

Afbeelding

Met honden fokken die liever elkaar afmaken dan van bil gaan. :I:
Serieus.. als je een hond hebt die zo agressief is dat ze niet wil paren, waarom fok je dan met haar verder? ... :jank:
Laatst gewijzigd door Marco88 op 15 aug 2014 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Triest. Ik zag de foto van de week voorbij komen en had zoiets van als het zo moet stop er dan mee :(:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik hoop altijd heeeeeeeeeeeeel hard dat bij dit soort dekkingen de teefjes niet opnemen....echt walgelijk dit soort lui :kotz:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Vanwaar eigenlijk de verbazing? Het gaat hier om pitbulls, vechthonden. Die moeten agressief zijn op elkaar. Dus dan krijg je dit. Natuurlijk dekken ze door met teven die in reuen gaan hangen bij de dekking. Dat is precies de bedoeling. Dit soort excessen komen voor in excessief gefokte honden. :U:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:Vanwaar eigenlijk de verbazing? Het gaat hier om pitbulls, vechthonden. Die moeten agressief zijn op elkaar. Dus dan krijg je dit. Natuurlijk dekken ze door met teven die in reuen gaan hangen bij de dekking. Dat is precies de bedoeling. Dit soort excessen komen voor in excessief gefokte honden. :U:
Idd., bij zware honden als bijvoorbeeld de Engelse bulldog wordt het teefje ook op een soortement standaard gebonden omdat ze anders onder het gewicht van de reu bezwijkt.
Vind ik persoonlijk net zo bezopen.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Triest. Wij mensen maken er maar een boeltje van op deze wereld, denk ik maar vaak.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Dat het gebeurt is een feit. Maar tis zeker geen feit dat dit de "standaard" is van hoe deze honden gedekt worden terwijl dat er nu wel van gemaakt wordt :19: Heb tientallen dekkingen van dichtbij gezien en nog nooit op de manier zoals deze nu hier getoond wordt :roll:

Het gebeurt bij meerdere rassen. Om uiteenlopende redenen. Gewenst? Nee zeker niet, tis immers gewoon "verkrachting" van de teef. Maar tis eerder uitzondering dan regel.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief

smoekie schreef:Dat het gebeurt is een feit. Maar tis zeker geen feit dat dit de "standaard" is van hoe deze honden gedekt worden terwijl dat er nu wel van gemaakt wordt :19: Heb tientallen dekkingen van dichtbij gezien en nog nooit op de manier zoals deze nu hier getoond wordt :roll:

Het gebeurt bij meerdere rassen. Om uiteenlopende redenen. Gewenst? Nee zeker niet, tis immers gewoon "verkrachting" van de teef. Maar tis eerder uitzondering dan regel.

Jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dat zijn dit waarschijnlijk wel. Zeker gezien de honden die er strak, slank en in vorm uitzien. Verder maakt niemand er van dat elke pitbull zo gefokt wordt. Is het mode om van een antwoord alles zo te spelen dat iemand zegt dat het altijd zo zou gaan? Bij de echte vechtende honden gaat dat zo. Morgen vechten ze, overmorgen een dekking en dan kan die reu of die teef meestal niet schakelen en weer speels en leuk worden met andere honden. Logisch toch? :U:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
smoekie schreef:Dat het gebeurt is een feit. Maar tis zeker geen feit dat dit de "standaard" is van hoe deze honden gedekt worden terwijl dat er nu wel van gemaakt wordt :19: Heb tientallen dekkingen van dichtbij gezien en nog nooit op de manier zoals deze nu hier getoond wordt :roll:

Jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dat zijn dit waarschijnlijk wel. Zeker gezien de honden die er strak, slank en in vorm uitzien. Verder maakt niemand er van dat elke pitbull zo gefokt wordt. Is het mode om van een antwoord alles zo te spelen dat iemand zegt dat het altijd zo zou gaan? Bij de echte vechtende honden gaat dat zo. Morgen vechten ze, overmorgen een dekking en dan kan die reu of die teef meestal niet schakelen en weer speels en leuk worden met andere honden. Logisch toch? :U:

Ach, ken aardig wat "normale" huishonden die andere vechthondtypes zacht gezegd niet kunnen waarderen.
Kom maar op uitstraling denk ik. De sociale honden hier zijn er vaak ook niet van gediend, tibbe begint te trillen en charlie denkt "laat maar zien dan".
Er wordt hier onderling wat af gevoosd als ze loops is. Vreemde reuen naar haar smaak laat ze er vast ook wel op, op voorwaarde dat die er serieus werk van maken.
Een andere stafford, bulldog etc kun je vergeten.
Maar mensen die vinden dat ze moeten fokken met honden met zo'n kort lontje zitten waarschijnlijk niet te wachten op het gezellige poedeltje van de buren op hun teef.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik vind het ook vreselijk om te zien op deze manier. En daardoor lijkt het veel excessiever dan alle (endoscopische) KI-dekkingen die er er tegenwoordig plaatsvinden, maar in werkelijkheid is er geen verschil: dekkingen arrangeren die anders niet zouden plaatsvinden.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Fafo schreef:Triest. Wij mensen maken er maar een boeltje van op deze wereld, denk ik maar vaak.
Ik rangschik me in elk geval niet onder de categorie wij.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
smoekie
Zeer actief

laeken schreef:

Dat weet je niet Marc. Dat is wat jij er van maakt puur op basis van hun uiterlijk (strak, slank en in vorm). Nou newsflash. Daarvan zijn er gelukkig nog meer dan genoeg. Ja ook in Nederland :wink:

En wat nou mode? Van welk antwoord "maak" ik of "draai" ik wat. Ik reageer op basis van de reacties die ik hier lees. En aan de hand daarvan krijg ik de indruk alsof men inderdaad in de veronderstelling is dat dát de standaard manier van dekken bij dit ras is, terwijl dit naar mijn vaste overtuiging(en die heb ik middels vele filmpjes en foto's zeker wel gezien van de echte vechters) dus zeker niet het geval is. Terwijl jij dat wel als vaststaand feit brengt.
Laatst gewijzigd door smoekie op 15 aug 2014 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Dubbel.
Laatst gewijzigd door Devel op 15 aug 2014 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Devel

Dubbel
Laatst gewijzigd door Devel op 15 aug 2014 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Devel

Hahaha dus die in strak in het velletje gevormde hondjes zijn de echtr vechters... ik denk dat misschien 10% hier in nl zon ding gebruikt. In amerika zal het anders zijn maar zover im weet zijn ze er hier in NL behoorlijk tegen.

en niet alleen maar. De fotos in mijn vorige bericht staan juist geen pitjes.
laeken
Zeer actief

Werkelijk, waar staat dat honden die strak in hun vel zitten perse vechters moeten zijn? Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen maar meer dan dat staat er dus ook niet. Er staat niet dat alle pitbulls zo dekken, er staat niet dat alle echte knokkers zo dekken al zal dat vaker voorkomen dan mensen denken en er staat niet dat alle slanke pitbulls vechters zijn. Dus toedeloe, succes met woorden verdraaien en erbij verzinnen.
Afbeelding
Devel

Even op de link klikken.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Devel schreef:Even op de link klikken.
Ze zijn niet klikbaar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
smoekie
Zeer actief

Inge O schreef:
Tara schreef:Het valt me op dat je dit vooral in die klapkakenbusiness ziet.
vooral? alleen maar zal je bedoelen.

:piew:

Nou ja, "alleen maar" is natuurlijk ietwat overdreven :engel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door smoekie op 15 aug 2014 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief

laeken schreef:Werkelijk, waar staat dat honden die strak in hun vel zitten perse vechters moeten zijn? Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen maar meer dan dat staat er dus ook niet. Er staat niet dat alle pitbulls zo dekken, er staat niet dat alle echte knokkers zo dekken al zal dat vaker voorkomen dan mensen denken en er staat niet dat alle slanke pitbulls vechters zijn. Dus toedeloe, succes met woorden verdraaien en erbij verzinnen.

Ehm, niet om het een of ander, maar dat is wat jij er zelf van maakte toen ik zei dat ik tientallen dekkingen van dichtbij heb gezien maar nog nooit op de manier zoals hier getoond werd :19:
laeken schreef:Jij hebt nog nooit dekkingen gezien bij de echte vechters. Dat zijn dit waarschijnlijk wel. Zeker gezien de honden die er strak, slank en in vorm uitzien.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Sommige honden zijn niet erg slim dus moet je het goed voor bereiden anders krijg je dit.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Wat ben ik dan blij met mijn klapkaak die altijd de dames het hof maakte....

Afbeelding

JAfbeelding
Groetjes,
Wendy
laeken
Zeer actief

Hoe was het om betrokken te worden bij het dekken met vechtende pitbulls die de ring in gaan Smoekie? Want ik begrijp dat jij mensen kent of gekend hebt die met hun honden knokken? Dat is tenminste wat je hier beweert.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

laeken schreef:Werkelijk, waar staat dat honden die strak in hun vel zitten perse vechters moeten zijn? Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen maar meer dan dat staat er dus ook niet. Er staat niet dat alle pitbulls zo dekken, er staat niet dat alle echte knokkers zo dekken al zal dat vaker voorkomen dan mensen denken en er staat niet dat alle slanke pitbulls vechters zijn. Dus toedeloe, succes met woorden verdraaien en erbij verzinnen.
Gek hè als jij insinueerd dat dit alleen bij jouw zo gehate klapkaken voorkomt.
Spek naar je bekkie hè zo,n foto , gaat jouw niet om manier van dekking, maar om type hond en eigenaar wat je kan neer sabelen.
Een onvrijwillige dekking vindt ik bij elk type hond not done, en is reu te zwaar dat dekking niet kan zal dat ook niet bedoeld zijn door de natuur.
Devel

Even op de link klikken.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hilde schreef:Nou, dat sowieso. Nooit dat je beagles/collies/sharkdogs/stabijs/etc in dit soort apparaten ziet voor een dekking.
Je vergeet een paar woorden.
Je bedoelt: met foto's op Internet.

Ik denk dat er veel meer rassen zijn waar ze hulpstukken gebruiken en dan niet omdat die honden zo vals zijn, maar gewoon omdat de teveneigenaar zo geen last van zijn rug krijgt als de zaak een uur gekoppeld staat.
Alsof het - inderdaad smoek - altijd even natuurlijk gaat. Gewoon echt niet waar, ook niet in andere rassen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief

Tara schreef:
laeken schreef:Hoe was het om betrokken te worden bij het dekken met vechtende pitbulls die de ring in gaan Smoekie? Want ik begrijp dat jij mensen kent of gekend hebt die met hun honden knokken? Dat is tenminste wat je hier beweert.
Waar lees je dat? Ik lees dan namelijk nergens hoor.
Smoekies ouders hebben pitbulls gefokt als ik me goed herinner, dus ze zal er genoeg dekkingen van hebben gezien.
Ik haal nergens uit dat ze enige connectie heeft gehad, of dat haar ouders dat hadden met vechtende pitbulls. :U:

Waarom reageert ze dan als ik zeg dat vechters vaak zo dekken. Wat heeft dat dan met de huishonden van haar ouders te maken?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:Gek hè als jij insinueerd dat dit alleen bij jouw zo gehate klapkaken voorkomt.
Waar zeg ik dat?
Spek naar je bekkie hè zo,n foto , gaat jouw niet om manier van dekking, maar om type hond en eigenaar wat je kan neer sabelen.
Waar staat dat?
Een onvrijwillige dekking vindt ik bij elk type hond not done, en is reu te zwaar dat dekking niet kan zal dat ook niet bedoeld zijn door de natuur.
Maakt niet uit wat jij vindt. Honden die vechten voor hun baasjes zijn niet meer sociaal. Die kun je alleen fokken als je ze eerst "veilig" maakt. Dat is nu eenmaal de enige manier. Dat verzin ik niet, zo worden heel veel echte vechters gedekt en dat is nu eenmaal zo. Een hond die geknokt heeft en daarop getraind is kun je niet eerst laten dollen met de teefjes en andersom kan al helemaal niet.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ook mensen met echte vechthonden gebruiken dit soort dingen niet. Het is namelijk niet nodig. Genoeg krengen van honden bezwijken onder de paringsdrift hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”