Ook zonder fikkie maak ik tegenwoordig rechtsomkeert als ik er eentje tegen kom in onoplettende handen. Helemaal als ik op de fiets ben. Zoveel jonge eigenaren met een klappie losjes in de hand en de aandacht elders....Nanna schreef:Misschien eens wat meer uit je rasblinde schulpje kruipen. Kijk eens rond hoeveel mensen er door pitbulls en consorten zijn aangevallen. En ja, ook vroeger toen ze voor de pit gefokt werden stond er vaak bij hun naam dat er opgepast moest worden omdat ze niet te beroerd waren om ook mensen aan te vallen.dagmar88 schreef:Nanna schreef:Volgens mij verkeren ze helemaal niet in blinde razernij. Ze zijn zo te zien doodkalm. Maar hebben wel een missie: die vent moet dood.Tara schreef:Amerikanen lopen toch altijd zo graag bewapend over straat? Waarom schiet niemand?
Ik vind die blinde razernij van die honden griezelig.
En dat vind ik het doodenge aan dit type hond. Niet zoals een herdershond een paar happen en dan klaar, nee, doorgaan tot het gaatje.
Dat is ingefokt zwaar gestoord gedrag.Alsof het voor dat type normaal is en er gefokt wordt of werd op mens agressie.
Fapperdefap.
Nee, dat hóórde niet. Maar er hoort zoveel niet.
Er wordt ook steeds meer gemixt met andere rassen waardoor ze nog gevaarlijker worden bij een aanval dan ze al waren.
En de gewone man op straat met zijn fikkie heeft maar met die, eenmaal in gevecht, doordraaiende vechtjoekels te dealen en moet maar hopen dat er een verantwoordelijke baas aan de andere kant van de spikeketting hangt. Ik vind het werkelijk waar bezopen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vrouw stuurt haar Pitbulls op man af na ruzie.
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Vrouw stuurt haar Pitbulls op man af na ruzie.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik zoek het zeker niet op. Gelukkig ben ik er niet veel meer tegen gekomen de laatste tijd. Deze week toevallig twee maal. Een maal in het bos na een uur lopen kwamen we op afstand een loslopende Klapkaak tegen. Dat beest stond gelijk strak naar ons te kijken. Dan maak ik gelijk rechtsomkeert.
Vanmiddag loop ik achter de poort uit, loopt daar ook weer een of andere kerel met een onaangelijnde Klapkaak. Ik bleef heel provocerend staan wachten tot hij de riem om kreeg en liet hem passeren. Na het passeren liep Fleurtje er een paar meter achter aan. Die vent gelijk provocerend kijken omdat Fleurtje niet aangelijnd was. Als blikken konden doden, hahaha.
Blijkbaar hebben die gasten geen enkele vorm van schaamtegevoel. Ik zou me in hun plaats niet prettig voelen als andere mensen met honden me overal zouden uitkotsen en ontwijken.
Vanmiddag loop ik achter de poort uit, loopt daar ook weer een of andere kerel met een onaangelijnde Klapkaak. Ik bleef heel provocerend staan wachten tot hij de riem om kreeg en liet hem passeren. Na het passeren liep Fleurtje er een paar meter achter aan. Die vent gelijk provocerend kijken omdat Fleurtje niet aangelijnd was. Als blikken konden doden, hahaha.
Blijkbaar hebben die gasten geen enkele vorm van schaamtegevoel. Ik zou me in hun plaats niet prettig voelen als andere mensen met honden me overal zouden uitkotsen en ontwijken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Dat snap ik dan weer niet, je verwacht dat die hond aangelijnd wordt en laat die van jezelf erachter aan gaan, dat vind ik dan net weer zo gestoord !Wolfsblut schreef:Ik zoek het zeker niet op. Gelukkig ben ik er niet veel meer tegen gekomen de laatste tijd. Deze week toevallig twee maal. Een maal in het bos na een uur lopen kwamen we op afstand een loslopende Klapkaak tegen. Dat beest stond gelijk strak naar ons te kijken. Dan maak ik gelijk rechtsomkeert.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Een aangelijnde Klapkaak die op een afstand van ca 20 meter enkele meters gevolgd wordt door een Dwergteckel vind ik niet gestoord hoor.Cindy52 schreef:Dat snap ik dan weer niet, je verwacht dat die hond aangelijnd wordt en laat die van jezelf erachter aan gaan, dat vind ik dan net weer zo gestoord !Wolfsblut schreef:Ik zoek het zeker niet op. Gelukkig ben ik er niet veel meer tegen gekomen de laatste tijd. Deze week toevallig twee maal. Een maal in het bos na een uur lopen kwamen we op afstand een loslopende Klapkaak tegen. Dat beest stond gelijk strak naar ons te kijken. Dan maak ik gelijk rechtsomkeert.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik wel, Ik laat Toots niet achter aangelijnde hond lopen, ik denk dat dat ook niet gewest is.Wolfsblut schreef:Een aangelijnde Klapkaak die op een afstand van ca 20 meter enkele meters gevolgd wordt door een Dwergteckel vind ik niet gestoord hoor.Cindy52 schreef:Dat snap ik dan weer niet, je verwacht dat die hond aangelijnd wordt en laat die van jezelf erachter aan gaan, dat vind ik dan net weer zo gestoord !Wolfsblut schreef:Ik zoek het zeker niet op. Gelukkig ben ik er niet veel meer tegen gekomen de laatste tijd. Deze week toevallig twee maal. Een maal in het bos na een uur lopen kwamen we op afstand een loslopende Klapkaak tegen. Dat beest stond gelijk strak naar ons te kijken. Dan maak ik gelijk rechtsomkeert.
En vind het gestoord van mensen die dat niet snappen dat ze hun loslopende keffert gewoon overal maar op af laten lopen dat gaat namelijk een keer fout en dan is het de schuld van de aangelijnde hond. Maar in feite is het dus anders om.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Cindy52
- Zeer actief
Dat dus, begrip en fatsoen hoort van twee kanten te komen !toots schreef: Ik wel, Ik laat Toots niet achter aangelijnde hond lopen, ik denk dat dat ook niet gewest is.
En vind het gestoord van mensen die dat niet snappen dat ze hun loslopende keffert gewoon overal maar op af laten lopen dat gaat namelijk een keer fout en dan is het de schuld van de aangelijnde hond. Maar in feite is het dus anders om.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Had er eergister ook weer eentje 'Joey hier... ' ik: dat gaat niet goed hoor... ja dat weet ik naar hij luisterd niet... (aanlijngebied midden in woonwijk) Joey hier nu (paniek)... al struikend achter Joey aan die al zn pijlen op Xavi gericht had.. terwijl Joey erg zn best deed om zich van zn bazin (nou ja dat wat aan de andere kant van de lijn hoorde) te ontdoen ben ik via een tuin weggeglipt wordt er echt gestoord van.
Vwb t filmpje Hanneke dit doen honden normaal gesproken niet. Ik herken dit alleen van honden die voor de kill gaan... niet van normaal knokkende honden
Vwb t filmpje Hanneke dit doen honden normaal gesproken niet. Ik herken dit alleen van honden die voor de kill gaan... niet van normaal knokkende honden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Eerst goed lezen voor je reageert. Ik schreef nergens dat mijn hond erop af liep en ook niet dat ze blafte. Op een afstand van ca 20 meter liep ze wel enkele meters mee. In het bos passeren we regelmatig een of meerdere honden rakelings. Even aan elkaar ruiken of spelen en dan is het goed. Dat geeft verder nooit problemen bij normale honden. Bij klapkaken en een aantal waar de agressie van af druipt wordt dat natuurlijk een ander verhaal. Als die niet aangelijnd zijn gaan we daar in een grote boog om heen. Ik zoek zeker het gevaar niet op. Worden we er onverwacht mee geconfronteerd dan ben ik daar op voor bereid. Jammer voor de klapkaak dan.Cindy52 schreef:Dat dus, begrip en fatsoen hoort van twee kanten te komen !toots schreef: Ik wel, Ik laat Toots niet achter aangelijnde hond lopen, ik denk dat dat ook niet gewest is.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Wolfsblut schreef:Eerst goed lezen voor je reageert. Ik schreef nergens dat mijn hond erop af liep en ook niet dat ze blafte. Op een afstand van ca 20 meter liep ze wel enkele meters mee. In het bos passeren we regelmatig een of meerdere honden rakelings. Even aan elkaar ruiken of spelen en dan is het goed. Dat geeft verder nooit problemen bij normale honden. Bij klapkaken en een aantal waar de agressie van af druipt wordt dat natuurlijk een ander verhaal. Als die niet aangelijnd zijn gaan we daar in een grote boog om heen. Ik zoek zeker het gevaar niet op. Worden we er onverwacht mee geconfronteerd dan ben ik daar op voor bereid. Jammer voor de klapkaak dan.Cindy52 schreef:Dat dus, begrip en fatsoen hoort van twee kanten te komen !toots schreef: Ik wel, Ik laat Toots niet achter aangelijnde hond lopen, ik denk dat dat ook niet gewest is.
misschien zelf eens onthouden wat je schrijft?Wolfsblut schreef:Na het passeren liep Fleurtje er een paar meter achter aan. Die vent gelijk provocerend kijken omdat Fleurtje niet aangelijnd was. Als blikken konden doden, hahaha.
en ja, dit soort gedrag valt wel onder provoceren en redelijk gestoord is het ook.
jij een flinke vent en je teckel dood als die andere hond zich omdraait en zijn baas niet snel genoeg is.
geweldig hoor, applaus voor jezelf!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Cindy52
- Zeer actief
jokkebrok, je schreef toch echt dat je tekkel erachter aan ging, begrijp dat niet, straks is het helaas pindakaas tekkel doodWolfsblut schreef: Als die niet aangelijnd zijn gaan we daar in een grote boog om heen. Ik zoek zeker het gevaar niet op. Worden we er onverwacht mee geconfronteerd dan ben ik daar op voor bereid. Jammer voor de klapkaak dan.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Applaus voor jou lieverd. Je beschikt echt over een gave. Waar ik ook verschijn, je weet me overal uit te halen.
Je krijgt weer een ballonnetje van mij. Bij drie krijg je een mooie kleurplaat. Die mag je dan inruilen voor een Mc Dick.
Ik weet echt wel wat ik schrijf hoor. Indien jij daar je eigen interpretatie aan geeft, het zij zo.

Je krijgt weer een ballonnetje van mij. Bij drie krijg je een mooie kleurplaat. Die mag je dan inruilen voor een Mc Dick.
Ik weet echt wel wat ik schrijf hoor. Indien jij daar je eigen interpretatie aan geeft, het zij zo.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Goed lezen schat of heb je ergens last van?Cindy52 schreef:jokkebrok, je schreef toch echt dat je tekkel erachter aan ging, begrijp dat niet, straks is het helaas pindakaas tekkel doodWolfsblut schreef: Als die niet aangelijnd zijn gaan we daar in een grote boog om heen. Ik zoek zeker het gevaar niet op. Worden we er onverwacht mee geconfronteerd dan ben ik daar op voor bereid. Jammer voor de klapkaak dan.

-
Cindy52
- Zeer actief
je hebt wel lang naar het plaatje moeten zoeken hahahaWolfsblut schreef:Goed lezen schat of heb je ergens last van?Cindy52 schreef:jokkebrok, je schreef toch echt dat je tekkel erachter aan ging, begrijp dat niet, straks is het helaas pindakaas tekkel doodWolfsblut schreef: Als die niet aangelijnd zijn gaan we daar in een grote boog om heen. Ik zoek zeker het gevaar niet op. Worden we er onverwacht mee geconfronteerd dan ben ik daar op voor bereid. Jammer voor de klapkaak dan.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Voor een aantal uitverkorenen heb ik ze op voorraad.
Voor jou moest ik even zoeken en Renee was als eerste aan de beurt.
-
Cindy52
- Zeer actief
hahahaWolfsblut schreef:Voor een aantal uitverkorenen heb ik ze op voorraad.
Voor jou moest ik even zoeken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd. Van welk ras of formaat dan ook.. gewoon bij je houden.toots schreef:Ik wel, Ik laat Toots niet achter aangelijnde hond lopen, ik denk dat dat ook niet gewest is.Wolfsblut schreef:Een aangelijnde Klapkaak die op een afstand van ca 20 meter enkele meters gevolgd wordt door een Dwergteckel vind ik niet gestoord hoor.Cindy52 schreef:Dat snap ik dan weer niet, je verwacht dat die hond aangelijnd wordt en laat die van jezelf erachter aan gaan, dat vind ik dan net weer zo gestoord !Wolfsblut schreef:Ik zoek het zeker niet op. Gelukkig ben ik er niet veel meer tegen gekomen de laatste tijd. Deze week toevallig twee maal. Een maal in het bos na een uur lopen kwamen we op afstand een loslopende Klapkaak tegen. Dat beest stond gelijk strak naar ons te kijken. Dan maak ik gelijk rechtsomkeert.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als je net zoveel tijd besteedde aan herlezen wat je zelf schrijft als aan achterlijke plaatjes zoeken, zou je niet zoveel onzin praten.Wolfsblut schreef:Voor een aantal uitverkorenen heb ik ze op voorraad.
maar waarschijnlijk is dat te moeilijk voor je, dus laat maar weer.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik probeer alleen maar te zeggen dat als je aangevallen wordt door twee honden die echt voor de kill gaan, dat het dan nog veel akeliger kan aflopen.Gimmick schreef:Tja ik zie op mijn werk ook veel en veel en veel ergere dingen maar dat betekend niet dat dit dan opeens mee valt...Hanneke2 schreef:Ik vind het nog wel mee vallen. Nee serieus, die man is alleen een oor kwijt, en dat veroorzaakt waarschijnlijk ook die enorme plas bloed. Ik heb wel ergere filmpjes gezien hoor, ik denk dat deze honden zich nog hebben ingehouden.
Dat mens is natuurlijk geschift, en die mag fors gestraft. Maar als ik krijsende ruzie zou maken met iemand op straat en ik jutte mijn honden een beetje op denk ik dat die ook wel zouden gaan happen, zeker Lilo zou dan wel gaatjes maken in de vijand. Dus het feit dat die honden aanvallen vind ik niet raar.
Als dit echt linke levensgevaarlijke honden waren geweest, dan was die man veel meer kwijt geweest dan zijn oor.
Triest voor die honden, en verbied het maar hoor, vechthonden, want er komt altijd alleen maar narigheid van. Vooral voor die honden.
Die honden vallen aan en verminken iemand dat vind ik erg! Of het "alleen maar" een oor is en ze meer kunnen of dat het een complete arm is en dat het dan erg genoeg is.
Maar we roepen toch ook niet als een hond een andere hond aanvalt "ach hij heeft maar 4 gaten het had erger gekund"
Bedenk wel dat die honden zijn aangezet tot die aanval. Als ik hysterisch ga krijsen dat mijn honden moeten bijten denk ik dat zeker Lilo wel gaten zou maken. Ik denk dat veel honden als ze het idee hebben dat ze hun baas moeten verdedigen, hun tanden in die 'aanvaller' zullen zetten. En ik vind dat toch iets anders dan honden die gewoon zomaar voor de gein een hap uit een mens nemen.
Ik zeg dus niet dat het niet erg is, maar wel dat het nog veel slechter af had kunnen lopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Wolfsblut
- Zeer actief
HOERA
Een kleurplaat voor Renee.

Een kleurplaat voor Renee.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Eerst 3 keer na denken voordat je iets neerzet.Wolfsblut schreef:Eerst goed lezen voor je reageert. Ik schreef nergens dat mijn hond erop af liep en ook niet dat ze blafte. Op een afstand van ca 20 meter liep ze wel enkele meters mee. In het bos passeren we regelmatig een of meerdere honden rakelings. Even aan elkaar ruiken of spelen en dan is het goed. Dat geeft verder nooit problemen bij normale honden. Bij klapkaken en een aantal waar de agressie van af druipt wordt dat natuurlijk een ander verhaal. Als die niet aangelijnd zijn gaan we daar in een grote boog om heen. Ik zoek zeker het gevaar niet op. Worden we er onverwacht mee geconfronteerd dan ben ik daar op voor bereid. Jammer voor de klapkaak dan.Cindy52 schreef:Dat dus, begrip en fatsoen hoort van twee kanten te komen !toots schreef: Ik wel, Ik laat Toots niet achter aangelijnde hond lopen, ik denk dat dat ook niet gewest is.
Als jij je hondje los laat lopen achter een aangelijnde Stafford of w.m.b een aangelijnde golden want zelfs die zullen niet altijd even leuk reageren. En dan ook nog dat provoceren wat je zo leuk omschreef is achterlijk. Stel je treft de verkeerde, die omdraaid om dezelfde provocerende reden en jou hondje staat ineens voor de hond oog in oog, als jou hondje dan een keer niet luistert wat doe je dan?
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 14 sep 2015 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat dus.blondie schreef:Je bent toch volstrekt idioot als je je honden gaat gebruiken voor een ruziewat voor honden dan ook. Er zijn wel meer honden die je kunt aanleren om te bijten en vrij snel op te fokken zijn, maar goed als je om die reden honden aanschaft dan ben je niet goed.
Dat filmpje dat hier ook staat met die herders dat is ook niet misselijk vind ik. Daar probeert de eigenaar dan nog de schade te beperken en daarbij werd de man én zijn honden flink geprovoceerd, maar de loslopende herder besloot tóch zelf orde op zaken te gaan stellen.
Het blijven dan toch ook waak en verdedigingshonden waar min of meer vroeger werd verwacht dat ze ook zélf zouden handelen zonder commando van een baas.
Het sturen van een hond op een burger af of "burger bijten" is iets wat je de meeste honden toch moet aanleren, negen van de tien doen dit écht niet op commando.
Van dit filmpje af weet je trouwens ook niet wat er hiervoor gebeurde. Niet om het te bagatelliseren, maar ik kan me voorstellen als iemand fysiek wordt terwijl je je honden bij je hebt dat de honden wel reageren, getraind of niet.
Maar ik kan er met mijn kop niet bij dat je je honden zo op een persoon los laat gaan zonder zelf in te grijpen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Gaten maken ja, geen facking oor af bijten! En reken maar dat die man meerdere wonden heeft, ze sleuren hem aan z'n armen de straat over. Op het moment dat jouw Podenco's dat ook doen vind ik die ook staatsgevaarlijk, maar iets zegt me dat dat niet aan de orde is.Hanneke2 schreef:Ik probeer alleen maar te zeggen dat als je aangevallen wordt door twee honden die echt voor de kill gaan, dat het dan nog veel akeliger kan aflopen.Gimmick schreef:Tja ik zie op mijn werk ook veel en veel en veel ergere dingen maar dat betekend niet dat dit dan opeens mee valt...Hanneke2 schreef:Ik vind het nog wel mee vallen. Nee serieus, die man is alleen een oor kwijt, en dat veroorzaakt waarschijnlijk ook die enorme plas bloed. Ik heb wel ergere filmpjes gezien hoor, ik denk dat deze honden zich nog hebben ingehouden.
Dat mens is natuurlijk geschift, en die mag fors gestraft. Maar als ik krijsende ruzie zou maken met iemand op straat en ik jutte mijn honden een beetje op denk ik dat die ook wel zouden gaan happen, zeker Lilo zou dan wel gaatjes maken in de vijand. Dus het feit dat die honden aanvallen vind ik niet raar.
Als dit echt linke levensgevaarlijke honden waren geweest, dan was die man veel meer kwijt geweest dan zijn oor.
Triest voor die honden, en verbied het maar hoor, vechthonden, want er komt altijd alleen maar narigheid van. Vooral voor die honden.
Die honden vallen aan en verminken iemand dat vind ik erg! Of het "alleen maar" een oor is en ze meer kunnen of dat het een complete arm is en dat het dan erg genoeg is.
Maar we roepen toch ook niet als een hond een andere hond aanvalt "ach hij heeft maar 4 gaten het had erger gekund"
Bedenk wel dat die honden zijn aangezet tot die aanval. Als ik hysterisch ga krijsen dat mijn honden moeten bijten denk ik dat zeker Lilo wel gaten zou maken. Ik denk dat veel honden als ze het idee hebben dat ze hun baas moeten verdedigen, hun tanden in die 'aanvaller' zullen zetten. En ik vind dat toch iets anders dan honden die gewoon zomaar voor de gein een hap uit een mens nemen.
Ik zeg dus niet dat het niet erg is, maar wel dat het nog veel slechter af had kunnen lopen.
En ja, doodzonde van het ras maar als ik dit zie ga ik toch ook bijna neigen naar een fokverbod
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh maar ik ben ook voor een verbod, laat dat duidelijk zijn. Ik ben het helemaal spugendzat, al die vechthonden en ik loop er ook echt voor om. En dan nog komt er zo opeens eentje op je afgestormd en dat 'wil dan alleen maar spelen' en probeert dan vervolgens bovenop vriendelijk-voorzichtige Toto te klimmen. Toto wil dat niet, en dan moet ik Lilo tegenhouden want die gaat krijsen dat Toto vermoord wordt, en vervolgens wordt Lilo belaagd. Nee hij wil alleen maar spelen.Maeve schreef: Gaten maken ja, geen facking oor af bijten! En reken maar dat die man meerdere wonden heeft, ze sleuren hem aan z'n armen de straat over. Op het moment dat jouw Podenco's dat ook doen vind ik die ook staatsgevaarlijk, maar iets zegt me dat dat niet aan de orde is.
En ja, doodzonde van het ras maar als ik dit zie ga ik toch ook bijna neigen naar een fokverbodAls we het hebben over extremen fokken is dit ook een prima voorbeeld he, daarvoor hoef je er geen showlijntje omheen te hangen. Alleen is deze vorm van selectie ook nog een levensgevaarlijk voor de maatschappij. Echt, doodeng.
Maar ik heb ook vaak zielsmedelijden met die honden. Ze komen zo vaak bij kutbazen terecht, terwijl het naar mensen toe meestal toch stilklieve onderdanige honden zijn.
En nee, ik geloof niet dat mijn podenco's staatsgevaarlijk zijn.
- Ήυs
- Zeer actief
Ik vraag me vooral ook af waarom niemand die man helpt op het einde van het filmpje als hij daar ligt pijn te lijden in een plasje bloed. Half strompelend naar de stoep en mensen doen een stapje achteruit.
Bijzondere wereld is het soms.
En ik moet eerlijk toegeven, ben niet van het 'alles over 1 kam scheren' dus wil niet meteen een heel ras afzeiken... Maar de pitbulls en staffords die ik mee heb gehad in de groep heb ik allemaal moeten weigeren. Ze hebben gewoon echt een bepaald bijzonder gedrag waar de gehele groep spontaan spanning van krijgt.
Nu waren dat wel vaak ook honden vanuit bepaalde gezinnen. Dat scheelt denk ik ook een hoop. Ben wel van mening dat als er een goede baas bij staat het een heel ander verhaal is. Maar dat ze zijn doorgefokt en vaak worden gebruikt als wapen of om stoerder te lijken dat kan ik niet ontkennen.
Als ik hier in Vlissingen kijk wat voor mensen erbij lopen dan kom ik er echt maar weinig tegen die daadwerkelijk gek zijn op het ras om de positieve dingen.
Meestal zie ik een hond trekkend aan een slipkettingen die zijn of haar stoere baasje een soort van vooruit sleurt.
Al is dit niet het enige ras wat wordt doorgefokt. Wmb gaat het bij veel rassen behoorlijk mis.
Bijzondere wereld is het soms.
En ik moet eerlijk toegeven, ben niet van het 'alles over 1 kam scheren' dus wil niet meteen een heel ras afzeiken... Maar de pitbulls en staffords die ik mee heb gehad in de groep heb ik allemaal moeten weigeren. Ze hebben gewoon echt een bepaald bijzonder gedrag waar de gehele groep spontaan spanning van krijgt.
Nu waren dat wel vaak ook honden vanuit bepaalde gezinnen. Dat scheelt denk ik ook een hoop. Ben wel van mening dat als er een goede baas bij staat het een heel ander verhaal is. Maar dat ze zijn doorgefokt en vaak worden gebruikt als wapen of om stoerder te lijken dat kan ik niet ontkennen.
Als ik hier in Vlissingen kijk wat voor mensen erbij lopen dan kom ik er echt maar weinig tegen die daadwerkelijk gek zijn op het ras om de positieve dingen.
Meestal zie ik een hond trekkend aan een slipkettingen die zijn of haar stoere baasje een soort van vooruit sleurt.
Al is dit niet het enige ras wat wordt doorgefokt. Wmb gaat het bij veel rassen behoorlijk mis.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Buiten het deels afgescheurde oor had de man ook verwondingen aan borst en armen...Hanneke2 schreef:Ik probeer alleen maar te zeggen dat als je aangevallen wordt door twee honden die echt voor de kill gaan, dat het dan nog veel akeliger kan aflopen.Gimmick schreef:Tja ik zie op mijn werk ook veel en veel en veel ergere dingen maar dat betekend niet dat dit dan opeens mee valt...Hanneke2 schreef:Ik vind het nog wel mee vallen. Nee serieus, die man is alleen een oor kwijt, en dat veroorzaakt waarschijnlijk ook die enorme plas bloed. Ik heb wel ergere filmpjes gezien hoor, ik denk dat deze honden zich nog hebben ingehouden.
En ja, het kan altijd erger, maar ik vind het nogal een understatement om te zeggen dat het wel meevalt. Heb je gezien hoe enorm veel bloed er lag? En hoe vaak de honden toch weer iemand grepen, bij voorkeur die ene man maar ook 1 persoon die met gevaar voor eigen leven steeds weer probeerde de honden bij de gewonde man weg te krijgen?
Ik vind het nogal wat als ik eerlijk ben.
Die vader met kind die er zo dichtbij stond en nog een keer echt weg moest wezen voor 1 van de honden, die spoort wat mij betreft ook niet. Aan zoiets stel je je kind toch niet bloot?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon knokken en bijten ziet er simpelweg anders uit. Dit is voor de kill en geen bewaken/beschermen van...Hanneke2 schreef:Ik probeer alleen maar te zeggen dat als je aangevallen wordt door twee honden die echt voor de kill gaan, dat het dan nog veel akeliger kan aflopen.Gimmick schreef:Tja ik zie op mijn werk ook veel en veel en veel ergere dingen maar dat betekend niet dat dit dan opeens mee valt...Hanneke2 schreef:Ik vind het nog wel mee vallen. Nee serieus, die man is alleen een oor kwijt, en dat veroorzaakt waarschijnlijk ook die enorme plas bloed. Ik heb wel ergere filmpjes gezien hoor, ik denk dat deze honden zich nog hebben ingehouden.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
InderdaadMaeve schreef:Gaten maken ja, geen facking oor af bijten! En reken maar dat die man meerdere wonden heeft, ze sleuren hem aan z'n armen de straat over. Op het moment dat jouw Podenco's dat ook doen vind ik die ook staatsgevaarlijk, maar iets zegt me dat dat niet aan de orde is.Hanneke2 schreef:Ik probeer alleen maar te zeggen dat als je aangevallen wordt door twee honden die echt voor de kill gaan, dat het dan nog veel akeliger kan aflopen.Gimmick schreef:Tja ik zie op mijn werk ook veel en veel en veel ergere dingen maar dat betekend niet dat dit dan opeens mee valt...Hanneke2 schreef:Ik vind het nog wel mee vallen. Nee serieus, die man is alleen een oor kwijt, en dat veroorzaakt waarschijnlijk ook die enorme plas bloed. Ik heb wel ergere filmpjes gezien hoor, ik denk dat deze honden zich nog hebben ingehouden.
En ja, doodzonde van het ras maar als ik dit zie ga ik toch ook bijna neigen naar een fokverbodAls we het hebben over extremen fokken is dit ook een prima voorbeeld he, daarvoor hoef je er geen showlijntje omheen te hangen. Alleen is deze vorm van selectie ook nog een levensgevaarlijk voor de maatschappij. Echt, doodeng.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn heel veel afgerichte honden die niet eens burgerbijten. Dat moet echt geleerd worden over t algemeen.... uitzonderingen daargelaten. En dan hebben we t dus over knpv en ipo honden.Nanna schreef:Dat denk ik niet. Veel mensen zullen wel denken (of hopen) dat Max ze met verve verdedigt maar ik denk dat als het puntje bij het paaltje komt er helemaal niks gebeurt. Misschien wat geblaf of angstgehap maar zéker geen gerichte aanval.Hanneke2 schreef: Bedenk wel dat die honden zijn aangezet tot die aanval. Als ik hysterisch ga krijsen dat mijn honden moeten bijten denk ik dat zeker Lilo wel gaten zou maken. Ik denk dat veel honden als ze het idee hebben dat ze hun baas moeten verdedigen, hun tanden in die 'aanvaller' zullen zetten.
Zoiets moet getraind worden. Of er moet een hele beste schroef aan een hond loszitten.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Bijten in de zin van echt bijten bedoelde ik dan geen randje stofNanna schreef:Ik geloof meteen dat Fido van de hoek in een broekspijp gaat hangen hoor, als baas maar hard genoeg schreeuwt. Maar dan wel hopen dat het zijn eigen broekspijp niet is want Fido reageert waarschijnlijk alleen maar op de opwindingmalinois schreef: Er zijn heel veel afgerichte honden die niet eens burgerbijten. Dat moet echt geleerd worden over t algemeen.... uitzonderingen daargelaten. En dan hebben we t dus over knpv en ipo honden.![]()
![]()
En ik denk ook dat er zéker wel honden zijn die heel slecht reageren op dreiging, veel berghonden hebben dat en daar zou ik ook beslist geen grappen mee uithalen. Maar uw doorsnee x herdertje of, God forbid, Labrador? Welnee.

-
blondie
- Zeer actief
Pfff, even een ander beeld van de aanval, meneer in het ziekenhuis en de eigenaresse die absoluut geen controle over die honden heeft.
http://www.nydailynews.com/new-york/pit ... -1.2358056
http://www.nydailynews.com/new-york/pit ... -1.2358056