Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

conditie opbouwen hond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

charley

Re: conditie opbouwen hond

Ongelezen bericht door charley »

charley schreef:Morgen om 13:00 moet hij weer naar de dierenarts voor een controle, gewoon voor de zekerheid. Ik wil dat ze hem toch nog eens goed na kijken en dat ik mijn bevindingen kan doorgeven.
Het dierenarts bezoek is goed verlopen, 100% gezond verklaard. De arts kon niks vreemds aan hem vinden en blijft zeggen dat hij geen conditie heeft (of dat hij misschien niet gewend is om uitgelaten te worden).

Verder gaat het wandelen steeds beter en het lijkt er wel op dat hij er steeds meer plezier in begint te krijgen. Als ik zijn tuig omdoe rent hij heel vrolijk rond en gaat netjes bij de poortdeur staan wachten, schiet ik dan niet op komt hij naar me toe en kijkt me aan met een blik van schiet op baas ik moet uit :lol1: .
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

charley schreef:
charley schreef:Morgen om 13:00 moet hij weer naar de dierenarts voor een controle, gewoon voor de zekerheid. Ik wil dat ze hem toch nog eens goed na kijken en dat ik mijn bevindingen kan doorgeven.
Het dierenarts bezoek is goed verlopen, 100% gezond verklaard. De arts kon niks vreemds aan hem vinden en blijft zeggen dat hij geen conditie heeft (of dat hij misschien niet gewend is om uitgelaten te worden).

Verder gaat het wandelen steeds beter en het lijkt er wel op dat hij er steeds meer plezier in begint te krijgen. Als ik zijn tuig omdoe rent hij heel vrolijk rond en gaat netjes bij de poortdeur staan wachten, schiet ik dan niet op komt hij naar me toe en kijkt me aan met een blik van schiet op baas ik moet uit :lol1: .
Gelukkig medisch niks bijzonders.

Wij hebben al meerdere herplaatsers gehad die niet werden uitgelaten en ook geen conditie hadden. Toch konden ze al direct een halfuur aangelijnd meelopen, zonder erg vermoeid terug te komen. Binnen een maand was hun conditie al redelijk goed te noemen. Ik weet niet waar je woont? Ik woon zelf op een rustige plek bij een dorp. Ik neem mijn honden wel eens mee naar de stad. Door alle prikkels daar van verkeer, tallloze luchtjes, andere honden, veel mensen ect zijn ze veel sneller moe dan dat ik 2u door een natuurgebied loop.
charley

Ongelezen bericht door charley »

Hippo schreef:Ik weet niet waar je woont?.
Ik woon in een rustig dorp en wandel een klein stukje door de bebouwde kom en daarna door een stukje bos (park). Ik ben vandaag een klein stukje het dorp in geweest en dat vond hij nogal eng/ spannend. Hij houd niet van drukte, kinderen en bouwvakkers ben ik al achter.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”