Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze Spanjaard Lemmy...

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Ons adoptiekindje Lemmy...

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind het wel gek , ieder ander die je kind bedreigd zou zo de deur uitgekeild worden mar bij een hond word er gelijk alles uit de kast getrokken om maar vooral te tonen dat je zo'n dierenvriend bent en het zo zielig voor Fief is ./ Maaaaar het belang van kind staat nog steeds op 1 hoooorrrrr.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Engelke69
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Engelke69 »

bouvierpoedel schreef:Vind het wel gek , ieder ander die je kind bedreigd zou zo de deur uitgekeild worden mar bij een hond word er gelijk alles uit de kast getrokken om maar vooral te tonen dat je zo'n dierenvriend bent en het zo zielig voor Fief is ./ Maaaaar het belang van kind staat nog steeds op 1 hoooorrrrr.
als je kind een ander kind slaag geeft, smijt je dat toch ook niet zomaar buiten? Deze hond heeft een verleden gehad en daar moeten we rekening mee houden. Maar met de juiste begeleiding zie ik het wel goedkomen.
Deze jammerlijke gebeurtenissen zijn dan ook gebeurd het eerste weekend dat ze bij mij was (ze is om de 2weken het weekend bij mij). Aangezien hij haar toen enthousiast ontving en bij ons heel lief was zagen we geen probleem en waren we misschien wel te onoplettend.

Momenteel nemen we voorzorgsmaatregelen zoals altijd met haar gezicht ver genoeg van hem af, niet alleen zijn met hem, als hij flink is tegenover haar beloont zij hem met een snoepje..

Woensdag gaan we een kijkje nemen bij de hondenschool. Er gaat ook iemand van de nazorg van de organisatie contact met ons opnemen. De bazin en de adoptieverantwoordelijke van België zijn ook op de hoogte van de situatie. Alsook een kennis die eveneens vrijwilliger is bij hun. Ik heb ook al het adres van een hondenpsychologe in de buurt. Als de hondenschool niet lukt kunnen we dat nog proberen.

Als uiteindelijk nadat we alles geprobeerd hebben blijkt dat hij het moeilijk blijft hebben met haar, dan gaan we wel een nieuwe thuis moeten zoeken. Maar ik geef het na een maand nog niet zomaar op.
kooi schreef:Deze mevrouw is een beginner op hondengebied en zit met een probleem.
Dat legt ze voor op een hondenforum, waarbij ze verwacht gedegen advies te krijgen van mensen met meer ervaring. Als jij van jezelf weet dat je de wijsheid niet in pacht hebt, dan moet je misschien bij zo'n riskante situatie je onthouden van algemene commentaren waarmee je die mevrouw steunt in haar verlangen de hond te houden en in haar angst om te falen naar de hond.
Ik ben wel verschoten hoe een vraag kan uitdraaien naar zo'n discussie. :scratch: iedereen heeft toch recht op zijn mening? Iedereen hier heeft volgens mij een vorm van ervaring? Positief, negatief, recent, al jaren, met een keffer of met een grote loebas...

Ik ben er mij natuurlijk ook van bewust dat mijn beschrijving misschien niet duidelijk genoeg is om de hele situatie te schetsen. Dat was ook nog niet de bedoeling in de "Hallo, ik ben..."-topic. Ik wou probleem per probleem uitgebreid beschrijven in de "gedrag"- en "opvoeding"-topics.
Maar als ik de reacties hier al zo zie weet ik niet of ik dat nog durf... :vaag:

Ik begrijp de reacties van het herplaatsen zeker en ik hou de mogelijkheid (jammer genoeg) zeker in het achterhoofd.
Maar hij is nog een pup. Hij heeft een verleden. Hij kent de taal niet (het is een spanjaard) en heeft altijd met honden gezeten en nu niet meer.
Gezien zijn scheve snuit en angst voor mijn dochter vermoeden we dat hij mishandeld geweest is door kinderen.

De fout ligt deels bij de opvangmama, zij heeft hem "verkocht" als ideale hond. Zij had moeten kijken of hij bij beginners en kinderen kan. Maar langs de andere kant, deze hond zat toen in een andere gezinssituatie. Dus 100% beoordelen kon ook niet denk ik.
Ideaal zou zijn moesten de honden in land van herkomst blijven tot ze een gezin vinden en dan even naar een gelijkaardig opvanggezin om te kijken of het wel degelijk zou lukken. Maar dit zal niet echt mogelijk zijn, begrijp ik natuurlijk wel. Er zijn dan ook opvanggezinnen te weinig.
Habibi schreef:Wat betreft spelen met de katten : kap dat alsjeblieft af. Je kunt het als sociaal zien, je kunt het ook zien als voirlooogedrag voor jacht.
Je katten geven aan het niet te waarderen.
Niet toelaten wat mij betreft. En bij voorkeur ook niet alleen samen laten.
Even verduidelijken: De katten aanvaarden zijn aanwezigheid. Onze jongste kater Jupke (1jaar) gaat regelmatig eens snuffelen bij Lemmy en daagt hem soms ook wel uit (zo vlak voor zijn neus een wasje doen), maar als Lemmy dan enthousiast wordt, kruipt Jupke bovenop de krabpaal. De oudste, Guns, (6jaar) negeert hem gewoon. Maar Lemmy beseft dat precies en zal ook niet naar hem gaan.
Alfilillo schreef:@Borisje: ik ben het er niet mee eens dat een kind van 10 subtiele signalen niet kan zien of per definitie negeert. Ik heb twee zoontjes, één van 10 en één van 7, die subtiele signalen van de honden even goed zien als ik.

Wij kennen de subtiele signalen nog niet allemaal even goed, maar zowel ik als mijn dochter gaan en kunnen die leren he.
#dontshopadopt
bouvierpoedel
Zeer actief

Nee maar als door een ander kind [ of buurman, oom ,tante ,oma , ....] jouw kind gevaar loopt nodig je dat kind ook niet meer uit .
Maar goed als je een hond al een adoptie kindje noemt .
Engelke69
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Nee maar als door een ander kind [ of buurman, oom ,tante ,oma , ....] jouw kind gevaar loopt nodig je dat kind ook niet meer uit .
wat is er mis met "adoptie-kindje"? Ik adopteer een weeshondje en hij wordt deel van het gezin...

Als een ander kind of persoon mijn kind pijn doet zou ik ook eerst de oorzaak zoeken hoor. Je let dan extra op en neemt maatregelen. Je zoekt naar de reden van het voorval en probeert het op te lossen.
Verdiend niet iedereen een 2de kans? Als hij werkelijk agressief zou zijn zonder meer, dan snap ik jullie reacties. Maar hij waarschuwde... misschien wel op de verkeerde manier maar wie weet wat gaat er zijn kopje om...
#dontshopadopt
bouvierpoedel
Zeer actief

Engelke69 schreef:
bouvierpoedel schreef:Nee maar als door een ander kind [ of buurman, oom ,tante ,oma , ....] jouw kind gevaar loopt nodig je dat kind ook niet meer uit .
wat is er mis met "adoptie-kindje"? Ik adopteer een weeshondje en hij wordt deel van het gezin...

Als een ander kind of persoon mijn kind pijn doet zou ik ook eerst de oorzaak zoeken hoor. Je let dan extra op en neemt maatregelen. Je zoekt naar de reden van het voorval en probeert het op te lossen.
Verdiend niet iedereen een 2de kans? Als hij werkelijk agressief zou zijn zonder meer, dan snap ik jullie reacties. Maar hij waarschuwde... misschien wel op de verkeerde manier maar wie weet wat gaat er zijn kopje om...
omdat het een hond is , die adopteer je niet en baar je niet en is je kind niet
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Engelke69 schreef:
Als je dit echt oprecht meent, dan ga ik er naar vanuit dat je nog nooit van dichtbij het adiptieproces rondom kinderen hebt meegemaakt.

Als dat wèl zo mocht zijn, vind ik deze opmerking niet alleen stuitend maar echt walgelijk.

De termen wees, adoptiekindje, mama etc passen wat mij betreft echt niet.

Dat een hond deel uitmaakt van een gezin, ja absoluut mee eens, dat wel.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Habibi schreef:
Engelke69 schreef:
Als je dit echt oprecht meent, dan ga ik er naar vanuit dat je nog nooit van dichtbij het adiptieproces rondom kinderen hebt meegemaakt.

Als dat wèl zo mocht zijn, vind ik deze opmerking niet alleen stuitend maar echt walgelijk.

:ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik krijg er ook altijd jeuk van.
Stel me dan altijd meteen van die rare vrouwen bij voor die geen kinderen kunnen krijgen of niet willen krijgen en dan de verzorgdrift maar loslaten op het liefst een onooglijk mormel dat ook veel verzorging nodig heeft omdat het anders niet overleeft :ugh:
Compleet met platgeslagen bakkes en grote ogen. Of een kaal vel. Als het maar op een baby lijkt.
En dan zijn ze toch nog 'mamma'. :roll:
Niet dat het verboden is hoor maar ik zou me toch eens laten onderzoeken als dat het geval is.
Afbeelding
Gruwel. :schrik:
Zie steeds vaker honden voorbij komen aangekleed in roze tutu ,schoentjes strikjes in het haar en voort geduwd in de kinderwagen door mama en dan ook soms nog zo'n sukkel van een kerel erbij . :mann:
Engelke69
Vaste gebruiker

Habibi schreef: Als je dit echt oprecht meent, dan ga ik er naar vanuit dat je nog nooit van dichtbij het adiptieproces rondom kinderen hebt meegemaakt.
bouvierpoedel schreef: omdat het een hond is , die adopteer je niet en baar je niet en is je kind niet
nee, gelukkig heb ik die procedure voor een kindje nooit moeten meemaken.
Ik noemde het gewoon zo omdat dit ook een adoptie-procedure genoemd wordt, een weesje omdat het een hond is zonder ouders en thuis en kindje omdat wij "make" en "pake" noemen...

als jullie op zoiets (onschuldig bedoeld) al zo'n grove opmerkingen geven, zijn jullie eigenlijk wel gelukkige mensen?

Ik ben bang dat als ik op een topic wil reageren of eentje wil opstarten dat ik eerst 100 keer mijn zinnen moet herlezen en ontleden om toch maar niets te schrijven wat op eender welke manier ook maar iets aanstootgevend kan overkomen... :schrik:

Nah, ik vind dit geen aangenaam forum... jammer :(:
#dontshopadopt
bouvierpoedel
Zeer actief

Engelke69 schreef:
Habibi schreef: Als je dit echt oprecht meent, dan ga ik er naar vanuit dat je nog nooit van dichtbij het adiptieproces rondom kinderen hebt meegemaakt.
bouvierpoedel schreef: omdat het een hond is , die adopteer je niet en baar je niet en is je kind niet
nee, gelukkig heb ik die procedure voor een kindje nooit moeten meemaken.
Ik noemde het gewoon zo omdat dit ook een adoptie-procedure genoemd wordt, een weesje omdat het een hond is zonder ouders en thuis en kindje omdat wij "make" en "pake" noemen...

als jullie op zoiets (onschuldig bedoeld) al zo'n grove opmerkingen geven, zijn jullie eigenlijk wel gelukkige mensen?

Ik ben bang dat als ik op een topic wil reageren of eentje wil opstarten dat ik eerst 100 keer mijn zinnen moet herlezen en ontleden om toch maar niets te schrijven wat op eender welke manier ook maar iets aanstootgevend kan overkomen... :schrik:

Nah, ik vind dit geen aangenaam forum... jammer :(:
Omdat je een hond tekort doet door mammie en pappie te zijn van jullie adoptiekindje.
Neem dan een echt kind .
Komt mooi uit dan als je dit geen aangenaam forum vind , misschien dat ze je op het Hondenpage wel kunnen helpen . Daar zitten ook meerdere mama's en papa's met hun honden kindertjes. :Q:
Engelke69
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef: Omdat je een hond tekort doet door mammie en pappie te zijn van jullie adoptiekindje.
Neem dan een echt kind .
En waarom doe je een hond dan tekort?
bouvierpoedel schreef: Komt mooi uit dan als je dit geen aangenaam forum vind , misschien dat ze je op het Hondenpage wel kunnen helpen . Daar zitten ook meerdere mama's en papa's met hun honden kindertjes. :Q:
Oh, jij lijkt mij echt een ongelukkig onaangenaam iemand. Of ben je zo iemand die denkt dat alleen zijn mening correct is?
Jammer dat mensen zoals jij het kunnen verpesten veel mensen die wel goedbedoeld hun mening of vraag willen schrijven...
#dontshopadopt
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Jeetje, wat een miereneukerig gedoe zeg.

Iemand komt hier met een paar hele terechte vragen en dan krijg je dit over je heen. 'Walgelijk' is zo overtrokken. Flauwe foto's... En een hond adopteer je nou eenmaal, zo heet dat, heeft ts ook niet verzonnen. Ze noemt een keer het woord 'opvangmama' inderdaad. En? Je zou de vaste forummers hier de kost moeten geven die zich 'mama' noemen en er wordt nooit een woord aan vuil gemaakt.

Ik vind dit een superforum. Mensen nemen geen blad voor de mond en dat is goed. Er is ontzettend veel kennis aanwezig. Maar het is me al eerder opgevallen dat een nieuw lid opeens een hele lawine over zich heen krijgt. Die wordt niet direct opgenomen in de roedel of zo (dit is figuurlijk hé, niet letterlijk, voor het geval dat....)

Engelke 69: jammer als je hier niet door gaat. Misschien kun je nog een poging wagen door vragen in de specifieke categorieen te plaatsen. Lijkt me overigens een goed plan om die gedragstherapeut naar de situatie te laten kijken. Succes!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
bouvierpoedel
Zeer actief

Engelke69 schreef:
bouvierpoedel schreef: Omdat je een hond tekort doet door mammie en pappie te zijn van jullie adoptiekindje.
Neem dan een echt kind .
En waarom doe je een hond dan tekort?
bouvierpoedel schreef: Komt mooi uit dan als je dit geen aangenaam forum vind , misschien dat ze je op het Hondenpage wel kunnen helpen . Daar zitten ook meerdere mama's en papa's met hun honden kindertjes. :Q:
Oh, jij lijkt mij echt een ongelukkig onaangenaam iemand. Of ben je zo iemand die denkt dat alleen zijn mening correct is?
Jammer dat mensen zoals jij het kunnen verpesten veel mensen die wel goedbedoeld hun mening of vraag willen schrijven...
Omdat het een hond is en geen mens , net als je kind een kind is en geen hond .
Stel dat ik een mensenkindje adopteer terwijl ik liever een hond had gehad en dat kind d'r eigen voerbak geef en een kekke honden riem en dan met grote vette letters op haar nieuwe mand haar eigenste nieuw naam Wodan zet.
:engel:
Engelke69
Vaste gebruiker

Alfilillo schreef: Ze noemt een keer het woord 'opvangmama' inderdaad.
Zo worden die ook door de organisatie genoemd. Opvangmama en -gezin.
Oké, je bent het baasje van de hond, niet de echte mama, maar ik vind mama of make of eender wat gewoon mooier en positiever klinken dan bv "opvangbaas"...
Alfilillo schreef: Mensen nemen geen blad voor de mond en dat is goed.
Dat apprecieer ik dan ook enorm, daarom dat ik mij geregistreerd heb.
Maar bij sommige mensen ontbreekt echt wel het gebrek aan respect en tact.
Nanna schreef:Je moet het je niet al te zwaar aantrekken ;-)
Maar hier is het een forum voor echte hondenliefhebbers en eigenlijk niet voor pappa's en mamma's van geadopteerde hondenbaby's. Tulijk kun je er wel eens op loskirren maar je moet je altijd voor ogen houden dat het gaat om een hond. Kan prima meetellen als gezinslid maar het blijft altijd een hond. Laat hem in die waarde.
Ik ben echt niet van plan om mijn hond kleren aan te trekken hoor :D
Ik zeg dat over de katten ook. Ik heb 4 kindjes, mijn dochter, 2 katten en nu dan de hond... gewoon omdat ik voor mijn beestjes ook door het vuur zou gaan, ook zorgen dat ze niets tekort komen en altijd gelukkig zijn. Net zoals ik voor mijn dochter doe.
#dontshopadopt
bouvierpoedel
Zeer actief

Alfilillo schreef:Jeetje, wat een miereneukerig gedoe zeg.

Iemand komt hier met een paar hele terechte vragen en dan krijg je dit over je heen. 'Walgelijk' is zo overtrokken. Flauwe foto's... En een hond adopteer je nou eenmaal, zo heet dat, heeft ts ook niet verzonnen. Ze noemt een keer het woord 'opvangmama' inderdaad. En? Je zou de vaste forummers hier de kost moeten geven die zich 'mama' noemen en er wordt nooit een woord aan vuil gemaakt.

Ik vind dit een superforum. Mensen nemen geen blad voor de mond en dat is goed. Er is ontzettend veel kennis aanwezig. Maar het is me al eerder opgevallen dat een nieuw lid opeens een hele lawine over zich heen krijgt. Die wordt niet direct opgenomen in de roedel of zo (dit is figuurlijk hé, niet letterlijk, voor het geval dat....)

Engelke 69: jammer als je hier niet door gaat. Misschien kun je nog een poging wagen door vragen in de specifieke categorieen te plaatsen. Lijkt me overigens een goed plan om die gedragstherapeut naar de situatie te laten kijken. Succes!
:neenee: Hondenpsycholoog.
Meestal is er toch ook al zo'n 1 aanwezig tijdens de adoptie procedure.
Engelke69
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef: Omdat het een hond is en geen mens , net als je kind een kind is en geen hond .
Stel dat ik een mensenkindje adopteer terwijl ik liever een hond had gehad en dat kind d'r eigen voerbak geef en een kekke honden riem en dan met grote vette letters op haar nieuwe mand haar eigenste nieuw naam Wodan zet.
Denk jij nu echt dat ik Lemmy met de paplepel voeder en hem in een pamper laat rondlopen en 's avonds nog een verhaaltje voor het slapengaan?...
Met alle respect, maar dit is echt een domme vergelijking...
#dontshopadopt
Engelke69
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef: Meestal is er toch ook al zo'n 1 aanwezig tijdens de adoptie procedure.
dat is de organisatie... hier moet je mij niet op afbreken...
#dontshopadopt
bouvierpoedel
Zeer actief

Engelke69 schreef:
Alfilillo schreef: Ze noemt een keer het woord 'opvangmama' inderdaad.
Zo worden die ook door de organisatie genoemd. Opvangmama en -gezin.
Oké, je bent het baasje van de hond, niet de echte mama, maar ik vind mama of make of eender wat gewoon mooier en positiever klinken dan bv "opvangbaas"...
Alfilillo schreef: Mensen nemen geen blad voor de mond en dat is goed.
Dat apprecieer ik dan ook enorm, daarom dat ik mij geregistreerd heb.
Maar bij sommige mensen ontbreekt echt wel het gebrek aan respect en tact.
Nanna schreef:Je moet het je niet al te zwaar aantrekken ;-)
Maar hier is het een forum voor echte hondenliefhebbers en eigenlijk niet voor pappa's en mamma's van geadopteerde hondenbaby's. Tulijk kun je er wel eens op loskirren maar je moet je altijd voor ogen houden dat het gaat om een hond. Kan prima meetellen als gezinslid maar het blijft altijd een hond. Laat hem in die waarde.
Ik ben echt niet van plan om mijn hond kleren aan te trekken hoor :D
Ik zeg dat over de katten ook. Ik heb 4 kindjes, mijn dochter, 2 katten en nu dan de hond... gewoon omdat ik voor mijn beestjes ook door het vuur zou gaan, ook zorgen dat ze niets tekort komen en altijd gelukkig zijn. Net zoals ik voor mijn dochter doe.
Leuk voor je dochter dat ze op het zelfde niveau staat als de hond en kat in huis. :zweep:
bouvierpoedel
Zeer actief

Engelke69 schreef:
bouvierpoedel schreef: Omdat het een hond is en geen mens , net als je kind een kind is en geen hond .
Denk jij nu echt dat ik Lemmy met de paplepel voeder en hem in een pamper laat rondlopen en 's avonds nog een verhaaltje voor het slapengaan?...
Met alle respect, maar dit is echt een domme vergelijking...
Nou lul dan ook niet zo achterlijk met je adoptie kindje en mama en papa gedoe. :ok:
Engelke69
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef: Leuk voor je dochter dat ze op het zelfde niveau staat als de hond en kat in huis. :zweep:
dus jij doet niet alles voor je dieren? Of voor je kind(eren)? Jij zorgt niet dat ze gelukkig zijn? Jij zorgt niet dat ze niets te kort komen?
Nanna schreef: :mrgreen: Zeg je dat ook op de ouderavond van het middelbaar onderwijs, als je ze gaat aanmelden. Mag ik daar dan bij zijn :engel:
Ahnee want de hetjes gaan niet naar school he...
#dontshopadopt
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.

En die procedure is gruwelijk loodzwaar, als je een beetje pech hebt.
En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.
Ik ga de details ervan niet geven, maar ze zijn niet mis.

En om zo'n jarenlange procedure te vergelijken met het uitkiezen, betalen en in ontvangst nemen van een hond vind IK dus erg fout.
Afbeelding
Engelke69
Vaste gebruiker

_Tiny_ schreef:Een hond heeft er recht op om gezien te worden voor wat hij is : een hond. Geen kind. Hij kan alleen maar een hond zijn en hij heeft er recht op om zo te worden gezien en behandeld. De term adoptiekind doet vermoeden dat jij valse verwachtingen hebt van jouw hond. Nml dat hij je kindje gaat worden. Dat kan een hond nooit waarmaken en is daarom niet eerlijk tegenover die hond. Dat zijn ook vaak de situaties waarin het fout gaat met de hond. Waarom heeft mijn hondenkind mijn mensenkind gebeten? Ik hou toch zoveel van hem hij is mijn kindje en hij heeft toch een mooie mand en goed eten? Waarom is hij dan niet dankbaar? Dat soort gejank. Vandaar dat mensen hier wat stekelig reageren op de term adoptiekindje. :wink:
dank je voor de duidelijke uitleg!
Had ik deze direct gekregen kon ik onmiddellijk duidelijk maken dat dit helemaal niet de bedoeling is. Ik weet dat hij een hond is.
Het was gewoon een benaming die ik gaf zonder verdere bedoeling.
Maar ik besef goed genoeg het verschil. Ik noemde het gewoon zo omdat ik voor mijn beestjes ook door het vuur zou gaan, ook zorgen dat ze niets tekort komen en altijd gelukkig zijn. Net zoals ik voor mijn dochter doe. Net zoals ik voor mijn hele gezin zou doen.

Zoals jij het uitlegt begrijp ik waarom mensen het hier moeilijk mee hebben. Waarschijnlijk uit ervaring op het forum?
#dontshopadopt
Engelke69
Vaste gebruiker

Habibi schreef:En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.

En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.

En om zo'n jarenlange procedure te vergelijken met het uitkiezen, betalen en in ontvangst nemen van een hond vind IK dus erg fout.
dat begrijp ik en dat is zeker nooit mijn bedoeling geweest!! Mijn excuses als ik je hiermee gekwetst heb! :roos:
Het is gewoon de benaming die gebruikt wordt bij de organisaties en asielen.
Laatst gewijzigd door Engelke69 op 20 feb 2017 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#dontshopadopt
bouvierpoedel
Zeer actief

Engelke69 schreef:
bouvierpoedel schreef: Leuk voor je dochter dat ze op het zelfde niveau staat als de hond en kat in huis. :zweep:
dus jij doet niet alles voor je dieren? Of voor je kind(eren)? Jij zorgt niet dat ze gelukkig zijn? Jij zorgt niet dat ze niets te kort komen?
Nanna schreef: :mrgreen: Zeg je dat ook op de ouderavond van het middelbaar onderwijs, als je ze gaat aanmelden. Mag ik daar dan bij zijn :engel:
Ahnee want de hetjes gaan niet naar school he...
Heb geen kinderen maar wel 6 honden en ja daar doe ik een boel voor. Mijn kinderen heb ik naar het kindertehuis gebracht omdat ze niet netjes aan de riem liepen en niet achter de stok en bal aan wilde rennen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Engelke69 schreef:
Habibi schreef:En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.

En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.

dat begrijp ik en dat is zeker nooit mijn bedoeling geweest!!
Wel waar je noemt jezelf ook mama en je kind is voor jou even belangrijk als je poesje en je adoptiekindje.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

bouvierpoedel schreef:
Engelke69 schreef:

En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.

Wel waar je noemt jezelf ook mama en je kind is voor jou even belangrijk als je poesje en je adoptiekindje.
Dram eens niet zo door, het is nu wel duidelijk.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Engelke69 schreef:
Je moet je er niet te druk over maken ;-) Het is een prima forum maar er wordt gauw gekrijst en geschreeuwd. BP hou je bek. De bedoelingen zijn echter altijd wel goed. Laat achter je en op naar het volgende topic ;-)
Moet jij niet snel naar je SPA topics ouwe krijsbek. Of heb je je quotum van afgespoten vechthonden al gehaald vandaag. :engel: :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

Pemba schreef:
bouvierpoedel schreef:
Engelke69 schreef:

En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.

Kom jij het vuurtje ook nog eens opstoken ouwe pismerrie. :zweep:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Moet jij niet snel naar je SPA topics ouwe krijsbek. Of heb je je quotum van afgespoten vechthonden al gehaald vandaag. :engel: :LOL:
Ik ga op het rode knopje drukken hooorrrr :pffff:
Goed zo werd hoog tijd , je word ook echt een ouwe lakse kreupele bes . :pffff:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Pemba schreef:
bouvierpoedel schreef:
Engelke69 schreef:

En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.

Nou inderdaad. Net alsof iedereen rekening kan houden met wat een ander kwetst :roll:
En net alsof iedereen die zijn of haar hond adoptie-kindje noemt zich een honden 'mama' voelt :roll:
En mijn honden zijn niet zo belangrijk als mijn kind, maar ze komen er wel dichtbij. En ja, ik zet mijn kind altijd op nummer 1 maar de honden komen toch echt op een goede tweede plek.
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”