Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rassen kun jij niet uit elkaar houden?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Welke rassen kun jij niet uit elkaar houden?

Ongelezen bericht door Linx »

Tara schreef:
Linx schreef: Ik houd de Duitse Staande en de Cesky uit elkaar als de Ces niet te keurig getrimd is, dan heeft hij meer 'pruik' op zijn kop. De Ces en de Griffin Korthals moet je me dan weer niét vragen... :roll: :lol1:
Je laat je daar wel door misleiden hoor. Het wel of geen pruikje op de kop hebben definieert deze rassen niet.
Shit. Dacht ik ook uitgevogeld te hebben wat werkte.. Oké, dan houd ik die 3 rassen dus niet uit elkaar. :ugh: :LOL:

natalie schreef:
Linx schreef:
Ik houd de Duitse Staande en de Cesky uit elkaar als de Ces niet te keurig getrimd is, dan heeft hij meer 'pruik' op zijn kop. De Ces en de Griffin Korthals moet je me dan weer niét vragen... :roll: :lol1:

Border Collie en Australian Shepherd houd ik ook niet altijd uit elkaar, zoveel als de types tegenwoordig uiteen lopen. :o
Volgens mij haal je nu een Griffon Korthals en een Flatcoated Retriever door elkaar ;-) ;-)
Hihi.... Oeps, hoewel Griffin een schatje is bedoel ik inderdaad de Griffon... :mrgreen:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maeve schreef:Ik vind een Aussie en Border meestal niet op elkaar lijken hoor, maar de foto´s die jij post zijn in mijn ogen wel atypische Aussies :mrgreen: Doorgaans hebben die veel meer massa en zijn compacter gebouwd.

De witte berghonden inderdaad, de Kuvazs haal ik er vaak wel uit en de Pyreneeër als hij aftekeningen heeft. Bij de anderen moet ik ze toch naast elkaar zien om het verschil te duiden, dus als ik er één ¨in het wild¨ zie ga ik niet gokken :mrgreen:

De Fousek en Duitse Staande vind ik ook lastig en al die verschillende Brakken zit ik gewoon niet zo in om ze te onderscheiden van elkaar.
Nou ik kwam laatst iemand tegen met een border en een Aussie. Borden met van die vlekjes waarvan ik dus dacht dat dat ook een Aussie was omdat die dus ook vrij stevig gebouwd was. Maar dat was het dus niet :LOL:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Zinodo schreef:Ik leerde de griffon korthals pas kennen toen ik in Nederland kwam wonen. Ik ging er helemaal vanuit dat de bijnaam korthals verwees naar een ... ja, korte hals :LOL: nooit had ik kunnen bedenken dat dat een achternaam was, en dan ook nog eens van een duitser :goeie:
Nederlander
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Kroaat en Mudi als de Mudi zwart is. Als het optimale rasvertegenwoordigers zijn is het te doen maar anders... poeh!
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Zinodo schreef:Ik leerde de griffon korthals pas kennen toen ik in Nederland kwam wonen. Ik ging er helemaal vanuit dat de bijnaam korthals verwees naar een ... ja, korte hals :LOL: nooit had ik kunnen bedenken dat dat een achternaam was, en dan ook nog eens van een duitser :goeie:

Oh haha, ik heb ook weer wat geleerd, dankje :E:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zinodo schreef: Ja oke hij woonde lang genoeg in duitsland om hem een duitser te mogen noemen.
Jij bent over 40 jaar toch nog steeds geen Nederlander.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Lothian schreef:Al die lopende honden en zweethonden. Waarschijnlijk zijn ze prima uit elkaar te houden als je je er een beetje in verdiept maar ik kén ze niet eens. Over het algemeen ben ik best heel goed in alle hondenrassen herkennen maar ik kan me er niet toe zetten al die driekleur flaporen met Franse namen uit mijn hoofd te gaan leren :oeps:
Idem, ik heb de hondenencyclopedie hier liggen, maar ik vind de verschillen zo klein. Het scheelt ook dat ik ze in het echt bijna niet tegenkom, dus ik heb er geen 3d-beeld bij.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nikki90 »

*Esther schreef: En het ras Duitse Staande is zonder 'r' al is mijn ergernis dat zelfs het DIPO programma van het dierenpension het ras ook zo noemt.
Even naar instellingen en vervolgens naar rassen gaan, Duitse Staande opzoeken en de R weghalen :lol1:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Nikki90 schreef:
*Esther schreef: En het ras Duitse Staande is zonder 'r' al is mijn ergernis dat zelfs het DIPO programma van het dierenpension het ras ook zo noemt.
Even naar instellingen en vervolgens naar rassen gaan, Duitse Staande opzoeken en de R weghalen :lol1:
Tuurlijk, maar dat is niet het punt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Cleva schreef: Dat vind ik even grote onzin als een plag hei kopen en jezelf Lord Finnegan of Moorely Manor noemen omdat dat erbij hoort.
Het slaat gewoon nergens op en waarom streef je het ook na? Je weet toch dat het nep is?
Mensen adopteren graag zaken uit het buitenland of een cultuur omdat ze dat interessant vinden staan. Het is de reden dat je zoveel Maori-traibels op oerhollandse bouwvakkersarmen ziet staan.
Al adopteer je een Chinees en noem je haar Marijke. Na 50 jaar is het nog steeds een grote dikke AGV-etende Chinees.
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

peruaanse en mexicaanse naakthond
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Maremma van de Abruzzen vs. Pyreneese berghond.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

katerke schreef:peruaanse en mexicaanse naakthond
Die inderdaad, en de boerboel en presa canario
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”