Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat denken jullie van positieve training??

Moderator: moderatorteam

Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Zoals je het beschrijft Stang bedoel ik het ook. En je moet het per hond bekijken wat het beste werkt. Ik heb hier div. karakters lopen (ook in de cavaliers) en moet daarom verschillend reageren op de honden. Ik heb een angstige hond (heb nu het broertje als logee, niet de echte maar een zelfde combinatie) en merk dat zij geen kennelsyndroom heeft maar het is gewoon een verkeerde combi van de fokker.

Ik leer ook elke training nog bij en niemand is perfect.

Groetjes van Esther
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het onderscheid wat je aanbrengt Stang vind ik prima. Natuurlijk is een streng commando op zijn plaats als het geleerde gewoon niet wordt gedaan. Waarbij je soms ook even moet nadenken of je het juiste commando hebt gegeven. (Daar worden ook nog wel eens fouten in gemaakt)
Het opvoeden is inderdaad een ander verhaal. Vaak is het voorkomen beter dan steeds foei moeten roepen of néé als de hond aan tafelpoten e.d. kluift. In die situaties zie ik meer in "ombuigen" (een vervanging aanbieden) dan in steeds een foei. Een scherp uh, uh. als er toch wordt gekloven kan dan wel. En als je niet op de hond kan letten, moet hij er niet aan kunnen komen.
Het steeds foei roepen doet me denken aan een cartoon die eens in het clubblad stond van de KC.
Twee hondjes zitten naast elkaar aan het begind van de training. Eentje heel vrolijk en de ander wat treurig.
Zegt de vrolijke: "ik heet Boris, hoe heet jij?"
Zegt de treurige: "weet ik niet, foei geloof ik"
Nettie
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

ranetje schreef: Twee hondjes zitten naast elkaar aan het begind van de training. Eentje heel vrolijk en de ander wat treurig.
:smile: :smile:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nynke en Wolly »

ranetje schreef:Twee hondjes zitten naast elkaar aan het begind van de training. Eentje heel vrolijk en de ander wat treurig.
Nettie
:smile: :smile: :smile:

Ook ik wil hier graag op reageren. Het is mij duidelijk geworden dat positieve training heel goed werkt vooral voor zulke gevoelige honden zoals de mijne. Ik heb enorm veel bereikt en "straf" Wolly op hondse manier door hem te negeren. Dat helpt enorm (had ik overigens ook niet verwacht hoor) het ongewenste gedrag was zomaar omgebogen in gewenst gedrag terwijl dat al 4 jaar bestaat. Verder ben ik wel duidelijk naar Wolly toe, en zeg ik ook heus wel eens duidelijk: "nee" als hij iets heel vervelends doet en waar ik acuut op moet reageren. Schoppen en slaan etc helpt bij hem niet en werkt eerder averechts. alleen het feit al dat je zegt: Hij bijt me nooit meer........... dat zegt toch genoeg?
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

ranetje schreef:Het onderscheid wat je aanbrengt Stang vind ik prima. Natuurlijk is een streng commando op zijn plaats als het geleerde gewoon niet wordt gedaan. Waarbij je soms ook even moet nadenken of je het juiste commando hebt gegeven. (Daar worden ook nog wel eens fouten in gemaakt)
Het opvoeden is inderdaad een ander verhaal. Vaak is het voorkomen beter dan steeds foei moeten roepen of néé als de hond aan tafelpoten e.d. kluift. In die situaties zie ik meer in "ombuigen" (een vervanging aanbieden) dan in steeds een foei. Een scherp uh, uh. als er toch wordt gekloven kan dan wel. En als je niet op de hond kan letten, moet hij er niet aan kunnen komen.
Het steeds foei roepen doet me denken aan een cartoon die eens in het clubblad stond van de KC.
Twee hondjes zitten naast elkaar aan het begind van de training. Eentje heel vrolijk en de ander wat treurig.
Nettie
Ahhhhhhh......... hihihihihihihi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Wel treurig hoor :(:

Ik zei dus 'nee', vingertje ook heen en weer, haalde haar van de plek en gaf iets waar ze wel op mocht kluiven.
Werkte hier prima :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Stang schreef:
ranetje schreef:Het onderscheid wat je aanbrengt Stang vind ik prima. Natuurlijk is een streng commando op zijn plaats als het geleerde gewoon niet wordt gedaan. Waarbij je soms ook even moet nadenken of je het juiste commando hebt gegeven. (Daar worden ook nog wel eens fouten in gemaakt)
Nettie
Ahhhhhhh......... hihihihihihihi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Wel treurig hoor :(:

Ik zei dus 'nee', vingertje ook heen en weer, haalde haar van de plek en gaf iets waar ze wel op mocht kluiven.
Werkte hier prima :ok:
Dat bedoel ik :mrgreen:
Nettie
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”