Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stompen, slaan en schoppen van een hond ?!

Moderator: moderatorteam

Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

starfleet schreef:
Fietje schreef: als de hond weet wat los is dan moet hij dat ook uitvoeren , en een hond met heel veel buitdrift zal het balletje niet graag willen lossen , ik heb zelf ook zo'n hond
Ze weet dat ze moet lossen en doet ze dat niet krijgt ze een okkernootje en van tijd tot tijd is dat gewoon weer nodig.
Ik zie dat niet. Ik denk eerder dat je de los niet vanaf dag 1 hebt aangeleerd en ook dat je misschien niet vaak genoeg beloont of ruilt tussendoor of weer teruggeeft. "Los" is op zich een commando waar je je hond totaal op kunt conditioneren, zeker als je daar voor de 10 weken mee begint.

Anne
:smile: :smile: :smile: Nou Anne ik kan je verzekeren dat er honden zijn die niet zomaar loslaten of ruilen , mijn hond wil helemaal niet ruilen , maar alles houden vanaf dag 1 ,in het begin slikte ze alles gewoon door om het niet te hoeven afgeven , ze vrat echt alles op van bierdoppen tot papier en plastic.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat klinkt niet als een hond maar als een vuilnisvat :smile:
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Inderdaad , ze scheet eerst een parij vuilnis en dan werd er nog een drol gelanceerd , gelukkig is het goed gegaan en heb ik het af kunnen leren .
Maar ja dat lossen daar heb ik toch iets fout gedaan hahaha ik weet ook wel wat hoor maar heb soms net niet genoeg overwicht en wordt ik weer in de maling genomen :19: en heeft ze weer gewonnen :smile2:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

What the heck is een: "okkernootje" nou weer voor iets :denken:
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Als je niet genoeg overwicht heb,behandel je je hond maar op zo een manier?
Als ik een baas had die me opvoedde door me te "breken" en weer "op te bouwen" zou ik ook niet luisteren :roll:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Fietje schreef:
starfleet schreef:
Fietje schreef: als de hond weet wat los is dan moet hij dat ook uitvoeren , en een hond met heel veel buitdrift zal het balletje niet graag willen lossen , ik heb zelf ook zo'n hond
Ze weet dat ze moet lossen en doet ze dat niet krijgt ze een okkernootje en van tijd tot tijd is dat gewoon weer nodig.
Ik zie dat niet. Ik denk eerder dat je de los niet vanaf dag 1 hebt aangeleerd en ook dat je misschien niet vaak genoeg beloont of ruilt tussendoor of weer teruggeeft. "Los" is op zich een commando waar je je hond totaal op kunt conditioneren, zeker als je daar voor de 10 weken mee begint.

Anne
:smile: :smile: :smile: Nou Anne ik kan je verzekeren dat er honden zijn die niet zomaar loslaten of ruilen , mijn hond wil helemaal niet ruilen , maar alles houden vanaf dag 1 ,in het begin slikte ze alles gewoon door om het niet te hoeven afgeven , ze vrat echt alles op van bierdoppen tot papier en plastic.
Als er 1 hond is die geconditioneerd is op het loslaten is het Marouck wel.
Toch heeft ze heel af en toe dat ze het commando weigert, echt niet los wil laten (bv. af en toe als ze de mouw mag winnen tijdens de training).
En nee, dan ga ik niet slaan of schoppen :19: , maar een voertje of haar favoriete balletje interesseert haar dan ook niks hoor. :wink:
Ik los dat dan op door haar voorkant aan haar halsband iets van de grond te tillen, dan laat ze los en is ze gelijk weer heeeeeeeel braaf. :wink:

Oh....en zo'n vuilnisvat heb ik hier trouwens ook. Biène laat niet graag iets los en probeert het ook zelfs snel door te slikken als ze de kans krijgt. Heb dus al een aantal keren achter in haar keel staan graaien om iets eruit te halen (vindt ze niet leuk overigens). Ik ben thuis heel erg bezig met het loslaten van dingen, gaat hier thuis ook heel goed maar als ze wat hoger in drift staat of als ze buiten op straat iets vindt gaat het heel wat lastiger. :wink: Maar goed, zij is nog vrij jong en dat komt allemaal wel goed (en nee, ook bij haar schop en sla ik niet) :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge schreef: Ik ben thuis heel erg bezig met het loslaten van dingen, gaat hier thuis ook heel goed maar als ze wat hoger in drift staat of als ze buiten op straat iets vindt gaat het heel wat lastiger. :wink: Maar goed, zij is nog vrij jong en dat komt allemaal wel goed (en nee, ook bij haar schop en sla ik niet) :wink:
Wij hebben Buffy brengen geleerd. Ze kan geen pootje geven de sukkel, maar wel alles brengen. Van slippers tot centen, een verloren oorbel, een paperclip, alles. Onze eerste pup slikte alles in, vandaar dat we ons echt gestort hebben op los en brengen, want Buffy wilde ook alles opeten. Wel het pootje geven vergeten en dat krijgen we nu niet meer aangeleerd.

Buffy is te dik vanwege al het gebreng, dus ergens is er ook hier iets misgegaan.

Anne
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

starfleet schreef:
Inge schreef: Ik ben thuis heel erg bezig met het loslaten van dingen, gaat hier thuis ook heel goed maar als ze wat hoger in drift staat of als ze buiten op straat iets vindt gaat het heel wat lastiger. :wink: Maar goed, zij is nog vrij jong en dat komt allemaal wel goed (en nee, ook bij haar schop en sla ik niet) :wink:
Wij hebben Buffy brengen geleerd. Ze kan geen pootje geven de sukkel, maar wel alles brengen. Van slippers tot centen, een verloren oorbel, een paperclip, alles. Onze eerste pup slikte alles in, vandaar dat we ons echt gestort hebben op los en brengen, want Buffy wilde ook alles opeten. Wel het pootje geven vergeten en dat krijgen we nu niet meer aangeleerd.

Buffy is te dik vanwege al het gebreng, dus ergens is er ook hier iets misgegaan.

Anne
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Brengen (oftewel apporteren) kan Biène ook goed hoor, alleen het loslaten van dat wat ze brengt is af en toe dus nog wat lastig :mrgreen: Ik heb wel gemerkt dat hoe meer "druk" ik erop leg (door bv. mijn stem te verheffen) hoe moeilijker ze loslaat :roll: , ik moet bij haar dus wat dat betreft juist heel rustig blijven (wat soms lastig is als ze weer eens wat in haar bek heeft wat ook gevaarlijk kan zijn zoals laatst bv. een stuk ijzerdraad wat ze weer ergens vandaan had getoverd) :roll:
Ik ben nu ook bezig met het voedsel weigeren en tijdens de training moet ze ook volgen terwijl er overal voedsel ligt :wink: dus hopelijk krijgen we ook het gevreet van straat nu wat sneller onder controle :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Gisteravond wilde de man z'n hond (gaan) schoppen, en omdat nogal ongelukkig te werk ging heb ik hem zomaar per ongeluk pootje gehaakt :pffff:

Daar lagtie dan met ze giegel in het gras :E:
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Felix schreef:Gisteravond wilde de man z'n hond (gaan) schoppen, en omdat nogal ongelukkig te werk ging heb ik hem zomaar per ongeluk pootje gehaakt :pffff:

Daar lagtie dan met ze giegel in het gras :E:
weer die man met die mechelaar???

strakke aktie van je
applaus :E:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zeg hoe oud zijn jullie eigenlijk :smile: :mrgreen:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:zeg hoe oud zijn jullie eigenlijk :smile: :mrgreen:
Oud genoeg om een vent die z'n hond schopt en in de 40 is te vloeren! :evil:
mecheltjes
Zeer actief

Felix schreef:
loving bulls schreef:zeg hoe oud zijn jullie eigenlijk :smile: :mrgreen:
Oud genoeg om een vent die z'n hond schopt en in de 40 is te vloeren! :evil:
precies
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

boedha is heel goed in balletjes jatten van andere honden , en wilt ze niet altijd loslaten. ik heb dus altijd een nieuw exemplaar reserve balletje in mijn tas, voor het andere baasje. en als hij het balletje niet wilt afgeven dan heb ik het idee dat het een machtspelletje is. dus ik stop dan mijn hand in zijn bek pak het balletje stevig vast en wacht geduldig tot er een winnaar is, in het begin heb ik 1,5 uur mogen wachten , maar ik win altijd . ik ben heel geduldig in dit soort dingen. :pffff:
slaan en schoppen doe ik niet.
het gemeenste wat ik gedaan heb is zijn wangen tussen zijn kiezen knijpen, (toen hij dat meisje in haar arm vast had) en na twee commando's "los!" niet wilde loslaten. dit in combinatie met nogmaals commando "los!!" liet hij wel los. :cheer: maar dit soort akties zijn geen gewoonte. :neenee:
vedim
Actief

boedha is heel goed in balletjes jatten van andere honden , en wilt ze niet altijd loslaten. ik heb dus altijd een nieuw exemplaar reserve balletje in mijn tas, voor het andere baasje. en als hij het balletje niet wilt afgeven dan heb ik het idee dat het een machtspelletje is. dus ik stop dan mijn hand in zijn bek pak het balletje stevig vast en wacht geduldig tot er een winnaar is, in het begin heb ik 1,5 uur mogen wachten , maar ik win altijd . ik ben heel geduldig in dit soort dingen. :pffff:
het gemeenste wat ik gedaan heb is zijn wangen tussen zijn kiezen knijpen, (toen hij dat meisje in haar arm vast had) en na twee commando's "los!" niet wilde loslaten. dit in combinatie met nogmaals commando "los!!" liet hij wel los. :cheer: maar dit soort akties zijn geen gewoonte. :neenee:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

vedim schreef:boedha is heel goed in balletjes jatten van andere honden , en wilt ze niet altijd loslaten. ik heb dus altijd een nieuw exemplaar reserve balletje in mijn tas, voor het andere baasje. en als hij het balletje niet wilt afgeven dan heb ik het idee dat het een machtspelletje is. dus ik stop dan mijn hand in zijn bek pak het balletje stevig vast en wacht geduldig tot er een winnaar is, in het begin heb ik 1,5 uur mogen wachten , maar ik win altijd . ik ben heel geduldig in dit soort dingen. :pffff:
Ach, komop zeg .. wat kost zo'n tennisbal nou :denken:

En heb hiero een hele zak met van die balletjes, dus eentje meer of minder liggen we hier echt niet wakker van hoor :ok:
vedim
Actief

jij misschien niet, maar ik heb geen zin in scheve gezichten. dus ik heb altijd reserve balletje mee. en niet alleen om aan een andere eigenaar te geven, maar ook bij het zwemmen en balletje uit het water halen is hij erg fanatiek, dus als het balletje zinkt omdat hij stuk is gebeten dan heb ik een probleem . komt vrolijke frits niet meer het wateruit tot hij hem heeft gevonden (dan kan ik er altijd nog een tweede balletje achteraan gooien)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Loslaten was voor boris ook heel moeilijk. We hebben het hem aangeleerd met het commando los en toen dat redelijk ging ben ik overgestapt op Klaar. Met de simpele reden. Los werd aangeleerd door iedereen en dus doet meneer dat niet altijd direct omdat iedereen het in het gezin en fam gebruikt. Ik ben de enigste de klaar zegt en dat doet hij gelijk. Mede omdat het klaar gelanceerd werd toen hij al precies wist wat hij moest doen. Soms best wel handig om van commando te wisselen bij zoiets! :wink:
mecheltjes
Zeer actief

Felix schreef:
Ach, komop zeg .. wat kost zo'n tennisbal nou :denken:

En heb hiero een hele zak met van die balletjes, dus eentje meer of minder liggen we hier echt niet wakker van hoor :ok:
ja maar jij hebt een hond die ballen binnen brengt, wij hebben honden die ze verliezen :mrgreen: :mrgreen:

maar idd zo duur zijn die ballen niet en OP is OP
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Bram laat ook niet altijd zijn belletje los. Wil het ook niet ruilen voor een ander balletje of lekkers. Tegenwoordig heb je van die handige flesjes met een tuitje eraan. Ik laat hem dan zitten en spuit achter het balletje wat water in zijn mond. Doordat hij dan moet slikken laat hij het balletje los. Helaas vergeet ik nog wel eens het flesje mee te nemen. Dan gaat hij zonder verder enige aandacht aan hem te schenken aan de lijn en dan laat hij hem 50 meter verder los.
Groetjes van Bo en de honden.
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

De hond van mn ouders had een keer een dood konijn gevonden en meegenomen richting huis, wat ze dus niet loslaten wou..
Heeft mn moeder gewoon een plons water over haar bek gegooid en daar schrok ze van dus liet ze direct los.

Tsss een hond gaan slaan/schoppen wat dan ook.. hoe verlegen ik soms ook ben maar dan kan ik het toch niet laten om te zeggen "moet ik dat bij jou ook even doen als je niet luisteren wil??! idioot''.
Doris
nieuw lid

Ongelezen bericht door Doris »

starfleet schreef:Zal deze hondenschool wel zijn:

http://www.aloysa.nl/school/page.php?3

Daar word je niet vrolijk van als je dat leest, echt verschrikkelijk. Honden die niet zijn opgevoed met correcties zorgen voor meer bijtincidenten volgens hen en de correcties worden afgestemd op de hond. Harde honden moeten heel hard gecorrigeerd worden.

Ze gaan bij de training uit van het aandacht eisen van de hond, met de nadruk op eisen.

Anne :jank:
Overdrijven is ook een vak.
Er staat niet heel hard. er staat hard. In de vergelijking van hard en zacht.
Moeten ze dan zeggen, zacht of minder zacht???? haahaha
Trouwens, die school zit in Klarenbeek lees ik op de site.

Het is jammer dat sommige mensen meteen een overdreven mening vormen en standvastig blijven mopperen dat het een schande is.
Ik weet niets over die school in Klarenbeek en zal dus niet zeggen dat ie goed is, maar ook niet dat ie fout is. Ik zie namelijk niet meteen hartverscheurende taferelen voor me, bij de uitleg op hun site. Maar kan ook niet beoordelen waar hij zijn scholing gedaan heeft. (zoals bij de meeste hondeninstructeurs) Overigens bestaat er in Nederland geen landelijke erkenning voor instructeurs voor hondentraining. Geen enkele opleiding kan dat achter zijn naam zetten.

En ja, waar het om ging was stompen op de neus om een bal uit een bek te krijgen en dat is hartstikke fout!
:roll:
Zijn we het nog ergens over eens. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Doris schreef:

Daar word je niet vrolijk van als je dat leest, echt verschrikkelijk. Honden die niet zijn opgevoed met correcties zorgen voor meer bijtincidenten volgens hen en de correcties worden afgestemd op de hond. Harde honden moeten heel hard gecorrigeerd worden.

Ze gaan bij de training uit van het aandacht eisen van de hond, met de nadruk op eisen.

Het is jammer dat sommige mensen meteen een overdreven mening vormen en standvastig blijven mopperen dat het een schande is.
Ik weet niets over die school in Klarenbeek en zal dus niet zeggen dat ie goed is, maar ook niet dat ie fout is. Ik zie namelijk niet meteen hartverscheurende taferelen voor me, bij de uitleg op hun site. Maar kan ook niet beoordelen waar hij zijn scholing gedaan heeft. (zoals bij de meeste hondeninstructeurs) Overigens bestaat er in Nederland geen landelijke erkenning voor instructeurs voor hondentraining. Geen enkele opleiding kan dat achter zijn naam zetten.

En ja, waar het om ging was stompen op de neus om een bal uit een bek te krijgen en dat is hartstikke fout!
ik heb er zelf getraind en ik vind het een waardeloze hondenschool en zal iedereen afraden hier ooit een stap op het erf te zetten...

ps. en ik kan best iets hebben qua training :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
Doris schreef:

ik heb er zelf getraind en ik vind het een waardeloze hondenschool en zal iedereen afraden hier ooit een stap op het erf te zetten...

ik ook :wink:
Doris
nieuw lid

Ongelezen bericht door Doris »

malinois schreef:
Doris schreef:

Okay sorry, ik trok misschien te snel een conclusie. het gemopper van sommige mensen vrat een beetje aan me denk ik. :N:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”