starfleet schreef:Ik zie dat niet. Ik denk eerder dat je de los niet vanaf dag 1 hebt aangeleerd en ook dat je misschien niet vaak genoeg beloont of ruilt tussendoor of weer teruggeeft. "Los" is op zich een commando waar je je hond totaal op kunt conditioneren, zeker als je daar voor de 10 weken mee begint.Fietje schreef: als de hond weet wat los is dan moet hij dat ook uitvoeren , en een hond met heel veel buitdrift zal het balletje niet graag willen lossen , ik heb zelf ook zo'n hond
Ze weet dat ze moet lossen en doet ze dat niet krijgt ze een okkernootje en van tijd tot tijd is dat gewoon weer nodig.
Anne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stompen, slaan en schoppen van een hond ?!
Moderator: moderatorteam
-
Fietje
- Actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Fietje
- Actief
Inderdaad , ze scheet eerst een parij vuilnis en dan werd er nog een drol gelanceerd , gelukkig is het goed gegaan en heb ik het af kunnen leren .
Maar ja dat lossen daar heb ik toch iets fout gedaan hahaha ik weet ook wel wat hoor maar heb soms net niet genoeg overwicht en wordt ik weer in de maling genomen
en heeft ze weer gewonnen 
Maar ja dat lossen daar heb ik toch iets fout gedaan hahaha ik weet ook wel wat hoor maar heb soms net niet genoeg overwicht en wordt ik weer in de maling genomen
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
What the heck is een: "okkernootje" nou weer voor iets 
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Ozzfest
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als er 1 hond is die geconditioneerd is op het loslaten is het Marouck wel.Fietje schreef:starfleet schreef:Ik zie dat niet. Ik denk eerder dat je de los niet vanaf dag 1 hebt aangeleerd en ook dat je misschien niet vaak genoeg beloont of ruilt tussendoor of weer teruggeeft. "Los" is op zich een commando waar je je hond totaal op kunt conditioneren, zeker als je daar voor de 10 weken mee begint.Fietje schreef: als de hond weet wat los is dan moet hij dat ook uitvoeren , en een hond met heel veel buitdrift zal het balletje niet graag willen lossen , ik heb zelf ook zo'n hond
Ze weet dat ze moet lossen en doet ze dat niet krijgt ze een okkernootje en van tijd tot tijd is dat gewoon weer nodig.
Anne![]()
![]()
Nou Anne ik kan je verzekeren dat er honden zijn die niet zomaar loslaten of ruilen , mijn hond wil helemaal niet ruilen , maar alles houden vanaf dag 1 ,in het begin slikte ze alles gewoon door om het niet te hoeven afgeven , ze vrat echt alles op van bierdoppen tot papier en plastic.
Toch heeft ze heel af en toe dat ze het commando weigert, echt niet los wil laten (bv. af en toe als ze de mouw mag winnen tijdens de training).
En nee, dan ga ik niet slaan of schoppen
Ik los dat dan op door haar voorkant aan haar halsband iets van de grond te tillen, dan laat ze los en is ze gelijk weer heeeeeeeel braaf.
Oh....en zo'n vuilnisvat heb ik hier trouwens ook. Biène laat niet graag iets los en probeert het ook zelfs snel door te slikken als ze de kans krijgt. Heb dus al een aantal keren achter in haar keel staan graaien om iets eruit te halen (vindt ze niet leuk overigens). Ik ben thuis heel erg bezig met het loslaten van dingen, gaat hier thuis ook heel goed maar als ze wat hoger in drift staat of als ze buiten op straat iets vindt gaat het heel wat lastiger.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- starfleet
- Erelid
Wij hebben Buffy brengen geleerd. Ze kan geen pootje geven de sukkel, maar wel alles brengen. Van slippers tot centen, een verloren oorbel, een paperclip, alles. Onze eerste pup slikte alles in, vandaar dat we ons echt gestort hebben op los en brengen, want Buffy wilde ook alles opeten. Wel het pootje geven vergeten en dat krijgen we nu niet meer aangeleerd.Inge schreef: Ik ben thuis heel erg bezig met het loslaten van dingen, gaat hier thuis ook heel goed maar als ze wat hoger in drift staat of als ze buiten op straat iets vindt gaat het heel wat lastiger.Maar goed, zij is nog vrij jong en dat komt allemaal wel goed (en nee, ook bij haar schop en sla ik niet)
Buffy is te dik vanwege al het gebreng, dus ergens is er ook hier iets misgegaan.
Anne
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
starfleet schreef:Wij hebben Buffy brengen geleerd. Ze kan geen pootje geven de sukkel, maar wel alles brengen. Van slippers tot centen, een verloren oorbel, een paperclip, alles. Onze eerste pup slikte alles in, vandaar dat we ons echt gestort hebben op los en brengen, want Buffy wilde ook alles opeten. Wel het pootje geven vergeten en dat krijgen we nu niet meer aangeleerd.Inge schreef: Ik ben thuis heel erg bezig met het loslaten van dingen, gaat hier thuis ook heel goed maar als ze wat hoger in drift staat of als ze buiten op straat iets vindt gaat het heel wat lastiger.Maar goed, zij is nog vrij jong en dat komt allemaal wel goed (en nee, ook bij haar schop en sla ik niet)
Buffy is te dik vanwege al het gebreng, dus ergens is er ook hier iets misgegaan.
Anne
Brengen (oftewel apporteren) kan Biène ook goed hoor, alleen het loslaten van dat wat ze brengt is af en toe dus nog wat lastig
Ik ben nu ook bezig met het voedsel weigeren en tijdens de training moet ze ook volgen terwijl er overal voedsel ligt
Groetjes Inge

-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteravond wilde de man z'n hond (gaan) schoppen, en omdat nogal ongelukkig te werk ging heb ik hem zomaar per ongeluk pootje gehaakt
Daar lagtie dan met ze giegel in het gras
Daar lagtie dan met ze giegel in het gras
-
mecheltjes
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Oud genoeg om een vent die z'n hond schopt en in de 40 is te vloeren!loving bulls schreef:zeg hoe oud zijn jullie eigenlijk![]()
-
mecheltjes
- Zeer actief
- vedim
- Actief
boedha is heel goed in balletjes jatten van andere honden , en wilt ze niet altijd loslaten. ik heb dus altijd een nieuw exemplaar reserve balletje in mijn tas, voor het andere baasje. en als hij het balletje niet wilt afgeven dan heb ik het idee dat het een machtspelletje is. dus ik stop dan mijn hand in zijn bek pak het balletje stevig vast en wacht geduldig tot er een winnaar is, in het begin heb ik 1,5 uur mogen wachten , maar ik win altijd . ik ben heel geduldig in dit soort dingen.
slaan en schoppen doe ik niet.
het gemeenste wat ik gedaan heb is zijn wangen tussen zijn kiezen knijpen, (toen hij dat meisje in haar arm vast had) en na twee commando's "los!" niet wilde loslaten. dit in combinatie met nogmaals commando "los!!" liet hij wel los.
maar dit soort akties zijn geen gewoonte. 
het gemeenste wat ik gedaan heb is zijn wangen tussen zijn kiezen knijpen, (toen hij dat meisje in haar arm vast had) en na twee commando's "los!" niet wilde loslaten. dit in combinatie met nogmaals commando "los!!" liet hij wel los.
- vedim
- Actief
boedha is heel goed in balletjes jatten van andere honden , en wilt ze niet altijd loslaten. ik heb dus altijd een nieuw exemplaar reserve balletje in mijn tas, voor het andere baasje. en als hij het balletje niet wilt afgeven dan heb ik het idee dat het een machtspelletje is. dus ik stop dan mijn hand in zijn bek pak het balletje stevig vast en wacht geduldig tot er een winnaar is, in het begin heb ik 1,5 uur mogen wachten , maar ik win altijd . ik ben heel geduldig in dit soort dingen.
maar dit soort akties zijn geen gewoonte. 
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, komop zeg .. wat kost zo'n tennisbal nouvedim schreef:boedha is heel goed in balletjes jatten van andere honden , en wilt ze niet altijd loslaten. ik heb dus altijd een nieuw exemplaar reserve balletje in mijn tas, voor het andere baasje. en als hij het balletje niet wilt afgeven dan heb ik het idee dat het een machtspelletje is. dus ik stop dan mijn hand in zijn bek pak het balletje stevig vast en wacht geduldig tot er een winnaar is, in het begin heb ik 1,5 uur mogen wachten , maar ik win altijd . ik ben heel geduldig in dit soort dingen.![]()
het gemeenste wat ik gedaan heb is zijn wangen tussen zijn kiezen knijpen, (toen hij dat meisje in haar arm vast had) en na twee commando's "los!" niet wilde loslaten. dit in combinatie met nogmaals commando "los!!" liet hij wel los.maar dit soort akties zijn geen gewoonte.
En heb hiero een hele zak met van die balletjes, dus eentje meer of minder liggen we hier echt niet wakker van hoor
- vedim
- Actief
jij misschien niet, maar ik heb geen zin in scheve gezichten. dus ik heb altijd reserve balletje mee. en niet alleen om aan een andere eigenaar te geven, maar ook bij het zwemmen en balletje uit het water halen is hij erg fanatiek, dus als het balletje zinkt omdat hij stuk is gebeten dan heb ik een probleem . komt vrolijke frits niet meer het wateruit tot hij hem heeft gevonden (dan kan ik er altijd nog een tweede balletje achteraan gooien)
-
boxersien
Loslaten was voor boris ook heel moeilijk. We hebben het hem aangeleerd met het commando los en toen dat redelijk ging ben ik overgestapt op Klaar. Met de simpele reden. Los werd aangeleerd door iedereen en dus doet meneer dat niet altijd direct omdat iedereen het in het gezin en fam gebruikt. Ik ben de enigste de klaar zegt en dat doet hij gelijk. Mede omdat het klaar gelanceerd werd toen hij al precies wist wat hij moest doen. Soms best wel handig om van commando te wisselen bij zoiets! 
-
mecheltjes
- Zeer actief
ja maar jij hebt een hond die ballen binnen brengt, wij hebben honden die ze verliezenFelix schreef:
Ach, komop zeg .. wat kost zo'n tennisbal nou![]()
En heb hiero een hele zak met van die balletjes, dus eentje meer of minder liggen we hier echt niet wakker van hoor
maar idd zo duur zijn die ballen niet en OP is OP
Anneke, Dylan en Ozzy
-
Trixi
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Bram laat ook niet altijd zijn belletje los. Wil het ook niet ruilen voor een ander balletje of lekkers. Tegenwoordig heb je van die handige flesjes met een tuitje eraan. Ik laat hem dan zitten en spuit achter het balletje wat water in zijn mond. Doordat hij dan moet slikken laat hij het balletje los. Helaas vergeet ik nog wel eens het flesje mee te nemen. Dan gaat hij zonder verder enige aandacht aan hem te schenken aan de lijn en dan laat hij hem 50 meter verder los.
Groetjes van Bo en de honden.
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
De hond van mn ouders had een keer een dood konijn gevonden en meegenomen richting huis, wat ze dus niet loslaten wou..
Heeft mn moeder gewoon een plons water over haar bek gegooid en daar schrok ze van dus liet ze direct los.
Tsss een hond gaan slaan/schoppen wat dan ook.. hoe verlegen ik soms ook ben maar dan kan ik het toch niet laten om te zeggen "moet ik dat bij jou ook even doen als je niet luisteren wil??! idioot''.
Heeft mn moeder gewoon een plons water over haar bek gegooid en daar schrok ze van dus liet ze direct los.
Tsss een hond gaan slaan/schoppen wat dan ook.. hoe verlegen ik soms ook ben maar dan kan ik het toch niet laten om te zeggen "moet ik dat bij jou ook even doen als je niet luisteren wil??! idioot''.
- Doris
- nieuw lid
Overdrijven is ook een vak.starfleet schreef:Zal deze hondenschool wel zijn:
http://www.aloysa.nl/school/page.php?3
Daar word je niet vrolijk van als je dat leest, echt verschrikkelijk. Honden die niet zijn opgevoed met correcties zorgen voor meer bijtincidenten volgens hen en de correcties worden afgestemd op de hond. Harde honden moeten heel hard gecorrigeerd worden.
Ze gaan bij de training uit van het aandacht eisen van de hond, met de nadruk op eisen.
Anne
Er staat niet heel hard. er staat hard. In de vergelijking van hard en zacht.
Moeten ze dan zeggen, zacht of minder zacht???? haahaha
Trouwens, die school zit in Klarenbeek lees ik op de site.
Het is jammer dat sommige mensen meteen een overdreven mening vormen en standvastig blijven mopperen dat het een schande is.
Ik weet niets over die school in Klarenbeek en zal dus niet zeggen dat ie goed is, maar ook niet dat ie fout is. Ik zie namelijk niet meteen hartverscheurende taferelen voor me, bij de uitleg op hun site. Maar kan ook niet beoordelen waar hij zijn scholing gedaan heeft. (zoals bij de meeste hondeninstructeurs) Overigens bestaat er in Nederland geen landelijke erkenning voor instructeurs voor hondentraining. Geen enkele opleiding kan dat achter zijn naam zetten.
En ja, waar het om ging was stompen op de neus om een bal uit een bek te krijgen en dat is hartstikke fout!
Zijn we het nog ergens over eens.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb er zelf getraind en ik vind het een waardeloze hondenschool en zal iedereen afraden hier ooit een stap op het erf te zetten...Doris schreef:Overdrijven is ook een vak.starfleet schreef:Zal deze hondenschool wel zijn:
Daar word je niet vrolijk van als je dat leest, echt verschrikkelijk. Honden die niet zijn opgevoed met correcties zorgen voor meer bijtincidenten volgens hen en de correcties worden afgestemd op de hond. Harde honden moeten heel hard gecorrigeerd worden.
Ze gaan bij de training uit van het aandacht eisen van de hond, met de nadruk op eisen.
Anne
Het is jammer dat sommige mensen meteen een overdreven mening vormen en standvastig blijven mopperen dat het een schande is.
Ik weet niets over die school in Klarenbeek en zal dus niet zeggen dat ie goed is, maar ook niet dat ie fout is. Ik zie namelijk niet meteen hartverscheurende taferelen voor me, bij de uitleg op hun site. Maar kan ook niet beoordelen waar hij zijn scholing gedaan heeft. (zoals bij de meeste hondeninstructeurs) Overigens bestaat er in Nederland geen landelijke erkenning voor instructeurs voor hondentraining. Geen enkele opleiding kan dat achter zijn naam zetten.
En ja, waar het om ging was stompen op de neus om een bal uit een bek te krijgen en dat is hartstikke fout!
![]()
ps. en ik kan best iets hebben qua training

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik ookmalinois schreef:ik heb er zelf getraind en ik vind het een waardeloze hondenschool en zal iedereen afraden hier ooit een stap op het erf te zetten...Doris schreef:Overdrijven is ook een vak.starfleet schreef:Zal deze hondenschool wel zijn:
Anne
![]()
- Doris
- nieuw lid
Okay sorry, ik trok misschien te snel een conclusie. het gemopper van sommige mensen vrat een beetje aan me denk ik. :N:malinois schreef:ik heb er zelf getraind en ik vind het een waardeloze hondenschool en zal iedereen afraden hier ooit een stap op het erf te zetten...Doris schreef:Overdrijven is ook een vak.starfleet schreef:Zal deze hondenschool wel zijn:
Anne
![]()