Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooie rasvertegenwoordiger
Moderator: moderatorteam
-
Binkie2
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Re: Mooie rasvertegenwoordiger
Oh die eerste vind ik ook wel erg mooi inderdaad! Ik vond het ook moeilijk om te kiezen, omdat ik bij het zoeken bijna alleen de ontplofte Aussies tegen kwam. Maar de moeder van Izzie is weer wat minder mijn smaak.
Nu ik al die Aussies heb bekeken heb ik echt het idee dat Veltha veel te tenger is. Ze zijn vrij fors allemaal valt me nu ineens heel erg op.
Nu ik al die Aussies heb bekeken heb ik echt het idee dat Veltha veel te tenger is. Ze zijn vrij fors allemaal valt me nu ineens heel erg op.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Tot mijn eerlijkheid weet ik van de Duitse Herder eigenlijk weinig honden waarvan ik denk: Ja dat is een goede rasvertegenwoordiger
Qua uiterlijk denk ik dat zij toch het beste in de buurt komt (karakter laat ik achterwege)

Qua uiterlijk denk ik dat zij toch het beste in de buurt komt (karakter laat ik achterwege)

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wendy, is er van de hond waarvan jij een foto geplaatst hebt misschien ook een afbeelding waar ze gewoon normaal, ontspannen staat? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar, de huidige stand en rug vertekenen het beeld enorm vind ik.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb alleen een filmpje van deze reu, foto's in stand vond ik niet mooi.
http://anrebrividea.webgarden.cz/frankie-anrebri" onclick="window.open(this.href);return false;
http://anrebrividea.webgarden.cz/frankie-anrebri" onclick="window.open(this.href);return false;

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
welke potenZoek stok! schreef:Lysette!! Die poten!!Lysette schreef:Ik vind dit een mooie border
Hoewel ik ook rankere borders heel erg mooi kan vinden.
die heeft ie bijna niet meer
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
vind dit type honden mooi bij de border collie

Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- saffie
- Zeer actief
Deze vind ik ook prachtig*Anita* schreef:vind dit type honden mooi bij de border collie
Als er ooit nog eens een echte Border komt hier...
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik vind het prachtig om borders bezig te zien, maar vind dit niet echt een mooie border.*Anita* schreef:vind dit type honden mooi bij de border collie

Iedere dag feest!
-
duitse herder
- Zeer actief
Het is mijn eigen NanniLongFields schreef:Wendy, is er van de hond waarvan jij een foto geplaatst hebt misschien ook een afbeelding waar ze gewoon normaal, ontspannen staat? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar, de huidige stand en rug vertekenen het beeld enorm vind ik.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
duitse herder schreef:Het is mijn eigen NanniLongFields schreef:Wendy, is er van de hond waarvan jij een foto geplaatst hebt misschien ook een afbeelding waar ze gewoon normaal, ontspannen staat? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar, de huidige stand en rug vertekenen het beeld enorm vind ik.Haar enige minpunten vind ik qua bouw is dat ze zwakke polsen heeft en achter koehakkig staat. Maar verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken, wat ik wel bij bijna alle andere honden kan bedenken
Wat vind je een mooie vertegenwoordiger van jou ras? (niet je eigen hond)
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Je mocht je eigen hond niet noemenduitse herder schreef:Het is mijn eigen NanniLongFields schreef:Wendy, is er van de hond waarvan jij een foto geplaatst hebt misschien ook een afbeelding waar ze gewoon normaal, ontspannen staat? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar, de huidige stand en rug vertekenen het beeld enorm vind ik.Haar enige minpunten vind ik qua bouw is dat ze zwakke polsen heeft en achter koehakkig staat. Maar verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken, wat ik wel bij bijna alle andere honden kan bedenken

Iedere dag feest!
-
duitse herder
- Zeer actief
Speciaal voor jou, Suzanne:

Hier staat ze wel licht in stand en op deze foto is ze ongeveer 10 jaar zo uit mijn hoofd

Hier staat ze wel licht in stand en op deze foto is ze ongeveer 10 jaar zo uit mijn hoofd
-
duitse herder
- Zeer actief
Dat zeg ik, ik vind er maar weinig zoals ik zelf wil, ja Nanni voldoet er tot nu toe aanyamie schreef:duitse herder schreef:Het is mijn eigen NanniLongFields schreef:Wendy, is er van de hond waarvan jij een foto geplaatst hebt misschien ook een afbeelding waar ze gewoon normaal, ontspannen staat? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar, de huidige stand en rug vertekenen het beeld enorm vind ik.Haar enige minpunten vind ik qua bouw is dat ze zwakke polsen heeft en achter koehakkig staat. Maar verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken, wat ik wel bij bijna alle andere honden kan bedenken
Deze kan ik ook waarderen:

In mijn ogen is hij niet TE zeg maar.
Verder is hij hele sociale hond, werkkarakter en stabiel.
Zijn nestgenoten (ik ken er 3) zijn ook zo, allemaal stuk voor stuk goede rasvertegenwoordigers.
Vanavond bv bij "tipisch RTL" komt een volle broer van deze reu op tv als stand in voor Rex
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
In de bovenste zit showlijn, in Izzie's mamma niet.Binkie2 schreef:Oh die eerste vind ik ook wel erg mooi inderdaad! Ik vond het ook moeilijk om te kiezen, omdat ik bij het zoeken bijna alleen de ontplofte Aussies tegen kwam. Maar de moeder van Izzie is weer wat minder mijn smaak.
Aussies verschillen enorm. Van dit:

tot dit:
Ik kan niet veel standfoto's vinden van honden die ik mooi vind. Maar ik heb er nog een, een reu:

Geweldige kop:

Linda, Izzie en Bram
-
Binkie2
- Actief
Die onderste vind ik ook erg mooi. Inderdaad een prachtige kop, die karakter uitstraalt. Ik denk dat ik een half show/ half werklijn Aussie het mooist vind dan. De overmatige vacht vind ik bij de showlijnen niet echt mooi, maar heel kort zoals de bovenste foto hoeft van mij ook weer niet. En inderdaad er zijn zooo veel verschillen binnen de Aussie's. Veltha is wel showlijn, maar die ziet er niet zo opgeblazen uit (vind ik dan). Maar dat komt misschien ook doordat ik geen shows doe, en dus niet altijd aan het kammen en trimmen ben. Vind Izzie trouwens wel erg mooi, ze heeft zo'n mooie diepe kleur.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik vind de tussenin lengte qua vacht ook het mooist. De JJ honden hebben dit eigenlijk allemaal, dus niet zoals die hond met dat korte haar. Ik zie graag atletische honden, maar het moet wel een Aussie blijven. Dus ook weer niet op te smalle honden fokken vind ik. Ik vind een gemixte lijn ook mooi. Een volledige showlijn moeder of vader zou ik niet willen, maar een mix is prima. Als de werkdrift er maar goed in zit. Voor veel mensen is het drijven (en bijten) helemaal niet zo gewenst, dus dan is een mix veel logischer.Binkie2 schreef:Die onderste vind ik ook erg mooi. Inderdaad een prachtige kop, die karakter uitstraalt. Ik denk dat ik een half show/ half werklijn Aussie het mooist vind dan. De overmatige vacht vind ik bij de showlijnen niet echt mooi, maar heel kort zoals de bovenste foto hoeft van mij ook weer niet. En inderdaad er zijn zooo veel verschillen binnen de Aussie's. Veltha is wel showlijn, maar die ziet er niet zo opgeblazen uit (vind ik dan). Maar dat komt misschien ook doordat ik geen shows doe, en dus niet altijd aan het kammen en trimmen ben. Vind Izzie trouwens wel erg mooi, ze heeft zo'n mooie diepe kleur.

Linda, Izzie en Bram
- Maxine
- Zeer actief
Ik ben opgegroeid met een amstaff en heb een voorliefde voor 'dit soort' van honden.
Deze reu vind ik echt een pareltje! Zijn naam is Doc. Stevig maar niet robuust, mooie ronde kop, kleine oogjes, rechte uiteenstaande voorpoten,...

Deze reu vind ik echt een pareltje! Zijn naam is Doc. Stevig maar niet robuust, mooie ronde kop, kleine oogjes, rechte uiteenstaande voorpoten,...

-
Binkie2
- Actief
Ja de JJ honden vind ik de meesten ook wel heel mooi van. Wij hebben gekozen voor een showlijn omdat we bang waren dat de werklijn te hoog voor ons gegrepen was. We wilden inderdaad geen extreme drijver, die dat dus op alles doet. Bij Veltha zit het er wel echt in, zo drijft ze de hond van mijn ouders bijvoorbeeld terug naar ons tijdens het wandelen omdat die als hij te ver bij je vandaan is ineens doof wordt en niet meer terug wil komen(jachthond). Maar ze doet het niet bij kinderen of fietsers. Voor ons is ze perfect, ze is een echte werker met ontzettend veel energie, en ze doet alles voor de baas. Ik denk dus dat onze volgende Aus wel weer een showlijn wordt. Zit er echt heel veel verschil in show/werklijn qua karakter?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Het is in ieder geval niet zo dat werklijnhonden de hele dag zenuwachtig lopen te springen zoals mensen wel eens denkenBinkie2 schreef:Ja de JJ honden vind ik de meesten ook wel heel mooi van. Wij hebben gekozen voor een showlijn omdat we bang waren dat de werklijn te hoog voor ons gegrepen was. We wilden inderdaad geen extreme drijver, die dat dus op alles doet. Bij Veltha zit het er wel echt in, zo drijft ze de hond van mijn ouders bijvoorbeeld terug naar ons tijdens het wandelen omdat die als hij te ver bij je vandaan is ineens doof wordt en niet meer terug wil komen(jachthond). Maar ze doet het niet bij kinderen of fietsers. Voor ons is ze perfect, ze is een echte werker met ontzettend veel energie, en ze doet alles voor de baas. Ik denk dus dat onze volgende Aus wel weer een showlijn wordt. Zit er echt heel veel verschil in show/werklijn qua karakter?

Linda, Izzie en Bram
-
Leane

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat zeg ik, ik vind er maar weinig zoals ik zelf wil, ja Nanni voldoet er tot nu toe aanduitse herder schreef:

Zijn nestgenoten (ik ken er 3) zijn ook zo, allemaal stuk voor stuk goede rasvertegenwoordigers.
Vanavond bv bij "tipisch RTL" komt een volle broer van deze reu op tv als stand in voor Rex[/quote]
Zo, die kop! Prachtig!
-
duitse herder
- Zeer actief
Linda, de aussies die jij laat zien vind ik juist weer net border collies
Juist die dikke vachten en brede kop vind ik typerend voor een aussie. Waarvoor kies je dan niet voor een border collie vraag ik mij dan af
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Zo, die kop! Prachtig!LéonieHonden schreef:Dat zeg ik, ik vind er maar weinig zoals ik zelf wil, ja Nanni voldoet er tot nu toe aanduitse herder schreef:
Wat vind je een mooie vertegenwoordiger van jou ras? (niet je eigen hond)![]()
Vanavond bv bij "tipisch RTL" komt een volle broer van deze reu op tv als stand in voor Rex
Kop voor zover je die van de zijkant kunt beoordelen
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Maxine schreef:Ik ben opgegroeid met een amstaff en heb een voorliefde voor 'dit soort' van honden.
Deze reu vind ik echt een pareltje! Zijn naam is Doc. Stevig maar niet robuust, mooie ronde kop, kleine oogjes, rechte uiteenstaande voorpoten,...![]()
1 woord....prachthond
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat is een ander ras. Je vraagt toch ook niet waarom iemand niet voor een Belgische Herder ipv Duitse gaat?duitse herder schreef:Linda, de aussies die jij laat zien vind ik juist weer net border colliesJuist die dikke vachten en brede kop vind ik typerend voor een aussie. Waarvoor kies je dan niet voor een border collie vraag ik mij dan af

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind dit trouwens nog steeds een prachtige aus.
Alleen zo jammer van de staart.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Alleen ontzettend jammer dat hij maar weinig pigment heeft.Maxine schreef:Ik ben opgegroeid met een amstaff en heb een voorliefde voor 'dit soort' van honden.
Deze reu vind ik echt een pareltje! Zijn naam is Doc. Stevig maar niet robuust, mooie ronde kop, kleine oogjes, rechte uiteenstaande voorpoten,...![]()
Dit vind ik een schitterende Amstaff.

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik ben helemaal niet van de aussi's, maar deze is wel erg mooi zeg!!marye schreef:Ik vind dit trouwens nog steeds een prachtige aus.
Ik vind dit een erg mooie en imposante reu. Broertje van Xavier

- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Nou dit vind ik ook een plaatje inderdaad!marye schreef:Ik vind dit trouwens nog steeds een prachtige aus.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik vind hem wel wat te fors, maar hij straalt heel veel kracht uit. Erg mooi.

Linda, Izzie en Bram