Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Manuma
- Zeer actief
Re: Uma weer vermist
Het spoor is gestopt niet ver van de plek waar ze laatst gezien is. Wat kan dat betekenen?
Edit: dat een spoor stopt bedoel ik.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Dat ze daar een mooi holletje heeft?Manuma schreef:Het spoor is gestopt niet ver van de plek waar ze laatst gezien is. Wat kan dat betekenen?

-
Manuma
- Zeer actief
In de duinen/bos.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kan zoveel betekenen. Dat ze daar eerst als het ware rond gelopen heeft. Dat de speurhond een ander spoor gemist heeft. Dat kan natuurlijk makkelijk als er heel veel andere geuren liggen.
Dat ze daar toch nog in de buurt is. Er zijn vele mogelijkheden.
Dat ze daar toch nog in de buurt is. Er zijn vele mogelijkheden.

Groetjes Marja
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Dat ze zich toch bij die huizen ophoudt.....in een houthok of schuur of garage ofzo?
De geleider weet dat toch wel te duiden?
Kijk er zijn al wat dagen overheen gegaan natuurlijk en er zijn ik weet niet hoeveel mensen al overheen gelopen dus het zal voor de speurhond echt niet meevallen
De geleider weet dat toch wel te duiden?
Kijk er zijn al wat dagen overheen gegaan natuurlijk en er zijn ik weet niet hoeveel mensen al overheen gelopen dus het zal voor de speurhond echt niet meevallen
-
blondie
- Zeer actief
Is dat de plek bij de Cantineweg, naast de scouting?Manuma schreef:In de duinen/bos.
-
Eefje83
- Zeer actief
Hoe ik het begrepen heb, de ingang even verderop bij die huisjes daar.blondie schreef:Is dat de plek bij de Cantineweg, naast de scouting?Manuma schreef:In de duinen/bos.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Duimen draaien overuren
Verstuurd vanaf mijn GM 5 Plus d met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GM 5 Plus d met Tapatalk
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Is ze toch niet daar gebleven omdat het de laatste plek is waar ze je gezien heeft? Zijn daar veel verstop plekjes en benManuma schreef:Het spoor is gestopt niet ver van de plek waar ze laatst gezien is. Wat kan dat betekenen?
je op de plek waar je haar bent kwijtgeraakt een tijdje blijven rondhangen ondertussen pratend zodat ze je stem kan herkennen?
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Ik duim echt heel hard. Kon ik maar iets meer voor jullie betekenen dan alleen duimen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar hebben ze de speurhond op een spoor van 3 dagen oud gezet? Ik vrees dat de kans dan best groot is dat de hond een heel ander spoor heeft uitgewerkt. 3 dagen is erg lang voor een spoor om te blijven liggen, zeker in een druk belopen gebied.
Maar mocht het wel zo zijn, er zijn veel redenen waarom een hond vastloopt met speuren. De handler van de hond weet dat zelf het beste denk ik. Het kan inderdaad zijn dat ze zich daar lang heeft opgehouden op die plek waardoor er heel veel geur ligt. Wellicht heeft ze zelfs veel heen en weer gelopen op haar eigen spoor of zelfs helemaal terug. Dan is het voor de hond erg lastig het punt te vinden waar het wel echt verder gaat.
Ik kan me niet goed voorstellen dat ze nu nog in dat gebied is: De meeste speurhonden zullen als ze in de buurt zijn van wat ze zoeken dat aangeven en over gaan op verwaaiing. Dat zie je dan duidelijk aan de hond. Maar dat weet de handler van zijn/haar hond zelf het beste natuurlijk. Misschien is dat anders bij een hond die een andere hond zoekt. Ik heb alleen ervaring met mantrailen.
Sterkte voor jullie allemaal, ik help duimen dat het meisje zich snel laat zien

Maar mocht het wel zo zijn, er zijn veel redenen waarom een hond vastloopt met speuren. De handler van de hond weet dat zelf het beste denk ik. Het kan inderdaad zijn dat ze zich daar lang heeft opgehouden op die plek waardoor er heel veel geur ligt. Wellicht heeft ze zelfs veel heen en weer gelopen op haar eigen spoor of zelfs helemaal terug. Dan is het voor de hond erg lastig het punt te vinden waar het wel echt verder gaat.
Ik kan me niet goed voorstellen dat ze nu nog in dat gebied is: De meeste speurhonden zullen als ze in de buurt zijn van wat ze zoeken dat aangeven en over gaan op verwaaiing. Dat zie je dan duidelijk aan de hond. Maar dat weet de handler van zijn/haar hond zelf het beste natuurlijk. Misschien is dat anders bij een hond die een andere hond zoekt. Ik heb alleen ervaring met mantrailen.
Sterkte voor jullie allemaal, ik help duimen dat het meisje zich snel laat zien
-
Eefje83
- Zeer actief
Ze is een stuk ingegaan dat niet voor iedereen toegankelijk is dus daar zal niet heel veel geurspoor over elkaar heen liggen. Er staan overal hekken die de mensen tegenhouden maar een hond of wild kan erdoor. Maar zo'n hond laten speuren is hoe dan ook een gok maar ja ik had het ook geprobeerd. Anders weet je zeker niks meer dan nu. Voor hetzelfde geld was het een succes geweest.
-
Manuma
- Zeer actief
Dankzij de vorst schijnt een geur langer behouden te blijven. Ik heb geen idee.
Volgens de geleider kan ze de begroeing ingegaan zijn, die is wel heel dicht of ze is daar het veld ingegaan. Het spoor stopte naast een dal waar het diep bevroren was. Vermoedelijk kan de hond omdat het zo bevroren is niet goed ruiken.
Ik heb geen idee of het bruikbaar is maar wat Eefje zegt klopt wel. Normaal komen daar geen mensen of honden. De hond is zeer ervaren.
Ik weet niet of ze daar nog is. De geleider zei dat de meeste vermiste honden juist 's nachts naar buiten komen dus we zijn nu een plan aan het maken of we daar gaan posten. Uma is wel een hond die blijft lopen en op die plek is niks behalve inderdaad beschutting. Als ze zich wil verstoppen is dit de ideale plek maar we kennen haar niet als verstopper. Ik vind het heel moeilijk.
Want stel dat dit spoor 3 dagen oud is en ze trekt wel, dan kan ze natuurlijk al kilometers verder zijn.
Pfff. Waar doen we nou goed aan.
Volgens de geleider kan ze de begroeing ingegaan zijn, die is wel heel dicht of ze is daar het veld ingegaan. Het spoor stopte naast een dal waar het diep bevroren was. Vermoedelijk kan de hond omdat het zo bevroren is niet goed ruiken.
Ik heb geen idee of het bruikbaar is maar wat Eefje zegt klopt wel. Normaal komen daar geen mensen of honden. De hond is zeer ervaren.
Ik weet niet of ze daar nog is. De geleider zei dat de meeste vermiste honden juist 's nachts naar buiten komen dus we zijn nu een plan aan het maken of we daar gaan posten. Uma is wel een hond die blijft lopen en op die plek is niks behalve inderdaad beschutting. Als ze zich wil verstoppen is dit de ideale plek maar we kennen haar niet als verstopper. Ik vind het heel moeilijk.
Want stel dat dit spoor 3 dagen oud is en ze trekt wel, dan kan ze natuurlijk al kilometers verder zijn.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ze wel verder getrokken is heb je er natuurlijk eigenlijk geen flauw benul van waarheen toch? Dus je enige spoor, letterlijk en figuurlijk, is dit. Want er zijn dit keer geen nieuwe zichtmeldingen.
Is dit niet ook in de buurt van waar ze de eerste keer was toen Agnes haar heeft kunnen vangen?
Misschien dat dit dan toch een bekende plek voor haar is waar ze herinneringen aan heeft in haar vluchtmodus?
Ik roep ook maar wat er in me op komt hoor, voor hetzelfde geld zeg ik iets totaal onzinnigs.
Is dit niet ook in de buurt van waar ze de eerste keer was toen Agnes haar heeft kunnen vangen?
Misschien dat dit dan toch een bekende plek voor haar is waar ze herinneringen aan heeft in haar vluchtmodus?
Ik roep ook maar wat er in me op komt hoor, voor hetzelfde geld zeg ik iets totaal onzinnigs.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik ken niet helemaal de geschiedenis van Uma maar als ik goed begrijp is zij een zwerver geweest in Spanje?Manuma schreef:Dankzij de vorst schijnt een geur langer behouden te blijven. Ik heb geen idee.
Hier zie je overdag ook maar weinig honden, maar laat op de avond en 's nachts zie je er enorm veel rondscharrelen. Ik denk dat ze zich 's nachts veiliger voelen, dan zijn er nl weinig tot geen mensen en verkeer die ze "bedreigen". Zou dat bij Uma ook zo kunnen zijn?
Ik zou echt 's nachts door zoeken. Ik duim weer verder
-
Manuma
- Zeer actief
Nee, toen was ze in Scheveningen vlakbij het zwarte pad op het veld bij de watertoren. We zetten daar 2x per dag geursporen uit door kleding langs de bomen of grond te wrijven en zelfs te plassen. Ze is daar toen toch 2 dagen geweest.
Ik wil heel graag posten als het zin heeft. Maar we zijn ook zo ontzettend moe en het is zo koud. Ik weet gewoon niet eaar ik goed aan doe. Manu is ook kapot, hij staat niet eens meer op als ik zijn riem pak. We moeten doorgaan en blijven zoeken, zo hebben we haar toen tenslotte ook teruggevonden. Ik heb zelfs een tolk benaderd. Umaaaa laat je zien
Ik wil heel graag posten als het zin heeft. Maar we zijn ook zo ontzettend moe en het is zo koud. Ik weet gewoon niet eaar ik goed aan doe. Manu is ook kapot, hij staat niet eens meer op als ik zijn riem pak. We moeten doorgaan en blijven zoeken, zo hebben we haar toen tenslotte ook teruggevonden. Ik heb zelfs een tolk benaderd. Umaaaa laat je zien
-
Manuma
- Zeer actief
Ik weet niet wat ze in Spanje was. De meeste Podenco's komen van jagers en ze was pas 6 maanden toen ze aan kwam lopen.
Ik ga even een uurtje slapen en dan naar die plek toe.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Dikke knuffel voor jullie en Manu
Ik weet zeker dat ze terug komt
Ik weet zeker dat ze terug komt
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Voor zover ik weet, heeft Uma nooit gezworven in Spanje, maar is zij bij het asiel aan komen lopen toen er in de buurt een brand was in een schuur. Dat was waarschijnlijk een schuur waar een jager zijn podenco's hield (zoals dat gebruikelijk is in Spanje). Zij was met een paar andere honden op de vlucht en ze zochten steun bij de andere honden in het asiel.Manuma schreef:Ik weet niet wat ze in Spanje was. De meeste Podenco's komen van jagers en ze was pas 6 maanden toen ze aan kwam lopen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik snap je dilemma.Manuma schreef:Nee, toen was ze in Scheveningen vlakbij het zwarte pad op het veld bij de watertoren. We zetten daar 2x per dag geursporen uit door kleding langs de bomen of grond te wrijven en zelfs te plassen. Ze is daar toen toch 2 dagen geweest.
Ik zou willen dat het mogelijk was sommige dingen van jullie over te nemen, zodat jullie wat bij konden slapen of in ieder geval wat rust pakken. Maar dat kan helaas niet. Ik zou er niet de hele nacht gaan posten, daarvoor is het nu te koud lijkt me. Maar volgens mij gaan de temperaturen weer wat omhoog en dan is het als ze niet eerder ergens gezien wordt misschien alsnog een uitgangspunt.
Pffffffff, ik zou niet in jullie schoenen willen staan, wat een onzekerheid en zorgen weer...
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Pak ook wat rust op zijn tijd.... 
-
Eefje83
- Zeer actief
Maar daar moet ze dan wel heen gegaan zijn. Er staan echter ook bunkers en barakken in de omgeving waar ze het laatst gezien is, ik denk dat daar ook best iets te snaaien is als ze flink genoeg is.Cleva schreef:Ik denk echt dat zelfs een bange hond uiteindelijk mensen gaat opzoeken als de nood hoog is.
Het is erg onprettig voor haar om buiten te zijn maar van levensbedreigende temperaturen is echt geen sprake.
Honger zal ze niet hebben. Een Podenco langs het strand vindt genoeg te vreten.
Maar dat is de ellende nu denk ik.....je weet niet of ze daar nog zit. Als ze aan de wandel is kan ze alle kanten opgegaan zijn en het gebied is echt enorm voor alles wat onder of over de hekjes kan maar wij mensen moeten op de paden blijven en dan word je zoekgebied gewoon beperkter.
Nikki,bij dunea hebbenze beveiliging zitten bij de watertoren toch of niet? In ieder geval boswachters,misschien kunnen zij meedenken wat betreft het wachthouden of een voerplek maken ofzo?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik denk het niet, de vorige keer kwam ze vel over been terug.Cleva schreef:Een Podenco langs het strand vindt genoeg te vreten.

-
Eefje83
- Zeer actief
En denk idd om jezelf en Manu, als je dit nog langer vol.moet houden (wat ik natuurlijk niet hoop) dan moet je wel "fit" blijven.
-
Eefje83
- Zeer actief
En denk idd om jezelf en Manu, als je dit nog langer vol.moet houden (wat ik natuurlijk niet hoop) dan moet je wel "fit" blijven.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Je moet af en toe wat rust nemen. Hoe moeilijk ook.
Je weet niet hoe lang het nog duurt al hoop ik natuurlijk dat Uma nu voor de deur staat.
Maar als dat niet zo is, dan help je haar en jezelf echt het beste door af en toe een klein beetje bij te tanken want anders houdt je het niet vol
Als er een zichtmelding komt dan kun je gerichter te werk gaan. Nu ben je toch afhankelijk van de plek waar ze is verdwenen en het spoor tot nu toe.
Meer als wat jullie nu doen kan niet.
Je weet niet hoe lang het nog duurt al hoop ik natuurlijk dat Uma nu voor de deur staat.
Maar als dat niet zo is, dan help je haar en jezelf echt het beste door af en toe een klein beetje bij te tanken want anders houdt je het niet vol
Als er een zichtmelding komt dan kun je gerichter te werk gaan. Nu ben je toch afhankelijk van de plek waar ze is verdwenen en het spoor tot nu toe.
Meer als wat jullie nu doen kan niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Is het een idee om natuurfotograven te benaderen of ze wildcamera's te leen weten?
Ik zit op een natuurfotografie facebookgroep waar wel eens zelfgemaakte beelden van wildcamera's voorbij komen. Je kunt eten erbij neerleggen en kijken of ze op de kiek komt.
De kans is groot dat een vos t aas komt halen maar de geur zal wel even blijven hangen.
Ik zit op een natuurfotografie facebookgroep waar wel eens zelfgemaakte beelden van wildcamera's voorbij komen. Je kunt eten erbij neerleggen en kijken of ze op de kiek komt.
De kans is groot dat een vos t aas komt halen maar de geur zal wel even blijven hangen.