Rondje is echt hopeloos. Ze gaat de hele kamer door, maar niet door iets wat en een rondje lijkt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Clickeren
Moderator: moderatorteam
-
Sita
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
iik ben toch maar met rondje begonnen... Ondertussen kijkt Jamey niet eens meer opzij... ze blijft staan... en staan... en staan... doet echt helemaal niets, de staart gaat steeds lager, ze gaat zachtjes piepen... enz.... En steeds als ze gaat liggen verplaats ik me waardoor ze weer opstaat (klik) maar verder komen we dus niet...
Ze deed het bij training nog beter

You'll be in my heart... Always...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Wat als je een voertje achter haar gooit? Dan moet ze zich toch omdraaien?Jacksel schreef:iik ben toch maar met rondje begonnen... Ondertussen kijkt Jamey niet eens meer opzij... ze blijft staan... en staan... en staan... doet echt helemaal niets, de staart gaat steeds lager, ze gaat zachtjes piepen... enz.... En steeds als ze gaat liggen verplaats ik me waardoor ze weer opstaat (klik) maar verder komen we dus niet...
- Jacksel
- Zeer actief
moet ik eerst iets hebben om voor te klikken... ze staat echt stom te staan gewoon...Rosita Compagner schreef:Wat als je een voertje achter haar gooit? Dan moet ze zich toch omdraaien?Jacksel schreef:iik ben toch maar met rondje begonnen... Ondertussen kijkt Jamey niet eens meer opzij... ze blijft staan... en staan... en staan... doet echt helemaal niets, de staart gaat steeds lager, ze gaat zachtjes piepen... enz.... En steeds als ze gaat liggen verplaats ik me waardoor ze weer opstaat (klik) maar verder komen we dus niet...

- Jacksel
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
't is altijd een beetje een wisselwerking. Als je een voertje nodig hebt om haar in beweging te krijgen dan mag je die gerust gooien zonder het als 'beloning' te zien (je had toch niet geklikt). Wat je moet zien te voorkomen is dat je hondje je gedeprimeerd aan gaat kijken met een gezicht van 'ik doe het nooit goed he'. Maak het dan maar makkelijk(er) voor haar.
Maar al met al is het kwartje wel aan het vallen als ik je 3/4 rondje zo lees!
Maar al met al is het kwartje wel aan het vallen als ik je 3/4 rondje zo lees!
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- Aantal honden: 1
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
aan het begin van de sessie klik je voor beweging (rondje) of rust (plat/flat)... Dus gewoon stilstaan, of afgaan wordt geklikt als je voor de plat oefent, stil blijven liggen en vervolgens dus het plat gaan...
Bij het rondje ga je juist op actie klikken. Dus lopen, springen wat dan ook, als het maar actief is en dat shape je naar het rondje toe... Alleen moet je hond dan wel actief zijn
Bij het rondje ga je juist op actie klikken. Dus lopen, springen wat dan ook, als het maar actief is en dat shape je naar het rondje toe... Alleen moet je hond dan wel actief zijn

-
Claudine
- geregistreerd lid
Victor doet het rondje nu echt om zijn as, zijn nu ook "turn"erbij aan het doen als hij net over de helft is.
Plat gaat ook steeds beter. Ik moet wel nog op mijn hurken of door de knieen, maar hij gaat uiteindelijk wel helemaal plat en krabt en knauwt niet meer uit ongeduld aan mijn hand terwijl hij plat ligt (geklikt op rust)hij tilt wel tussendoor zijn kop op, maar staat niet op, en als hij zijn kop weer neerlegt krijgt hij weer een click.
Die onrust met meer oefeningen tegelijk was ik ook bang voor, maar het valt me reuze mee, Ja, Victor draait vaak eerst twee rondjes, maar als de klik uitblijft gaat hij vanzelf door naar het volgende kunstje, plat dus.
Groetjes van Claudine
Plat gaat ook steeds beter. Ik moet wel nog op mijn hurken of door de knieen, maar hij gaat uiteindelijk wel helemaal plat en krabt en knauwt niet meer uit ongeduld aan mijn hand terwijl hij plat ligt (geklikt op rust)hij tilt wel tussendoor zijn kop op, maar staat niet op, en als hij zijn kop weer neerlegt krijgt hij weer een click.
Die onrust met meer oefeningen tegelijk was ik ook bang voor, maar het valt me reuze mee, Ja, Victor draait vaak eerst twee rondjes, maar als de klik uitblijft gaat hij vanzelf door naar het volgende kunstje, plat dus.
Groetjes van Claudine
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
En daarom heb ik vorige week dus alleen plat geoefend en heb ik het rondje laten zitten. Ik ben niet ervaren genoeg om twee dingen tegelijk te oefenenInge O schreef:ja, maar wat bij een hond die 'het' nog niet onder de knie heeft? die draait dan bv. zijn kop naar één kant (begin van rondje) terwijl het de bedoeling was om flat te gaan oefenen (stel dat je daar al mee bezig was)?marye schreef:Als Caja bijv een rondje draait en er volgt geen klik dan weet ze dat dit niet het gedrag is wat er bedoeld is en dat ze iets anders moet proberen.
Caja doet nu eerst een rondje als ik de clicker pak, als er geen klik komt gaat ze vanzelf liggen wat wel een klik opleverd en dan bouw je het uit.
Plat zit er nu in, dus daar geef ik een commando aan. En nu doe ik ook het rondje.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
In het clickeren? Ik vind het echt heel leuk, had ik een half jaar geleden nooit verwachtInge O schreef:zo zou ik het denk ik ook doen. 'zou ik' zeg ik dus, want iets houdt me nog altijd heel erg tegenZoek stok! schreef:En daarom heb ik vorige week dus alleen plat geoefend en heb ik het rondje laten zitten. Ik ben niet ervaren genoeg om twee dingen tegelijk te oefenenInge O schreef:ja, maar wat bij een hond die 'het' nog niet onder de knie heeft? die draait dan bv. zijn kop naar één kant (begin van rondje) terwijl het de bedoeling was om flat te gaan oefenen (stel dat je daar al mee bezig was)?marye schreef:Als Caja bijv een rondje draait en er volgt geen klik dan weet ze dat dit niet het gedrag is wat er bedoeld is en dat ze iets anders moet proberen.
Caja doet nu eerst een rondje als ik de clicker pak, als er geen klik komt gaat ze vanzelf liggen wat wel een klik opleverd en dan bouw je het uit.![]()
Plat zit er nu in, dus daar geef ik een commando aan. En nu doe ik ook het rondje.![]()
.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Een tijdje geleden zag ik een filmpje (hier op het forum?) van een vrouw en haar hond in een keuken. Alleen maar met clickeren had ze hem in een paar minuten zover dat hij iets in een la legde, de la weer dichtdeed (of zoiets, ik weet het niet meer precies). Maar het was werkelijk verbluffendInge O schreef:ik denk dat ik me niet zou kunnen inhouden om de hond toch tips te geven, waardoor hij natuurlijk toch weer afhankelijk wordt van wat ik vraag.........
Misschien weet iemand nog waar dat filmpje staat?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is één van de redenen dat ik geen "freestyle"clickerInge O schreef:ik denk dat ik me niet zou kunnen inhouden om de hond toch tips te geven, waardoor hij natuurlijk toch weer afhankelijk wordt van wat ik vraag........Zoek stok! schreef:In het clickeren? Ik vind het echt heel leuk, had ik een half jaar geleden nooit verwachtInge O schreef:zo zou ik het denk ik ook doen. 'zou ik' zeg ik dus, want iets houdt me nog altijd heel erg tegenZoek stok! schreef: En daarom heb ik vorige week dus alleen plat geoefend en heb ik het rondje laten zitten. Ik ben niet ervaren genoeg om twee dingen tegelijk te oefenen![]()
Plat zit er nu in, dus daar geef ik een commando aan. En nu doe ik ook het rondje.![]()
.
.
Mijn hond zou er ernstig van gefrustreerd raken.
Ik clicker alleen om te shapen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat is ook echt moeilijk. Ik heb die neiging ook heel erg, maar ik geloof er echt in dat het goed is dat hij zelf moet nadenken. Maar ik geef ongetwijfeld toch aanwijzingen met m'n lichaamshoudingInge O schreef: ik denk dat ik me niet zou kunnen inhouden om de hond toch tips te geven, waardoor hij natuurlijk toch weer afhankelijk wordt van wat ik vraag.........

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, maar ik heb het filmpje wel gezien. Erg leuktekkel schreef:Een tijdje geleden zag ik een filmpje (hier op het forum?) van een vrouw en haar hond in een keuken. Alleen maar met clickeren had ze hem in een paar minuten zover dat hij iets in een la legde, de la weer dichtdeed (of zoiets, ik weet het niet meer precies). Maar het was werkelijk verbluffendInge O schreef:ik denk dat ik me niet zou kunnen inhouden om de hond toch tips te geven, waardoor hij natuurlijk toch weer afhankelijk wordt van wat ik vraag.........
![]()
Misschien weet iemand nog waar dat filmpje staat?

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
heb ik ook een tijd gedaanInge O schreef:dat doe ik in wezen ook al, maar dan met 'já!' ipv. met de clickerranetje schreef:Dat is één van de redenen dat ik geen "freestyle"clicker![]()
Ik clicker alleen om te shapen..
Alleen lijkt mijn stem soms anders te klinken en daar raakt ze óók van in de war
Dus nu maar de clicker.
Vindt ze mooi! Als ik hem pak komt ze al kijken
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Net zoals bij andere vormen van training, moet het clickeren wel bij de hond passen, lijkt me. En bij de baasInge O schreef:ik vind dat wel super om één keer te zien (ik heb het ook gezien), maar zou er zelf hypernerveus van worden :N:.
dat is voor mij dus denk ik wat me ervan weerhoudt : bij een relatief passieve hond zoals sette zou ik gedemotiveerd raken omdat zij heel snel zou reageren met een middelvinger en er ongeïnteresseerd zou bij gaan liggen.
bij een vinnig hondje als kwiebus zou ik dan weer niet weten waar ik het heb van het tegenovergestelde : hij doet zó al 35 standjes als hij niet snel genoeg hoort dat het gevraagde juist was.
nee, ik ben normaal heel erg geduldig met het aanleren van dingen, maar ik vrees dat clickeren me juist hypernerveus zou maken :N: .
Ik zou er ook het geduld niet voor hebben. Trouwens, ik ben een enorme o.h., ik klets heel veel tegen de hond en zij begrijpt me feilloos, dat had met clickeren niet beter kunnen gaan
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Claudine
- geregistreerd lid
[quote="ranetje
[/quote]
Victor vindt de andere honden op de cursus geweldig en ligt dan ook elke kans die hij krijgt met de andere hondjes te rollebollen als hij niet aan de beurt is, maar zodra de riem af gaat laat hij alle honden links liggen en spurt naar het plekje waar geclickerd (en gevoerd!!!!
) wordt
Victor vindt de andere honden op de cursus geweldig en ligt dan ook elke kans die hij krijgt met de andere hondjes te rollebollen als hij niet aan de beurt is, maar zodra de riem af gaat laat hij alle honden links liggen en spurt naar het plekje waar geclickerd (en gevoerd!!!!
- ranetje
- Zeer actief
Claudine schreef:Victor vindt de andere honden op de cursus geweldig en ligt dan ook elke kans die hij krijgt met de andere hondjes te rollebollen als hij niet aan de beurt is, maar zodra de riem af gaat laat hij alle honden links liggen en spurt naar het plekje waar geclickerd (en gevoerd!!!!ranetje schreef: Vindt ze mooi! Als ik hem pak komt ze al kijken) wordt
Ja dat is echt een feestje
- Jacksel
- Zeer actief
Jamey hetzelfde *aangezien we naast Victor zatenranetje schreef:Claudine schreef:Victor vindt de andere honden op de cursus geweldig en ligt dan ook elke kans die hij krijgt met de andere hondjes te rollebollen als hij niet aan de beurt is, maar zodra de riem af gaat laat hij alle honden links liggen en spurt naar het plekje waar geclickerd (en gevoerd!!!!ranetje schreef: Vindt ze mooi! Als ik hem pak komt ze al kijken) wordt
![]()
Ja dat is echt een feestje
Overigens wordt ze thuis steeds minder enthousiast op de clicker... Ik heb het vermoeden dat het freestylen toch iets teveel voor haar is... Of dat ik iets fout doe... Sessies zijn kort, klik/voer zo vaak mogelijk, maarja, als ze echt helemaal niets laat zien, kan ik ook niet klikken...
Tijdens training lijkt ze enthousiaster en gaat het ook een stuk beter dan thuis

- ranetje
- Zeer actief
Het kan zijn dat je toch te veel doet, of misschien soms net te moeilijk of teveel door elkaar?Jacksel schreef:Jamey hetzelfde *aangezien we naast Victor zatenranetje schreef:Claudine schreef:Victor vindt de andere honden op de cursus geweldig en ligt dan ook elke kans die hij krijgt met de andere hondjes te rollebollen als hij niet aan de beurt is, maar zodra de riem af gaat laat hij alle honden links liggen en spurt naar het plekje waar geclickerd (en gevoerd!!!!ranetje schreef: Vindt ze mooi! Als ik hem pak komt ze al kijken) wordt
![]()
Ja dat is echt een feestje* alleen spurt die niet, ze loopt gewoon netjes met me mee...
Overigens wordt ze thuis steeds minder enthousiast op de clicker... Ik heb het vermoeden dat het freestylen toch iets teveel voor haar is... Of dat ik iets fout doe... Sessies zijn kort, klik/voer zo vaak mogelijk, maarja, als ze echt helemaal niets laat zien, kan ik ook niet klikken...
Tijdens training lijkt ze enthousiaster en gaat het ook een stuk beter dan thuis
De ene hond kan dat beter hebben dan de andere.
Laat het anders even rusten thuis
-
Claudine
- geregistreerd lid
-
Claudine
- geregistreerd lid
- Jacksel
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Bij ons precies hetzelfderanetje schreef:Dat is één van de redenen dat ik geen "freestyle"clickerInge O schreef:ik denk dat ik me niet zou kunnen inhouden om de hond toch tips te geven, waardoor hij natuurlijk toch weer afhankelijk wordt van wat ik vraag........Zoek stok! schreef:In het clickeren? Ik vind het echt heel leuk, had ik een half jaar geleden nooit verwachtInge O schreef: zo zou ik het denk ik ook doen. 'zou ik' zeg ik dus, want iets houdt me nog altijd heel erg tegen![]()
.
.
![]()
Ik clicker alleen om te shapen.
Dat filmpje van die hond die de keukenla moest dichtdoen heb ik ook gezien. Heel eerlijk gezegd vond ik dat die hond erg veel stress-signalen gaf. Ik vond het een beetje zielig, eigenlijk. Met wat kleine aanwijzingen kun je dit voorkomen en leert de hond vlgs mij even snel wat de bedoeling is
Gr. Marijke

-
Natas
- Actief
Ik denk ook wel zeker te weten dat ik niet volledig ga overstappen op freestylen bij het aanleren van dingen, maar ik vind het wel razend interessant om het zo eens een tijdje uit te proberen. Het is weer eens iets anders. Ik merk wel dat Gioia er aan gewend is dat ik een aanwijzing of commando geef. Iedere keer moet ze echt even door een soort grens heen. Ze snapt dat ik wil dat ze iets doet, maar kijkt dan zo vragend van "wat dan baas?"
Gestresst wordt ze er niet van dus kwaad kan het niet.
Gestresst wordt ze er niet van dus kwaad kan het niet.