oh nee schei uit, geen gevit hoor, vind het net zo leuk allemaalLongFields schreef:He, gelukkig begrijp je wat ik bedoelde te zeggen. Het is niet de bedoeling dat dit geweldige topic straks ook verzand in een "ouderwets gevit-topic". Volgens mij was het juist Martijns bedoeling toen hij dit bedacht dat de sfeer op het forum wat zou ontdooien, en dat is hem prima gelukt!yamie schreef:
hahaha janee hoor, ik snap wat je bedoelt, mijn papiertje hing eigenlijk wat te hoog, maar ik weet van hem , dat hij altijd ook ff de ruimte eromheen afsnuffelt,
hopend op een wonder brokje uit de muur vallend ofzo, de honden weten iig wel waar ze op af moeten lopen, en ik denk dat dat gewoon voldoende is, vind ik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote muil?
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dan snapt ze het zeker!saffie schreef:
Ik heb het bij Saffie net even getest door het papiertje ergens anders op te hangen, en dan raakt ze hem ook aan, dus volgens mij snapt ze de bedoeling wel.
Ik ben vanochtend begonnen om het papiertje in mijn hand te houden, en af te wachten tot de hond het aanraakte met de neus. Dan een click en beloning. Op een gegeven moment ben ik gaan variëren met de plaats waar ik mijn hand hield, totdat ze dat ook doorhadden. Toen op de muur geplakt en daarna op een steeds grotere afstand gaan staan. Het was echt leuk om de honden te zien denken wat ik nou precies bedoelde als ik "touch" zei.
- Annelies
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Vind ik ook hoor. Laat Martijn zijn hoofd maar breken over de jurering, en dan doen wij gewoon ons uiterste best om de opdrachten zo goed mogelijk te vervullen.yamie schreef:oh nee schei uit, geen gevit hoor, vind het net zo leuk allemaalLongFields schreef:He, gelukkig begrijp je wat ik bedoelde te zeggen. Het is niet de bedoeling dat dit geweldige topic straks ook verzand in een "ouderwets gevit-topic". Volgens mij was het juist Martijns bedoeling toen hij dit bedacht dat de sfeer op het forum wat zou ontdooien, en dat is hem prima gelukt!yamie schreef:
hahaha janee hoor, ik snap wat je bedoelt, mijn papiertje hing eigenlijk wat te hoog, maar ik weet van hem , dat hij altijd ook ff de ruimte eromheen afsnuffelt,
hopend op een wonder brokje uit de muur vallend ofzo, de honden weten iig wel waar ze op af moeten lopen, en ik denk dat dat gewoon voldoende is, vind ik
![]()
en 'we" horen het vanzelf of het voldoende gerekend word. zo niet? dan niet
![]()
Ik betrap mezelf er op dat ik een soort uitkijk naar de zaterdagochtend, om zo snel het kan aan de nieuwe opdracht te beginnen!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hahaha...wat ingewikkeldLongFields schreef:Dan snapt ze het zeker!saffie schreef:
Ik heb het bij Saffie net even getest door het papiertje ergens anders op te hangen, en dan raakt ze hem ook aan, dus volgens mij snapt ze de bedoeling wel.![]()
Ik ben vanochtend begonnen om het papiertje in mijn hand te houden, en af te wachten tot de hond het aanraakte met de neus. Dan een click en beloning. Op een gegeven moment ben ik gaan variëren met de plaats waar ik mijn hand hield, totdat ze dat ook doorhadden. Toen op de muur geplakt en daarna op een steeds grotere afstand gaan staan. Het was echt leuk om de honden te zien denken wat ik nou precies bedoelde als ik "touch" zei.
Ik heb gewoon het papiertje op de muur gehangen, Marouck geroepen, erop gewezen waardoor nieuwsgierige Marouck haar neus ertegenaan hield en dat beloond. Dat 2x herhaald, toen haar op een paar meter afstand ernaartoe gestuurd en toen maar gaan filmen
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Annelies
- Zeer actief
Hier precies zo...Inge schreef:
Ik heb gewoon het papiertje op de muur gehangen, Marouck geroepen, erop gewezen waardoor nieuwsgierige Marouck haar neus ertegenaan hield en dat beloond. Dat 2x herhaald, toen haar op een paar meter afstand ernaartoe gestuurd en toen maar gaan filmen![]()
Misschien iets minder strak dan...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
Ik heb een filmbewerkingsprogrammaatje waarmee je bestandjes kunt verkleinen...LongFields schreef:
![]()
Hoe krijgen jullie die filmpjes zo snel op het net?
Ik moet nog een half uur wachten...
'Moviemaker' heet het. Je kunt megabestanden comprimeren tot een paar honderd kb'tjes; scheelt enorm veel tijd...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb het gewoon zo gedaan zoals ik ooit bij clickertraining heb geleerd. Zoals jij het hebt gedaan kan het natuurlijk ook, ieder zijn ding toch?Inge schreef:
Hahaha...wat ingewikkeld![]()
Ik heb gewoon het papiertje op de muur gehangen, Marouck geroepen, erop gewezen waardoor nieuwsgierige Marouck haar neus ertegenaan hield en dat beloond. Dat 2x herhaald, toen haar op een paar meter afstand ernaartoe gestuurd en toen maar gaan filmen![]()
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- saffie
- Zeer actief
Zo heb ik het ook gedaan, alleen de afstand moest ik wel in stapjes doen. Maar het leren aanraken was zo gebeurd bij Saffie.Annelies schreef:Hier precies zo...Inge schreef:
![]()
Misschien iets minder strak dan...
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Aha!Annelies schreef:Ik heb een filmbewerkingsprogrammaatje waarmee je bestandjes kunt verkleinen...LongFields schreef:
![]()
Ik moet nog een half uur wachten...![]()
'Moviemaker' heet het. Je kunt megabestanden comprimeren tot een paar honderd kb'tjes; scheelt enorm veel tijd...
Ga ik ook eens naar op zoek (misschien zit hij al wel op de computer zelfs, zal Eric eens vragen).
Kan ik misschien volgende week mijn filmpje wat eerder laten zien!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Je kunt het ook binnen doen hoor, heb ik ook gedaan in verband met de regen buiten. Niet dat de honden het dan niet wilden, maar ik vind het wat zonde van mijn camera als deze volloopt met water.Rami schreef:Wat ontzettend goed en snel allemaal!
Of is het gewoon een hele makkelijke oefening?
(Zei zij met een hele grote knipoog... en zelf geen succes want twee onwillige honden... de één is lui, de ander vindt het te nat buiten...![]()
).
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn was 25,1 kbLongFields schreef:Niet als het een bestand van 74 MB is (blijkbaar, ik doe het ook via Photobucket en ben al bijna een uur bezig... )Stang schreef:Bij Photobucket.com is het in een paar minuten ge-uploadLongFields schreef:
![]()
Ik moet nog een half uur wachten...
Kan jij je filmpjes niet kleiner opnemen op je toestel dan? Daar moet toch een mogelijkheid voor zijn lijkt mij?
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Vast wel, ga ik ook eens naar kijken deze week. Of het filmpje verkleinen via moviemaker. Maar het filmpje is inmiddels op meer dan 90% dus nog even geduld en dan komt hij (hopelijk!)Stang schreef:Mijn was 25,1 kbLongFields schreef:Niet als het een bestand van 74 MB is (blijkbaar, ik doe het ook via Photobucket en ben al bijna een uur bezig... )Stang schreef:Bij Photobucket.com is het in een paar minuten ge-uploadLongFields schreef:
![]()
Ik moet nog een half uur wachten...![]()
Kan jij je filmpjes niet kleiner opnemen op je toestel dan? Daar moet toch een mogelijkheid voor zijn lijkt mij?
- little-wolf
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
Je hebt gelijk. Ik heb zojuist binnen de oefening gedaan enne... ik vind 't knap van luie Bill!LongFields schreef:Je kunt het ook binnen doen hoor, heb ik ook gedaan in verband met de regen buiten. Niet dat de honden het dan niet wilden, maar ik vind het wat zonde van mijn camera als deze volloopt met water.Rami schreef:Wat ontzettend goed en snel allemaal!
Of is het gewoon een hele makkelijke oefening?
(Zei zij met een hele grote knipoog... en zelf geen succes want twee onwillige honden... de één is lui, de ander vindt het te nat buiten...![]()
).
Ben nu 't filmpje aan het uploaden. Duurt ook wel lang hier, iets van 20 minuten.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo