Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik vind dat je erg selectief reageert 10eke. Je vertoont sektarisch gedrag.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

10eke, zoals al met jou besproken: je hebt na 18 pagina's je punt gemaakt. het is mooi geweest.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

10eke schreef: Natuurlijk worden er kosten gemaakt maar van het bedrag van 290 euro voor een hond blijft heel veel over.
De honden krijgen ze gratis en voor afstandsdieren krijgen ze (net als in Ned) mogelijk zelfs betaald.
ACE biedt heel veel pups aan die niet lang in het asiel blijven, nog niet gecastreerd kunnen dus ook niet veel kosten.
Ze krijgen ook geld voor het adopteren op afstand en het huren van een hok.
Bovendien krijgt ACE ook heel veel voer en spullen gedoneerd en niet te vergeten geld.
Castraties hebben (of in ieder geval hadden) ze een dierenarts voor die les geeft aan studenten...waarbij de ACE honden als proefmateriaal dienen. Van een adoptant weet ik dat het bij haar hond daardoor goed mis is gegaan.
Vliegkosten ong. 70 euro per sky-box, er gaan meerdere honden in een sky-box.

Helemaal niet erg hoor als ze winst maken, als de winst tenminste wordt gebruikt voor honden die het echt dringend nodig hebben of bijv aan neutralisatieprojecten of om een fijne plek te creëren voor honden die niet (meer) plaatsbaar zijn.
Het is niet voor niets dat het AFP adviseert om na te gaan of er op de site van een organisatie jaar- en financiële verslagen staan en of terug te vinden is waar geld aan besteed wordt.
Je laat echt de helft weg om je gelijk te halen en je verhaal rammelt aan alle kanten. Meerdere honden in een skybox? Weet je dat zeker en mag dat van de vliegmaatschappij? Zo ja, hoe weet jij dat? Waar zijn de kosten van de chip? De kosten van de entingen? De kosten van het paspoort? De kosten van de testen op Middelandse zee ziektes eigenlijk in jouw betoog? En waar zijn de kosten van het vervoer, het voedsel van alle honden die wel nog in het buitenland zitten of in de opvanggezinnen. De medische kosten die ze daar en hier maken? En het verhaal over honden die proefmateriaal zijn verzin je ter plekke. Hoe kan een dierenarts die lest geeft nu 120 honden (kom jij mee op de proppen) per maand nodig hebben? En dat er eens wat mis gaat bij een castratie is in Nederland ook het geval he? Dat zegt helemaal niks over de kwaliteit van de dierenarts op zichzelf. Ik weet niet waarom je met totale larie en het weglaten van de helft van het verhaal je gelijk meent te moeten halen maar je haalt in elk geval bij mij de neiging naar boven om je verhalen onderuit te halen met een wat meer realistische blik. Het werkt eigenlijk averechts op mij.

En hoe rijk wordt ACE nu helemaal van gedoneerde spullen? Die gaan toch rechtstreeks naar de honden? Ben jij wel eens in een asiel van ACE geweest? Volgens mij niet. Volgens mij heb jij ook nooit inzage in hun financiën gehad of wel? Hoe kom je er dan op om hier te gaan roepen dat je weet hoe de zaken gaan, waar het geld naartoe gaat etc. Ik zou als ik een Stichting had en er kwam iemand als jij bij kijken werkelijk iets ondernemen tegen je smaad. Ik denk dat het heel terecht zou zijn als ACE op de hoogte zou worden gebracht van deze topic en de kans kreeg zichzelf te verdedigen tegen je eenzijdige betoog. Je praat over mensen die hier niks zeggen en niet kunnen lezen. Je beschuldigd ze van god weet wat omdat je hond ziek was. Je buitenlandse hond uit een overvol asiel. Zeik niet. Je wilde een hond voor 270 euro van de straat, gecastreerd, gechipt, ingeent, getest en voor je opgehaald uit het buitenland. Je wilde dus voor een dubbeltje op de eerste rij en je wilde een 100% gezonde hond. Hoe is dat volgens jou te combineren? :19: Voor dat geld, uit die situatie en dan met jouw eisenpakket? Als je de hond zelf op was gaan halen, zelf had laten onderzoeken, zelf had laten castreren, zelf had laten chippen, zelf eerst bekeken had kwa gezondheid. Zelf had verzorgd tot hij/zij de grens over mocht na de entingen en zelf had vervoerd was je 3 x zoveel geld kwijt als nu. :F: Dat je dat maar even weet. Ik ben nl wel in Spanje geweest om een hond op te halen. Als je alles zelf doet kost het je meer dan wanneer je het laat doen door een Stichting en je je hond laat bezorgen zoals jij deed. :ok: Enten, chippen en paspoortjes zijn ook in Spanje niet gratis hoor. Vervoer naar NL is ook niet gratis en alleen de skyboxen zelf zijn al niet gratis. Niks is gratis al doe jij net alsof de honden daar op straat compleet verzorgd en ingeënt gevonden worden. Klaar voor vertrek en cashen maar..... :piew:
Afbeelding
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

10eke schreef:
Xtine schreef:
10eke schreef:
Xtine schreef:Veel Belgen (mijn ma bvb) , Nederlanders, in Spanje hoor.
Niet alle hondjes van ACE gaan het vliegtuig op hoor.
Velen worden daar geadopteerd.
Weet je hoeveel honden ACE in Spanje plaatst?
Volgens mij richten ze zich vnl. op Nederland en België.
Wat ik weet is dat ACE maandelijks ongeveer 120 honden naar Nederland emigreert.
Goed dat je dat meld.
Dus 120 per maand naar Nederland is 1440 per jaar.
Naar Belgie ?
Laat ons nu veronderstellen dat het de helft is. 720 dus.
Plus de honden in Spanje zelf.

Lijkt me wel heel veel.
Maar ja, je zegt het.

Heel wat honden die geadopteerd worden.
Dan vind ik het percentage honden waarmee het effectief mis is gelopen wel heel laag en wordt het echt tijd dat je er nu mee op.

120 honden per maand naar Nederland emigreren is ook heel erg veel.
Het is wat de penningmeester van ACE ons verteld heeft, wij geloofden ook onze oren niet maar bij herhaling, ong. 120 honden.
Behalve naar Ned., België en Spanje gaan ook nog ACE honden naar vele andere
landen.

Waarom vind jij dat het tijd wordt dat ik ermee ophoud Xtine?
Ben je bang dat de waarheid boven tafel gaat komen en vind je dat dat niet zou mogen
gebeuren?

Natuurlijk zijn de meeste honden die ACE verkoopt oké, anders zouden ze ook hun eigen glazen ingooien.
Er zijn mensen, waaronder ikzelf, die een heel andere kant van ACE te zien heeft gekregen, een heel duistere kant.
Er zijn helaas meer stichtingen die niet helemaal zuiver op de graat zijn maar ik heb nog nooit van een andere stichting/asiel gehoord dat zij hun dieren verwaarlozen/medische hulp ontzeggen.
En ja, gelukkig zijn er ook heel veel goede, betrouwbare stichtingen.

Waarom ik vind dat je moet ophouden ?
Omdat je en fanatieke éénmansoorlog aan het voeren bent en op die manier het toch wel goede werk dat er voor deze honden gedaan wordt compleet over het hoofd ziet.

Wil je echt echt iets goed doen, wil je dat daar echt iets veranderd, stap dan in het vliegtuig en ga helpen.

Het allergemakkelijkste dat een persoon kan doen is aanvallen, afbreken, slecht maken enz enz.
Wel, ik heb één goede regel in mijn leven.
Wanneer je met iets niet akkoord gaat, zoek dan een oplossing om dit te verbeteren.
Indien je dit niet kan verbeteren, indien je geen betere manier vind, indien je geen oplossing kent, wel stop er dan mee of ga naar daar en trek je zelf het lot van deze hondjes aan.

Je kan er steeds als vrijwilliger terecht hoor, je mag gaan helpen.

Mijn vraag naar jou toe.
Wat is nu eigenlijk je doel ?
Wat wil je ?

1. Er is serieus wat mis gelopen met je hondje, daar ga ik mee akkoord, en je wil dit dus aan de hele wereld laten weten.
2. Je vind dat ACE verschrikkelijk slecht werk levert, honden verwaarloost enz, en je wil dit aan de hele wereld laten weten.
3. Je vind ook dat ACE stinkend rijk wordt door het geld dat ze aan de honden verdienen, en dat wil je aan de hele wereld laten weten.

Nog wat ?

Of wat is je doel, wat wil je bereiken en hoe ga je dat dan doen .
Laatst gewijzigd door Xtine op 16 sep 2014 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Voor de rest ben ik boos op mezelf omdat ik er gewoonweg nog op reageer.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Xtine schreef:Voor de rest ben ik boos op mezelf omdat ik er gewoonweg nog op reageer.
:roos: :mrgreen:
Afbeelding
10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door 10eke »

laeken schreef:
10eke schreef: Natuurlijk worden er kosten gemaakt maar van het bedrag van 290 euro voor een hond blijft heel veel over.
De honden krijgen ze gratis en voor afstandsdieren krijgen ze (net als in Ned) mogelijk zelfs betaald.
ACE biedt heel veel pups aan die niet lang in het asiel blijven, nog niet gecastreerd kunnen dus ook niet veel kosten.
Ze krijgen ook geld voor het adopteren op afstand en het huren van een hok.
Bovendien krijgt ACE ook heel veel voer en spullen gedoneerd en niet te vergeten geld.
Castraties hebben (of in ieder geval hadden) ze een dierenarts voor die les geeft aan studenten...waarbij de ACE honden als proefmateriaal dienen. Van een adoptant weet ik dat het bij haar hond daardoor goed mis is gegaan.
Vliegkosten ong. 70 euro per sky-box, er gaan meerdere honden in een sky-box.

Helemaal niet erg hoor als ze winst maken, als de winst tenminste wordt gebruikt voor honden die het echt dringend nodig hebben of bijv aan neutralisatieprojecten of om een fijne plek te creëren voor honden die niet (meer) plaatsbaar zijn.
Het is niet voor niets dat het AFP adviseert om na te gaan of er op de site van een organisatie jaar- en financiële verslagen staan en of terug te vinden is waar geld aan besteed wordt.
Je laat echt de helft weg om je gelijk te halen en je verhaal rammelt aan alle kanten. Meerdere honden in een skybox? Weet je dat zeker en mag dat van de vliegmaatschappij? Zo ja, hoe weet jij dat? Waar zijn de kosten van de chip? De kosten van de entingen? De kosten van het paspoort? De kosten van de testen op Middelandse zee ziektes eigenlijk in jouw betoog? En waar zijn de kosten van het vervoer, het voedsel van alle honden die wel nog in het buitenland zitten of in de opvanggezinnen. De medische kosten die ze daar en hier maken? En het verhaal over honden die proefmateriaal zijn verzin je ter plekke. Hoe kan een dierenarts die lest geeft nu 120 honden (kom jij mee op de proppen) per maand nodig hebben? En dat er eens wat mis gaat bij een castratie is in Nederland ook het geval he? Dat zegt helemaal niks over de kwaliteit van de dierenarts op zichzelf. Ik weet niet waarom je met totale larie en het weglaten van de helft van het verhaal je gelijk meent te moeten halen maar je haalt in elk geval bij mij de neiging naar boven om je verhalen onderuit te halen met een wat meer realistische blik. Het werkt eigenlijk averechts op mij.

En hoe rijk wordt ACE nu helemaal van gedoneerde spullen? Die gaan toch rechtstreeks naar de honden? Ben jij wel eens in een asiel van ACE geweest? Volgens mij niet. Volgens mij heb jij ook nooit inzage in hun financiën gehad of wel? Hoe kom je er dan op om hier te gaan roepen dat je weet hoe de zaken gaan, waar het geld naartoe gaat etc. Ik zou als ik een Stichting had en er kwam iemand als jij bij kijken werkelijk iets ondernemen tegen je smaad. Ik denk dat het heel terecht zou zijn als ACE op de hoogte zou worden gebracht van deze topic en de kans kreeg zichzelf te verdedigen tegen je eenzijdige betoog. Je praat over mensen die hier niks zeggen en niet kunnen lezen. Je beschuldigd ze van god weet wat omdat je hond ziek was. Je buitenlandse hond uit een overvol asiel. Zeik niet. Je wilde een hond voor 270 euro van de straat, gecastreerd, gechipt, ingeent, getest en voor je opgehaald uit het buitenland. Je wilde dus voor een dubbeltje op de eerste rij en je wilde een 100% gezonde hond. Hoe is dat volgens jou te combineren? :19: Voor dat geld, uit die situatie en dan met jouw eisenpakket? Als je de hond zelf op was gaan halen, zelf had laten onderzoeken, zelf had laten castreren, zelf had laten chippen, zelf eerst bekeken had kwa gezondheid. Zelf had verzorgd tot hij/zij de grens over mocht na de entingen en zelf had vervoerd was je 3 x zoveel geld kwijt als nu. :F: Dat je dat maar even weet. Ik ben nl wel in Spanje geweest om een hond op te halen. Als je alles zelf doet kost het je meer dan wanneer je het laat doen door een Stichting en je je hond laat bezorgen zoals jij deed. :ok: Enten, chippen en paspoortjes zijn ook in Spanje niet gratis hoor. Vervoer naar NL is ook niet gratis en alleen de skyboxen zelf zijn al niet gratis. Niks is gratis al doe jij net alsof de honden daar op straat compleet verzorgd en ingeënt gevonden worden. Klaar voor vertrek en cashen maar..... :piew:

Er gaan meerdere honden in een skybox inderdaad en niet enkel bij ACE hoor. Ik weet dat omdat ik het vele malen met mijn eigen ogen heb gezien. De hond die ik nu heb zat ook samen met een andere hond in de box, pups gaan wel 4 of 5 in een box.
Ik zou denken dat het is toegestaan of er wordt echt helemaal geen controle op gehouden, misschien is iemand hier bekend met die regels?

Chips en paspoorten worden door ACE in grote hoeveelheden in Nederland aangeschaft, komt op ongeveer 5 euro per hond.
Mijn Spaanse hond had dan ook een Nederlands paspoort.

Wat betreft de testen op Mzz. Carmina zou getest zijn op Mzz, echter hebben ze mij nooit het bewijs (labo-uitslagen) kunnen leveren, enkel een krabbeltje
in het paspoort...

Vaccineren gebeurd bij ACE ook al niet volgens de regels.

De opvanggezinnen draaien zelf voor alle kosten op zoals voer, vervoer, behalve eventuele dierenartskosten.

Voor de duidelijkheid, de penningmeester van ACE heeft ons verteld dat er maandelijks ongeveer 120 ACE-honden naar Nederland vervoerd worden en dat heeft niets te maken met de dierenarts die les geeft aan studenten.

Nederlandse dierenartsen maken natuurlijk ook fouten, wat er bij ACE was gebeurd was, is dat bij een teef die gesterilseerd is niet de gehele baarmoeder en eierstokken zijn verwijderd maar enkel een klein stukje van de baarmoeder is afgesneden. Dronken dierenarts of student zonder supervisie?

Níemand krijgt inzage in de financiën van ACE, een stichting behoort m.i. een open boekhouding te hebben, ze zouden dat ook zelf moeten willen. Mensen moeten toch kunnen zien wat er met het door hun gedoneerde geld gebeurt?

ACE is op de hoogte van dit topic, ik heb ze gevraagd om hun verhaal hier te komen doen, te laten weten wat er niet zou kloppen van wat ik geschreven heb.
Ik beschuldig ACE inderdaad van zeer ernstige feiten, en je hebt gelijk, ik zou als ik een stichting had ook zeker iets ondernemen als ik ten onrechte zo zwaar
beschuldigd zou worden.
De beschuldigingen van mij aan ACE zijn echter terecht, dat is de reden dat ze niet reageren.

Wat is eigenlijk jouw betrekking tot ACE, adoptant, vrijwilliger?
10eke
Actief

@ Xtine

Jij vindt dat ik moet ophouden omdat ik een éénmansoorlog aan het voeren ben.
Wie ben ik nou helemaal Xtine?
Eén mensje inderdaad en een héle grote organisatie ACE.
Zware beschuldigingen zijn geuit door mij aan het adres van ACE.
Als ik zou liegen of geen bewijzen zou hebben dan zou ACE mij allang van het toneel geschopt hebben.
Simpel op het forum hun weerwoord geven zou voldoende zijn om mij te doen verdwijnen. Ze hebben geen weerwoord.

Nóóit zou ik gaan willen helpen bij organisatie ACE, dat zul je toch begrijpen, juist omdat ik weet wat ACE is.

Een (andere) Tineke hier op het forum heeft mij er diverse malen op gewezen dat door een hond te adopteren bij ACE je er juist aan meewerkt om dergelijke organisaties in stand te houden.
Niet leuk om dat te horen maar ze heeft wel gelijk.

Xtine, denk je nou echt dat ik hier met een doel aan begonnen ben? Ik ben hier (doordat ik zo dom ben geweest om van te voren geen informatie in te winnen) in verzeild geraakt.
Als Carmina gezond was geweest dan had ik nu ook nog steeds in de 'heldendaden' van ACE geloofd.
Als je geadopteerde hond gezond en leuk is en je bent tevreden, wil dat niet zeggen dat de organisatie goed en betrouwbaar is.
Ik heb een kijkje kunnen nemen achter de schermen.

De gesprekken met ACE na het overlijden van Carmina zijn begonnen met leugens en tot op de dag van vandaag liegen ze nog steeds tegen mij.

Bijv. enige tijd geleden vroeg een vrijwilligster van ACE aan de voorzitster van ACE waarom zij geen contact meer met mij op wilde nemen over Carmina.
De voorzitster antwoordde dat zij mij recent zou hebben uitgenodigd om samen met mij aan tafel te gaan zitten om te spreken over Carmina en dat ik dat geweigerd zou hebben.
Een grove leugen!
Het was in de tijd dat ik aan de voorzitster diverse mails gestuurd heb waarop ik geen enkele reactie heb ontvangen...

Niet enkel de voorzitster liegt, ook de Nederlandse medewerksters die ik eerder vermeld heb.

Openlijk op een ander forum http://www.petsfriendsforum.nl/index.ph ... 690.0.html

beweert de ACE PR medewerkster zwart op wit te hebben dat ik geschreven zou hebben "die honden kunnen mij geen reet schelen".
Ook een grove leugen!
Ik heb haar gevraagd via het forum en via mail om het bewijs daarvan op het forum te plaatsen.
De medewerkster PR heeft mij laten weten daar geen tijd voor te hebben..

Ik wil mensen wakker schudden, ze laten weten heel erg goed op te passen als ze met een stichting in zee willen gaan daar sommige stichtingen
het enkel voor het gewin doen en het welzijn van de honden hun in werkelijkheid niets kan schelen.
Bovendien maakt ACE zich o.a. ook schuldig aan het verwaarlozen en, in het geval van mijn hond, uithongeren van honden.

Ik heb gehoord dat er hier mensen zijn die mij en mijn berichten weg willen hebben, waarschijnlijk mensen die de waarheid verborgen willen houden of (net zoals ik
ooit deed) geloven in de sprookjes van ACE en ervoor kiezen om dat ook te blijven doen, te blijven slapen, niet verder willen kijken dan hun neus lang is.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

M@scha schreef:10eke, zoals al met jou besproken: je hebt na 18 pagina's je punt gemaakt. het is mooi geweest.
:lees:
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

10eke schreef:@ Xtine

Als ik zou liegen of geen bewijzen zou hebben dan zou ACE mij allang van het toneel geschopt hebben.
Simpel op het forum hun weerwoord geven zou voldoende zijn om mij te doen verdwijnen. Ze hebben geen weerwoord.

Nóóit zou ik gaan willen helpen bij organisatie ACE, dat zul je toch begrijpen, juist omdat ik weet wat ACE is.

Een (andere) Tineke hier op het forum heeft mij er diverse malen op gewezen dat door een hond te adopteren bij ACE je er juist aan meewerkt om dergelijke organisaties in stand te houden.

Xtine, denk je nou echt dat ik hier met een doel aan begonnen ben? Ik ben hier (doordat ik zo dom ben geweest om van te voren geen informatie in te winnen) in verzeild geraakt.
Als Carmina gezond was geweest dan had ik nu ook nog steeds in de 'heldendaden' van ACE geloofd.
Als je geadopteerde hond gezond en leuk is en je bent tevreden, wil dat niet zeggen dat de organisatie goed en betrouwbaar is.

De gesprekken met ACE na het overlijden van Carmina zijn begonnen met leugens en tot op de dag van vandaag liegen ze nog steeds tegen mij.

Bijv. enige tijd geleden vroeg een vrijwilligster van ACE aan de voorzitster van ACE waarom zij geen contact meer met mij op wilde nemen over Carmina.
De voorzitster antwoordde dat zij mij recent zou hebben uitgenodigd om samen met mij aan tafel te gaan zitten om te spreken over Carmina en dat ik dat geweigerd zou hebben.
Een grove leugen!
Het was in de tijd dat ik aan de voorzitster diverse mails gestuurd heb waarop ik geen enkele reactie heb ontvangen...

Niet enkel de voorzitster liegt, ook de Nederlandse medewerksters die ik eerder vermeld heb.

Openlijk op een ander forum http://www.petsfriendsforum.nl/index.ph ... 690.0.html

beweert de ACE PR medewerkster zwart op wit te hebben dat ik geschreven zou hebben "die honden kunnen mij geen reet schelen".
Ook een grove leugen!
Ik heb haar gevraagd via het forum en via mail om het bewijs daarvan op het forum te plaatsen.

Ik wil mensen wakker schudden, ze laten weten heel erg goed op te passen als ze met een stichting in zee willen gaan daar sommige stichtingen
het enkel voor het gewin doen en het welzijn van de honden hun in werkelijkheid niets kan schelen.
Bovendien maakt ACE zich o.a. ook schuldig aan het verwaarlozen en, in het geval van mijn hond, uithongeren van honden.

Ik heb gehoord dat er hier mensen zijn die mij en mijn berichten weg willen hebben, waarschijnlijk mensen die de waarheid verborgen willen houden of (net zoals ik
ooit deed) geloven in de sprookjes van ACE en ervoor kiezen om dat ook te blijven doen, te blijven slapen, niet verder willen kijken dan hun neus lang is.
Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en nog niet gereageerd. Ik snap dat je heftig teleurgesteld bent in de stichting en dat kan ik ook wel begrijpen. Je laat geen hond overkomen om 10 dagen later al weer afscheid van haar te moeten nemen.
Maar je bijt je er zo in vast en gaat er dingen bijhalen die je niet kan bewijzen en er een eigen draai aan geven. Zelfs op zo'n manier dat mensen de neiging krijgen het voor A.CE op te gaan nemen.
Wat uit dit topic ook wel blijkt...
Ik hoop dat je uiteindelijk blij kan zijn dat je Carmina een rustig uiteinde heb gegeven en het diertje niet ergens in een hoekje van dat asiel langzaam dood is gegaan. Hoe sneu ook, je bent voor dat hondje wel heel belangrijk geweest.
Sterkte :roos:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Door al je gekrijs zijn mensen je inderdaad spuugzat. Ga anderen vervelen maar dan graag buiten t forum om. Want je vind alleen jezelf enorm belangrijk andere topics en honden interesseren je geen hol.

Oh en ik heb niks met of tegen Ace maar begrijp erg goed waarom ze je niet te woord willen staan na deze dagenlange constant in herhaling vallende lastercampagnes...
Daar zou ik gelijk helemaal klaar mee zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anja
Zeer actief

malinois schreef:Door al je gekrijs zijn mensen je inderdaad spuugzat. Ga anderen vervelen maar dan graag buiten t forum om. Want je vind alleen jezelf enorm belangrijk andere topics en honden interesseren je geen hol.

Oh en ik heb niks met of tegen Ace maar begrijp erg goed waarom ze je niet te woord willen staan na deze dagenlange constant in herhaling vallende lastercampagnes...
Nou kijk eens aan wat een beschaafde reactie!
Gelukkig zou jij er geen probleem van maken als je een of andere ipo mechelaar over laat komen vanuit een ander land en die je na een dikke week in moet laten slapen omdat hij dood en doodziek is.
Of is het dan een ander verhaal?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Anja schreef:
malinois schreef:Door al je gekrijs zijn mensen je inderdaad spuugzat. Ga anderen vervelen maar dan graag buiten t forum om. Want je vind alleen jezelf enorm belangrijk andere topics en honden interesseren je geen hol.

Gelukkig zou jij er geen probleem van maken als je een of andere ipo mechelaar over laat komen vanuit een ander land en die je na een dikke week in moet laten slapen omdat hij dood en doodziek is.
Dat is appels met peren vergelijken. Die reactie slaat helemaal nergens op.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Anja schreef:

Dat staat er toch helemaal niet :19:

Bovendien heeft malinois gelijk. 10eke wekt alleen al in dit topic zoveel irritaties op bij mensen dat ze niet eens meer naar haar wíllen luisteren. Als ze tegen de stichting ook zo staat te drammen en te stampvoeten kan ik me voorstellen dat die er helemaal klaar mee zijn en nergens meer op in gaan.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

:LOL: :LOL: :LOL:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anja schreef:

Ik zou eerst eens leren lezen als ik jou was...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Iedereen weet al dat ts er niet mee op zal houden, maakt haar niet uit wat er word geschreven, ze vindt in elke tekst wel een woordje om verder te gaan.

Mijn keuze zou zijn het topic te sluiten en de te verwachten vervolgtopics ook meteen. Alles is immers al uitgedragen.

Voor ts is misschien de telegraaf een goed alternatief, daar kan ze nog veel reacties genereren en ik denk dat de stichting haar dan wel weet te vinden.

Ts wens ik veel sterkte met haar strijd, welke dat dan ook is.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

j.werkman schreef:Iedereen weet al dat ts er niet mee op zal houden, maakt haar niet uit wat er word geschreven, ze vindt in elke tekst wel een woordje om verder te gaan.

Mijn keuze zou zijn het topic te sluiten en de te verwachten vervolgtopics ook meteen. Alles is immers al uitgedragen.

Voor ts is misschien de telegraaf een goed alternatief, daar kan ze nog veel reacties genereren en ik denk dat de stichting haar dan wel weet te vinden.

Ts wens ik veel sterkte met haar strijd, welke dat dan ook is.

Goed idee om deze topic te sluiten. :E:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

lets have fun schreef:Bovendien heeft malinois gelijk. 10eke wekt alleen al in dit topic zoveel irritaties op bij mensen dat ze niet eens meer naar haar wíllen luisteren. Als ze tegen de stichting ook zo staat te drammen en te stampvoeten kan ik me voorstellen dat die er helemaal klaar mee zijn en nergens meer op in gaan.
Dat komt omdat ze alleen maar in DIT topic post. Ze komt hier puur en alleen maar om een relletje te stoken/haar gelijk te halen. Ik stel voor dat we dit negatieve gedrag negeren. Als ze dan in een ander topic (niet Ace-gerelateerd) post, krijgt ze een koekje. All in? :W:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:
lets have fun schreef:Bovendien heeft malinois gelijk. 10eke wekt alleen al in dit topic zoveel irritaties op bij mensen dat ze niet eens meer naar haar wíllen luisteren. Als ze tegen de stichting ook zo staat te drammen en te stampvoeten kan ik me voorstellen dat die er helemaal klaar mee zijn en nergens meer op in gaan.
Dat komt omdat ze alleen maar in DIT topic post. Ze komt hier puur en alleen maar om een relletje te stoken/haar gelijk te halen. Ik stel voor dat we dit negatieve gedrag negeren. Als ze dan in een ander topic (niet Ace-gerelateerd) post, krijgt ze een koekje. All in? :W:
:LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Lemuria schreef:
:lol1:
10eke
Actief

Anja schreef:

Een grove leugen!

Ook een grove leugen!

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en nog niet gereageerd. Ik snap dat je heftig teleurgesteld bent in de stichting en dat kan ik ook wel begrijpen. Je laat geen hond overkomen om 10 dagen later al weer afscheid van haar te moeten nemen.
Maar je bijt je er zo in vast en gaat er dingen bijhalen die je niet kan bewijzen en er een eigen draai aan geven. Zelfs op zo'n manier dat mensen de neiging krijgen het voor A.CE op te gaan nemen.
Ik hoop dat je uiteindelijk blij kan zijn dat je Carmina een rustig uiteinde heb gegeven en het diertje niet ergens in een hoekje van dat asiel langzaam dood is gegaan. Hoe sneu ook, je bent voor dat hondje wel heel belangrijk geweest.
Bedankt Anja.

Carmina had veel pijn, koorts en zenuwuitval door hersenbeschadiging.
Zij was niet meer te redden en als de mensen van ACE ook maar iets om honden zouden geven dan hadden ze haar in Spanje laten inslapen en haar niet nog zo'n reis laten doorstaan.
Carmina is niet de eerste doodzieke hond die is overgevlogen door ACE en ook niet de laatste, gezien het terminale, 18 jarige hondje dat ze op MP aanboden
Wat is dat voor asiel dat honden ergens in een hoekje langzaam dood laat gaan?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

*Doet koekje weer terug in de koekjestrommel*

Jammerrrr.
Anja
Zeer actief

10eke schreef:
Anja schreef:

Een grove leugen!

Ook een grove leugen!

Bedankt Anja.

Zij was niet meer te redden en als de mensen van ACE ook maar iets om honden zouden geven dan hadden ze haar in Spanje laten inslapen en haar niet nog zo'n reis laten doorstaan.
Carmina is niet de eerste doodzieke hond die is overgevlogen door ACE en ook niet de laatste, gezien het terminale, 18 jarige hondje dat ze op MP aanboden
Geen dank!
Maar besef je wel dat dit soort stichtingen voor het merendeel draaien op vrijwilligers? En mensen maken nou eenmaal wel eens fouten. Ik kan me niet voorstellen dat ze moedwillig bij een hond pijn en leed veroorzaken.
En dat 18 jarige hondje.. misschien was hij nog wel zo goed en zo blij dat ze hem nog een paar fijne maanden gunden bij iemand met een warm mandje :19:
Laat het gaan!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

10eke schreef:
Anja schreef:

Een grove leugen!

Ook een grove leugen!

Bedankt Anja.

Ik vind het ook 3x niets om te slepen met zo'n oud 18 jarig ding.
Maar weet je , mijn waarheid is de ander zijn waarheid niet of beleving. Ik ent mijn honden ook niet en ga ook geen gemo op mijn honden doen .
Zo hebben we allemaal wat.
Kun je wel blijven zeiken maar dan blijf je ook een beetje in je eigen gelijk hangen.
Heel hard gezegt is het jou hond niet en heb je er geen flikker over te zeggen .Je hebt je zegje gedaan en laat die ander nu ook maar de ruimte om hun eigen mening ten uitvoer te brengen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

10eke schreef: Carmina had veel pijn, koorts en zenuwuitval door hersenbeschadiging.
Carmina is ook niet de eerste hond die gekocht werd en dood ging zonder dat ACE daarbij betrokken is geweest schat. Er zijn ook goed gefokte pups dood gegaan na aankoop bij hun nieuwe baasjes. Van goede fokkers met stambomen. Misschien is nooit duidelijk geweest dat Carmina dood ging? Daar wel eens over nagedacht? Denk je nu werkelijk dat een stichting willens en wetens een hond gaat overbrengen die op zeker dood aan het gaan is? Waarom zouden ze dat doen met zoveel gezonde honden op voorraad? En wat schieten ze daar volgens jou mee op als dit opzet is? Misschien dachten ze dat ze Carmina een kans gaven om weer op de rit te komen omdat ze weg zat te kwijnen in het asiel? Misschien wilde ze haar juist helpen door haar naar Nederland te halen? Heb je zelf VOORDAT je een hond nam wel eens stil gestaan bij het feit dat een hond uit het buitenland uit een overvol asiel waar geen achtergrond bij zit ziek kan zijn? Sowieso kan je niet in een levend dier kijken en weet je domweg nooit hoe lang zo'n beestje nog leeft. Dat weten zij niet en dat weet jij niet.

Waarom neem je in vredesnaam een hond uit het buitenland uit een vol asiel vol dieren waar niks over bekend is als je eist dat het beestje gezond is en eist dat het nog minimaal een hele tijd mee moet gaan. Als je dat wil dan moet je een pluche hond kopen want elke levende hond kan morgen dood neer vallen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Heb je eigenlijk intussen weer een hond 10eke?
Je moet namelijk wel een keer verder he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
10eke
Actief

laeken schreef:
10eke schreef: Carmina had veel pijn, koorts en zenuwuitval door hersenbeschadiging.
Carmina is ook niet de eerste hond die gekocht werd en dood ging zonder dat ACE daarbij betrokken is geweest schat. Er zijn ook goed gefokte pups dood gegaan na aankoop bij hun nieuwe baasjes. Van goede fokkers met stambomen. Misschien is nooit duidelijk geweest dat Carmina dood ging? Daar wel eens over nagedacht? Denk je nu werkelijk dat een stichting willens en wetens een hond gaat overbrengen die op zeker dood aan het gaan is? Waarom zouden ze dat doen met zoveel gezonde honden op voorraad? En wat schieten ze daar volgens jou mee op als dit opzet is? Misschien dachten ze dat ze Carmina een kans gaven om weer op de rit te komen omdat ze weg zat te kwijnen in het asiel? Misschien wilde ze haar juist helpen door haar naar Nederland te halen? Heb je zelf VOORDAT je een hond nam wel eens stil gestaan bij het feit dat een hond uit het buitenland uit een overvol asiel waar geen achtergrond bij zit ziek kan zijn? Sowieso kan je niet in een levend dier kijken en weet je domweg nooit hoe lang zo'n beestje nog leeft. Dat weten zij niet en dat weet jij niet.

Waarom neem je in vredesnaam een hond uit het buitenland uit een vol asiel vol dieren waar niks over bekend is als je eist dat het beestje gezond is en eist dat het nog minimaal een hele tijd mee moet gaan. Als je dat wil dan moet je een pluche hond kopen want elke levende hond kan morgen dood neer vallen.

Met mijn hond Leo, geadopteerd via een andere stichting heb ik iets dergelijks meegemaakt.
Leo heeft het ternauwernood overleefd maar ook als hij was overleden zou ik de stichting niets verwijten want het is zoals je zegt "elke levende hond kan morgen dood neer vallen"

Het gaat er om dat Carmina in het asiel van ACE verwaarloosd is én om de vele leugens en tegenstrijdigheden die verteld zijn:

Er is verteld dat Carmina gezond was.
Uit de sectie is gebleken dat zij aan Hondenziekte leed.
De voorzitster zegt dat het uitgesloten is dat Carmina aan Hondenziekte zou hebben geleden, ondanks het bewijs van de sectie.
Nu beweert de voorzitster dat Carmina kanker had die ongeneeslijk was.
Uit de sectie is gebleken dat zij geen kanker had.

Waarom Laeken, zou de voorzitster zulke bizarre leugens vertellen?
10eke
Actief

iones schreef:Heb je eigenlijk intussen weer een hond 10eke?
Je moet namelijk wel een keer verder he.
Ik heb een hond hoor.
laeken
Zeer actief

10eke schreef: Het gaat er om dat Carmina in het asiel van ACE verwaarloosd is én om de vele leugens en tegenstrijdigheden die verteld zijn:

Er is verteld dat Carmina gezond was.
Uit de sectie is gebleken dat zij aan Hondenziekte leed.
De voorzitster zegt dat het uitgesloten is dat Carmina aan Hondenziekte zou hebben geleden, ondanks het bewijs van de sectie.
Je weet dat hondenziekte niet zomaar aan te tonen is? Pas in het laatste stadium dmv sectie bij de dode hond is het echt met zekerheid vast te stellen. Dus als Carmina inderdaad hondenziekte had, dan was dat niet zo makkelijk aan te tonen of te vinden als ze nog in leven was. Je kan niet een beetje bloed af nemen en dan zeggen, aha, hondenziekte. Ze is toch ingeënt tegen hondenziekte? Ik kan mij dus zo voorstellen dat ze daar dachten dat ze dat dus niet kon hebben. Wat stond er in haar entboekje?

Nu beweert de voorzitster dat Carmina kanker had die ongeneeslijk was.
Uit de sectie is gebleken dat zij geen kanker had.

Waarom Laeken, zou de voorzitster zulke bizarre leugens vertellen?
Dus de hond kwam bij jou, was ernstig ziek, jij ging naar de DA, hond ging dood en achteraf zeggen ze dan dat de hond kanker had? Jij wist niet op voorhand dat de hond kanker zou hebben? Hoe kunnen zij dan zeggen dat de hond kanker had? Ik snap je verhaal niet meer. Carmina was dus ziek, dat wist jij en dat wist de stichting begrijp ik nu? Zij zeiden kanker, jij zegt hondenziekte? Is dat het verhaal?

Wat maakt het nu eigenlijk uit wat de hond had? Je kreeg een zieke hond en die ging dood.

Ik zou ACE niet verwijten dat ze de hond verwaarloosd hebben omdat ze onbehandelde hondenziekte had. Als ze dat had en ze was ingeënt dan verwacht je dat niet. Verder kan je dus niet zomaar vaststellen of een hond hondenziekte heeft. Dat is erg lastig schijnt. Pas als ze veel verschijnselen hebben schijn je het te kunnen bedenken. Zomaar testen kan dus niet.

Ik snap best dat je het heel erg vindt je nieuwe hond maar kort geleefd heeft. Ik snap echter niet dat je een stichting ergens zwart komt maken terwijl zij niks terug kunnen zeggen, je er zelf helemaal niks mee op schiet en de honden van die stichting er alleen maar slechter van worden. Nu we maar 1 kant van het verhaal lezen begrijp je neem ik aan zelf ook wel dat niemand daar wat mee kan. Ga eens in gesprek met die stichting op een forum waar ze ook schrijven. Dat zou veel interessanter zijn. Ik ben nl uitermate benieuwd wat ze zelf zeggen. Wij weten niet waarom jij Carmina hebt genomen. Wij weten niet hoe ze er op dag 1 uit zag? Als ze die dag nog redelijk gezond was snap ik prima dat ACE niet wist dat ze hondenziekte had. En geloof me, die asielen zijn zo vol, er werken vrijwilligers en er komen zoveel honden binnen elke keer dat je dus niet moet verwachten dat al die honden gelijkwaardig verzorgd worden aan wat jouw en mijn standaarden zijn. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”