Ik geloof daar niet zoveel van.metaveenendaal schreef:ze hebben afspraken met hondenclubs die hun beleid wel begrijpen
tot zo ver hun reactie
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groepen met honden niet meer welkom bij Kiosk soestduinen
Moderator: moderatorteam
-
Fin
- Zeer actief
Re: Groepen met honden niet meer welkom bij Kiosk soestduinen
-
Muk
Aan mensen die zo onklantvriendelijk reageren en hun beleid zo drastisch weigeren geef ik mijn geld niet uit en ik zal dat ook aanraden aan mijn kennissen. Dat je ergens niet met een hond mag komen kan ik begrijpen, maar om zoiets zonder kennisgeving van de een op de andere dag in te voeren is niet klantvriendelijk en professioneel. En die reactie van zo'n tent al helemaal niet. Maar goed, op de dagen dat het weer wat slechter wordt komen ze daar vanzelf wel achter.Irene schreef:Ik vraag me dan af wat voor afspraken , ik begrijp hun beleid ook wel en hou me ook graag aan de regels maar we kunnen gewoon niet meer terecht daar als die picknickbanken bezet zijn door moeder en kinderen.
Ik vond trouwens hun reactie niet erg netjes, ik vroeg gewoon wat de reden was en kreeg als koptext retour "Rare reactie"
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Helemaal met Muk eens, wat denken ze wel. Onbeschoft gedoe. Ze mogen prima zelf bepalen wat ze wel of niet willen toestaan, maar zo plotseling, zonder aankondiging je trouwe klanten zo schofterig behandelen, dat is werkelijk onbegrijpelijk. En over die koptekst van de mail heb ik al helemáál geen goed woord over, en dat zou ik hebben teruggemaild ook. ''Rare reactie''? Hoe halen ze het in hun hoofd.Muk schreef:Aan mensen die zo onklantvriendelijk reageren en hun beleid zo drastisch weigeren geef ik mijn geld niet uit en ik zal dat ook aanraden aan mijn kennissen. Dat je ergens niet met een hond mag komen kan ik begrijpen, maar om zoiets zonder kennisgeving van de een op de andere dag in te voeren is niet klantvriendelijk en professioneel. En die reactie van zo'n tent al helemaal niet. Maar goed, op de dagen dat het weer wat slechter wordt komen ze daar vanzelf wel achter.Irene schreef:Ik vraag me dan af wat voor afspraken , ik begrijp hun beleid ook wel en hou me ook graag aan de regels maar we kunnen gewoon niet meer terecht daar als die picknickbanken bezet zijn door moeder en kinderen.
Ik vond trouwens hun reactie niet erg netjes, ik vroeg gewoon wat de reden was en kreeg als koptext retour "Rare reactie"
Ik zou er nooit meer komen, da's zeker.

-
Job
- Zeer actief
wat ik nogal vreemd vind is dat ze dus van dit topic weten,
meelezen (kennelijk niet zo druk vandaag?),
maar dan niet hier inhoudelijk reageren,
dat doen ze dan weer in persoonlijke mails
naar mensen die hen via een gastenboek vragen hebben gesteld.
Beetje onlogisch allemaal.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
Muk
Ja, dat vind ik wel bijzonder, dat zij nu al van dit topic op de hoogte zijn. Misschien steken ze er wel wat van op, bijvoorbeeld hoe je klantvriendelijk moet handelen.Job schreef:wat ik nogal vreemd vind is dat ze dus van dit topic weten,
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Het was juist een ontmoetingsplek geworden en ik ging hun steeds aanbevelen bij adoptanten dat ze daar leuk kunnen wandelen met de hondjes en ook vaak groepjes afspreken. Zal ze maar een mail sturen dat hun groote groepen niet op het terras willen. Gelukkig zijn er meer leuke plaatsen voor honden. Ze komen er ook wel achter, maar dan hebben de vaste hondenbaasjes al een andere vaste plek gevonden.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Dacht trouwens dat ze (tenzij op afspraak) op maandag en dinsdag gesloten waren 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Moyodo
- Erelid
Is toch ook zo? Tenminste zag het op hun site staan.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat onbtzettend onbeschoft om hier een ondernemer af te gaan lopen zeiken om zijn beleid.
Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat dat het toch een vriendelijk gebaar van hem is dat er voor de hondenbezitter picknik tafels beschikbaar zijn.
Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat dat het toch een vriendelijk gebaar van hem is dat er voor de hondenbezitter picknik tafels beschikbaar zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Moyodo
- Erelid
Het gaat er toch om dat het eerst allemaal wel mocht en ineens zonder uitleg wordt je als groep opzij geschoven. Als je dan om uitleg vraagt krijg je vage mailtje terug en nog steeds geen duidelijk antwoord. Wat hun voor beleid hebben ingevoerd moeten ze idd zelf weten, dan mogen vaste wandelaars ook hun mening erover geven.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je wat onbeschoft is ? Je grootste groep klandizie de deur wijzen of verbannen naar een ongezellig plekje tussen de bosjes.bouvierpoedel schreef:Wat onbtzettend onbeschoft om hier een ondernemer af te gaan lopen zeiken om zijn beleid.
Ik denk dat hondenbezitters wel 85 % van de omzet zijn en als die opeens niet meer zo welkom zijn doe je in mijn ogen wel iets fout.
Ik kan me nog voorstellen dat ze nu niet binnen mogen (eerst was er geen binnen) want de meeste honden zullen niet echt schoon zijn als ze daar komen. Maar aan de andere kant is het gewoon hartstikke stom dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden. Je kunt het ook hondvriendelijk en makkelijk schoon te maken binnen zodat ze wel naar binnen mogen. Als het om 85% van je klanten gaat.
Je mag in Nl in bijna alle restaurants met je hond binnen en nu in de Soesterduinen in een blokhut midden in losloopgebied niet
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ik moet eerlijk zeggen dat ik betwijfel of de grootste groep klandizie bestaat uit hondeneigenaren. Denk je zelf niet dat als die hondenbezitters 85% van de omzet zou geven, dat ze deze ineens buitenspel zouden zetten omdat ze misschien ander "volk" zouden willen trekken?sirene schreef:Weet je wat onbeschoft is ? Je grootste groep klandizie de deur wijzen of verbannen naar een ongezellig plekje tussen de bosjes.bouvierpoedel schreef:Wat onbtzettend onbeschoft om hier een ondernemer af te gaan lopen zeiken om zijn beleid.
Ik denk dat hondenbezitters wel 85 % van de omzet zijn en als die opeens niet meer zo welkom zijn doe je in mijn ogen wel iets fout.
Ik kan me nog voorstellen dat ze nu niet binnen mogen (eerst was er geen binnen) want de meeste honden zullen niet echt schoon zijn als ze daar komen. Maar aan de andere kant is het gewoon hartstikke stom dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden. Je kunt het ook hondvriendelijk en makkelijk schoon te maken binnen zodat ze wel naar binnen mogen. Als het om 85% van je klanten gaat.
Je mag in Nl in bijna alle restaurants met je hond binnen en nu in de Soesterduinen in een blokhut midden in losloopgebied niet
Zou buiten dat het een heel grote gok is wel heel erg stom zijn. Maar dat terzijde gelaten denk ik dus idd niet dat de omzet voor 85% wordt bepaald door hondenbezitters die daar rondlopen. Als ik gewoon eens om me heen kijk wat ik "gemiddeld" zie wat hondenbezitters die ergens wandelen bestellen valt dat reuze mee. Die gaan vaak (zoals ik het beleef dan he) tussendoor ff zitten onder het genot van een bakkie koffie/thee of wat fris. Maar zelden dat ik gezien heb dat zij meer dan 1 hooguit 2 consumpties genuttigd hebben, laat staan dat zij nog wat anders erbij bestellen (gebak-snack oid). Dit in tegenstelling tot wandelaars zonder hond en of met kinderen. Vaak als zij aan het einde van de middag komen bestellen zij nog iets te eten. En ik moet zeggen dat ik dat nog nooit gezien heb van wandelaars die daar (of elders) zijn komen zitten met hun hond(en).
Dus ja,enige waar je mijn inziens misschien gelijk in zou hebben is dat zij als groep zijnde ineens een terras in "beslag" nemen en het dan idd lijkt alsof zij de grootste groep klanten zijn. Daarbij zijn die grote wandelingen doorgaans op zondag en blijven er dus nog 4 dgn over (ma-di gesloten) en ik kan me zo voorstellen met het mooie weer in opkomst, dat ze nu na de verbouwing toch het e.e.a. aan het oude beleid hebben veranderd om nog meer mensen tegemoet te komen.
Is het zo'n ramp om aan de picknicktafels te gaan zitten als je met een grote groep bent? Ik kan me niet voorstellen dat je als je met 1 hond komt waarmee je buiten op het terras wilt zitten je ook naar de picknicktafel gewezen zou worden.
Trouwens, de restaurants waar wij komen zijn meestal toch echt geen honden toegelaten. Moet ook zeggen dat ik dat persoonlijk ook niet zo fris vind. Als ik weet dat wij ergens uit eten gaan blijft de hond thuis. De keren dat we ergens gezeten hebben en er kwamen wat mensen binnen met honden (regenachtig weer) ging ik bijna over mijn nek van de stank die dat met zich meebracht dus tja, er valt wat voor te zeggen.
Hoe dan ook denk ik dat mensen het beste aan de eigenaren zelf kunnen vragen hoe het zit ipv te speculeren e.d. Wij zien de mailwisseling niet,dingen op schrift komen nou eenmaal geheel anders over dan wanneer je iets aan iemand persoonlijk vraagt. Ik zou zeggen, voor ze "zwartgemaakt" worden, vraag het ze persoonlijk. wel zo netjes
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik ben vooral verrast door het nieuwe beleid. Het ene moment worden groepen honden met open armen ontvangen, het andere moment zijn ze niet meer welkom. Ja, ergens achteraf. Het was logisch geweest om dit even aan te kondigen lijkt me. Nu krijg je veel mensen die denken 'zak er maar in' als ze weggestuurd worden. Jammer vind ik het ook. Ik vind het gezellig om nog even wat te drinken na het wandelen. En als ik met twee mensen afspreek die twee a drie honden hebben, kan dat dus al niet meer.
@ smoekie. Dat hondenbezitters nauwelijks iets zouden bestellen, klopt niet. Ik kan me nog de grote wandelingen van het hondenforum daar herinneren. Dan wordt er behoorlijk wat te eten besteld: patat, tosti's, ijsjes etc.
@ smoekie. Dat hondenbezitters nauwelijks iets zouden bestellen, klopt niet. Ik kan me nog de grote wandelingen van het hondenforum daar herinneren. Dan wordt er behoorlijk wat te eten besteld: patat, tosti's, ijsjes etc.

Linda, Izzie en Bram
-
Muk
Tja, het is maar wat je onbeschoft noemt. Nogmaals al verbied de eigenaar honden op zijn terras, dat kan mij niet schelen. Maar de manier waarop (zonder aankondiging) en dan de reacties van de eigenaar (die zijn pas onbeschoft!), dat is pas asociaal en niet rekening houdend met de klant. En, bij Gods gratie, hondenbezitters ergens achteraf dumpen getuigd al helemaal niet van inzicht in je klant.bouvierpoedel schreef:Wat onbtzettend onbeschoft om hier een ondernemer af te gaan lopen zeiken om zijn beleid.
Ik denk dat in de zomermaanden de hoofdmoot van zijn omzet inderdaad niet door hondenbezitters geleverd wordt, maar in de overige seizoenen zou het zomaar wel eens kunnen. En hondenbezitters die na 1 glaasje direct weggaan zullen er ongetwijfeld zijn, maar het merendeel van de hondenbezitters die ik ken geeft toch flink wat meer uit. Ergens wat eten en drinken na een wandeling is voor ons standaard (mits er een gezellige tent is), maar niet meer hier.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Had je telefoon nr en adres achter gelaten voor de verbouwing.
En jullie waren allemaal op de hoogte gebracht.
Kom zeg als ik de eigenaar was dan had ik nu helemaal de buik vol van een stelletje zeikerige honden klanten die proberen hun recht te halen en hem af lopen ze zeiken op een forum over zijn beleid van zijn eigen zaak en omzet.
Je hebt dan misschien al gelijk antwoord op jullie eigen vraag met jullie eigen gedrag.
En jullie waren allemaal op de hoogte gebracht.
Kom zeg als ik de eigenaar was dan had ik nu helemaal de buik vol van een stelletje zeikerige honden klanten die proberen hun recht te halen en hem af lopen ze zeiken op een forum over zijn beleid van zijn eigen zaak en omzet.
Je hebt dan misschien al gelijk antwoord op jullie eigen vraag met jullie eigen gedrag.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Man man wat maak jij je druk over iets waar je nog nooit geweest bentbouvierpoedel schreef:Had je telefoon nr en adres achter gelaten voor de verbouwing.
En jullie waren allemaal op de hoogte gebracht.![]()

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik vind dit ook vreselijk jammer
Deze horeca gelegenheid zit midden in een druk bezocht hondenlosloopgebied waar veel (grote) groepen vaak gaan lopen. Heel jammer dat deze mensen nu niet meer de gelegenheid krijgen om met z'n allen (inclusief honden!) even wat te eten en te drinken.
Met alle centjes die wij als hondeneigenaren er de afgelopen jaren heen hebben gebracht hebben ze nu wel dat grote ding kunnen bouwen
Deze horeca gelegenheid zit midden in een druk bezocht hondenlosloopgebied waar veel (grote) groepen vaak gaan lopen. Heel jammer dat deze mensen nu niet meer de gelegenheid krijgen om met z'n allen (inclusief honden!) even wat te eten en te drinken.
Met alle centjes die wij als hondeneigenaren er de afgelopen jaren heen hebben gebracht hebben ze nu wel dat grote ding kunnen bouwen

- aboutbudha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
- Contacteer:
helemaal mee eens!!Job schreef:wat een klantonvriendelijke reacties van hen zeg!
Als ik ergens zo te woord wordt gestaan ga
ik er nooit meer heen, al zijn ze de helft goekoper,
mooier of beter dan de concurrent die wel fatsoenlijk met klanten omgaat.

blijf vragen stellen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als je je stok zoekt zit die waarschijnlijk in je oog.
Wie is er hier boos en loopt te zeiken.??
Ik geef gewoon mijn mening die per ongeluk niet de jouwe is.
Of moeten we allemaal met elkaar mee gaan lopen slijmen om jouw goedkeuring te mogen ontvangen.
Rot toch op ,lees je mijn berichten toch niet.
Of moeten we allemaal met elkaar mee gaan lopen slijmen om jouw goedkeuring te mogen ontvangen.

- yuki
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Had je telefoon nr en adres achter gelaten voor de verbouwing.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
-
Job
- Zeer actief
yuki schreef:bouvierpoedel schreef:Had je telefoon nr en adres achter gelaten voor de verbouwing.
Je hebt dan misschien al gelijk antwoord op jullie eigen vraag met jullie eigen gedrag.![]()
Je wordt zo'n beetje de "nieuwe felix" hier
er zijn er trouwens wel meerderen hoor die lullen om het lullen,
mij te vermoeiend en niks toevoegend.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ben je gek, ik vind je veel te lolligbouvierpoedel schreef:Als je je stok zoekt zit die waarschijnlijk in je oog.

Linda, Izzie en Bram
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Wat het zo irritant maakt volgens mij, is dat je daar niet naar een concurrent kunt. Hij is de enige die daar zit 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Muk
bouvierpoedel schreef:Had je telefoon nr en adres achter gelaten voor de verbouwing.
Waarom zou ik mijn tel nummer of mail moeten geven aan een wildvreemde die mijn gegevens nog eens voor reclame doeleinden gebruiken kan? Hoe moeilijk is het om als eigenaar zelf te vertellen aan hondenbezitters dat groepen niet meer welkom zijn na de verbouwing? Maar goed, niet iedereen is communicatief even begaafd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ach kom op.
Leef jezelf in in die ondernemer.
En zoals gezegt leest hij mee hier.
Lees het topic eens door wat er word gescheven over hem/zaak/omzet/beleid.
Vind je het dan nog vreemd om retour mail te krijgen die jullie niet leuk vinden.??
Het is altijd een gunst geweest dat honden werden toegelaten en niet een recht.
En niet leuk om daar niet meer welkom te zijn binnen en op terras.
Maar er is een oplossing van picknik tafels.
Dus niet helemaal ongewenst.
Ga dan een paar mensen bij elkaar zetten die een persoonlijk gesprek willen aangaan om iets structueel tot stand te brengen met de eigenaar.
Heb je gelijk een andere en betere insteek dan het lullen om het lullen wat mij nu verweten word.
.
Vind je het dan nog vreemd om retour mail te krijgen die jullie niet leuk vinden.??
Ga dan een paar mensen bij elkaar zetten die een persoonlijk gesprek willen aangaan om iets structueel tot stand te brengen met de eigenaar.
Heb je gelijk een andere en betere insteek dan het lullen om het lullen wat mij nu verweten word.
.

- aboutbudha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
- Contacteer:
hondenforum=verwijtenbouvierpoedel schreef:Ach kom op.
.

blijf vragen stellen
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
De tijd zal het leren hoe het gaat lopen.
Wat mij toch blijft verbazen is dat een snackbar kiest voor een toch wat sjieker imago en mooi ingerichte blokhut, terwijl er volgens mij geen sjieke mensen gaan komen, maar wandelaars veelal met honden.
Dat was ieder geval vooralsnog zo. Ik denk dat ze hopen ook meer ouders met kinderen te trekken. Maar goed, de enige bezoeker die denk ik door weer en wind verschijnt is de hondenbaas. Ik denk dat ze met name op koude dagen zichzelf tegen gaan komen. Dan komt er geen hond.
Wat mij toch blijft verbazen is dat een snackbar kiest voor een toch wat sjieker imago en mooi ingerichte blokhut, terwijl er volgens mij geen sjieke mensen gaan komen, maar wandelaars veelal met honden.
Dat was ieder geval vooralsnog zo. Ik denk dat ze hopen ook meer ouders met kinderen te trekken. Maar goed, de enige bezoeker die denk ik door weer en wind verschijnt is de hondenbaas. Ik denk dat ze met name op koude dagen zichzelf tegen gaan komen. Dan komt er geen hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Muk
Complot!aboutbudha schreef:hondenforum=verwijten
- yuki
- Zeer actief
Nee bij hondeweer komt er dan geen hond meer.....Eline* schreef:Dan komt er geen hond.
Dat lijkt nou toch zo'n beetje de bedoeling
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther