Ontspannen op de zij gaan liggen werkt eigenlijk ook niet bij een plukbeurt bij de trimmer, realiseer ik me. Het is dat ik bij Luuk heel sterk het gevoel had dat hij door het altijd op de tafel borstelen, moeite had met het uitkammen van staart en poten. Sinds hij lekker languit op de bank mag, gaat het stukken makkelijker, ook bij het trimmen.Rosita Compagner schreef:Nee, andermans honden ga ik dat niet eens vragen. Van mij hoeven ze echt niet zoveel vertrouwen in mij te hebben dat ze ontspannen op hun zij gaan. Iedere (toekomstige) klant is trouwens welkom om te komen kijken als ik aan het werk ben. Behalve als ik met hun eigen hond bezig ben, dat leidt toch mij en de hond teveel af. Borstellesjes doen we wel altijd samen op de eigen hond natuurlijk.Liesbeth schreef:
Maar als ik het goed begrijp mogen jouw honden bij jou languit gaan op de tafel tijdens het borstelen. Hoe doe je dat met andermans honden die getrimd moeten worden? Mogen die ook lekker uitzakken?? Dat heb ik dus nog niet mee gemaakt bij trimmers.
Ik had er eerlijk gezegt nog niet eerder bij stil gestaan dat ik ook met een trimmer kan overleggen om eerst eens te kijken bij het trimmen van andermans hond. Mocht ik een andere trimmer moeten gaan zoeken, zal ik dat zeker doen
Luuk en Tessa zijn gisteren onder handen genomen en ik ben er de helft van de tijd bij gebleven. Ik kon mooi een afspraak bij 'mijn' kapster in Haaksbergen combineren
Ik heb het er met Kim (trimster) nog over het er bijblijven door de eigenaar gehad. Ook zij wil het normaal gesproken (liever) niet, maar Luuk en Tessa zijn vrij makkelijk en ik ook
Het grootste probleem is, volgens haar, dat een hond, bij iets dat die niet leuk vind, steun kan gaan zoeken bij de eigenaar en dat voor extra onrust kan zorgen. Op zo'n moment is het dan moeilijk voor de trimster om even duidelijk naar de hond toe te zijn, juist omdat de eigenaar erbij zit. Geef haar daar best gelijk in, het is voor de (meeste) eigenaren niet leuk om te zien dat haar/zijn hond door een ander wordt aangepakt.
Ik heb daar niet zo'n moeite mee, dat mag van mij, maar dat is nog nooit nodig geweest.
Ook hoeven mijn honden niet op steun te rekenen als ze bij Kim op de tafel staan, dan zijn ze, letterlijk, in haar handen. Als ik merk dat ze oogcontact zoeken bv, kijk ik weg.
Maar goed, zolang ze allebei Kim regelmatig proberen af te lebberen tijdens het plukken, heb ik er vertrouwen in. Ik kan dus best weg gaan en ik denk dat ik dat de volgende keer ook maar ga doen. Er is vast genoeg te doen rondom Enschede