Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
yamie schreef:welja joh, loopse teven gewoon 3 weken in een gangkast douwen.. wat denken al die mensen wel, met een loopse teef de intratuin in
laat jij je pisreu toch lekker thuis
Jip schreef:nou als dat zou kunnen........... was maar een grapje ik heb op dit moment 2 loopse teven in de straat en heb hier 2 vervelende reuen.........word er gek van......
Jip schreef: leuk die mensen die met een loopse teef naar Intratuin gaan.........en als ik dan met mijn reu kom en hij pist tegen een boompje aan omdat hij een loopse teef ruikt dan heb ik een pisreu.....
Overdrijven is ook een vak. Je kunt je loopse teef nu eenmaal niet opsluiten voor 3 weken.
Ik doe trouwens niets hier. Ik dweil wat vaker, leg een kleed op de bank die wat vaker de was ingaat en wijs Biène op druppeltjes die ze achterlaat (die ze vervolgens keurig op likt)
Jip schreef: leuk die mensen die met een loopse teef naar Intratuin gaan.........en als ik dan met mijn reu kom en hij pist tegen een boompje aan omdat hij een loopse teef ruikt dan heb ik een pisreu.....
djow schreef:
Gesol? Ken je Fodor? Ik laat liever Fay logeren bij mensen en een plek waar ze gewend is, dan dat ik Fodor ergens anders plaats, die is er namelijk veeel gevoeliger voor. Fay is een heel stabiel en rustig hondje. De fokker zei dat ze rond januari loops zou worden, dat het zo snel al is, tja konden we niet weten. Ik denk dat ze er niks aan over houdt om twee weekjes uit te logeren.
djow schreef:Ze willen graag met Fay fokken, maar ze heeft heel veel moeite met de wisseling van haar roedel, en daar wordt ze heel onrustig en onzeker van.
Fay is er net, herplaatst door haar fokker omdat ze de wisseling van roedel niet leuk vind en nu je stuur je haar na twee weken bij jou terug naar haar fokker voor twee weken. En ze is loops, dus daar wordt ze vast niet vrolijker van... Je spreekt jezelf wel tegen in je posts dus ik kan gewoon even niet volgen omdat jij allemaal verschillende dingen zegt.
Als jij een betere oplossing hebt hoor ik het graag.
Waren geen andere honden ohja twee kleintjes in een karretje. Die hadden nergens last van ik zie hier in de intratuin eigenlijk nooit veel honden.
Maargoed, let je lekker op je reu als hij overal tegenaan mag piesen
Laatst gewijzigd door Ήυs op 25 nov 2010 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
djow schreef:
Ik denk zelf niet dat die er is. Je moet toch wat, de reu kan niet uit logeren vanwege zijn karakter en het feit dat hij niet met de reu van de ouders kan (ik dacht dat hij gewoon wél met reuen kon, maar blijkbaar niet met die van je ouders?) en de teef kan ook niet samen met de reu thuis blijven want dan krijgen we over een poos wel hele aparte nieuwe forumpups.
De teef uit logeren sturen op een plek die voor haar bekend is, is dan de beste oplossing.
Achteraf zou het denk ik handiger geweest zijn als Fay gewoon nog even bij de fokker was gebleven tot na de loopsheid, maar ik heb begrepen dat de loopsheid pas in januari verwacht werd dus dit is op voorhand niet te voorzien geweest.
djow schreef:
Ik denk zelf niet dat die er is. Je moet toch wat, de reu kan niet uit logeren vanwege zijn karakter en het feit dat hij niet met de reu van de ouders kan (ik dacht dat hij gewoon wél met reuen kon, maar blijkbaar niet met die van je ouders?) en de teef kan ook niet samen met de reu thuis blijven want dan krijgen we over een poos wel hele aparte nieuwe forumpups.
De teef uit logeren sturen op een plek die voor haar bekend is, is dan de beste oplossing.
Achteraf zou het denk ik handiger geweest zijn als Fay gewoon nog even bij de fokker was gebleven tot na de loopsheid, maar ik heb begrepen dat de loopsheid pas in januari verwacht werd dus dit is op voorhand niet te voorzien geweest.
Nee, de reu van mijn ouders heeft ook nogal problemen en is 14. Die krijgt een hartverzakking als Fodor daar komt. Dat wordt vechten.
Maar ik zou het dus voor de rest ook niet weten Ja ze zou pas rond januari loops worden inderdaad. Dus was nogal onverwachts.
Ik denk dat dit idd de beste oplossing is. Fodor uit logeren sturen zou wsl. achteraf meer problemen opleveren omdat jij nu met hem aan het werk bent (gedrag e.d.). En fay overleeft een logeerpartij bij haar oude baasje wel . De timing is wat onhandig maar dat doet ze zelf
Izzy is momenteel ook loops, voor de 2de keer sinds wij haar hebben. De eerste keer was 2 dagen nadat ze bij ons kwam wonen die teven doen het er gewoon om . De vorige loopsheid hebben we haar gewoon laten druppelen maar dat vond ik toch vies. Op de bank lag toen nog een kleed maar daar ging ze steeds naast liggen en aangezien wij hier ook kinderen en baby's rond hebben hobbelen vond ik het onhygienisch en nu draagt ze zonder problemen een broekje met een inlegkruisje. Maffe hond gaat zelfs kwispelen als ze hem na een wandeling weer om moet
Rebble schreef:Ik denk dat dit idd de beste oplossing is. Fodor uit logeren sturen zou wsl. achteraf meer problemen opleveren omdat jij nu met hem aan het werk bent (gedrag e.d.). En fay overleeft een logeerpartij bij haar oude baasje wel . De timing is wat onhandig maar dat doet ze zelf
Izzy is momenteel ook loops, voor de 2de keer sinds wij haar hebben. De eerste keer was 2 dagen nadat ze bij ons kwam wonen die teven doen het er gewoon om . De vorige loopsheid hebben we haar gewoon laten druppelen maar dat vond ik toch vies. Op de bank lag toen nog een kleed maar daar ging ze steeds naast liggen en aangezien wij hier ook kinderen en baby's rond hebben hobbelen vond ik het onhygienisch en nu draagt ze zonder problemen een broekje met een inlegkruisje. Maffe hond gaat zelfs kwispelen als ze hem na een wandeling weer om moet
Oh gezellig samen loops! Het schijnt wel zo te zijn dat als er meerdere teven loops zijn in de buurt jouw teef ook sneller loops wordt. Zou dat waar zijn? Bij vrouwen in 1 huis is het ook zo
Ik vind het ook niet zo'n toffe timing, maar het is even niet anders.
djow schreef: Het schijnt wel zo te zijn dat als er meerdere teven loops zijn in de buurt jouw teef ook sneller loops wordt. Zou dat waar zijn? Bij vrouwen in 1 huis is het ook zo
Voor zover ik weet is dat alleen bij teven die in 1 roedel leven vaak zo.
Charlie bloed flink, houdt zichzelf nagenoeg niet schoon en draagt daarom tijdens de zwaardere dagen een broekje in bed. Zodra het minder erg is slaapt ze op een stapel fleecedekens in bed.
Voor de rest gewoon vaker dweilen.
Senna heeft wel een broekje aan tijdens haar loopsheid. De eerste keer niet, maar omdat we toen de verjaardag van mijn vriend hadden, heb ik toch maar een broekje gekocht. Ik vond het erger dan zij zelf. Bij de tweede loopsheid heb ik 'm dus aangedaan en ze houdt het ding dag en nacht aan. Ze maakt zich gewoon nog steeds schoon hoor, ook al heeft ze een broekje aan. Het ding moet niet knellen. Ze kon er nog gewoon bij.
Overigens houdt Izzy zichzelf redelijk schoon maar bij het rauzen door het huis (10x over de bank en 60x heen er weer rennen) vliegen de druppels je dan echt om de oren
Het broekje sluit goed aan, heb nog geen druppel gevonden maar ze schurkt het een beetje opzij en gaat zichzelf dan heerlijk liggen schoonlikken, dat kan dus nog wel. Het voordeel van het broekje vind ik overigens ook dat ik haar gewoon nog mee kan nemen op visite. Ik ga vaak tijdens de fietsronde even een bakkie doen bij mijn moeder en het broekje neem ik dan gewoon mee. Als ze géén broekje aan heeft mag ze thuis niet meer op de bank, niet meer mee op visite (dus vaker alleen thuis) en bij mijn moeder moet ze dan van het kleed blijven (en dat kleed is GROOT dus wordt ze een beetje verbannen) terwijl ze het juist zo leuk vindt bij mijn moeder.
Haha, zul je inderdaad net zien zeg . . . maar heel veel keus heb je niet inderdaad denk ik. Als bij ons de dames loops zijn kan ik ze goed gescheiden houden, maar dan heb je het ook over 2 chihuahuateven en 2 ridgeback reuen (als Timo de kans kreeg kroop hij er nog boven op ook, dames vinden het prima ), dus die lopen in de regel alleen allemaal los als ik er met mijn neus bovenop zit. En onze gecastreerde chihuahua-reu heeft de tijd van zijn leven, haha (gecastreerd of niet, maakt hem niet uit!)!
Inge O schreef:wat is er nou sneu aan dit soort hondenbroekjes ?
als een teef veel vloeit krijgt ze dat hier wel aan.
ik heb ook écht geen idee waarom ik maar moet gaan dweilen als deze broekjes werken
toen lola nog loops werd had ze eerst ook deze broekjes maar die kreeg ze uit. toen vond ik van die baby zwemboxershorts. gaatje erin voor de staart, verbandje erin en dame is superhip
Marjoleine schreef:Verandering van omgeving triggert vaak de loopsheid.
Dus dat ze nu eerder loops is, is heel normaal.
Ik doe niks trouwens.
Geen broekjes, geen flauwekul, gewoon extra dweilen. Staat dagelijks een emmertje klaar.
En bij mij ging een hond niet zo heen en weer geschoven worden, dat lijkt me niet bevorderlijk voor hun gemoedsrust, zeker als ze loops zijn niet.
Wat zou jij doen dan?
Scheiden
Moet eerlijk bekennen dat Fay bij mij ook niet uit logeren zou gaan hoor...
Oké scheiden.. Hebben wij de ruimte niet voor.. Zou niet weten hoe mijn vriend is morgen weer varen dus ben dan alleen, kan 1 hond meenemen naar mijn werk maar moet volgende week gewoon naar school, kan er 1 mee want we hebben een kennel maar fodor zou dat heel erg vinden. En om Fay overal mee naar toe te nemen naar plaatsen die ze niet kent lijkt me ook niet handig.
1 boven 1 beneden? Worden ze vast ook niet blij van.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 25 nov 2010 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
massam schreef:oh daarmee ben ik het wel eens. dametje is net bij jou en moet nu even logeren.
ik zou fodor even laten logeren
Maar je moet maar net in je omgeving iemand hebben die met Fodor om kan gaan. Als hij nou stabiel en 'af' was, zou ik dat ook gedaan hebben. Maar ze zitten midden in een proces om wat verbeteringen aan te brengen. Ik zou het risico dat er iets gebeurt tijdens die logeerpartij óf dat je weer van voren af aan kan beginnen niet willen lopen dat zou voor mij persoonlijk zwaarder wegen dan het ongemak voor Fay, zeker in aanmerking genomen dat ze naar haar vorige baasje gaat. Ik heb bijv. ook geen mogelijkheid tot scheiden omdat mijn kat zich al afscheidt omdat hij het eng vindt en dus boven bivakkeert en verder zou ik geen mogelijkheden hebben. Als je naar de situatie van Djow kijkt, lijkt mij dit wel de beste oplossing, al weet ik natuurlijk niet of het scheiden bij Djow in huis tot de mogelijkheden behoort.