Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wij stellen ons eventjes voor

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: wij stellen ons eventjes voor

Ongelezen bericht door Hilde »

Alaskan Malamute schreef:Beste Mensen,

Onderstaand bericht heb ik naar het moderatorteam gestuurd.

Geachte Moderator(s),

Als nieuw forum lid verbaas ik mij over het feit dat een lid die, mag ik aannemen en naar eigen zeggen, ter goede trouw heeft gehandeld dusdanig wordt afgebrand dat de honden er geen brood van lusten.
Tevens verbaas ik mij dat tot nog toe geen moderator heeft ingegrepen in deze, in mijn ogen, buiten proportionele reacties van sommige leden.
Begaan zijn is prima maar dat hoeft, wat mij betreft, niet te ontaarden in het op de man spelen.
De betreffende “discussie” is: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5&t=217555
Graag uw reactie op bovenstaande.
De inhoud van deze e-mail plaats ik in de betreffende “discussie”.

Hoogachtend, met vriendelijke groet,
W xxxxxxxxxxxxx

Reinier, ik wens je veel succes met je pup.
Ohnee, weer een nieuweling die mensen die al veel langer lid zijn op de vingers gaat tikken :roll:
Als je dit al erg vindt zou ik heel snel gillend wegrennen, want ik lees véél ergere dingen.

Zoals Suzanne al zegt, ik zie er geen Shiba in, meer herder oid..
Verkleinde foto, omdat hij groot erg lastig te bekijken is:

Afbeelding
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wel een mooi hondje zeg! Zo te lezen knapt hij aardig op... veel plezier ermee!
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Ohnee, weer een nieuweling die mensen die al veel langer lid zijn op de vingers gaat tikken
Als je dit al erg vindt zou ik heel snel gillend wegrennen, want ik lees véél ergere dingen.
:tong:

Wat is dat toch voor een belachelijk arrogante :roll: zienswijze dat 'nieuwelingen' geen kritiek zouden moeten leveren op diegene die er al langer zijn? :pffff:
Je zou het ook zo kunnen zien:

'Mensen die hier nog maar net op het forum zitten kunnen met hun frisse en onbevangen blik juist heel goed feedback aangeven over de manier waarop hier met elkaar omgegaan wordt.'

De arrogantie van 'ik was hier eerder, dus ik bepaal de regels'. Nee, er zijn bepaalde forumregels waar je je aan te houden hebt, hoewel je best een beetje coulant mag zijn voor nieuwelingen in dat opzicht. Er zijn zoveel geschreven en ongeschreven regels dat niet alles te bedenken is. Als je bepaalde fatsoensnormen niet overschreidt, dat is per persoon verschillend. Maar ik vind de regel van geen pb op het forum zeggen nogal overdreven als je iets zelf geschreven hebt. Juist omdat Erer dit juist doet om geen berichten áchter iemands rug' om te doen en ons te laten weten hoe hij er zelf over denkt.

Er er veel sterkte met het hondje..... ik hoop dat ie gauw opknapt! :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hilde schreef:
Alaskan Malamute schreef:Beste Mensen,

Onderstaand bericht heb ik naar het moderatorteam gestuurd.

Geachte Moderator(s),

Als nieuw forum lid verbaas ik mij over het feit dat een lid die, mag ik aannemen en naar eigen zeggen, ter goede trouw heeft gehandeld dusdanig wordt afgebrand dat de honden er geen brood van lusten.
Tevens verbaas ik mij dat tot nog toe geen moderator heeft ingegrepen in deze, in mijn ogen, buiten proportionele reacties van sommige leden.
Begaan zijn is prima maar dat hoeft, wat mij betreft, niet te ontaarden in het op de man spelen.
De betreffende “discussie” is: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5&t=217555
Graag uw reactie op bovenstaande.
De inhoud van deze e-mail plaats ik in de betreffende “discussie”.

Hoogachtend, met vriendelijke groet,
W xxxxxxxxxxxxx

Reinier, ik wens je veel succes met je pup.
Ohnee, weer een nieuweling die mensen die al veel langer lid zijn op de vingers gaat tikken :roll:

Zoals Suzanne al zegt, ik zie er geen Shiba in, meer herder oid..
Verkleinde foto, omdat hij groot erg lastig te bekijken is:

Afbeelding
Of iemand nu 1 uur komt of 30 jaar ,iedereen mag zijn mening geven
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

chrico schreef: Ik snap echt je frustratie, geloof mij. Alleen op deze manier zoals in dit topic ga je het niet bereiken. Je ziet al dat hondenliefhebbers zeggen van ja nu hebben we het al vaak genoeg gelezen in dit topic en daarmee verlies je je doel.
Broodfok is de kip en het ei politiek. De mensen die hier op het forum komen hebben de aanschaf al gedaan. Vanaf dat moment kan je nog weinig meer doen dan hopen dat dit pupje gezond blijft voor de nieuwe baasjes en ze op het hart drukken nooit meer op die manier een pup te kopen met uitleg. Hier staan ze ook met zieke hondjes aan de deur en het enige wat ik kan doen is de mensen op het hart drukken nooit maar dan ook nooit meer op deze manier een pup te kopen want de ellende is niet te overzien. De P is dat veel mensen niet beseffen dat dit broodfok is want hoevaak hoor je niet dat het een oepsnestje was maar toevallig zijn er meerdere rassen dus het is maar net waar je om vraagt. Mams word even naar binnen gehaald als er bezoek verwacht word samen met de pups of met 1 pup en tja mensen zijn vaak op slag verliefd.
Schoppen tegen de kopers heeft op dat moment precies de tegenovergestelde werking/.
Blijf info geven via openbare kanalen, het scheelt wellicht :ok:
Eens ! :ok:

En voor TS-er : Fijn te lezen dat jullie puppekind al wat opknapt en natuurlijk welkom hier op HF !
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

koentje schreef:Juist omdat Erer dit juist doet om geen berichten áchter iemands rug' om te doen en ons te laten weten hoe hij er zelf over denkt.
Er-Er was niet degene die het bericht heeft gestuurd aan de mods. Wel goed lezen ;)

@TS super mooi hondje! :I:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Het is wel weer een klassieker, broodfokpup met parvo. Zo triest. Eerlijk gezegd snap ik die hele harde reacties wel, hoor. Met een beetje inlezen weet je toch wel waar je wel en vooral waar je niet moet zijn. Het enige wat je nodig hebt is een beetje goede wil en gezond verstand. Ik ken de ex-broodfokdieren ook en dat zijn beroerde, uitgeteerde, zielige beesten, die echt niet na redding weer terugveren naar een gezond lichaam en gezonde geest. Dat wordt toch in stand gehouden door mensen die net even niet verstandig genoeg zijn. Echt heel jammer. Er wordt overal, op allerlei sites, voorlichting gegeven over hoe broodfok te herkennen is, waarom het slecht is, en wat de juiste alternatieven zijn. Volgens mij is het anno 2011 niet meer nodig om zo de mist in te gaan. Dus slik die reacties maar even als boetedoening voor je aandeel in de instandhouding van broodfok.

Of het een Shiba Inu is durf ik ook te betwijfelen. En hij lijkt me nog zo jong? Ik duim voor puppemans, hopelijk komt ie er goed door en heb je er alsnog een heel erg goed en leuk hondje aan! Succes. Hoe heet ie eigenlijk? Heb ik dat gemist?
Alaskan Malamute
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door Alaskan Malamute »

Er zijn een aantal regels en gedragingen hier op het forum waarvan jij er al een aantal overschrijd :mrgreen:
Regel 1 is dat je geen PB openbaar maakt, zelfs niet als je die aan de modjes gestuurd heb.
Gedraging: als onderdeel van het forum had je je ongenoegen hierover in dit topic kunnen zetten want ook jij heb hier een rol als lid en je laat niet alles lekker aan de modjes over want in dit geval word er weinig gedaan wat ingrijpen van modjes nodig maakt.

Wat je had kunnen doen is een bericht plaatsen waarin je mensen aanspreekt op gedrag wat jij niet vind kloppen :mrgreen: en om een rel te veroorzaken schrijf je eronder, nou en om mijn punt te maken stuur ik de modjes een pb met een verzoek tot ingrijpen :LOL:

Tot zover jouw positieve bijdrage aan dit topic :pop:
Aangezien ik zelf de auteur ben heb ik geen enkele regel overtreden.
De regel luidt: Privé berichten evenals privé mails mogen niet openbaar gemaakt worden zonder toestemming van de auteur.

De eerste forum regel luidt als volgt: Gedraag je volgens de normale fatsoensregels die ook in het dagelijkse leven gelden. Dit houdt o.a. in: niet schelden, vloeken, beledigen, pesten, discriminerende of seksistische opmerkingen plaatsen *

Persoonlijk vindt ik dat sommige leden de fatsoensregels overschreden hebben.

Mensen die het nodig vinden om in het openbaar een persoon die zich kwetsbaar opstelt "af te branden" hadden dit via een PB kunnen doen en verwijt mij dan niet dat ik mijn mening openbaar.

Hoezo rel veroorzaken? Leg eens uit!

Persoonlijk vindt ik mijn bijdrage van meer respect tonen dan van een aantal andere forum gebruikers.

Trouwens indereen die een hond bezit die medicatie gebruikt, in wat voor vorm dan ook inclusief middelen tegen vlooien en teken, is medeplichtig aan mishandeling en de dood van vele honden!!!!!
Ook de "moraalridders" hier!!!!
Pfff, tjonge jonge doe mij maar sneeuw!
Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Alaskan Malamute schreef:
Trouwens indereen die een hond bezit die medicatie gebruikt, in wat voor vorm dan ook inclusief middelen tegen vlooien en teken, is medeplichtig aan mishandeling en de dood van vele honden!!!!!
Ook de "moraalridders" hier!!!!
Onze Mechelaar van ruim 11 heeft zware artrose en sinds een week pijnstillers.
Leg mij eens uit in hoeverre ik nu aan dierenmishandeling doe?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze Rottweiler van 7 jaar, met atrose en ED, krijgt regelmatig pijnstilling, erg hè... :19:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

koentje schreef:Wat is dat toch voor een belachelijk arrogante :roll: zienswijze dat 'nieuwelingen' geen kritiek zouden moeten leveren op diegene die er al langer zijn? :pffff:

'Mensen die hier nog maar net op het forum zitten kunnen met hun frisse en onbevangen blik juist heel goed feedback aangeven over de manier waarop hier met elkaar omgegaan wordt.'

De arrogantie van 'ik was hier eerder, dus ik bepaal de regels'. Nee, er zijn bepaalde forumregels waar je je aan te houden hebt, hoewel je best een beetje coulant mag zijn voor nieuwelingen in dat opzicht. Er zijn zoveel geschreven en ongeschreven regels dat niet alles te bedenken is. Als je bepaalde fatsoensnormen niet overschreidt, dat is per persoon verschillend. Maar ik vind de regel van geen pb op het forum zeggen nogal overdreven als je iets zelf geschreven hebt. Juist omdat Erer dit juist doet om geen berichten áchter iemands rug' om te doen en ons te laten weten hoe hij er zelf over denkt.

Lezen, iemand anders schreef die pb. En het valt me gewoon op dat in dit soort topics altijd nieuwe mensen komen die zeggen dat 'mensen dit/dat niet mogen zeggen', 'het te ver gaat', etc. Terwijl het juist het unieke van dit forum is, dat het niet zo overgemodereerd is en dat - naast dat er soms inderdaad ruzies zijn - iedereen gewoon heel aardig voor elkaar is en als er iets ernstigs is er altijd mensen voor elkaar klaar staan. Ik stel nergens 'ik was hier eerder, dus ik bepaal de regels', dus wil je zo vriendelijk zijn dat ook niet te concluderen? Zelf ben ik hier ook nog maar kort hoor :19:

De berichten in dit topic vind ik overigens nog helemaal niet zo over de schreef gaan. Nieuwelingen mogen (dôh) ook een mening hebben, maar het valt me gewoon op dat ze vaak opduiken en roepen dat dit forum veel te ver gaat in allerlei opzichten.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Alaskan Malamute schreef:Trouwens indereen die een hond bezit die medicatie gebruikt, in wat voor vorm dan ook inclusief middelen tegen vlooien en teken, is medeplichtig aan mishandeling en de dood van vele honden!!!!!
Oké, dus toen mijn hond een maagtorsie heeft overleeft (wat an sich voor mij al een hele opluchting was) ben ik eigenlijk begonnen met hem te mishandelen door hem iets te geven om zijn herstel sneller te laten gebeuren? En ik mishandel hem ook door hem te beschermen tegen vlooien?

OF, bedoel je dat ik medeplichtig ben aan de dood van proefdieren? Waar hèb je het over?
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Hilde schreef: OF, bedoel je dat ik medeplichtig ben aan de dood van proefdieren? Waar hèb je het over?
Dat vraag ik mij ook af.. Ik denk inderdaa medeplichtig aan proefdieren.
Ik ben sowieso al gedoemd om naar hel te gaan aangezien ik met proefdieren heb gewerkt. :roll: Zielig he? Maar als iemand dan alzheimer krijgt en medicatie wil, mekkert opeens niemand.
Afbeelding
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Welkom Hier! :)
Je pup ziet er echt heel mooi uit, maar ik vraag me af of het echt een shiba is, misschien iets herderachtigs erdoor heen?
Maakt ook helemaal niet uit trouwens, zo wordt hij misschien wel des te mooier!
Alaskan Malamute
geregistreerd lid

Hilde schreef:OF, bedoel je dat ik medeplichtig ben aan de dood van proefdieren? Waar hèb je het over?
Inderdaad heb ik het over proefdieren.
O.a. bij Intervet Boxmeer zitten vele honden opgesloten in kleine hokken waarop diverse nieuwe medicatie in grote doseringen wordt uitgeprobeerd. Geen enkele hond verlaat het terrein levend!!! Vele honden worden/zijn ziek of overlijden aan een overdosering. Hoe ik dit weet?
Mijn ex-vriendin werkt op die afdeling en verzorgt de honden! Andere bedrijven zullen het niet anders doen!
Hilde
Zeer actief

Alaskan Malamute schreef:Inderdaad heb ik het over proefdieren.
O.a. bij Intervet Boxmeer zitten vele honden opgesloten in kleine hokken waarop diverse nieuwe medicatie in grote doseringen wordt uitgeprobeerd. Geen enkele hond verlaat het terrein levend!!! Vele honden worden/zijn ziek of overlijden aan een overdosering. Hoe ik dit weet?
Mijn ex-vriendin werkt op die afdeling en verzorgt de honden! Andere bedrijven zullen het niet anders doen!
Oké, dus als jij over een tijd medicatie nodig hebt wil je dat niet, want dan ben je medeplichtig aan de dood en mishandeling van vele honden? Je gebruikt geen shampoo want je wilt daar niet medeplichtig aan zijn?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Aangezien ik zelf de auteur ben heb ik geen enkele regel overtreden.
De regel luidt: Privé berichten evenals privé mails mogen niet openbaar gemaakt worden zonder toestemming van de auteur.

De eerste forum regel luidt als volgt: Gedraag je volgens de normale fatsoensregels die ook in het dagelijkse leven gelden. Dit houdt o.a. in: niet schelden, vloeken, beledigen, pesten, discriminerende of seksistische opmerkingen plaatsen *

Persoonlijk vindt ik dat sommige leden de fatsoensregels overschreden hebben.

Mensen die het nodig vinden om in het openbaar een persoon die zich kwetsbaar opstelt "af te branden" hadden dit via een PB kunnen doen en verwijt mij dan niet dat ik mijn mening openbaar.

Hoezo rel veroorzaken? Leg eens uit!

Persoonlijk vindt ik mijn bijdrage van meer respect tonen dan van een aantal andere forum gebruikers.
Uhuh en je begrijpt dus niet dat dat ook een fatsoensnorm is die je daarmee ondergaat. Als ik jou een pb stuur en vertel dat je de meest grote onzin verkoopt op de manier waarop jij praat en ik zet die openbaar zo van hee jongens, ik heb dit gestuurd dan is dat niet netjes want het is een vorm van stemmingmakerij.
De rel veroorzaken, tja dat heb ik al uitgelegd en daar mag je het wat mij betreft mee doen als je het niet begrijpt, welkom op het internet :mrgreen:

Mensen geven hun mening en gaan daarop door, niet leuk, zeker niet. Maar om nou te zeggen dat er iets verschrikkelijk schokkends staat dat de modjes moeten gaan ingrijpen, nee.
Ook via PB brand je iemand niet af, is weer een fatsoensnorm. Pb is geen vrijbrief om dat te zeggen wat je op het forum niet mag en wil zeggen in een discussie.

Even over je bijdrage, wat heb je bijgedragen meer dan sterkte wensen en kritiek geven op forummers en de hulp inroepen van modjes dan voor TS en hun hondje?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Alaskan Malamute
geregistreerd lid

Ach chrico,

Als je moet toegeven dat ik geen enkele forum regel heb overtreden waar jij mij van beticht(te) ga je zelf je eigen interpretatie geven.
Ik vindt het prima. Iedere lezer zal zijn eigen conclusie trekken.

Fijne dag.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Alaskan Malamute schreef:Ach chrico,

Als je moet toegeven dat ik geen enkele forum regel heb overtreden waar jij mij van beticht(te) ga je zelf je eigen interpretatie geven.
Ik vindt het prima. Iedere lezer zal zijn eigen conclusie trekken.

Fijne dag.
Het is gewoon net zo min netjes wat jij doet waar je wel met je vinger naar een ander voor wijst. Dan zal je geen beschreven regen hebben overtreden, het hoort niet.

Jij ook een fijne dag :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:OF, bedoel je dat ik medeplichtig ben aan de dood van proefdieren? Waar hèb je het over?
Inderdaad heb ik het over proefdieren.
Dan ga ik er vanuit dat jij je hond geen enkele medicatie zal toedienen.......

Afbeelding
Alaskan Malamute
geregistreerd lid

Suske schreef:Dan ga ik er vanuit dat jij je hond geen enkele medicatie zal toedienen.......
Tjonge jonge wat een conclusie.
Het enige wat ik met deze stelling wil aantonen is hoe hypocriet mensen zijn die met hun vingertje wijzen naar iemand die, in mijn ogen, ter goeder trouw heeft gehandeld.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Suske schreef:Dan ga ik er vanuit dat jij je hond geen enkele medicatie zal toedienen.......
Tjonge jonge wat een conclusie.
Het enige wat ik met deze stelling wil aantonen is hoe hypocriet mensen zijn die met hun vingertje wijzen naar iemand die, in mijn ogen, ter goeder trouw heeft gehandeld.
Tsja, daar kan je op wachten he als je dit plaatst:

Quote:
Ook de "moraalridders" hier!!!! Quote

Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

In plaats van het voorstelforum van TS te vervuilen open daar dan lekker een nieuw topic over Alaskan...

kunnen we daar verder neuzelen over wat dierenmishandeling is en wat niet :gvd:
Afbeelding
Alaskan Malamute
geregistreerd lid

MariskaB schreef:In plaats van het voorstelforum van TS te vervuilen open daar dan lekker een nieuw topic over Alaskan...

Zo langzamerhand begin ik mij lichtjes te irriteren aan de opmerkingen, zoals hierboven, van sommige leden.
Ik ben niet begonnen met iemand, in mijn ogen, onterecht af te "branden".
Nee, in tegendeel probeer ik daar juist nuance in aan te brengen.
Maar ja, de onderste regel in mijn onderschrift zegt genoeg, geldt ook voor mijzelf. :oohja:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

MariskaB schreef:In plaats van het voorstelforum van TS te vervuilen open daar dan lekker een nieuw topic over Alaskan...

Zo langzamerhand begin ik mij lichtjes te irriteren aan de opmerkingen, zoals hierboven, van sommige leden.
Ik ben niet begonnen met iemand, in mijn ogen, onterecht af te "branden".
Nee, in tegendeel probeer ik daar juist nuance in aan te brengen.
Maar ja, de onderste regel in mijn onderschrift zegt genoeg, geldt ook voor mijzelf. :oohja:
Wat zal jij ontzettend blij zijn met jezelf... :lees:
Afbeelding
Henriette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso

Ongelezen bericht door Henriette »

koentje schreef:Ohnee, weer een nieuweling die mensen die al veel langer lid zijn op de vingers gaat tikken
:tong:

Wat is dat toch voor een belachelijk arrogante :roll: zienswijze dat 'nieuwelingen' geen kritiek zouden moeten leveren op diegene die er al langer zijn? :pffff:

Helemaal mee eens.
Ook ik ben een nieuweling,heb veel topics doorgelezen en ook soms fel gereageerd.
Ik zie dan ook niet in waarom ik me dat niet zou kunnen permiteren,omdat ik nieuw ben.
Iedereen die hier schrijft is een honden liefhebber.
Iemand die hier al 7 jaar op het forum zit is niets meer of minder dan iemand die hier nieuw is en voor raad of hulp komt.

Reinier,je hebt een prachtbeessie.
Hoop dat hij helemaal beter wordt en je er nog jaaaaaaaaaaren plezier van hebt.
Afbeelding
yentl

Ongelezen bericht door yentl »

hallo allemaal , ik ben nieuw hier , en in het bezit van twee bouviers een chihuahua en een jack russel , heb 5 juni meegedaan aan de cm in almelo , mijn bouvier teefje van bijna twee heeft daar een uitmuntend gehaald ,,

hoe gaat het nu met het hondje met parvo , hopelijk komt ie erdoor , ik zal duimen ....

vraagje , waarom kan men op sommige topics niet reageren?
Icecold81
Zeer actief

omdat je eerst toegelaten moet worden tot het forum... maar wellicht kun jij beter even een eigen voorsteltopic openen ;)
Afbeelding
yentl

Ongelezen bericht door yentl »

een eigen topic openen .. euhm ..????
Icecold81
Zeer actief

ipv nieuw antwoord nieuw onderwerp ;)
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”