Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze hond geschoren :-(
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Onze hond geschoren :-(
Met mijn lekenoog vind ik het echt een andere hond, ander model kop.
En, ik vind het hondje op foto 2 echt geen 1/2 jaar.... eerder al een aantal jaren oud.
Dus, als het beestje weet waar in huis alles staat, zich net zo gedroeg als voorheen, dan heb je wel dezelfde hond mee teruggekregen maar klopt er volgens mij iets anders niet in het verhaal...
Maar, een foto kan vertekenen.... dat is zo.
Suzanne
En, ik vind het hondje op foto 2 echt geen 1/2 jaar.... eerder al een aantal jaren oud.
Dus, als het beestje weet waar in huis alles staat, zich net zo gedroeg als voorheen, dan heb je wel dezelfde hond mee teruggekregen maar klopt er volgens mij iets anders niet in het verhaal...
Maar, een foto kan vertekenen.... dat is zo.
Suzanne
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
- Aantal honden: 1
Wat mij vooral opvalt is dat hij een ontzettende kromme voorpoot heeft links, ook op de foto waar de vacht kort is. Het kan door de foto's komen, maar mocht dit zo zijn dan zou ik hier eens goed naar laten kijken.....foto's vertekenen nogal, daarom zal hij er wat ouder dan een half jaar uit zien. Zo kortgeschoren is de puppielook er natuurlijk ook compleet vanaf. Ik denk dat het heeeeelll lang duurt voordat hij er weer een beetje normaal uitzietTalley schreef:Nou bij deze een foto, daar was ook zijn zwarte snoet al verdwenen.
-
Talley
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising maltezer-shih tzu-lasa apso.
Dank je wel voor de reacties. Door de chip weten we echt dat dit ons hondje is.
Hij is in principe helemaal nagekeken bij de dierenarts, maar zal het eens vragen, hij moet binnenkort weer voor een enting. Was mij eigenlijk niet opgevallen. De dierenarts zei wel dat hij erg breed op zijn pootjes staat, maar dat dat niet uit maakt.Wat mij vooral opvalt is dat hij een ontzettende kromme voorpoot heeft links
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het is een kortbeen, die staan vaak breed en er komen ook afwijkingen voor in de voorbeentjes.
Zou ik zeker even vragen.
En ik bedoel niet dat jij wat moet bewijzen hoor.
Jij kan ook genept zijn
Zou ik zeker even vragen.
En ik bedoel niet dat jij wat moet bewijzen hoor.
Jij kan ook genept zijn
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Heb je een chipreader dan? En waarom moet hij nu, op 6 maanden, nog een vaccinatie? Ik ga inmidels overal aan twijfelenTalley schreef:Dank je wel voor de reacties. Door de chip weten we echt dat dit ons hondje is.
Hij is in principe helemaal nagekeken bij de dierenarts, maar zal het eens vragen, hij moet binnenkort weer voor een enting. Was mij eigenlijk niet opgevallen. De dierenarts zei wel dat hij erg breed op zijn pootjes staat, maar dat dat niet uit maakt.Wat mij vooral opvalt is dat hij een ontzettende kromme voorpoot heeft links
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Zijn kleur zal hij voor een gedeelte wel terug krijgen, zonder trimmen gaat hij sowieso nog veranderen in zijn vacht ivm zijn leeftijd. Scheren kan invloed hebben op de vacht structuur, zal hem de volgende keer laten knippen of plukken als dat kan. En als ze het te moeilijk vind omdat hij het niet wil moet j e een andere trimster zoeken want een hond van 4 maanden moet nog leren om getrimd te worden. En dat moet wel op een leuke manier anders blijft het heel zijn leven een gedoe om naar de trimser te gaan.
Succes
Succes
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mooie glimmende tandjes. Die enting snap ik ook niet.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Kells schreef:Wat is volgens jou het verschil tussen scheren en knippen? En denk je werkelijk dat zo'n vacht te plukken is?wiebel schreef:Scheren kan invloed hebben op de vacht structuur, zal hem de volgende keer laten knippen of plukken als dat kan.
Ik heb het zelf meegemaakt bij bouviers dat de vacht anders word. Er staat niet dat dat altijd zo is. En trimster heeft daar vast uitleg voor.
En heb er niks voor niks achter gezet bij plukken als dat kan..
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Heb je toevallig geen twee andere fotoos? want volgens mij geeft de hoek van de foto een volledig vertekend beeld...
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Misschien een rabies enting?*Esther schreef:Mooie glimmende tandjes. Die enting snap ik ook niet.
Talley, je hoeft ons niet te bewijzen dat het echt jouw hond is, hoor
Misschien inderdaad de volgende keer vragen of ze hem minder kort willen scheren als je dit niet mooi vindt. Ik vind het een leuke hond. Hij heeft nu wel iets weg van een teckel.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dit is geen plukvacht, dit is een knipvacht. Het is een langharige bearded, totaal niet zoals een bouvier dus.wiebel schreef:Zijn kleur zal hij voor een gedeelte wel terug krijgen, zonder trimmen gaat hij sowieso nog veranderen in zijn vacht ivm zijn leeftijd. Scheren kan invloed hebben op de vacht structuur, zal hem de volgende keer laten knippen of plukken als dat kan. En als ze het te moeilijk vind omdat hij het niet wil moet j e een andere trimster zoeken want een hond van 4 maanden moet nog leren om getrimd te worden. En dat moet wel op een leuke manier anders blijft het heel zijn leven een gedoe om naar de trimser te gaan.
Succes
En de structuur gaat niet heel erg veranderen bij dit soort vachten, niet zoals bij plukvachten althans.
En heb je ervaring met deze kleur en hoe zich dat kan ontwikkelen?
Wat die ervaring betreft heb je gelijk. Deze trimster kan in elk geval niet heel goed overleggen als ik dit zo hoor.
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ben ik nou de enige die denkt dat het wel dezelfde hond is?
Wat ik alleen gek vind is dat de trimster hem geschoren heeft omdat hij lastig was. Ik vind het zelf vele malen lastiger om een onwillend pupje zo egaal kort te scheren, dan dat je zo'n hondje wast, fohnt en een beetje bijwerkt. Dat snap ik niet helemaal in het verhaal.
Wat ik alleen gek vind is dat de trimster hem geschoren heeft omdat hij lastig was. Ik vind het zelf vele malen lastiger om een onwillend pupje zo egaal kort te scheren, dan dat je zo'n hondje wast, fohnt en een beetje bijwerkt. Dat snap ik niet helemaal in het verhaal.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Die enting wil mijn da ook geven, een extra boost.
Ik heb hem voor gek verklaard....na een jaar is mooi zat...
Ik heb hem voor gek verklaard....na een jaar is mooi zat...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Talley
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising maltezer-shih tzu-lasa apso.
Dank je wel!!!!Ben ik nou de enige die denkt dat het wel dezelfde hond is?
Hij krijgt nog een enting om mee naar het buitenland te kunnen, wij wonen dicht bij de Belgische grens en dat is ook buitenland. Als we in het bos wandelen, belanden wij soms wel eens ineens in het buitenland
En als jullie zijn gedrag zouden zien, wisten jullie wel dat het een puppie is hoor
Snap dat sommige sceptisch zouden kunnen zijn, maar dit werd echt heel vervelend, wat heb ik er nu aan om jullie voor de gek te houden?!
Maar goed wat de vacht betreft; wordt dus afwachten. Weet trouwens ook niet echt het ras he. Zoals ik al eerder uitgelegd heb zou het gaan om een maltezer/ shih tzu, maar hij wordt wel erg groot en nu hij geschoren is, lijkt hij idd op een tekkel.
Maar als hij zijn haar heeft lijkt hij weer op een schapendoes. Maar het maakt ons echt niet uit, hij is zo lief. Das het aller belangrijkste.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
maar op de eerste foto is het een pupje wat in 2handen past en op de 2e foto moet je hem onder je armen nemen want hij is al zo groot.
Misschien als je hem weer op de vloer zet dat het beter te zien is maar ook ik dacht dat er 2verschillende honden te zien waren.
Desalniettemin maakt dat geen ruk uit natuurlijk,althans,voor mij niet.
Mijn hond is geen scheerhond maar ook die krijgt een andere kleur vacht als hij geplukt of geschoren is(ivm operatie)
Misschien als je hem weer op de vloer zet dat het beter te zien is maar ook ik dacht dat er 2verschillende honden te zien waren.
Desalniettemin maakt dat geen ruk uit natuurlijk,althans,voor mij niet.
Mijn hond is geen scheerhond maar ook die krijgt een andere kleur vacht als hij geplukt of geschoren is(ivm operatie)
-
Lillith
- Zeer actief
Ik zeg nergens dat het een andere hond is..ik laat foto's zien dat er in een paar mnd. verschil in kleur is en bij het trimmen. Je kan ook lange tenen hebben zegsuzan25 schreef:Ben ik nou de enige die denkt dat het wel dezelfde hond is?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Even over de kleur van de vacht: die kan (en volgens mij zal) gewoon wit blijven. Je weet niet wat er in zit en dat zou ook coton kunnen zijn. (die heb ik) Die worden vaak met vlekken geboren (of krijgen die na een paar dagen) en worden later helemaal wit. (je ziet dit ook bij Havanezers) Dit zie je aan het haar op de huid. Is die wit dan wordt de hond helemaal wit. Heel soms met nog wat zwarte haren op de oren. Kleur komt er dan eigenlijk niet meer in terug.
Nu zeg ik wel dat de kleur niet meer terug komt maar bij de coton kunnen ze naar hun 3e jaar wel weer wat kleur in de vacht krijgen. (Onze Laika was helemaal wit maar heeft nu een bruinige vlek op haar rechter vlank).
Ik denk dus dat je pupje helemaal zo licht blijft. Je kunt als je de vacht goed bekijkt zien waar er wel wat kleur te zien zal zijn. Daar heeft hij dan nog wel wat donkere sprietjes.
Mijn Spikey is een driekleur Coton. die is ook niet wit als ik hem zo kort scheer als jou pupje. Geheel afhankelijk van het seisoen zouden het zelfs donkerder vlekken kunnen zijn. Zijn haren zien er dan ook uit net als een zebrapad. Om de paar cm. veranderd de haar van kleur van heel licht naar best wel donker.
Nu zeg ik wel dat de kleur niet meer terug komt maar bij de coton kunnen ze naar hun 3e jaar wel weer wat kleur in de vacht krijgen. (Onze Laika was helemaal wit maar heeft nu een bruinige vlek op haar rechter vlank).
Ik denk dus dat je pupje helemaal zo licht blijft. Je kunt als je de vacht goed bekijkt zien waar er wel wat kleur te zien zal zijn. Daar heeft hij dan nog wel wat donkere sprietjes.
Mijn Spikey is een driekleur Coton. die is ook niet wit als ik hem zo kort scheer als jou pupje. Geheel afhankelijk van het seisoen zouden het zelfs donkerder vlekken kunnen zijn. Zijn haren zien er dan ook uit net als een zebrapad. Om de paar cm. veranderd de haar van kleur van heel licht naar best wel donker.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Toen ik Dushi de eerste keer had laten trimmen (zij wa stoen ook iets van een half jaar) kwam er ook ineens een witte hond onderuit (kleur is ook nooit teruggekomen overigens) Zij was als jonge puup een beetje wit emt donkerbruine en zwarte vlekken en nu is ze wit met nog 1 beige vlek en een beetje grijs bij de oortjes. Het si dat ik geen 1 pupfoto digitaal heb, anders zou ik het laten zien (ik heb nl ook foto's van voor en na de knipbeurt)
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Nou ik had het niet specifiek tegen jou hoor, meer in het algemeen omdat er sommige vroegen om het chipnummer te controlerenLillith schreef:Ik zeg nergens dat het een andere hond is..ik laat foto's zien dat er in een paar mnd. verschil in kleur is en bij het trimmen. Je kan ook lange tenen hebben zegsuzan25 schreef:Ben ik nou de enige die denkt dat het wel dezelfde hond is?
Wat ik alleen gek vind is dat de trimster hem geschoren heeft omdat hij lastig was. Ik vind het zelf vele malen lastiger om een onwillend pupje zo egaal kort te scheren, dan dat je zo'n hondje wast, fohnt en een beetje bijwerkt. Dat snap ik niet helemaal in het verhaal.![]()
Verder denk ik dat het hondje heel licht blijft qua vacht als je hem uit laat groeien, ik vermoed beige/wit.
-
Lillith
- Zeer actief
Er staat toch echt de enige..suzan25 schreef:Nou ik had het niet specifiek tegen jou hoor, meer in het algemeen omdat er sommige vroegen om het chipnummer te controlerenLillith schreef:Ik zeg nergens dat het een andere hond is..ik laat foto's zien dat er in een paar mnd. verschil in kleur is en bij het trimmen. Je kan ook lange tenen hebben zegsuzan25 schreef:Ben ik nou de enige die denkt dat het wel dezelfde hond is?
Wat ik alleen gek vind is dat de trimster hem geschoren heeft omdat hij lastig was. Ik vind het zelf vele malen lastiger om een onwillend pupje zo egaal kort te scheren, dan dat je zo'n hondje wast, fohnt en een beetje bijwerkt. Dat snap ik niet helemaal in het verhaal.![]()
. Ik geloofde ook niet dat het geschoren hondje op de foto 4 maanden was, maar wel dat het hetzelfde hondje is. Vind het hoofdje precies hetzelfde maar dan ouder.
Verder denk ik dat het hondje heel licht blijft qua vacht als je hem uit laat groeien, ik vermoed beige/wit.
Voor de rest puppies worden vaak al voor ze het nest verlaten getrimd, gaan in bad enz.
Spelende wijs daar is niets zieligs aan...
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Jion schreef:Nee hoor.suzan25 schreef:Ben ik nou de enige die denkt dat het wel dezelfde hond is?
Volkomen bizar dat mensen 3 pagina's lang gaan beweren dat het een andere hond is. Wat een wantrouwen...
Toen Famke vorige week getrimt is, dacht ik eerst, is dit Famke wel
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
Neeltje
Je hoeft je ook totaal niet te verantwoorden, nergens voor nodig. En, haar is maar haar, het groeit wel weer aan en de volgende keer een andere trimmer en vragen of je erbij mag blijven met als goede reden dat je beter wilt leren borstelen. Ik bleef er ook altijd bij.Talley schreef:Voor degene die normaal mijn vraag hebben beantwoord; dank jullie wel.
Maar ik ga mij niet steeds bewijzen, ik weet dat het dezelfde hond is. Hij heeft idd zijn hele gebit al gewisseld. Miss nog wat kiesjes?
Misschien is hij wel wat ouder, hij komt uit het asiel. Maar kan hoogstens een paar weken zijn, hij was als puppy al een stuk groter als zijn zusje. Maar een half jaar of 4 jaar kan nooit. Ik ga mij niet steeds verantwoorden over zijn leeftijd!!!