Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naga stelt zich voor: orienterend op een hond

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Naga stelt zich voor: orienterend op een hond

Ongelezen bericht door chrico »

Naga schreef:
iones schreef:Zijn genoemde rassen geen honden die heel veel beweging nodig hebben zoals de husky? Zijn ze wel geschikt als stadshond?
Ook in de stad is het goed mogelijk je honden alle beweging te geven die ze nodig hebben. No problem. Probleem is alleen dat wij dat niet eindeloos kunnen. Husky's ken ik en die zouden bij mij geen ideaal leven hebben ben ik bang.

Honden die nu bij ons passen zijn actieve honden, die normaal beweging nodig hebben. Dus met 2x 20 min (ochtend en middag) en 1x een uur (avond) moet het voldoende zijn, weekenden meer.

Dat is wel een van de vragen die ik morgen heb, met name aan de mensen met Malamutes en Akita's. De BM denk ik dat het wel past. Maar ik laat mij verassen met info morgen!
Ik denk dat als je niet uitkijkt welke fokker je bezoekt je te horen krijgt dat dit meer dan genoeg is. Een goede fokker zou jou in dit geval geen akita meegeven is zo mijn idee. Vraag eens aan eigenaren of dat genoeg is willen er geen andere problemen ontstaan.
Ik zeg in dat geval vooral niet doen, veel te weinig om de energie kwijt te raken met alle gevolgen van dien. Dan gaat de hond zelfstandig als hij is wel bedenken hoe hij zijn energie kwijt raakt en daar zal je als baas niet gelukkig van worden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

esther1989 schreef:

TS. Ik denk dat de wandeltijden die je aangeeft te weinig zijn voor deze rassen.
ik denk dat de gemiddelde Bullmastiff daar prima mee uit de voeten kan. Voor 't slapen nog ff een plasrondje erbij en dan is 2x 20 en 1 x een uur goed te doen. In de weekenden ff wat meer, mee op visite, de stad instruinen en een leuke cursus zo links en rechts en je hebt een tevreden Bullmastiff.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik denk dat een BM een goed idee is.
En als TS toch een krulstaart wil moet ie maar eens hier op de koffie komen, dan stel ik onze krulstaarten voor ;)
Qua karakter zeer vergelijkbaar met de BM, maar tien keer laconieker en verder ook passend in het plaatje.
Wie weet, want ik denk dat Naga geen wetters kent, maar hij zou best eens aangenaam verrast kunnen worden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Naga schreef:
annemick schreef:Welkom hier op het forum :ok:
Ik heb verder geen info over jouw voorkeursrassen.
Het is misschien wel handig om bij Algemeen of Hondenrassen een nieuw topic te openen met je vragen, daar wordt vaak meer op gereageerd dan in het voorstelrondje :wink:
Thx voor de tip. Ik wilde niet direct mijn vraag overal neerzetten. Ik kijk wel even hoe de respons is... Kan bovendien nog niet posten in die andere fora. Even in afwachting van mijn groepslidmaatschap. ;)
:lol1: Nou ik zie dat mijn tip nu niet echt nodig is geweest, je hebt genoeg respons, veel plezier vandaag met je "hondendag" :ok:
Afbeelding
Naga
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Naga »

Tara schreef:
moosje schreef:
Naga schreef:verassen
Tara, kom er maar in! :LOL:
Afbeelding

:cool2:
Haha...deserved :blont: Ik haat spelfouten.... it happens....damn.... :oohja:
annemick schreef: :lol1: Nou ik zie dat mijn tip nu niet echt nodig is geweest, je hebt genoeg respons, veel plezier vandaag met je "hondendag" :ok:
Mooi hè? Ik kom inderdaad geen aandacht te kort. Heel plezierig ;)

Hondendag was top! :ok:

Eerst naar Vleuten voor een bezoek aan de Akita's en Malamutes. We hebben er 1,5 uur gezeten, met de honden gespeeld en gepraat over de beide rassen. Hele leuke dieren. Maar zoals eerder gezegd, ik en mijn meissie zijn sowieso erg gesteld op dieren. De Malamutes vond mijn vriendin wat overweldigend. Stonden ook meteen met de voorpoten op haar schouders (ze is niet heel groot). Heel lief en 'spontaan' maar ook wel heel veel hond dat je ineens recht aan staat te kijken :lol1: Een van de Akita's had direct haar hart gestolen. Was ook een super lief (en wat rustiger) beest. En mooi ook. Grijs getroomd, impressive!

Voor mij was het omgekeerd. Ik vond de Malamutes heel leuk, lief ook. Echte knuffelberen. En die vacht is heerlijk pluizig en zacht. En ook plezierig: op een gegeven moment gingen ze ook gewoon rustig liggen. Wel heel alert de hele tijd. De Akita's vond ik mooi, maar had er geen klik mee. Ze waren enthousiast en lief, maar het was het niet voor mij. Ik kan het niet beter omschrijven als dat ik veel afstand voelde. Een beetje 'waterige affectie' o.i.d.

Wat ons beiden bekroop was het besef dat dit wel behoorlijk 'high energy' honden zijn. Zelfs als ze rustig liggen, gaat er een bepaalde spanning van uit. Als je ze aanhaalt, gaan ze direct weer staan en maken er een knuffelsessie van. Super lief, maar het is wel een beetje 'much' (voor ons). Dat had mijn staff ook heel sterk en dat wou ik nu juist ietsje minder. Dat was het gevoel toen we er een uurtje weg waren. En dan komen de rationalisaties vanzelf om dat gevoel te ondersteunen :wink: . Ze verharen idd wel erg. Hele plukken per keer. En dat in een kantooromgeving, of in je huis... Die voelden we niet helemaal. Daarbij: ook de fokker gaf aan dat voor een Akita en een Malamute ons beschikbare uitlaatschema wel krap was. En ja, het is wat het is.... We gaan er niet opeens meer tijd voor vrij kunnen maken. En ze zei nog wel iets wat ons beiden wel bereikte: "je moet je misschien minder afvragen wat bij jullie past, maar proberen te bedenken waarom deze hond jou als baas zou uitzoeken?" En dat plaatst alles dan wel in het juiste perspectief.

Dus toen we op weg waren naar Emmen om Kiefer en Hutsje te ontmoeten, waren we er eigenlijk wel al uit: deze twee mooie rassen (akita en malamute) zijn niet voor ons (en zij zouden ons waarschijnlijk ook niet uitzoeken :wink: ). Maar goed dat we zijn gegaan en heel fijn dat deze fokker ons zo gastvrij wilde ontvangen.

En toen de leukste Bullmastiff ever ontmoet (met ditto baas :ok: ). Wij merkten toen we met Kiefer aan het dollen waren direct wat wij eigenlijk zoeken in een hond: een maatje, dat net zo gek is op knuffelen als wij en met een vergelijkbaar 'middle of the road' energieniveau. Heerlijk. Dat....en hij is ontzettend knap :mann:

We hebben heel veel informatie gehad van Hutsje, heel veel liefde mogen ontvangen van Kiefer en ook Lijfje kroelde vrolijk mee :). Vervolgens een goede (bijna) 2 uur door het bos gewandeld (heerlijk) en ook daar gezien dat deze bm gewoon heel goed gebalanceerd is, lekker kan rennen, goed zijn eigen gang kan gaan zonder de baas te vergeten en heel zelfverzekerd is. Dit gaat passen was ons unaniem oordeel. Helemaal blij werden we er van!

Long story short: wij denken dat we ons hondenras hebben gevonden. :cheer: Nu we dat vraagje getackled hebben, kunnen we ons nog eens goed de vraag gaan stellen of een bullmastiff in ons leven halen echt een goed idee is voor alle betrokkenen. Ik denk van wel, mijn schatje denkt dat ook.....maar kan geen kwaad daar nog eens goed over door te denken (je kan meer niet genoeg denken hè....;))

En op zoek naar een Kiefer II. Want dat is wel wat ons over de streep heeft getrokken. De BM was immers in eerste instantie afgevallen vanwege de gezondheidsproblemen waar het ras mee lijkt te kampen. Een hond zoals wij die kenden van onze buren, willen wij niet. Zij hebben 2 BM's gehad, beiden niet ouder dan 5 jaar geworden. 1 overleden aan een hersentumor en de ander aan hartfalen. Die laatste had een jaar daarvoor ook al een operatie aan haar elleboog gehad.

Kiefer daarentegen blaakt van gezondheid en Hutjse heeft ons haarfijn uitgelegd hoe dat kan. Dus een atletische BM, gefokt uit een voldoende grote en gezonde genenpoel. Dat is de droom vanaf nu! :8):

Nu voldaan naar mijn bedje toe....dat wandelen is maar vermoeidend :F:
Op zoek naar een lieve hond
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Geweldig om te lezen.
En een dikke :ok: voor alle partijen.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Leuk om te lezen hoe jullie dag was. Kiefer is dan ook wel heel geweldig! Superlief is hij, een echte knuffelkont haha
Afbeelding
esther1989
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): yorkie

Ongelezen bericht door esther1989 »

Leuk je uitgebreide verslag te lezen! Ik denk dat jullie een goede keus gaan maken! :ok:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wat leuk om te lezen! Kiefer is ook wel heel knap en leuk, zelfs ik zou hem zo meenemen :mrgreen: veel succes met jullie zoektocht :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

esther1989 schreef:Leuk je uitgebreide verslag te lezen! Ik denk dat jullie een goede keus gaan maken! :ok:
Dat denk ik ook. :ok:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Leuk verslag! En ik denk ook een goede keus, maarrrrr er bestaat maar één Kiefer en dat is Kiefer :I: :I:
Naga
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Naga »

Wij gaan in dat geval dus voor Kiefer II of Liefer zo je wilt ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Op zoek naar een lieve hond
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

erg leuk verslag en Kiefer is idd een super lieverd :I:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Er gaat niets boven ervaren. Alle honden zijn lief, leuk en mooi, maar sommigen zijn dat vooral bij een ander.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”