Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Giraffe Marius toch afgemaakt
Moderator: moderatorteam
-
lets have fun
Re: Giraffe Marius toch afgemaakt
Trouwens, volgens mij was alleen de autopsie voor het publiek. Niet het doodschieten zelf.
-
lets have fun
Deze mensen staan er toch echt bij omdat ze het zelf willen hoor. Kan je van alles van vinden maar niet dat het zielig voor hun is.
... ata_player
... ata_player
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mooi van die ouders om hun kinderen dat te laten zien, mooi leermomentje.Inge O schreef:'....in front of children' - bahbahhhh, dat vind ik toch altijd zó'n stomme kreet - alsof kinderen van suiker zijn en voor alle onheil in de wereld moeten behoed worden maarrrr....eens volwassen maakt het allemaal niet meer uit hoor.
ga toch weg joh.
en nee, ik zie verre van iets shokerends aan dit filmpje, kinderen kunnen er hooguit door geraakt worden als volwassenen er een compleet misplaatste heisa van maken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
lets have fun
Ach het is toch altijd hetzelfde, zodra het handig uitkomt worden de zielige kinderen erbij gesleept
Terwijl die kinderen zelf er wel eens een heel ander gevoel bij kunnen hebben. Kijk maar naar het filmpje van dagmar hoe nuchter dat jochie zegt goh hij eet een eekhoorn. Als papa nou een beetje slim was geweest had hij er zelf net zo luchtig over gedaan, "klopt, luipaarden eten eekhoorns". Zo, weer wat geleerd, geen traumas opgedaan, op naar de volgende levensles.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En waar zien we het filmpje waarop het drama te zien is?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- dagmar88
- Zeer actief
Inge O schreef:'....in front of children' - bahbahhhh, dat vind ik toch altijd zó'n stomme kreet - alsof kinderen van suiker zijn en voor alle onheil in de wereld moeten behoed worden maarrrr....eens volwassen maakt het allemaal niet meer uit hoor.
ga toch weg joh.
en nee, ik zie verre van iets shokerends aan dit filmpje, kinderen kunnen er hooguit door geraakt worden als volwassenen er een compleet misplaatste heisa van maken.
Diezelfde mensen hebben hoogst waarschijnlijk na het geklaag over het journaal weer een lekker stukje vlees op hun bord liggen.
Maar goed, dat groeit natuurlijk in een plastic schaaltje en heeft geen naam.
Het zou me verbazen als er zulke klachten zijn geweest over het uitzenden van ruimingen van vee, toch ook geen hele gezellige beelden.
-
lets have fun
Geen drama maar toch zeg ik er even voor de zekerheid bij NIET AANKLIKKEN ALS JE NIET TEGEN INGEWANDEN KUNTnathalie schreef:En waar zien we het filmpje waarop het drama te zien is?
... ata_player
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik kan er met mijn pet niet bij hoor. Fok dan maar niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het afschieten van marius is buiten het publiek gebeurd met alleen zijn vaste verzorger en de dierenarts; alleen de autopsie en het voeren was publiekelijk.
Wat er gisteren verteld was; was dat zijn bloedlijn al teveel mannen heeft en dat ze heel erg vrouwtjes nodig hebben om de bloedlijn voort te zetten.
Ze zijn al vanaf geboorte bezig geweest in samenwerking met het fokprogramma om een plek voor hem te vinden en dat was niet gelukt.
Van degene die nu aangeboden hadden marius op te nemen had 1 er niet eens een giraffegroep en zelfs geen verblijf; een ander had rothschildgiraffe en 2 verschillende soorten mogen niet bij elkaar.
Amersfoort heeft een hengstengroep maar als hij daar heen ging zou hij een plek vasthouden voor misschien een andere giraffe die wel goed was voor het fokprogramma.
Dat hij nu gebruikt is als voer voor de katachtige vind ik niet verkeerd; het zou alleen mijn idee niet zijn om er zoveel ruchtbaarheid aan te geven want daardoor haal je je veel discussies op je hals.
Wat er gisteren verteld was; was dat zijn bloedlijn al teveel mannen heeft en dat ze heel erg vrouwtjes nodig hebben om de bloedlijn voort te zetten.
Ze zijn al vanaf geboorte bezig geweest in samenwerking met het fokprogramma om een plek voor hem te vinden en dat was niet gelukt.
Van degene die nu aangeboden hadden marius op te nemen had 1 er niet eens een giraffegroep en zelfs geen verblijf; een ander had rothschildgiraffe en 2 verschillende soorten mogen niet bij elkaar.
Amersfoort heeft een hengstengroep maar als hij daar heen ging zou hij een plek vasthouden voor misschien een andere giraffe die wel goed was voor het fokprogramma.
Dat hij nu gebruikt is als voer voor de katachtige vind ik niet verkeerd; het zou alleen mijn idee niet zijn om er zoveel ruchtbaarheid aan te geven want daardoor haal je je veel discussies op je hals.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Het vlees wat jij en je hond eet komt uit de grond gegroeit.?marian* schreef:Ik kan er met mijn pet niet bij hoor. Fok dan maar niet.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Giraffe Marius toch afgemaakt
Daar gaat het niet om. Marius is welbewust gefokt uit een lijn die ze eigenlijk niet konden gebruiken en nu herplaatsing erg nodig begon te worden vermoord. De reden klopt niet. Dat eigen dieren aan andere eigen dieren gevoerd worden kan ik wel begrijpen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja en.? Worden dagelijks ook koeien geslacht die als melkkoe waren gefokt en gebruikt.marian* schreef:Daar gaat het niet om. Marius is welbewust gefokt uit een lijn die ze eigenlijk niet konden gebruiken en nu herplaatsing erg nodig begon te worden vermoord. De reden klopt niet. Dat eigen dieren aan andere eigen dieren gevoerd worden kan ik wel begrijpen.
Ook Paarden aangeschaft en gefokt voor bereden te worden die geslacht worden.
Zijn ook hobby fokkers waarvan de dieren geslacht worden.
Duizende slachtvee wat er niet om gevraagd heeft geslacht te worden of om geboren te worden.
Je kunt iets fokken wat toch lange termijn denken is en als het beest dekrijp is kan er ook veel veranderd zijn bij diegeen waar hij aan gekoppelt zou worden. Dood ,slechte verervers , erfelijke gebreken ,noem maar op.

-
Manu
Nou kijk, dan is dit verhaal toch logischnoekie schreef:Het afschieten van marius is buiten het publiek gebeurd met alleen zijn vaste verzorger en de dierenarts; alleen de autopsie en het voeren was publiekelijk.
Daarom is er dus gefokt met deze lijn, ze willen vrouwtjes. Dank!
-
lets have fun
[quote="noekie"
Dat hij nu gebruikt is als voer voor de katachtige vind ik niet verkeerd; het zou alleen mijn idee niet zijn om er zoveel ruchtbaarheid aan te geven want daardoor haal je je veel discussies op je hals.[/quote]
Als ze niks hadden gezegd en het was uitgelekt was het een nog veel groter schandaal geweest. Dan hadden de krantenkoppen geluid "moord op een giraffe! waarom moest marius dood in de doofpot!?" Vermoed dat ze daarom dachten laten we er maar zo open mogelijk over zijn en zoveel mogelijk laten zien.
Dat hij nu gebruikt is als voer voor de katachtige vind ik niet verkeerd; het zou alleen mijn idee niet zijn om er zoveel ruchtbaarheid aan te geven want daardoor haal je je veel discussies op je hals.[/quote]
Als ze niks hadden gezegd en het was uitgelekt was het een nog veel groter schandaal geweest. Dan hadden de krantenkoppen geluid "moord op een giraffe! waarom moest marius dood in de doofpot!?" Vermoed dat ze daarom dachten laten we er maar zo open mogelijk over zijn en zoveel mogelijk laten zien.
- dagmar88
- Zeer actief
Vermoord nog wel. Als Marius toevallig als Marina was geboren, was er waarschijnlijk niets aan de handmarian* schreef:Daar gaat het niet om. Marius is welbewust gefokt uit een lijn die ze eigenlijk niet konden gebruiken en nu herplaatsing erg nodig begon te worden vermoord. De reden klopt niet. Dat eigen dieren aan andere eigen dieren gevoerd worden kan ik wel begrijpen.
Niet plaatsbaar
Doordat dierentuinen steeds beter fokken, zijn er echter ook diersoorten waarvan er teveel worden geboren. Geboortebeperking zou dan een oplossing kunnen zijn, maar daar zijn dierenartsen geen voorstander van. De (prik)pil blijkt toch vaak gezondheidsproblemen te geven en sterilisatie is onomkeerbaar, zeker bij bedreigde diersoorten is dat geen optie.
Teveel mannen
Soms zijn overschotten domweg niet te voorkomen, tenzij je het fokprogramma helemaal opgeeft. Indische antilopen zijn een goed voorbeeld. Deze dieren leven in kuddes met een leidend mannetje en tien of meer vrouwtjes. Er worden echter evenveel mannetjes als vrouwtjes geboren. Gevolg: een overschot aan antilopebokken. Soms worden er daarom mannengroepen opgezet. In Sevilla werd met hulp van Blijdorp bijvoorbeeld een mannengroep voor Aziatische olifanten gestart. Dat is echter niet met alle diersoorten mogelijk. Mannelijke antilopen zullen elkaar de tent uitvechten.
Doden
Zodoende komt het voor dat af en toe een dier moet worden gedood. Gelukkig komt dit maar heel weinig voor, en nooit voordat we alle andere alternatieven hebben onderzocht. Daar is zelfs een officieel protocol voor. Gedode dieren worden soms opgevoerd aan onze roofdieren. Voor onze leeuwen en tijgers een heus feest. Zo vinden gedode dieren toch nog een nuttig einde.
http://www.diergaardeblijdorp.nl/nl/ach ... eheer.html
Gewoon de normale gang van zaken dus. De verzorgers zullen er vast genoeg verdriet van hebben.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Heb ik ook al en anderen een paar x gezegd .Tara schreef:Ik vind het eigenlijk vooral heel verbazingwekkend dat er hier zoveel van gevonden moet worden.
Er worden elk jaar miljoenen runderen, varkens, kippen, kalkoenen geslacht, en die zijn ook nooit ergens anders voor gefokt.
Hebben we geen belangrijkere zaken om ons heel erg druk over te maken?
Maar goed andere dieren hebben weer een goede lap vlees gehad en het zal net zo goed gesmaakt hebben als al die Disney figuren van hun lappie vlees genieten.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Hadden ze gezegd dat hij ziek was, dan was er niemand die moeilijk deed. Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het was vandaag afwachten tot de eerste klant erover begon. Ik werk in een dss, dus dierenleed wordt altijd gemeldt
Nou een schande
, maar ondertussen wel carnibest meenemen he 
Nou een schande

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dus als ik geen zin meer heb in Bas mag ik haar doodschieten? Want hond, koe, kip of varken is toch 1 pot nat? Of maakt dat wel uit? Mag een fokker een niet verkocht pupje ook doodslaan? Immers, we eten ook kip en maden en kraaien moeten ook eten dus dan gooi je hem gewoon ergens in de berm. Kijk, je noemt een koe die geslacht wordt geen Maria om er vervolgens tof mee te doen en daarna zeg je, jammer, heb geen zin meer dus voeren we haar en publiek aan de wolven en dan filmen we het beest voor het journaal met een kapot geschoten kop.duitse herder schreef:Hadden ze gezegd dat hij ziek was, dan was er niemand die moeilijk deed. Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet.
Dierentuinen spelen op sentiment en hebben in mijn ogen een educatieve functie. Als ze nesten wolfjes laten komen om mensen aan te trekken en dan Borretje en Timber vervolgens de kop in te rammen achter de schermen is het forum te klein.
- iones
- Zeer actief
volgens mij vinden ze dat hier op het hondenforum heel normaal.laeken schreef:Dus als ik geen zin meer heb in Bas mag ik haar doodschieten? Want hond, koe, kip of varken is toch 1 pot nat? Of maakt dat wel uit? Mag een fokker een niet verkocht pupje ook doodslaan? Immers, we eten ook kip en maden en kraaien moeten ook eten dus dan gooi je hem gewoon ergens in de berm. Kijk, je noemt een koe die geslacht wordt geen Maria om er vervolgens tof mee te doen en daarna zeg je, jammer, heb geen zin meer dus voeren we haar en publiek aan de wolven en dan filmen we het beest voor het journaal met een kapot geschoten kop.duitse herder schreef:Hadden ze gezegd dat hij ziek was, dan was er niemand die moeilijk deed. Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet.
Dierentuinen spelen op sentiment en hebben in mijn ogen een educatieve functie. Als ze nesten wolfjes laten komen om mensen aan te trekken en dan Borretje en Timber vervolgens de kop in te rammen achter de schermen is het forum te klein.
Als iemand van z'n hond af wil, dat die zelf zo'n hond afmaakt. "als het maar netjes gebeurt".
Ik zie hier heel weinig dierenliefhebbers met respect voor dierenlevens op dit forum.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
giraffe of kip, koe of konijn.
Ja het is zonde dat ze hem in hebben laten slapen, en zijn vlees gebruiken voor de leeuwen, ze hadden hem beter kunnen herplaatsen.
Het is jammer dat dit gebeurt is, maar ik lig er niet wakker van.
Gebeuren wel (veel)ergere dingen met dieren.
Ik zie ook niemand wakker liggen van alle koeien en schapen , kippen die geslacht worden voor menselijke consumptie.
Ja het is zonde dat ze hem in hebben laten slapen, en zijn vlees gebruiken voor de leeuwen, ze hadden hem beter kunnen herplaatsen.
Het is jammer dat dit gebeurt is, maar ik lig er niet wakker van.
Gebeuren wel (veel)ergere dingen met dieren.
Ik zie ook niemand wakker liggen van alle koeien en schapen , kippen die geslacht worden voor menselijke consumptie.
-
laeken
- Zeer actief
Dan heb je ook direct de mond gesnoerd van mensen die broodfok erg vinden. Die hondjes hebben het beter als legkippen toch? Tja, klopt dus mag nu alles.
- iones
- Zeer actief
Maar het is me ook opgevallen dat altijd als er iets van dierenmishandeling aan de kaak wordt gesteld, dat mensen dan zeggen "maar bio industrie dan?"laeken schreef:Dan heb je ook direct de mond gesnoerd van mensen die broodfok erg vinden. Die hondjes hebben het beter als legkippen toch? Tja, klopt dus mag nu alles.
M.a.w. doordat er al een hoop shit met dieren uit wordt gehaald, mag je uiteindelijk wel alle shit met dieren uit halen, want het maakt toch geen zak meer uit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Maar dat zou je dan ook kunnen zeggen van de doodstraf bij mensen.Tara schreef:Ik hou ook niet van dierenleed, maar op een snelle, efficiente wijze doodmaken (schietmasker, kogelgeweer, klap in de nek) is niet zielig. Het is zielig voor degenen die zichzelf daarmee kwellen, het 'lijdend voorwerp' is daar zelf helemaal niet mee bezig.
Een dier heeft daar helemaal geen besef van, en als er geen onnodig lijden door stressvol transport of gesleep bij komt kijken, dan vind ik het eerlijk gezegd allemaal wel prima.
Ik mis bij veel mensen toch wel een gezonde dosis nuchterheid.
Snelle manier van sterven, en dan heeft hij geen besef meer.
Het enige verschil is dat je een dier van te voren niet op de hoogte kunt stellen. Zou je dat wel kunnen, zou het dier evengoed te kennen geven dat hij helemaal niet sterven wil.
- iones
- Zeer actief
Een dier wil niet sterven. Net zo min als wij. Overlevingsinstinct, weet je wel.Tara schreef:Nee, een dier leeft bij het moment. Die denkt niet na over het naderende einde.iones schreef:Maar dat zou je dan ook kunnen zeggen van de doodstraf bij mensen.Tara schreef:Ik hou ook niet van dierenleed, maar op een snelle, efficiente wijze doodmaken (schietmasker, kogelgeweer, klap in de nek) is niet zielig. Het is zielig voor degenen die zichzelf daarmee kwellen, het 'lijdend voorwerp' is daar zelf helemaal niet mee bezig.
Een dier heeft daar helemaal geen besef van, en als er geen onnodig lijden door stressvol transport of gesleep bij komt kijken, dan vind ik het eerlijk gezegd allemaal wel prima.
Ik mis bij veel mensen toch wel een gezonde dosis nuchterheid.
Snelle manier van sterven, en dan heeft hij geen besef meer.
Het enige verschil is dat je een dier van te voren niet op de hoogte kunt stellen. Zou je dat wel kunnen, zou het dier evengoed te kennen geven dat hij helemaal niet sterven wil.
En dan kun je wel je antropomorfe zienswijze willen projecteren, door een watals-scenario te noemen, maar zo is het nou eenmaal niet, en het is bepaald bespottelijk om te gaan handelen alsof het wel zo zou zijn.
-
Manu
Dus wacht effe, omdat het beest een naam had had het niet geslacht mogen worden?
- iones
- Zeer actief
?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het had niet eens gefokt moeten worden.Manu schreef:Dus wacht effe, omdat het beest een naam had had het niet geslacht mogen worden?

-
Manu
Nee want ze hadden van tevoren in moeten stralen dat het een vrouwtje moest worden?!marian* schreef:Het had niet eens gefokt moeten worden.Manu schreef:Dus wacht effe, omdat het beest een naam had had het niet geslacht mogen worden?
Ze hebben uit die lijn vrouwtjes nodig dus fokken ze wel. Toen kwam Marius die blijkbaar klaar was voor zijn eerste keer en ergens heen moest.
Wat de informatie aangeeft is dat hij nergens heen kón.
Castratie lijkt me duur en dan heb je een nutteloze giraffe rondwandelen die jarenlang kilo's eet of je voert een feestmaal aan de leeuwen. Ik snap echt niet wat hier fout gedaan is.
De vergelijking met een hond vind ik overigens ook absurd. Dat zit bij je in huis en heb je geen fokdoel mee. Zo wel, en je hebt als fokker de ruimte niet kan die altijd nog herplaatst. Een giraffe herplaats je nou eenmaal niet zo makkelijk en de giraffe-bloedlijn zal in Europa ook niet zo gevariëerd zijn.
Zou best kunnen dat Betsie de koe haar baby Betsie Junior morgen op je bord ligt in stukken. Keken vast ook graag mensen naar maar als Betsie Junior toevallig balletjes heeft schuift 'ie direct door naar de slacht. Zijn vast ook wel filmpjes van en dan is het nog met veel tegelijk ook.
Hier is 1 giraffe die nergens heen kon met een lekker lui leven optimaal benut en niet in een container gegooid en verbrand.
-
laeken
- Zeer actief
Ik erger me en stop met deze topic. Mensen die zeggen dat het allemaal niks uit maakt hebben een punt omdat ze weigeren de keerzijde van de medaille te zien en omdat zij met twee maten meten in mijn ogen. Als mensen hier gaan uitleggen waarom het niet meer erg is om welk dier dan ook af te maken op humane wijze moeten dan ook in mijn ogen eens stoppen met sentimenteel doen over honden. Waarom maken we in Nederland dan niet gewoon alle honden in de asielen af? Gewoon humaan, met een spuitje? Wat is daar dan slecht aan? Waarom gaan we hier op dit forum meeleven met een hond die kanker heeft ipv dat we hem een spuitje geven? En waarom geven we onze eigen hond dan geen spuitje ipv dat we hem naar het asiel doen? Want slepen is toch zielig?
Ik ga nog 1 poging doen om uit te leggen waarom juist deze giraffe gewoon naar een ander park had moeten gaan. In Nederland is hem bv een verblijf aan geboden in een Safaripark. Dwz in een park waar hij de beschikking zou krijgen over een enorm veld met zebra's en andere dieren waar gras op staat, waar hij kon rennen en waar hij gewoon oud mocht worden. Daar hadden ze hem dus ook naartoe moeten doen. Ze hebben hem nl gefokt en daarna een naam gegeven. Marius. Marius was een giraffe met een naam waar dagelijks honderden mensen naar kwamen kijken. Normale dierentuinen genezen zieke dieren en nemen hun verantwoordelijkheid over hun dieren. Deze dierentuin heeft gewacht tot de giraffe te groot werd om publiek te trekken en hem toen als oud vuil opgevoerd aan de leeuwen. Dat mag je best doen, maar niet met een giraffe die je Marius noemt en waar je vervolgens een slaatje uit slaat. Zo'n dier heb je opgenomen in je bestand en heb je ook nog eens zelf gefokt. Daar zijn prima plaatsen voor te vinden maar dat wil je blijkbaar niet. De naam van deze zoo is natuurlijk volledig naar de kloten. Verder hebben dierentuinen wereldwijd imago schade op gelopen en moesten veel dierentuinen in de publiciteit komen en afstand nemen van deze beslissing.
Nogmaals, een hondenfokker kan dan dus ook een niet show geschikt hondje inslapen. Dat is humaan, het is een dier, het dier merkt er niks van en er mee slepen is zielig. Zo werkt het nu eenmaal niet. Zelfs het inslapen van niet erkende kleurtjes en witte boxers bv wordt hier slecht ontvangen op dit forum. Asielen worden als iets goeds gezien. Mensen mogen geen gezonde honden waar ze geen zin meer in hebben inslapen. Waarom mag een bedrijf als een zoo dat dan wel met een giraffe? Zgn een zeldzaam dier. Een dier waar fokprogramma's van zijn maar waarbij je dus als dier daarin moet passen want anders ben je waardeloos. Dat is allemaal prima, maar dan niet in een zoo maar in een bedrijfsmatige fokkerij en achter de schermen. Ik ben niet tegen het doden van een dier als het waardeloos is of nodig als voedsel. Wel ben ik tegen laksheid, was dit dier niet waardeloos want er waren genoeg parken die hem hadden willen hebben en als laatste hebben ze er misbruik van gemaakt door hem eerst als jong girafje te gebruiken om publiek mee te lokken en dat hebben ze versterkt door hem Marius te noemen. Doe je dat dan heb je ook stap twee te volgen die daar zeer logisch op volgt. Een goed plaatsje voor hem regelen. En die waren er zat. Dus mensen die beweren dat hij nergens heen kon hebben niet goed geluisterd.
Ik ga nog 1 poging doen om uit te leggen waarom juist deze giraffe gewoon naar een ander park had moeten gaan. In Nederland is hem bv een verblijf aan geboden in een Safaripark. Dwz in een park waar hij de beschikking zou krijgen over een enorm veld met zebra's en andere dieren waar gras op staat, waar hij kon rennen en waar hij gewoon oud mocht worden. Daar hadden ze hem dus ook naartoe moeten doen. Ze hebben hem nl gefokt en daarna een naam gegeven. Marius. Marius was een giraffe met een naam waar dagelijks honderden mensen naar kwamen kijken. Normale dierentuinen genezen zieke dieren en nemen hun verantwoordelijkheid over hun dieren. Deze dierentuin heeft gewacht tot de giraffe te groot werd om publiek te trekken en hem toen als oud vuil opgevoerd aan de leeuwen. Dat mag je best doen, maar niet met een giraffe die je Marius noemt en waar je vervolgens een slaatje uit slaat. Zo'n dier heb je opgenomen in je bestand en heb je ook nog eens zelf gefokt. Daar zijn prima plaatsen voor te vinden maar dat wil je blijkbaar niet. De naam van deze zoo is natuurlijk volledig naar de kloten. Verder hebben dierentuinen wereldwijd imago schade op gelopen en moesten veel dierentuinen in de publiciteit komen en afstand nemen van deze beslissing.
Nogmaals, een hondenfokker kan dan dus ook een niet show geschikt hondje inslapen. Dat is humaan, het is een dier, het dier merkt er niks van en er mee slepen is zielig. Zo werkt het nu eenmaal niet. Zelfs het inslapen van niet erkende kleurtjes en witte boxers bv wordt hier slecht ontvangen op dit forum. Asielen worden als iets goeds gezien. Mensen mogen geen gezonde honden waar ze geen zin meer in hebben inslapen. Waarom mag een bedrijf als een zoo dat dan wel met een giraffe? Zgn een zeldzaam dier. Een dier waar fokprogramma's van zijn maar waarbij je dus als dier daarin moet passen want anders ben je waardeloos. Dat is allemaal prima, maar dan niet in een zoo maar in een bedrijfsmatige fokkerij en achter de schermen. Ik ben niet tegen het doden van een dier als het waardeloos is of nodig als voedsel. Wel ben ik tegen laksheid, was dit dier niet waardeloos want er waren genoeg parken die hem hadden willen hebben en als laatste hebben ze er misbruik van gemaakt door hem eerst als jong girafje te gebruiken om publiek mee te lokken en dat hebben ze versterkt door hem Marius te noemen. Doe je dat dan heb je ook stap twee te volgen die daar zeer logisch op volgt. Een goed plaatsje voor hem regelen. En die waren er zat. Dus mensen die beweren dat hij nergens heen kon hebben niet goed geluisterd.