Wat een interessant topic!
Ik maak me ook druk over Toto die veels te hard speelt in mijn ogen. Bij een podenco verwacht je ook niet dat hij goldens koprollen laat maken.

Maar als ik dit zo allemaal zie valt het denk ik wel mee. Ik lijn Toto wel steeds aan bij vreemde kleine honden, die vinden vaak die speelbuiging van dat torenhoge gevaarte al eng, laat staan dat douwen in zo'n nekje.
Lilo is van genuanceerd waarschuwen, trekt een lipje op als ze Toto met zijn gestuiter helemaal zat is, en Toto heeft haar nog nooit omver geduwd. Dat biedt blijkbaar hoop voor de toekomst. Lilo lanceerde in haar jonge jaren trouwens ook wel kleine hondenvrienden, dan ging zo'n JR-pup opeens op die neus en dan een meter de lucht in.

En dat is helemaal goed gekomen, ze is nu stiklief en voorzichtig met kleine hondjes.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat het leuk moet blijven (Toto heeft twee grote stoere vriendinnen die soms net te veel over hem heen walsen, en dan red ik hem even), en dat het niet richting knokken gaat.
Maar terug naar TS: ik zie dus zelfs van mijn podenco's wel ruwer spel. En wat een mooie hond is Sultan!