Wel armzalig hoor, ik heb sowieso al niks met DH's en al zeker niet uit showlijnen (qua looks dan). Hier op het veld loopt een ODH teefje. Die is dan wél weer leuk om te zien. Wel een aflopende toplijn maar niet ZO erg, vaste polsen.. Leuk hondje, ook qua karakter. Voor een Herder dan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Showgefokt
Moderator: moderatorteam
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Showgefokt
Die kennelnaam heeft de rescuestichting verzonnen. Kijk maar bij de rest van de herplaatsingshonden, allemaal een kennelnaam bijpassend bij de voornaam. Voor hetzelfde geld heeft het arme dier niet eens een boom, weten wij veel..
Wel armzalig hoor, ik heb sowieso al niks met DH's en al zeker niet uit showlijnen (qua looks dan). Hier op het veld loopt een ODH teefje. Die is dan wél weer leuk om te zien. Wel een aflopende toplijn maar niet ZO erg, vaste polsen.. Leuk hondje, ook qua karakter. Voor een Herder dan
- Aelynn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Ik vind het er zo zielig uitzien.
Wat ben ik blij met mijn eigen pupje, ook al krijg ik weleens te horen dat mensen niet echt geloven dat ze een rashond is. Ze ziet er uit als een "Rex" Duitse herder maar ik zou mijn wolfsgrauwe lieverd echt niet willen ruilen!

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
deze kan ook gewoon niet echt op zijn voeten staan :S echt enorme platvoeten ofzo? zo erg heb ik nog nooit gezien
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zeg niet dat dit komt door slecht voer en een beschrijving. Dat helpt echter niet mee. Dan worden gebreken gewoon erger.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb hier even over na zitten denken. Ik denk dat mensen het mooi vinden OMDAT het disfunctioneel is.Lieske1977 schreef: Hoe kun je zoiets disfunctioneels nou mooi vinden?
Als je kijkt naar wat "jan met de pet" met zn hond doet, heeft dat vaak nog maar weinig te maken met het oorspronkelijke gebruikersdoel. En heel veel mensen die hun hond wèl voor zijn oorspronkelijke gebruikersdoel inzetten, doen doet vaak ook juist om de behoefte van hun hond te vervullen, en niet die van hun zelf.
Bijvoorbeeld - ik drijf schapen met Kiwi omdat mijn hond het graag doet (en omdat ik er lol aan heb) en niet omdat ik noodzakelijk schapen moet verplaatsen.
Ik ken zo'n doorgezakte herder van hier uit de buurt. Hij is van een oude man en die man zat vroeger in dienst en werkte met diensthonden. Hij vertelde dat hij voor het eerst een showlijn duitse herder had, want een werklijn kon hij niet meer genoeg bieden. Hij vond het kwa uiterlijk ook niet echt het einde, maar hij wilde een hond die bij zijn levensstijl paste en vond dat in de kynologische lijn.
Mensen zijn honden erfelijk invalide aan het maken om ze in hun levensstijl te kunnen gieten. Er zijn nog maar zo weinig honden die bij mensen terecht komen omdat ze hun hond nodig hebben voor drijven, jagen of bewaken. Het gros is er puur voor de plezier en uithoudingsvermogen en functionaliteit speelt veel minder een rol of staat juist in de weg.

- dagmar88
- Zeer actief
Het kan dus nog erger. Onderste hondje is toch nog aardig bijgetrokken.
http://www.grunfeldshepherds.com/articl ... tions.html
http://www.grunfeldshepherds.com/articl ... tions.html
-
Lemuria
Qua poten zou ik het zo geloven als er bij had gestaan dat hij z'n eerste levensmaanden in een te kleine kennel had doorgebracht. Ik dacht gelijk aan deze ziel:
http://www.huffingtonpost.com/2014/12/2 ... 69332.html
Waardeloos...
http://www.huffingtonpost.com/2014/12/2 ... 69332.html
Waardeloos...
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ken genoeg mensen die kiezen voor een kortpoot, kortsnuit of ander gedegenereerd schepsel omdat ze een normale hond niet aan hun behoeften kunnen voldoen.Tara schreef:Onzin, mensen zijn niet moedwillig honden gehandicapt aan het fokken.
En waar vraag is, komt er vanzelf aanbod.

-
laeken
- Zeer actief
Eens. Dit is helemaal geen doel in de Duitse herder want de hond is gehandicapt. Niemand wil deze hond en daarom zit hij ook in de opvang. Als dit het streven was dan zou een shower hem toch gewoon kopen?Tara schreef:Onzin, mensen zijn niet moedwillig honden gehandicapt aan het fokken.
Een invalide hond is nooit het streven geweest, van geen enkele fokker. Het is alleen een glijdende schaal, het gaat van een tikje zus of zo naar uitwassen, en daar kun je bij heel veel rassen voorbeelden van zien. Mensen zijn of worden rasblind en zien gewoon helemaal niet meer hoe slecht ze wel bezig zijn.
Bovendien moet je ook je gezond verstand blijven gebruiken als fokker, maar dat is ook niet iedereen gegeven.
-
laeken
- Zeer actief
Ik zeg nergens dat het alleen door voeding en een bench komt maar hij is de eerste pup niet die er door die omstandigheden zo uitziet.Cleva schreef:Er zijn duizenden honden aan te voeren die onder slechte omstandigheden zijn opgegroeid en er niet zo uitzien.
Ik vind het verhaal over beweging en voeding echt onzin.
Zet een whippet of een terriër het eerste jaar op water en brood in een bench en je komt echt niet op zulke poten uit. Ze zijn inmiddels misschien blind en kaal maar niks geen klapvoeten.
Desalniettemin denk ik dat deze honden lijden aan een medische kwestie die los staat van een te ver doorgefokt type.
Overdreven hoeken helpen niet bij gewrichtsproblemen maar ze zijn niet altijd de eerste oorzaak.
Deze voorbeelden zijn niet normaal. Ook niet voor een te ver in extremen doorgefokte duitse herder.

Na goede voeding en bevrijding uit die bench is die hond aardig bijgetrokken.

Een heleboel werk en spieren weer opbouwen. Goed voeren etc.

Dus natuurlijk komt het niet puur en alleen door de bench en voeding, maar als je die DH vanaf pup had laten bewegen, goed had gevoerd en verzorgd zag hij er waarschijnlijk half zo belabberd uit. Kijk eens naar die hond. Alles aan die hond laat zien dat er niks aan spier en gezondheid op zit.
Mijn arm heeft ooit door breuken 16 weken in het gips gezeten. Maw, is buiten gebruik geweest. Toen het gips eraf ging was die pols nog te slap om mijn hand te bewegen en de arm zelf was de helft dunner dan de rechter arm. Helemaal wit en heel erg eng eigenlijk....
Laatst gewijzigd door laeken op 23 dec 2015 07:53, 2 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Volgens mij gewoon het gevolg/uitkomst van de extreme grens opzoeken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
Dat kan, ik vermoed echter beiden. De broer op de foto is nl wat ouder en is dus daar al een poosje in die opvang verwacht ik. Die ziet er meteen stukken beter uit.bouvierpoedel schreef:Volgens mij gewoon het gevolg/uitkomst van de extreme grens opzoeken.
Hier, weer een zaakje verkeerde voeding als pup.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar met alleen verkeerde voeding krijg je dit niet... echt niet... nee dit zal niet bewust gefokt zijn maar wel dit type honden. Dit zijn dan miskleuntjes die je krijgt als je daarop gaat fokken. Dus een gevolg van wat ze zo mooi vinden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Echt iedereen in dit topic zegt constant dat ik beweer dat dit door voeding alleen komt. Dat zeg ik toch nergens?malinois schreef:Maar met alleen verkeerde voeding krijg je dit niet... echt niet... nee dit zal niet bewust gefokt zijn maar wel dit type honden. Dit zijn dan miskleuntjes die je krijgt als je daarop gaat fokken. Dus een gevolg van wat ze zo mooi vinden
Ik ben er van overtuigd dat als je deze pup goed voert, ruimte geeft en wat extra hulp in de vorm van bv zwemmen hij er half zo belabberd uit zal zien. Half zo belabberd. Dus niet dat het dan helemaal weg is. Want uiteraard is dit grotendeels fok.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Aan zijn stront te zien wel maar qua genen zal dat beest in eerste instantie ook niet lekker in elkaar zitten.laeken schreef:Dat kan, ik vermoed echter beiden. De broer op de foto is nl wat ouder en is dus daar al een poosje in die opvang verwacht ik. Die ziet er meteen stukken beter uit.bouvierpoedel schreef:Volgens mij gewoon het gevolg/uitkomst van de extreme grens opzoeken.
Hier, weer een zaakje verkeerde voeding als pup.
De meeste herders vind ik toch al niet uitblinken in sterke polsen en het moet op een gegeven moment toch ergens heen.Net als die sterke achterhands hoeking de poten niet op een normale manier er onder kan plakken.
Een week verhemelte bij een platbek staat ook niet op zichzelf net als een open fontanel bij dwergrassen of en/ectropion bij een vellen en lellenkop. Extreem gaat altijd ten koste van wat anders .
Noem het waarschuwingen van de natuur.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Een fatsoenlijke fokker zou het niet zover laten komen en hem houden of terugnemen.laeken schreef:Niemand wil deze hond en daarom zit hij ook in de opvang.
Je gaat je eigen misbaksels toch niet laten opvangen door een ander? Of moet er wat weggemoffeld worden of zo?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hangoren/slappe oren zat hoor, er wordt veel geplakt en als je dan ineens een pup met een hangoor hebt, dan blijkt dat de oren al generaties niet geweldig zijn, maar dat het nog ff met een truc staand wordt gemaakt. Zelfs als een andere kleur nog wel voor zou komen in de showlijnen (heel soms misschien nog), dan lopen die niet op shows. In de showlijnen willen ze gewoon de zwart/bruine zien.laeken schreef: Ook verbleekt is niet gewenst op shows. Rood moeten ze zijn met zwart dek. Het is echt heel erg vreemd als een doorgefokte hond uit pure showlijnen zwart is, een hangoor heeft, zeer ontypisch is van gezicht en lijf.
De hond waar het hier om gaat lijkt helemaal niet op een Duitse herder.
Als je het mij vraagt komt hij van een kennel die vooral veel fokt. Van mijn part uit showlijnen maar deze hond is hoe dan ook niet geboren uit lijnteelt ouders die showkampioen zijn. Dat bestaat gewoon haast niet. De hond lijkt nl niet op een show Duitse herder.
Verder is dit een diep triest geval...
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
De eerste 4 foto's dacht ik nog, leuke pup, maar bij foto 5
Met zo'n hond zou je toch niet durven lopen en spelen, ik krijg een zere rug alleen al bij het zien van de foto's
Voor mij valt dit onder dierenmishandling
Met zo'n hond zou je toch niet durven lopen en spelen, ik krijg een zere rug alleen al bij het zien van de foto's
Voor mij valt dit onder dierenmishandling