Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Helemaal vrij wordt het volgens mij nooit.
Ik had gisteren ook weer een fijn bloedspoortje door de kamer heen vanaf buiten, ik had blijkbaar ook weer in een afgevallen volle teek gestaan met mijn blote voeten
Toch heeft buster , zoals ik al schreef, wel veel minder teken dan voor de band en met alleen adventix druppels . Dus ja ik ben ook om
Ik had voor mijn ene hond een Serresto-band, werkte goed. Maar het vervelende is dat ik hem telkens per ongeluk bij zijn band greep en dan schoot hij los (ik had hem wat wijder afgesteld). En tja, na drie weken is hij hem op die manier kwijtgeraakt (ik pakte hem in een spannende situatie bij zijn halsband én serresto-band). Niet meer teruggevonden. Dat is, voor mij tenminste, het nadeel van een band.
Nu krijgen ze allebei appelazijn door het voer, een klein scheutje maar. Dat lijkt goed te helpen, het aantal teken is sindsdien te verwaarlozen.
*Wolf* schreef:Ik had voor mijn ene hond een Serresto-band, werkte goed. Maar het vervelende is dat ik hem telkens per ongeluk bij zijn band greep en dan schoot hij los (ik had hem wat wijder afgesteld). En tja, na drie weken is hij hem op die manier kwijtgeraakt (ik pakte hem in een spannende situatie bij zijn halsband én serresto-band). Niet meer teruggevonden. Dat is, voor mij tenminste, het nadeel van een band.
Nu krijgen ze allebei appelazijn door het voer, een klein scheutje maar. Dat lijkt goed te helpen, het aantal teken is sindsdien te verwaarlozen.
Het lijkt me wel handig als je hem afstelt zoals wordt geadviseerd.
Te wijd afstellen en hij helpt sowieso lang zo goed niet.
Als ik met de hond naar een gebied met veel teken ga moet ze die band al minimaal 3 weken om hebben zodat de afweer over de huid is verspreid.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
*Wolf* schreef:Ik had voor mijn ene hond een Serresto-band, werkte goed. Maar het vervelende is dat ik hem telkens per ongeluk bij zijn band greep en dan schoot hij los (ik had hem wat wijder afgesteld). En tja, na drie weken is hij hem op die manier kwijtgeraakt (ik pakte hem in een spannende situatie bij zijn halsband én serresto-band). Niet meer teruggevonden. Dat is, voor mij tenminste, het nadeel van een band.
Als ik met de hond naar een gebied met veel teken ga moet ze die band al minimaal 3 weken om hebben zodat de afweer over de huid is verspreid.
Misschien heb je gelijk maar ik wilde hem af kunnen doen indien nodig (dat lees ik hier vaker, dat mensen hem net wijd genoeg omdoen om hem af te kunnen doen). Maar ook als ik dat niet had gedaan en je pakt per ongeluk de hond bij de Seresto-band, breekt ie. Dus de kans dat ie hoe dan ook een keer af gaat en hem ofwel kwijtraakt of dat ie kapotgaat is aanwezig als je gewend ben je hond bij z'n halsband te pakken.
Ik moet wel zeggen dat de band prima werkte, al zat ie iets minder strak dan geadviseerd, zowel tegen vlooien als tegen teken. Inderdaad dat laatste pas na een tijdje, in mijn geval een week of zo.
Ik heb de seresto band nu 1 week om.
Bij mijn ene hond geen enkele teek meer gevonden.
Bij mijn andere hond vandaag 1 teek gevonden. Volgens mij was die al dood (volgezogen)? Kan dat?
Ik kreeg 'm er zo makkelijk af met de tekentang en de teek bewoog ook niet meer.
Riromi schreef:Ik heb de seresto band nu 1 week om.
Bij mijn andere hond vandaag 1 teek gevonden. Volgens mij was die al dood (volgezogen)? Kan dat?
Ik kreeg 'm er zo makkelijk af met de tekentang en de teek bewoog ook niet meer.
Werkt dat ook, bij jezelf om doen?
Ja teken gaan er ook dood van, misschien dat hij al vast zat voordat je de band om deed?
fenneke schreef:Helemaal vrij wordt het volgens mij nooit.
Ik had gisteren ook weer een fijn bloedspoortje door de kamer heen vanaf buiten, ik had blijkbaar ook weer in een afgevallen volle teek gestaan met mijn blote voeten
Toch heeft buster , zoals ik al schreef, wel veel minder teken dan voor de band en met alleen adventix druppels . Dus ja ik ben ook om
Nee tekenvrij zal wel een utopie zijn, maar minder of sporadisch ben ik toch wel héél blij mee.
Misschien heb je gelijk maar ik wilde hem af kunnen doen indien nodig (dat lees ik hier vaker, dat mensen hem net wijd genoeg omdoen om hem af te kunnen doen). Maar ook als ik dat niet had gedaan en je pakt per ongeluk de hond bij de Seresto-band, breekt ie. Dus de kans dat ie hoe dan ook een keer af gaat en hem ofwel kwijtraakt of dat ie kapotgaat is aanwezig als je gewend ben je hond bij z'n halsband te pakken.
Ik moet wel zeggen dat de band prima werkte, al zat ie iets minder strak dan geadviseerd, zowel tegen vlooien als tegen teken. Inderdaad dat laatste pas na een tijdje, in mijn geval een week of zo.
De scalibor band zit gewoon om de nek vast met een gesp.
Die kan je dus gewoon goed afstellen en via de gesp losmaken om af te doen.
Ik zie het probleem niet?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Riromi schreef:Ik heb de seresto band nu 1 week om.
Werkt dat ook, bij jezelf om doen?
Ja teken gaan er ook dood van, misschien dat hij al vast zat voordat je de band om deed?
fenneke schreef:Helemaal vrij wordt het volgens mij nooit.
Nee tekenvrij zal wel een utopie zijn, maar minder of sporadisch ben ik toch wel héél blij mee.
DeDiana schreef:Ik doe de Serestoband ook gewoon af (als ik de honden ga borstelen bijvoorbeeld) door de band los te halen en daarna weer om. Dat is geen probleem.
Ik kan de oren er door vouwen dan kan ie zo af. En echt geen enkele teek meer sinds ie om zit. Dus ook al zit ie niet zo enorm strak (los zit ie zeker ook iet) werkt t prima
Mijn da vertelde me vandaag dat de seresto ook tegen zandvliegen werkt. Dit zou uit recente studies zijn gebleken, maar om het ook officieel te krijgen dat was schijnbaar een dure grap voor seresto.
Ik vind nu met scalibor ook nog geregeld een teek bij het duo, maar niet zoveel als zonder band
Voor de honden al jaren Scalibor banden, bevalt me zo goed dat ik denk niet ga overstappen naar Seresto. Ik heb echt nooit een vlo of teek, ondanks dat er heel veel mee gezwommen wordt. Sira kreeg het eerste jaar uitslag van de Scalibor band, toen heb ik de rest van het seizoen Advantix gebruikt. De jaren er na gewoon weer een band om en nooit meer problemen gehad.
Ik heb twee kleine kinderen die volop met de honden kroelen, maar ook hier nooit problemen mee gehad.
Bij 1 van de katten dit jaar voor het eerst een Seresto band om, tot nu toe gaat dit super. Geen vlooien of teken en de band blijft goed zitten. Bij de andere kat maak ik nog even de laatste pipetten Frontline op, maar ik denk dat ze volgend jaar allebei een Seresto krijgen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Jeannettebo schreef:Mijn da vertelde me vandaag dat de seresto ook tegen zandvliegen werkt. Dit zou uit recente studies zijn gebleken, maar om het ook officieel te krijgen dat was schijnbaar een dure grap voor seresto.
Ik vind nu met scalibor ook nog geregeld een teek bij het duo, maar niet zoveel als zonder band
ik heb vorige week een vertegenwoordiger van bayer aan de deur gehad. van haar kreeg ik een hele map met alle producten wat bayer heeft. bij de seresto staat dus niet dat deze beschermd tegen zandvliegjes. dan zal ik het risico ook niet nemen.
indicaties: dood vlooien en beschermt gedurende 7 tot 8 maanden tegen nieuwe vlooien, beschermt tot 8 maanden tegen de ontwikkeling van vlooienlarven in de omgeving, zeer geschikt voor honden met een vlooienallergie, dood teken en beschermt uw hond gedurenfde 8 maanden tegen teken, dood bijtende /zuigende luizen bij de hond.
Jeannettebo schreef:Mijn da vertelde me vandaag dat de seresto ook tegen zandvliegen werkt. Dit zou uit recente studies zijn gebleken, maar om het ook officieel te krijgen dat was schijnbaar een dure grap voor seresto.
ik heb vorige week een vertegenwoordiger van bayer aan de deur gehad. van haar kreeg ik een hele map met alle producten wat bayer heeft. bij de seresto staat dus niet dat deze beschermd tegen zandvliegjes. dan zal ik het risico ook niet nemen.
indicaties: dood vlooien en beschermt gedurende 7 tot 8 maanden tegen nieuwe vlooien, beschermt tot 8 maanden tegen de ontwikkeling van vlooienlarven in de omgeving, zeer geschikt voor honden met een vlooienallergie, dood teken en beschermt uw hond gedurenfde 8 maanden tegen teken, dood bijtende /zuigende luizen bij de hond.
ellen
Maar Jeannette zet er toch ok bij , dat het uit recetne studies blijkt maar dat het schijnbaar een heel duur grapje is voor Seresto omdat ook officieel te krijgen en dus ook op de bijsluiter.
ellen
Maar Jeannette zet er toch ok bij , dat het uit recetne studies blijkt maar dat het schijnbaar een heel duur grapje is voor Seresto omdat ook officieel te krijgen en dus ook op de bijsluiter.
ik denk dat een vertegenwoordiger van bayer het dan ook zou moeten weten en dat dan duidelijk zou moeten maken aan hunklanten. dat heeft deze vertegenwoordiger niet gedaan dus dan vertrouw ik het ook niet. dierenartsen zeiden ook dat vroeger de program hielp tegen schimmelinfecties bij de kat. niet dus.
ellen
ellen
ik denk dat een vertegenwoordiger van bayer het dan ook zou moeten weten en dat dan duidelijk zou moeten maken aan hunklanten. dat heeft deze vertegenwoordiger niet gedaan dus dan vertrouw ik het ook niet. dierenartsen zeiden ook dat vroeger de program hielp tegen schimmelinfecties bij de kat. niet dus.
ellen
Vorige week een mail aan Bayer gestuurd met de vraag of Seresto ook tegen zandvliegen en hartworm beschermt.
Kreeg een keurig bericht terug dat in de tv reclames nu genoemd wordt dat de band ook in het buitenland bescherming biedt en dat Bayer daarmee nu publiek de verantwoordelijkheid neemt dat de hond veilig mee kan naar het buitenland..
Ik heb zojuist de scalibor gekocht. Wij gaan een weekje naar de Belgische Ardennen en de laatste keer dat we daar waren met Izzy zat ze steeds onder de teken. Hier in Nederland heeft ze nooit teken dus prijstechnisch was de scalibor dan interessanter, na de vakantie gaat-ie weer af. Ben benieuwd of hij zijn werk een beetje gaat doen.
Rebble schreef:Ik heb zojuist de scalibor gekocht. Wij gaan een weekje naar de Belgische Ardennen en de laatste keer dat we daar waren met Izzy zat ze steeds onder de teken. Hier in Nederland heeft ze nooit teken dus prijstechnisch was de scalibor dan interessanter, na de vakantie gaat-ie weer af. Ben benieuwd of hij zijn werk een beetje gaat doen.
Doe hem ruim van tevoren om.
De werking is pas goed als ze die band een paar weken om heeft.
Rebble schreef:Ik heb zojuist de scalibor gekocht. Wij gaan een weekje naar de Belgische Ardennen en de laatste keer dat we daar waren met Izzy zat ze steeds onder de teken. Hier in Nederland heeft ze nooit teken dus prijstechnisch was de scalibor dan interessanter, na de vakantie gaat-ie weer af. Ben benieuwd of hij zijn werk een beetje gaat doen.
Doe hem ruim van tevoren om.
De werking is pas goed als ze die band een paar weken om heeft.
Oh, ik dacht dat daar 2 dagen voor stond? Nou ja, dan is het goed dat ik m nu besteld heb, we gaan pas over een paar weken. Bedankt voor de tip!
Ok, nou dat ga ik redden dus moet goed komen. Maar goed dat ik m dan nu al besteld heb ondanks dat ik in de veronderstelling was dat twee dagen van tevoren om doen voldoende was.
Nu hier 2 weken om. Eerste week nog hier en daar een teek. Nu niet meer, ook niet na een stevie boswandeling of na het zwemmen. Moet inderdaad even inwerken.