Ik zie het niet optijd aankomen omdat ik wat aan mijn ogen heb. Als Rico wil bijten zie ik dit te laat aankomen en kan dan niet meer ingrijpen, zeker als hij van achter komt zie ik het niet door tunnelvisiedagmar88 schreef:Hoe kan het dat je voorspelbaar gedrag niet aan ziet komen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijten in de tuin
Moderator: moderatorteam
-
charley
Re: Bijten in de tuin
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het merendeel van de mensen doelt er meer op dat je weet dat het gaat gebeuren omdat hij het al gedaan heeft, dat is waarom je dit topic opent.charley schreef:Ik zie het niet optijd aankomen omdat ik wat aan mijn ogen heb. Als Rico wil bijten zie ik dit te laat aankomen en kan dan niet meer ingrijpen, zeker als hij van achter komt zie ik het niet door tunnelvisiedagmar88 schreef:Hoe kan het dat je voorspelbaar gedrag niet aan ziet komen?
Het zien aankomen is dan meer een gezegde.
Onze Aki had als pup ook sterk de neiging om achter kuiten aan te gaan om erin te hangen, dat wisten we op een bepaald moment dus "zie je het aankomen" als in, je kunt verwachten dat hij dat gaat doen dus kun je beter eerder je omdraaien om hem voor te zijn, hem dus te verrassen voor hij jou onaangenaam verrast met zijn actie.
Althans dat is wat wij deden, en ook niet met een pets op de neus, maar het plots omdraaien verwachtte hij al niet, dus ging de rem er bij hem al op, en een "NEE! Niet doen!
En omdat het bij hem vaak toch uit baldadigheid kwam ben ik gaan wijzen op een bal of een ander speeltje waar hij wel zijn tanden in kon zetten.
Je hoeft niet altijd goed te kunnen zien om te voorvoelen wat je hond van plan is, zeker niet als hij het dus al een aantal keren heeft gedaan.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Als ik hier mijn 2 terriërs laat razen langs de schutting met de jack van de buren worden ze ook wild en opstandig
Rust en consequent zijn dat is het
Iets wat hij mag, mag altijd en anders niet en laat hem af en toe maar in zijn sop gaarkoken desnoods leg je hem vast, geen aandacht meer ook niet nadenken over hoe hij zich voelt of bezorgd zijn want dat voelen ze ook aan.
De tuin is een soort van gevolg over hoe je het doet en dat kan beter dus
Hier heten ze Truus en Dirk en buiten Wild en West
ligt het aan de honden? nee aan mij
kijk eens naar een dag hoe het gaat, hoe vaak zeg je wat, hoeveel bemoei je met hem, hoeveel moet hij, hoeveel commando's geef je die niet worden uitgevoerd enz enz, als alles goed gaat hoeft het allemaal niet zo precies maar voor nu even wel, succes
Rust en consequent zijn dat is het
Iets wat hij mag, mag altijd en anders niet en laat hem af en toe maar in zijn sop gaarkoken desnoods leg je hem vast, geen aandacht meer ook niet nadenken over hoe hij zich voelt of bezorgd zijn want dat voelen ze ook aan.
De tuin is een soort van gevolg over hoe je het doet en dat kan beter dus
Hier heten ze Truus en Dirk en buiten Wild en West
kijk eens naar een dag hoe het gaat, hoe vaak zeg je wat, hoeveel bemoei je met hem, hoeveel moet hij, hoeveel commando's geef je die niet worden uitgevoerd enz enz, als alles goed gaat hoeft het allemaal niet zo precies maar voor nu even wel, succes
-
63673J
Maar in je vorige tuin was geen jack russel buurhond. Ik denk dat het ook met overprikkeling te maken heeft, en dan hebben harde correcties geen zin, dat maakt de opwinding alleen maar groter. Een van onze twee IJslanders deed het ook, en die heb ik vastgelegd in de tuin, vlakbij het huis. Daar lag ze dan heel rustig want ze kon geen kant op. Af en toe als ik langsliep kreeg ze even een aaitje of een voertje, maar verder geen aandacht, en als ik klaar was gingen we weer naar binnen, heel rustig allemaal. Na verloop van tijd kon ze gewoon los in de tuin, ging ze liggen op het zelfde plekje.charley schreef:In huis doet hij niks, het is alleen in de tuin.Charlotte* schreef:Tot bloedens toe bijten maar ook nog bij je op de bank mogen liggen?
We zijn hier 3 weken geleden komen wonen, ik loop voor de eerste keer naar de schuur en toen deed hij dit. Vreemde is dat hij dit in ons vorige huis niet deed, dit zijn precies de zelfde woningen.Jackira schreef:Met de situatie vanuit de schuur moet daar iets aan vooraf gegaan zijn waardoor hij denkt dat hij dat kan/moet doen. Daar is spanning door iets ontstaan en steeds iets verder geescaleerd door niet of foutief ingrijpen lijkt mij.
Even voor de duidelijkheid want ik heb het idee dat Rico een beetje als agressieve bijt hond wordt beschreven. Rico is in huis echt een super lieve schat van een hond geworden die goed kan luisteren en alle commando's gewoon kent alleen sinds de verhuizing van 3 weken geleden is hij begonnen met in de tuin te bijten.
Ik ga Rico van de week alleen naar buiten laten als de Jack Russel van de buurvrouw binnen is om eens te kijken of hij hier inderdaad van overprikkeld raakt.
Is dit niet zo dan gaan we in de tuin trainen, eerst aan een lijn en zo rustig opbouwen tot hij zich kan gedragen.
Laatst gewijzigd door 63673J op 17 apr 2018 00:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hij maakt dus misbruik van je zwakke punten. Dat zouden die van mij niet wagen. De leider pak je niet op z'n zwakke punten, die help je juist compenseren voor z'n zwakke punten. Echt waar, al die dingen waar je steeds tegenaan loopt met Rico hebben als basis dat niet jij maar hij de leiding heeft en jij je grenzen onvoldoende bewaakt. De kortste klap is echt dat jij op je strepen gaat staan en hem voorlopig helemaal niets laat bepalen. Knuffelen mag wel, maar puur op jouw uitnodiging en tot jij het genoeg vindt, niet langer, niet op zijn initiatief. In de tuin: prima, maar wel onder strakke voorwaarden. En misbruik maken van de zwakke punten van de baas? Ben je helemaal van de pot gerukt? Dat het zelfs maar in je opkomt!charley schreef:Ik zie het niet optijd aankomen omdat ik wat aan mijn ogen heb. Als Rico wil bijten zie ik dit te laat aankomen en kan dan niet meer ingrijpen, zeker als hij van achter komt zie ik het niet door tunnelvisiedagmar88 schreef:Hoe kan het dat je voorspelbaar gedrag niet aan ziet komen?
-
63673J
Dat is ook heel lastig in jouw situatie, daarom zou ik gewoon voorkomen dat hij dit kan doen door hem vast te leggen in de tuin en dan gewoon je gang te gaan. Als hij piept of zeurt geen aandacht aan schenken. Ligt hij rustig dan kun je hem even een aaitje geven of een snoepje. En als je klaar bent, gaan jullie weer naar binnen.charley schreef:Ik zie het niet optijd aankomen omdat ik wat aan mijn ogen heb. Als Rico wil bijten zie ik dit te laat aankomen en kan dan niet meer ingrijpen, zeker als hij van achter komt zie ik het niet door tunnelvisiedagmar88 schreef:Hoe kan het dat je voorspelbaar gedrag niet aan ziet komen?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou me juist niet focussen op dat bijten, dat is een symptoom van de situatie,..... bedenk even voor je zelf dat de hond niet gelukkig is, je hebt degen met het minste IQ de zwaarste taak gegeven en dat kan hij helemaal niet aan, ik zou in huis wat meer de teugels aan trekken en met wandelen, kans ik vrij groot dat als je de leiding neemt ( in huis, en regels maakt) dat t bijten als sneeuw voor de zon verdwijnt...
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Fotogravinnetje schreef:Mag best in de tuin, maar hij moet de buurhond leren negeren. Direct afkappen dus. Ga eens meer voor hem bepalen. En dwing dus ook af dat hij daarnaar luistert. Er is maar 1 wil en dat is jouw wil. Laat hem maar even helemaal niets bepalen. Wil hij iets? Eis het tegenovergestelde. En eventueel kun je dan als beloning iets doen wat hij wil, maar wel volgens jouw regels en op jouw tijd. Pas als hij zich aan jou aanpast, kun je weer wat vrijheid teruggeven.
Hier hebben ze veel vrijheid en mogen ze veel vragen en zelf bepalen. Maar dat is wel vanuit de basis dat IK uiteindelijk alle zeggenschap heb. Dus als ik iets niet wil, dan gebeurt het niet. Ze mogen best vragen om samen met mij een spelletje te doen, maar ze mogen niet door blijven zeuren als ik nee zeg. Ze mogen best bepalen welke kant we op lopen, tenzij ik iets anders wil. Ze mogen ook best bij mij onder de deken, maar pas als ik ze uitnodig, en je mag me er absoluut niet voor wakker maken. Binnen mijn grenzen kan heel veel. Daarbuiten niets. Blijf je binnen de grenzen, heb je veel vrijheid. Ga je de grenzen opzoeken, raak je prompt een deel van die vrijheid kwijt. Ga je over de grenzen, ben je al je vrijheid kwijt. Simpel, duidelijk, niet over te onderhandelen. Binnen die grenzen kunnen ze dus wél over dingen onderhandelen, maar als ik nee zeg, is het voorlopig op dat punt ook gewoon nee en ze zien aan mij heel goed of het een definitief nee of een voorlopig nee is. In beide gevallen weten ze dat ze zich er op dat moment beter bij neer kunnen leggen, want dan gaat het op dat moment niet gebeuren
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Fotogravinnetje schreef:Mag best in de tuin, maar hij moet de buurhond leren negeren. Direct afkappen dus. Ga eens meer voor hem bepalen. En dwing dus ook af dat hij daarnaar luistert. Er is maar 1 wil en dat is jouw wil. Laat hem maar even helemaal niets bepalen. Wil hij iets? Eis het tegenovergestelde. En eventueel kun je dan als beloning iets doen wat hij wil, maar wel volgens jouw regels en op jouw tijd. Pas als hij zich aan jou aanpast, kun je weer wat vrijheid teruggeven.
Hier hebben ze veel vrijheid en mogen ze veel vragen en zelf bepalen. Maar dat is wel vanuit de basis dat IK uiteindelijk alle zeggenschap heb. Dus als ik iets niet wil, dan gebeurt het niet. Ze mogen best vragen om samen met mij een spelletje te doen, maar ze mogen niet door blijven zeuren als ik nee zeg. Ze mogen best bepalen welke kant we op lopen, tenzij ik iets anders wil. Ze mogen ook best bij mij onder de deken, maar pas als ik ze uitnodig, en je mag me er absoluut niet voor wakker maken. Binnen mijn grenzen kan heel veel. Daarbuiten niets. Blijf je binnen de grenzen, heb je veel vrijheid. Ga je de grenzen opzoeken, raak je prompt een deel van die vrijheid kwijt. Ga je over de grenzen, ben je al je vrijheid kwijt. Simpel, duidelijk, niet over te onderhandelen. Binnen die grenzen kunnen ze dus wél over dingen onderhandelen, maar als ik nee zeg, is het voorlopig op dat punt ook gewoon nee en ze zien aan mij heel goed of het een definitief nee of een voorlopig nee is. In beide gevallen weten ze dat ze zich er op dat moment beter bij neer kunnen leggen, want dan gaat het op dat moment niet gebeuren
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Oké, om het uit het oogpunt van je hond te verwoorden:charley schreef:Rico gromt er niet bij alleen heel hoog blafje.Sandra&co schreef:Daarom vroeg ik in het begin al of het uit speelsheid is of wat anders
Even een korte voorbeeld van als ik in de tuin zelf ben.
Rico rent naar buiten naar de schutting om zijn buurjonge te roepen (gaat dan piepen of deze is al buiten), buurjonge reageert en ze gaan dan samen langs de schutting rennen. Rico ziet dan mij en komt op mij af en rent langs mij heen, in een keer hapt/ snapt mij en rent dan verder om vervolgens met een hoog piepblafje mij aan tekijken. Dit herhaald zich een paar keer tot ik binnen ben. Daarna rent hij weer naar de schutting en gaat met de buurjonge verder piepen, rennen. Tijdens het happen gebeurt het dus regelmatig dat hij tot bloedens aan toe heeft gebeten, soms houd hij ook vast.
Als ik uit de schuur kom staat hij 9 van de 10 keer om de hoek te wachten, hapt dan en rent gauw weer weg om zich om te draaien en te gaan blaffen naar mij.
Binnen in huis is het echt een schatje, ligt het liefst tegen mij aan en wil de hele dag knuffelen. Rico slaapt op bed tegen mijn hoofd aan en ik krijg dan kusjes. Tijdens het wandelen houd hij mij alleen maar in de gaten en loopt keurig mee en negeerd alles en iedereen. Mijn ouders die hij elke dag ziet kunnen Rico niet uitlaten, hij loopt echt alleen met mij mee (probleem als ik ziek ben) en ziet hij me niet begint hij te piepen en gaat mij zoeken. Rico is echt niet bang voor mij anders had hij dit niet gedaan en hadden andere mensen het allang gezegd.
Wat ik met Rico doe: We spelen en wandelen veel samen aangezien ik niet werk en hele dagen thuis ben krijgt Rico alle aandacht. We hebben puppy en gehoorzaamheidscusrus gedaan (hij is de 11 1 jaar geworden) hiermee is Rico nu 9 weken klaar en we wacht nu tot Agility begint. Verder doen we hersenwerkjes, voertjes zoeken in en om het huis, samen spelen, spelen met de buurjonge (Jack van 10 maanden) en samen met zijn vriendin lange wandelingen maken.
Zo liggen we heel veel op de bank, deze foto is 3 dagen oud.
Jij bent zijn bitch
Dat staat even niet zo vriendelijk, maar het is om even duidelijk te maken, dat veel liefde en affectie geen gezonde relatie geeft, als je niet ook duidelijk leiding geeft, en de dingen beslist. En niet Rico. En liefst ook in de volgorde van leiding nemen, en daarna pas affectie tonen.
Rico is de baas.
Hij slaapt bij jou op het hoofdkussen, is heel lief binnen, maar buiten bij opwinding, schroomt hij niet om jou (zijn bitch) even flink te bijten.
Eigenlijk een klassieke fout, bij nieuwbakken hondenbaasjes die graag veel meer liefde willen geven, dan leiding willen nemen.
Tenminste, ik ken jou en je hond niet, dus ik concludeer dit alleen uit hoe jij het verwoordt.
De vraag is aan jou, hoe kun je meer leiding gaan nemen, en minder behoeftig te zijn in rico's liefde en aanhankelijkheid naar jou toe. En dit wordt verwoord in claim gedrag. Omdat het eigenlijk geen liefde is, maar claim gedrag. Jij bent zijn bitch
Ik zou Rico, bijvoorbeeld naar je voeteneind sturen als hij op bed mag slapen. Om echt het probleem goed door te pakken, is het nog beter hem op een mandje in je slaapkamer voor een paar maanden te zetten, en dan als jij het leuk vind, Rico daarna alleen nog op je voeteneind te laten liggen.
In huis regelmatig op zijn eigen plaats laten liggen, en alleen op jou initiatief eens op de bank mogen. Doe dit pas na een paar maanden, als rico zonder protest op zij plaats kan blijven liggen. En dat een gewoonte is geworden.
Het bijtprobleem in de tuin, wordt versterkt door de opwinding die Rico heeft, omdat hij misschien wel kan rellen en rennen met de buurhond.
Lijn Rico aan, en leg hem even vast in de tuin, aan de andere kant van waar de buurhond is. En ga in en uit de schuur lopen, zodat hij niet van achteren kan gaan happen. Dat zou ik eerst een maand lang oefenen, totdat Rico rustig blijft. Dan pas kan je gaan oefenen met een riem eraan, zodat je kan ingrijpen als Rico druk met het buurhondje wil rennen.
Misschien is het een goed idee, om een tweede hek voor de schutting te plaatsen, een dicht hek, zodat Rick zich niet zo laat opfokken door het buurhondje.
Meer ruimte ertussen betekent dat hij niet zo de neiging heeft om zo sterk op het buurhondje te reageren. En zich makkelijker laat corrigeren hierin.
-
charley
Gisteren avond laat is Rico nog even alleen in de tuin geweest zonder de Jack Russel en toen liep hij rustig rond te snuffelen, heeft een plasje gedaan en kwam daarna heel rustig naar de deur toe om naar binnen te gaan.Heavy schreef:Hij fokt zich op door die jack russel . Zou ik ook opgefokt van rakendit moet je helemaal gaan voorkomen. Door hem inderdaad niet meer in de tuin te laten als die jack russel er ook is .
Ik ben bang en vermoed dat inderdaad de Jack Russel de trigger is, hem opfokt. Ik ga er nu voor zorgen dat Rico alleen in de tuin gaat als de Jack Russel binnen is.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
En Rico krijgt nooit een schop als hij bijt? Je bent wel een gewillig slachtoffer 
Ik denk trouwens niet dat de Jack Russell de trigger is... hij heeft altijd gebeten. Hij gebruikt nu de Jack als excuus, dat is toch wat anders..
Ik denk trouwens niet dat de Jack Russell de trigger is... hij heeft altijd gebeten. Hij gebruikt nu de Jack als excuus, dat is toch wat anders..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
63673J
Schoppen? Ik heb mijn hele leven nog nooit mijn hond geschopt. Als je weet dat ze in bepaalde situaties de fout ingaan, voorkom je dat toch gewoon als baas. Ik laat mijn honden niet in de val lopen om ze vervolgens een schop geven, ik geef ze helemaal niet de kans om de fout in te gaan.fes/lou schreef:En Rico krijgt nooit een schop als hij bijt? Je bent wel een gewillig slachtoffer
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als mijn hond mij keer op keer bijt, krijgt hij toch echt een keer een schop. Hij hoeft niet door de lucht te vliegen, maar hij mag best ff voelen dat hij ver over de schreef gaat. Nou moet ik zeggen, mjn honden hebben me nooit gebeten na de puppytijd, en het is ook niet nodig geweest. Maar als mijn hond op de loer lag om me te bijten was ik er echt wel een keer klaar mee en ving ik hem op.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Zo dan..charley schreef:Ik zie het niet optijd aankomen omdat ik wat aan mijn ogen heb. Als Rico wil bijten zie ik dit te laat aankomen en kan dan niet meer ingrijpen, zeker als hij van achter komt zie ik het niet door tunnelvisiedagmar88 schreef:Hoe kan het dat je voorspelbaar gedrag niet aan ziet komen?
Die zou van mij dus voorlopig niet gezellig meer de tuin in mogen.
Hij komt van achter en weet duidelijk misbruik te maken van jou zwakte. Zo lief is dat hondje van jou duidelijk niet. Het is een irritante puber die 9 van de 10 keer de kans krijgt om te bijten en die kans nog aangrijpt ook.
Dan mag hij het voorlopig maar even doen met wandelingen aan de lijn. Er wordt niet gebeten en niet geclaimd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
joline
- Zeer actief
Helemaal mee eens.Cleva schreef:Nee, dat kun je zo niet stellen. Rashonden hebben wel vaker reacties op prikkels die niet direct stroken met de logica zoals de rest van de wereld hem beleeft.Sandra&co schreef: Een bange hond rent niet naar je toe om je even snel te sneppen. Die blijft waar mogelijk uit je buurt.
Er zijn echt zat voorbeelden van doodsbange honden die enorm agressief zijn en helemaal niet in een ruime boog om de bedreiging heenlopen.
Een keeshond is een spits en hoewel dat ergens tussen waakhond en herdershond in hangt is wijken voor een bedreiging in feite ongewenst. Zich laten paaien ook zo.
Dan moet je dus juist niet met correctie aan komen kakken want die correctie bevestigt alleen maar dat er van alles aan de hand is en laten we eerlijk zijn, een grote kees heeft prima door dat hij jou kan hebben want dat is ook gewoon zo. Die corrigeert dan dus keihard terug en dan is het een enkeltje dierenarts.
Met sommige honden moet je gewoon niet de strijd aan gaan want strijd zul je krijgen en dat verlies je. Een krulstaart is alvast een slecht voorteken.
Gewoon niet meer in de tuin. Het is jammer maar het is niet anders.
Zelf de ruime boog nemen en je grotere verstand gebruiken om je hond op het rechte pad te houden.
Bij de meeste honden zou ik ook een flinke soejang uitdelen maar niet met scherpe herders of oertypen. Die komen onmiddellijk terug met een nog kortere klap en dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.
Ik heb mijn hele leven al keeshonden en dit nog nooit meegemaakt. Al vanaf pup af aan heb je problemen met Rico. Er is toen Rico een pup was al gewaarschuwd dat als je je bepaalde manier van opvoeden door ging zetten dat je problemen met hem zou krijgen. En zie nu, hij is nu een jaar en je hebt grote problemen met hem. Ik denk persoonlijk dat je hem verkeerd begrijpt.
-
charley
Rico heeft in het begin inderdaad ook gebeten (vanaf +-4maanden) tot dat hij met 6 maanden klaar was met wisselen, toen was het bijten in een keer over. Sinds ik hier woon doet hij dit en dan alleen in de tuin.fes/lou schreef:hij heeft altijd gebeten.
Jullie maken het probleem groter dan het is, alsof ik continu gebeten word maar dat is helemaal niet zo. De vorige keer heb ik al jullie tips opgevolgd en het is 6 maanden super gegaan tot we verhuisd zijn en Rico 2 honden naast zich kreeg wonen.joline schreef:Er is toen Rico een pup was al gewaarschuwd dat als je je bepaalde manier van opvoeden door ging zetten dat je problemen met hem zou krijgen. En zie nu, hij is nu een jaar en je hebt grote problemen met hem.
Maar ik ga weer met de gegeven tips aan de slag en daarbij word zo ook de hondenschool ingeschakeld.
-
63673J
Die indruk heb ik ook. Gewoon binnnenhouden of vastleggen in de tuin als de JR ook buiten is, en verder geen drukte over maken.charley schreef:Rico heeft in het begin inderdaad ook gebeten (vanaf +-4maanden) tot dat hij met 6 maanden klaar was met wisselen, toen was het bijten in een keer over. Sinds ik hier woon doet hij dit en dan alleen in de tuin.fes/lou schreef:hij heeft altijd gebeten.
Jullie maken het probleem groter dan het is, alsof ik continu gebeten word maar dat is helemaal niet zo. De vorige keer heb ik al jullie tips opgevolgd en het is 6 maanden super gegaan tot we verhuisd zijn en Rico 2 honden naast zich kreeg wonen.joline schreef:Er is toen Rico een pup was al gewaarschuwd dat als je je bepaalde manier van opvoeden door ging zetten dat je problemen met hem zou krijgen. En zie nu, hij is nu een jaar en je hebt grote problemen met hem.
Maar ik ga weer met de gegeven tips aan de slag en daarbij word zo ook de hondenschool ingeschakeld.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
prima dan, jouw hond, jouw benen...maar als het echt niet zo erg was opende je geen topic denk ik....charley schreef:Rico heeft in het begin inderdaad ook gebeten (vanaf +-4maanden) tot dat hij met 6 maanden klaar was met wisselen, toen was het bijten in een keer over. Sinds ik hier woon doet hij dit en dan alleen in de tuin.fes/lou schreef:hij heeft altijd gebeten.
- dagmar88
- Zeer actief
charley schreef:Jullie maken het probleem groter dan het is, alsof ik continu gebeten word maar dat is helemaal niet zo. De vorige keer heb ik al jullie tips opgevolgd en het is 6 maanden super gegaan tot we verhuisd zijn en Rico 2 honden naast zich kreeg wonen.
Eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie forumadviezen lekker laten en een gedragsdeskundige zoeken die bij je thuis komt.
De hondenschool is een leuke activiteit, maar als je daar echt had geleerd over opvoeden en hoe je hondje in elkaar steekt, dan was het kwartje ondertussen wel gevallen. Denk dat je meer hebt aan iemand die jou 1 op 1 dat begrip bij kan brengen.
Ik vind het wel zorgelijk dat het nu al zo gaat. Hij is pas een jaar, dan zijn ze in hun kop net pup af. Hij gaat zich de komende anderhalf jaar heel wat meer het heertje voelen en ik ben bang dat hij in dergelijk gedrag gaat groeien. Dan zit je straks wel met een fors probleem.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Op 1 of andere manier doet jouw verhaal mij denken aan onderstaand filmpje. Het is trouwens vele malen heftiger als dat jij omschrijft maar bedenk je wel, ook dit is ooit ergens klein begonnen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- dagmar88
- Zeer actief
Laura84 schreef:
-
charley
De hondenschool waar wij trainen is een hondenschool, trimsalon, gedragsdeskundige en dierenarts.dagmar88 schreef:De hondenschool is een leuke activiteit, maar als je daar echt had geleerd over opvoeden en hoe je hondje in elkaar steekt, dan was het kwartje ondertussen wel gevallen.
Ik heb dit geopend om TIPS te krijgen hoe ik het bijten in de tuin kan afleren en waar dit zo in een keer vandaan kan komen.fes/lou schreef:prima dan, jouw hond, jouw benen...maar als het echt niet zo erg was opende je geen topic denk ik....charley schreef:Rico heeft in het begin inderdaad ook gebeten (vanaf +-4maanden) tot dat hij met 6 maanden klaar was met wisselen, toen was het bijten in een keer over. Sinds ik hier woon doet hij dit en dan alleen in de tuin.fes/lou schreef:hij heeft altijd gebeten.
-
charley
Zo gaat het hier dus echt niet en lijkt er niet eens op.Laura84 schreef:Op 1 of andere manier doet jouw verhaal mij denken aan onderstaand filmpje. Het is trouwens vele malen heftiger als dat jij omschrijft maar bedenk je wel, ook dit is ooit ergens klein begonnen
- dagmar88
- Zeer actief
Kan die niet bij je thuis komen?charley schreef:De hondenschool waar wij trainen is een hondenschool, trimsalon, gedragsdeskundige en dierenarts.dagmar88 schreef:De hondenschool is een leuke activiteit, maar als je daar echt had geleerd over opvoeden en hoe je hondje in elkaar steekt, dan was het kwartje ondertussen wel gevallen.
Je hebt helemaal niets aan tips wanneer je zelf zijn gedrag nog niet goed kunt interpreteren. Je hebt iemand nodig die jou daar bij kan helpen, in jullie normale thuissituatie.
-
charley
Ik heb ze geprobeerd te bellen maar ze nemen niet op dus ga zo een mail sturen.dagmar88 schreef:Kan die niet bij je thuis komen?charley schreef:De hondenschool waar wij trainen is een hondenschool, trimsalon, gedragsdeskundige en dierenarts.dagmar88 schreef:De hondenschool is een leuke activiteit, maar als je daar echt had geleerd over opvoeden en hoe je hondje in elkaar steekt, dan was het kwartje ondertussen wel gevallen.
Je hebt helemaal niets aan tips wanneer je zelf zijn gedrag nog niet goed kunt interpreteren. Je hebt iemand nodig die jou daar bij kan helpen, in jullie normale thuissituatie.
- dagmar88
- Zeer actief
charley schreef:Ik heb ze geprobeerd te bellen maar ze nemen niet op dus ga zo een mail sturen.dagmar88 schreef:Kan die niet bij je thuis komen?charley schreef:De hondenschool waar wij trainen is een hondenschool, trimsalon, gedragsdeskundige en dierenarts.dagmar88 schreef:De hondenschool is een leuke activiteit, maar als je daar echt had geleerd over opvoeden en hoe je hondje in elkaar steekt, dan was het kwartje ondertussen wel gevallen.
Weet je wat het is, het is heel makkelijk om van een afstand "tips" te geven hoe een ander het aan zou pakken. Maar dat ben jij niet, en we moeten het hier ook maar doen met de informatie die jij geeft.
Daar kunnen eigenlijk alleen maar hele vervelende misverstanden van komen.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
charley schreef:Ik heb ze geprobeerd te bellen maar ze nemen niet op dus ga zo een mail sturen.dagmar88 schreef:Kan die niet bij je thuis komen?charley schreef:De hondenschool waar wij trainen is een hondenschool, trimsalon, gedragsdeskundige en dierenarts.dagmar88 schreef:De hondenschool is een leuke activiteit, maar als je daar echt had geleerd over opvoeden en hoe je hondje in elkaar steekt, dan was het kwartje ondertussen wel gevallen.
Is verder geen schande hoor. Als ik zo terug kijk, heb ik met Alfil ook een echt lastige periode gehad. Dan is het óf consequent zijn en schouders eronder, óf het af laten glijden. Hier is het helemaal goed gekomen, en dat gaat jou vast ook lukken. Succes en hopelijk neemt de gedragsdeskundige snel contact met je op.
-
charley
Ja bij hun achter in de achtertuin, dat was vorige week woensdag op zijn verjaardag. De kat van mijn ouders zat buiten en Rico was hem aan het uitdagen, om de kat heen rennen en hoog piepen tot de kat blies toen beet Rico mij flink in mij kuit. Maar dit was ook in een tuin.Alfilillo schreef: Want laten we wel wezen: hij bijt niet alleen in de tuin, maar je schreef dat hij je laatst ook flink te pakken had bij je ouders.
We komen er wel, ik geef niet zomaar op.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Inderdaad, ik zou eens wat opnamen maken van jullie dagelijkse dingen zodat er kijk is op hoe eea reilt en zeilt.dagmar88 schreef:Als het voor jou een fijne hondenschool is en je er vertrouwen in hebt, hoop ik dat ze je op weg kunnen helpen.
Weet je wat het is, het is heel makkelijk om van een afstand "tips" te geven hoe een ander het aan zou pakken. Maar dat ben jij niet, en we moeten het hier ook maar doen met de informatie die jij geeft.
Daar kunnen eigenlijk alleen maar hele vervelende misverstanden van komen.
Hier heb je een probleem mee met dit gedrag , heel logisch overigens ook , maar vaak moet je naar je houding in het algemeen kijken en niet enkel naar het probleem.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl