Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zaterdag examen - geslaagd

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Marion. schreef: Feliciteren? Ik denk er niet aan. Waarom heb jij felicitaties verdiend en die man met zijn Dober niet?
Euhm...omdat Linda hier op het forum is en die meneer met die Dober niet. :19:
En je leest niet goed. Marion vind onder appèl staande honden héél belangrijk. Alleen papiertjes niet. En ik lach me dood als volgende week die man mijn zijn Dober de hond zo terugroept, en jij in je broek staat omdat Bram met zijn tienen op het papiertje niet wil komen.
Hè Marion , moet dat nu?
Linda is blij...ze heeft samen met Bram hard getraind en is terecht blij geslaagd te zijn. Dat was ik ook met mijn A en zal ik ook weer zijn met het diploma voor beginners behendigheid. Is namelijk wel zo fijn dat diploma te halen anders kun je niet verder . En dat is jammer als je er allebei plezier in hebt.
Waarom nu haar blijdschap wegnemen met dit soort commentaar?
Laatst gewijzigd door MJ op 17 jun 2006 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marie-José schreef: Waarom nu haar blijdschap wegnemen met dit soort commentaar?
Gewoon omdat het lollig is. Hee wat leuk een topic van Linda, even kijken of er nog wat te zeiken is. Ja hoor, ik ga weer eens met m'n stokpaardje over papiertjes komen. Dat is leuk!

En ondertussen nog even zeggen dat Linda een waardeloze baas is, dat is namelijk ook leuk :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marion. schreef:
Moos schreef:Da's wel sneu inderdaad....
Gaan ze het nu weer een keer doen, weet je dat?
Dat meen je toch niet serieus he? In het kader van "hoe stomp ik mijn hond af?" Door hem een 3e keer een cursus te laten lopen, met oefeningen die hij allang kent, omdat het baasje zo nodig dat papiertje wil?
Zeg ik dat ik vind dat hij het nog een keer zou moeten doen dan?

Ik kan me voorstellen dat je even flink baalt als het weer niet gelukt is; zeker als je weet dat je hond het eigenlijk best kan.

En ik kan me net zo goed voorstellen dat Linda erg blij en trots is dat zij en Bram het zo goed gedaan hebben.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Wat laat jij je heerlijk kennen.

Als je mij zo'n dom wijf vindt, waarom reageer je dan aldoor op mij? En open je zelfs topics over mij? Mijn karakter is niet goed, mijn omgang met Bram is niet goed en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mag ik vragen waar ik jou een dom wijf noem?
Zoek stok! schreef:Mens, laat me met rust en ga je bezig houden met mensen die je leuk vindt en dingen die je belangrijk vindt.
Ga ik gewoon lekker door met trainen en andere dingen doen die jou niet boeien.
Laat ik het zo zeggen. Ik geloof dat ik jou op dit moment veel sneuer vind dat die man met die Dober :roll:
Zoek stok! schreef:Daaaaaaaaaaaaaag Marion!! Ziek wijf dat je zelfs mijn ik ben geslaagd topic komt verpesten.
Dahaaaaag, zoek stokkie. Zèlfs jouw topic verpest ik. Niet zo moeilijk, want je reageert niet eens op andere topics, alleen die van jezelf. En als ik dan reageer zijn dat uiteraard jouw topics.
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Marion. schreef:
Moos schreef:Da's wel sneu inderdaad....
Gaan ze het nu weer een keer doen, weet je dat?
Dat meen je toch niet serieus he? In het kader van "hoe stomp ik mijn hond af?" Door hem een 3e keer een cursus te laten lopen, met oefeningen die hij allang kent, omdat het baasje zo nodig dat papiertje wil?
Zeg ik dat ik vind dat hij het nog een keer zou moeten doen dan?

Ik kan me voorstellen dat je even flink baalt als het weer niet gelukt is; zeker als je weet dat je hond het eigenlijk best kan.

En ik kan me net zo goed voorstellen dat Linda erg blij en trots is dat zij en Bram het zo goed gedaan hebben.
Ik denk dat de Dober moet overstappen naar de Gehoorzame hond cursus. Dat is veel meer gericht op praktische situaties. VEG is toch een opeenvolging van gehoorzaamheids 'truukjes' en dat ligt die hond niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Marion. schreef: Dahaaaaag, zoek stokkie. Zèlfs jouw topic verpest ik. Niet zo moeilijk, want je reageert niet eens op andere topics, alleen die van jezelf. En als ik dan reageer zijn dat uiteraard jouw topics.
Argumenten die totaal niet op waarheid berusten, zijn niet erg overtuigend hoor Marion :denken:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Wat laat jij je heerlijk kennen.

Als je mij zo'n dom wijf vindt, waarom reageer je dan aldoor op mij? En open je zelfs topics over mij? Mijn karakter is niet goed, mijn omgang met Bram is niet goed en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mag ik vragen waar ik jou een dom wijf noem?
Sinds ik op dit forum ben, ben je al bezig met zieken tegen mij en me vertellen hoe slecht ik ben en hoe slecht ik het met Bram doe.
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Mens, laat me met rust en ga je bezig houden met mensen die je leuk vindt en dingen die je belangrijk vindt.
Ga ik gewoon lekker door met trainen en andere dingen doen die jou niet boeien.
Laat ik het zo zeggen. Ik geloof dat ik jou op dit moment veel sneuer vind dat die man met die Dober :roll:
Dat jij je lol haalt uit mij naar beneden praten, DAT is pas sneu.
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Daaaaaaaaaaaaaag Marion!! Ziek wijf dat je zelfs mijn ik ben geslaagd topic komt verpesten.
Dahaaaaag, zoek stokkie. Zèlfs jouw topic verpest ik. Niet zo moeilijk, want je reageert niet eens op andere topics, alleen die van jezelf. En als ik dan reageer zijn dat uiteraard jouw topics.
Ik reageer niet op JOUW topics, want ik mag je niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Marion. schreef: Dahaaaaag, zoek stokkie. Zèlfs jouw topic verpest ik. Niet zo moeilijk, want je reageert niet eens op andere topics, alleen die van jezelf. En als ik dan reageer zijn dat uiteraard jouw topics.
Argumenten die totaal niet op waarheid berusten, zijn niet erg overtuigend hoor Marion :denken:
Het maakt haar allemaal niet uit, als ze maar een discussie heeft met mij. Net zolang sarren en zieken totdat Linda weer eens reageert.

Nou gefeliciteerd Marion, het is je gelukt. Wat zul je heerlijk slapen vannacht.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Moos schreef:
Ach Marloes. Ik vergeet natuurlijk de topics van jou waar ze op reageert. En die van Reini.
En die van medefotografen, waar ze alleen maar zijdelings kan reageren. "Mooie foto's" komt niet uit haar strot hoor :19:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:
Ach Marloes. Ik vergeet natuurlijk de topics van jou waar ze op reageert. En die van Reini.
En die van medefotografen, waar ze alleen maar zijdelings kan reageren. "Mooie foto's" komt niet uit haar strot hoor :19:
Jij hebt echt een studie van mij gemaakt he? :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:
Van iemand die voor jou schijnbaar niet tot de 'belangrijkere zaken in het leven' behoort, denk je aardig op de hoogte te zijn dan.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Jezus , wat is dit flauw,zeg!
Ik snap hier dus echt de lol niet van. Als je niet blij kunt zijn voor Linda waarom reageer je dan ,Marion?
Dat Linda alleen op foto-topics reageert is helemaal klinklare onzin.
Maar vind het vooral erg flauw iemand blijdschap zo de grond in te boren.
Kunnen jullie niet gewoon weer lekker de negeer-modus toepassen? Maakt het allemaal een stuk gezelliger ipv dit gezeik elke keer.
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: en, linda, deed 'de boze wart' ook mee :mrgreen: ?
Ja, die deed ook mee :wink: Hij heeft blijkbaar het minimale benodigde aantal punten op gedrag naar andere honden gehaald :19: want hij is geslaagd. Hij gromde veel en viel een aantal keer uit. Gelukkig reageerde Bram er wederom niet op :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Marie-José schreef:Kunnen jullie niet gewoon weer lekker de negeer-modus toepassen? Maakt het allemaal een stuk gezelliger ipv dit gezeik elke keer.
Waar boor ik Linda de grond in? Omdat ik wat kritische noten plaats over het papiertje? Waar ben ik aan het zeiken?

Jemig, waar hebben jullie het over? Ik heb hier ook allemaal papiertjes met tienen in de la hoor. Lekker belangrijk. Als we die tienen niet hadden gehaald, had er geen papiertje in de la gezeten. Maar hadden de honden net zo goed geluisterd. En dát is belangrijk.
Valium, Valeriaan, Ibu-nog-wat. Het zal wel :19:

Ik ben niet ordinair gaan schelden. En ik heb geen negeermodus-knopje. Ik voel me dus ook totaal niet aangesproken.
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ja, die deed ook mee :wink: Hij heeft blijkbaar het minimale benodigde aantal punten op gedrag naar andere honden gehaald :19: want hij is geslaagd. Hij gromde veel en viel een aantal keer uit. Gelukkig reageerde Bram er wederom niet op :wink:
Was dat ook een essentieel onderdeel of niet, gedrag naar andere honden?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Marie-José schreef:Kunnen jullie niet gewoon weer lekker de negeer-modus toepassen? Maakt het allemaal een stuk gezelliger ipv dit gezeik elke keer.
Waar boor ik Linda de grond in? Omdat ik wat kritische noten plaats over het papiertje? Waar ben ik aan het zeiken?

Jemig, waar hebben jullie het over? Ik heb hier ook allemaal papiertjes met tienen in de la hoor. Lekker belangrijk. Als we die tienen niet hadden gehaald, had er geen papiertje in de la gezeten. Maar hadden de honden net zo goed geluisterd. En dát is belangrijk.

Ik ben niet ordinair gaan schelden. En ik heb geen negeermodus-knopje. Ik voel me dus ook totaal niet aangesproken.
Er is een heel mooi woord voor jou Marion: je bent een stalker. Constant naar mij op zoek om te proberen een discussie te krijgen. Net zo lang sarren en irriteren totdat de emmer van de ander vol is gelopen. En als de bom dan barst een beetje onschuldig lopen doen. Lieve schattige Marion wilde alleen maar een opmerking maken hoor en die gemene heks Linda doet zooooo naar tegen Marion.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marion. schreef:

Ik was wel blij met mijn diploma's hoor. :pffff:
Maar nog blijer was ik met het allereerste landelijke diploma dat ik gehaald heb, VZH. En het allerblijst :mrgreen: was ik met mijn IPO1.
Gewoon omdat ik voor mezelf bewezen had dat Marouck het dus wél kon. :pffff:
Maar ach......het is natuurlijk ook weer niet zo belangrijk, want het zegt nog niet dat je hond dus in "de praktijk" luistert en dat zou het allerbelangrijkste moeten zijn. Gehoorzaamheid op en buiten het trainingsveld. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja, verplichte onderdelen zijn volgen, komen, gedrag tav andere honden, staan en betasten en omgang baas/hond. Je moet daar een minimaal aantal punten op halen om te slagen. Dus ook al heb je verder overal het maximale aantal punten op, als je niet minimaal 20 van de 40 punten haalt op gedrag tav andere honden, dan ben je toch gezakt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Marion. schreef:

Ten eerste: 'end of life' ...misschien niet voor jou...maar die meneer zal erg teleurgesteld zijn.
Feliciteren? Geen denken aan,zeg je. Waarom reageer je dan? maar goed..zal dan wel aan mij liggen. :19:
Je komt in een topic van Linda waar ze blij is dat ze haar examen gehaald heeft ..wat zeg jij? Lach me kapot als Brammie je laat staan (andere woorden maar ik kan verdorie geen quotes overbrengen naar dit bericht )
Linda zei het heel sneu voor die meneer te vinden dat ie het niet gehaald had!
En zenuwachtig? Ja...ook ik deed het in mijn broek van de zenuwen met mijn examen. Logisch toch? Daar valt of staat alles mee of je door mag naar de andere cursus wat je graag met je hond wil doen. Ik moest eerst die pokke A overnieuw doen om uberhaupt de behendigheid in te mogen. Maxi 's 3e keer... :roll: Maar goed wèl gedaan omdat ik wist dat ie behendig érg leuk zou vinden (wat ook blijkt) en ik daar wel dat domme papiertje voor nodig had.
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja, verplichte onderdelen zijn volgen, komen, gedrag tav andere honden, staan en betasten en omgang baas/hond. Je moet daar een minimaal aantal punten op halen om te slagen. Dus ook al heb je verder overal het maximale aantal punten op, als je niet minimaal 20 van de 40 punten haalt op gedrag tav andere honden, dan ben je toch gezakt.
Ah, oke :wink:

Maareh, wat ik me dan toch, wellicht wat lullig, afvraag; hoe kwam die hond dan aan die 20 punten als hij meerdere malen uitviel?
Begrijp me niet verkeerd, het is fijn voor ze dat ze geslaagd zijn, alleen ik snap dat niet helemaal :denken:
Afbeelding
Marion.

Zoek stok! schreef:Er is een heel mooi woord voor jou Marion: je bent een stalker. Constant naar mij op zoek om te proberen een discussie te krijgen. Net zo lang sarren en irriteren totdat de emmer van de ander vol is gelopen. En als de bom dan barst een beetje onschuldig lopen doen. Lieve schattige Marion wilde alleen maar een opmerking maken hoor en die gemene heks Linda doet zooooo naar tegen Marion.
Kind. Wat haal je je in je kop. Natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Marion. op 17 jun 2006 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Gefeliciteerd, Linda en Bram. Hartstikke goed! :cheer:

voel me alleen maar een heel klein beetje spuit 11 nu, hoor :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef: Maar ach......het is natuurlijk ook weer niet zo belangrijk, want het zegt nog niet dat je hond dus in "de praktijk" luistert en dat zou het allerbelangrijkste moeten zijn. Gehoorzaamheid op en buiten het trainingsveld. :wink:
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik vind dat gehoorzaamheid na de basis cursus (EG) niet meer zoveel met de praktijk te maken heeft. Denk nou bijv. aan de terug plaats oefening. Ik heb daar echt helemaal niks aan in de praktijk. Maar het is gewoon leuk om te trainen en helemaal leuk als het dan als een trein gaat. Hond blij, ik blij, iedereen blij.

Wel merk ik dat door zo te trainen het contact tussen mij en Bram alleen maar beter wordt. Maar ga ik met GG beginners starten zodat hij in de praktijk beter luistert? Welnee, het is gewoon leuk! Hetzelfde geldt voor Agility.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Maareh, wat ik me dan toch, wellicht wat lullig, afvraag; hoe kwam die hond dan aan die 20 punten als hij meerdere malen uitviel?
Begrijp me niet verkeerd, het is fijn voor ze dat ze geslaagd zijn, alleen ik snap dat niet helemaal :denken:
Ik ook niet :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Maareh, wat ik me dan toch, wellicht wat lullig, afvraag; hoe kwam die hond dan aan die 20 punten als hij meerdere malen uitviel?
Ik ook niet :wink:
Ah, oke :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marion. schreef:
Waarom dan reageren, met zo'n opmerking, als jullie elkaar toch niet liggen? Je had haar ook kunnen feliciteren of helemaal niets zeggen :wink:
Ik snap dat niet :19:

Linda is er hartstikke blij mee, omdat ze hierdoor lekker verder kan, o.a. met behendigheid. Dat is toch leuk? En ja, dat vind ik een felicitatie waard! Zij en Bram hebben er hard voor gewerkt om tot zover al te komen, en ik ben ontzettend blij voor haar.

Ik vind het wel leuk zo'n training maar geef er ook niet zo heel veel om en Bowie nog minder :roll: . Wij samen zijn daar niet geschikt voor. Maar omdat ik het niet belangrijk vind, ben ik nog wel heel erg blij voor iemand anders, die het wèl belangrijk vindt en leuk :wink:
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Waarom dan reageren, met zo'n opmerking, als jullie elkaar toch niet liggen? Je had haar ook kunnen feliciteren of helemaal niets zeggen :wink:
Omdat ohhhh en ahhhhh gedoe niet mijn straatje is. Ik reageerde op die vreselijk sneue meneer die voor de 2e keer gezakt was.
Flikker op zeg! Zo sneu is die meneer niet. Linda mag zelf vinden alsof het het eind van de wereld is, maar toen ze het over die meneer ging hebben vond ik dat ik even moest reageren.

En nogmaals, ik ga niet feliciteren voor een hondenexamen. Ik feliciteer mensen voor dingen die ik belangrijk vind, en ik condoleer mensen voor dingen die ik belangrijk vind. En als mensen gaan doorslaan door te oordelen over anderen tijdens het examen? Ja, dan reageer ik ook.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ten eerste, gefeliciteerd Linda en Bram :cheer: :ok:

Ten tweede. Het gaat niet eens zozeer om het papiertje. Het gaat meer om samen met de hond bezig te zijn en het papiertje is de bekroning ervan. En wat Inge ook zei, hoe meer moeite je ervoor moet doen, des te leuker het misschien nog is. :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:Waarom dan reageren, met zo'n opmerking, als jullie elkaar toch niet liggen? Je had haar ook kunnen feliciteren of helemaal niets zeggen :wink:
Omdat ohhhh en ahhhhh gedoe niet mijn straatje is. Ik reageerde op die vreselijk sneue meneer die voor de 2e keer gezakt was.
Flikker op zeg! Zo sneu is die meneer niet. Linda mag zelf vinden alsof het het eind van de wereld is, maar toen ze het over die meneer ging hebben vond ik dat ik even moest reageren.

En nogmaals, ik ga niet feliciteren voor een hondenexamen. Ik feliciteer mensen voor dingen die ik belangrijk vind, en ik condoleer mensen voor dingen die ik belangrijk vind. En als mensen gaan doorslaan door te oordelen over anderen tijdens het examen? Ja, dan reageer ik ook.

Ah, je zat het topic dus als een havik te lezen en uiteindelijk was er iets waar je over kon zieken?

Ik heb gezegd dat ik die meneer sneu vind. En ik heb ook gezegd dat ik het hem heel erg gegund had. Het is niet leuk als je een cursus twee keer doorloopt en dan weer zakt. Hij barstte niet in huilen uit, maar hij ging wel even met de trainer apart zitten. Hij heeft zo z'n best gedaan en het is niet gelukt. Dan zijn mensen teleurgesteld.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

:balon1: Gefeliciteerd Linda en Bram. :balon1:

Ik ben wel blij voor jullie :cheer: :cheer:

Neem er nog een glas rosé op :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”