Ja voor de zon doen we het ook, dan halen we jullie wel weer inMaeve schreef:Hey, leuk zeg! Een jaar alweer, wat gaat dat ook snel. Ga ik voor jou hopen dat het in April pas begint zodat Perry ook mee kan doen. Hoewel van mij de zon wel eerder mag schijnen hoorBudkes schreef: @Maeve, ik hoop dat het pas eind april mooier weer wordt. Dan kan Perry ook meedoen. Simons doel is de behendigheid en Perry wordt op 10 mei 1 jaar, vandaar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooie rasvertegenwoordiger
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Mooie rasvertegenwoordiger
Gr. Aniek

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik zie dit nu pas, en ook de rest van de reacties erop... Kom hier niet zovaak, sorryblondie schreef:Heb je voorbeelden van degene die betrouwbaar ogen en van degenen waar je een straatje om voor wilt.. is off topic.. maar ik vind het wel interessant...sbientje schreef:Interessant topic dit! Mijn ras is eigenlijk de labrador, maar ik vind het tegenwoordig moeilijk om een mooie hond te vinden. Ik houd niet van het overdreven bone wat je tegenwoordig veel ziet, terwijl ik de werklijnen op uiterlijk dan weer wat te spichtig vind. Maar mocht ik nog wat tegenkomen..
Vinden jullie trouwens ook zoveel verschil in koppen van duitse herders? Sommigen zien er heel betrouwbaar uit, en andere zou ik een straatje voor omlopen... Best apart, alleen maar door hun uitdrukking. Vaak komt mijn vermoeden ook nog uit, dat is nog het meest jammerepaar weken zei een vriend van me zoiets nl over mijn eigen honden.. dat hij op het oog... als hij mij en de honden niet zou kennen hij inderdaad wat afstand zou nemen en dan voor de ene hond wat meer allert zou zijn dan voor de ander.. (hij heeft zelf een rottweiler en opgegroeid met herders dus... het was niet discriminerend bedoeld maar het verbaasde me wel..) vandaar dus ook de vraag.. ik zie in dit topic nou niet bepaald veel duitse herders staan waar ik bij denk brrr...
Heb ong 20 pagina's foto's op google doorgeworsteld maar ik vind nog niet echt wat ik bedoel haha... heb het trouwens nog erger bij mechelse herders... sommigen vind ik echt heel mooi en leuk, maar meestal vind ik ze een beetje een enge blik hebben, beetje verwilderd ofzo. Klinkt nogal onduidelijk, i know
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Snap je precies eigenlijk..sbientje schreef:
ik zie dit nu pas, en ook de rest van de reacties erop... Kom hier niet zovaak, sorryHet heeft overigens niets met de kleur te maken, maar echt met de oogopslag.
Heb ong 20 pagina's foto's op google doorgeworsteld maar ik vind nog niet echt wat ik bedoel haha... heb het trouwens nog erger bij mechelse herders... sommigen vind ik echt heel mooi en leuk, maar meestal vind ik ze een beetje een enge blik hebben, beetje verwilderd ofzo. Klinkt nogal onduidelijk, i know
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
in de eerste instantie vond ik het ook geweldig, maar ik denk dat ze de konijnen per keer loslaten en dat vind ik dan wer wat minder. en ik zag de laatste podenco met een ttPodenji schreef:ik krijg altijd tranen in mn ogen als ik zulke filmpjes bekijk, zo mooi vind ik het :N: :
waar is die hei?Podenji schreef:ik geniet ook zo als de koeien hier weer van de heide zijn, dan kan ik ze allemaal loslaten op die plek ( staat namelijk hek omheen ) en dat is zo genieten hoe ze spelen, springen, racenen als ze dan ff een paar minuten ver weg zijn, kan me dat niet schelen, ze kunnen daar niet direkt weg en ik zie ze toch de hele tijd, daar ze niet in de bosjes kunnen verdwijnen daar

- _Leonie
- Zeer actief
Dit Golden teefje vind ik erg leuk:
Vanlijnden Fausto Lady Quinevere

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
sja er wordt soms wel met een tt getrained inderdaad , en als dat op een correcte manier gebeurt zie ik daar geen probleem in ( en mij nu niet allemaal aanvallenHutsje schreef:in de eerste instantie vond ik het ook geweldig, maar ik denk dat ze de konijnen per keer loslaten en dat vind ik dan wer wat minder. en ik zag de laatste podenco met een ttPodenji schreef:ik krijg altijd tranen in mn ogen als ik zulke filmpjes bekijk, zo mooi vind ik het :N: :.
waar is die hei?Podenji schreef:ik geniet ook zo als de koeien hier weer van de heide zijn, dan kan ik ze allemaal loslaten op die plek ( staat namelijk hek omheen ) en dat is zo genieten hoe ze spelen, springen, racenen als ze dan ff een paar minuten ver weg zijn, kan me dat niet schelen, ze kunnen daar niet direkt weg en ik zie ze toch de hele tijd, daar ze niet in de bosjes kunnen verdwijnen daar
maar dat wat je zegt over die konijnen per keer loslaten, dat zal ik bestrijden, het zal wel gebeuren wellicht maar ik zou daar niet standaard vanuit gaan.
daarbij of ze de konijnen nu loslaten of niet, dat doet niet af aan de manier van jagen van de podenco zelf en daar ging het hier uiteindelijk om.
en die hei vertel ik niet want dan loop jij daar dalijk de hele dag met je honden en kan ik er niet meer lopen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Helemaal mee eens, hij is te schaars gehoekt, voor nog erger dan achter.Marjoleine schreef:Dat vind ik ook.-Gaby- schreef:Misschien ligt het aan mij hoor (geen verstand van Kooikers), maar ik vind Bram mooier! Dat vind ik echt een leuke Kooiker om te zien, prachtige dieprode kleur, mooie tekening en mooie bouw.Zoek stok! schreef:En bij de Kooikers:
Ik vind deze hond te hoog voor het ras en te weinig gehoekt. Wel evenredig, maar te weinig.
Bovendien heeft hij een te steile schouder waardoor de nek erg kort lijkt.
Hij is ook te kort voor het ras, bijna vierkant zelfs.
Voor een herderachtige zou de hoeking perfect zijn, maar dit is een jachthond. Die moet echt meer hebben.
Als het gaat over een mooie rasvertegenwoordiger vind ik de bouw het belangrijkst, maar ook het uiterlijk. Ik vind het bijvoorbeeld niet mooi dat een rode plaat (aftekening) op de voorpoot doorloopt.
Groetjes van Margo

-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat is inderdaad fout van jou, want daar gaat het nu helemaal niet over.Renske schreef:Misschien fout van mij, maar ik kijk direct verder. Deze reu heeft kooikerverlamming vererft. In één nestje zijn hier 3 pups op de leeftijd van ongeveer een half jaar aan overleden...Zoek stok! schreef: Maar ik heb nog even gegraven in m'n herinnering en wist de naam van de hond die ik zo mooi vind weer: Joris Timmie uit het Griendje.
(foto even weggehaald uit Quote, anders komen er wel heel veel dubbele foto's in dit topic te staan)
Is die beter dan? :smile1: Een reu met ook nog eens een mooi karakter.
Groetjes van Margo

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jammer dat ze kijkt alsof ze ieder moment een pak rammel kan krijgen.LéonieHonden schreef:Dit Golden teefje vind ik erg leuk:
- _Leonie
- Zeer actief
Dit is ook gewoon de enigste foto van haar. Hoop voor haar dat ze geen slaag krijgt.. Zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen.LongFields schreef:Jammer dat ze kijkt alsof ze ieder moment een pak rammel kan krijgen.LéonieHonden schreef:Dit Golden teefje vind ik erg leuk:
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die Golden kijkt inderdaad niet helemaal blij. Ik vind het sowieso veel leuker als een hond plezier uit straalt op standfotos en shows.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Tsja..Goldens. ik moet zeggen dat die van mij er op foto's ook zeer regelmatig zo kijken. Of ik dan deze foto zou plaatsen is weer een tweede... 
- asani
- Zeer actief
Groetjes,
Simon
- twinmom-jess
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Ik ben iemand die gaat voor de showtypes bij de labrador. Ik hou juist niet van de rankere jachttypes.
Voor mij mag een lab lekker breed en "zwaar" zijn. Maar natuurlijk wel heel belangrijk, goed in verhouding.
Deze reu vinden we helemaal geweldig, we hebben niet voor niks gekozen voor een zoon van hem.
Precious Neelix van 't Chielewout

Dit vind ik ook een schitterende reu. We hopen in de toekomst van hem ook een zoon te mogen krijgen.
Denis de Scampy

Voor mij mag een lab lekker breed en "zwaar" zijn. Maar natuurlijk wel heel belangrijk, goed in verhouding.
Deze reu vinden we helemaal geweldig, we hebben niet voor niks gekozen voor een zoon van hem.

Dit vind ik ook een schitterende reu. We hopen in de toekomst van hem ook een zoon te mogen krijgen.
Denis de Scampy

Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
twinmom-jess schreef:Ik ben iemand die gaat voor de showtypes bij de labrador. Ik hou juist niet van de rankere jachttypes.
Deze reu vinden we helemaal geweldig, we hebben niet voor niks gekozen voor een zoon van hem.![]()
Denis de Scampy
Aaah Brego, het enige zoontje van Neelix en Gaia!
Ik houd persoonlijk niet van de showlijn, maar Neelix vind ik wel een mooie kop hebben.. vandaar dat ie ook alles wint volgens mij
En doe mij trouwens deze teef maar. Auld Lang Syne of Molly's Mountain (Een van de teven van de eigenaar van Denis)

- Maxine
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zijn beide foto's van dezelfde Hrvatski Ovcar?
De uitdrukking van de tweede foto verschilt enorm van die op de eerste vind ik, het lijken in ieder geval net 2 verschillende honden als ik ze bekijk.
De expressie van de hond op de tweede foto bevalt me beter.
De uitdrukking van de tweede foto verschilt enorm van die op de eerste vind ik, het lijken in ieder geval net 2 verschillende honden als ik ze bekijk.
De expressie van de hond op de tweede foto bevalt me beter.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Hoewel ik de rankere honden bij de labrador vaak mooier vind zijn er zeker ook wel groffere honden die ik mooi vind.
Deze bijvoorbeeld:

Deze bijvoorbeeld:

- samantha!
- Zeer actief
Een ander ras dat hier zeer hoog op het lijstje staat is de australian cattle dog.
Ik heb geen idee of deze goed aan de standaard voldoet, maar ik vind dit een hele mooie.

Ik heb geen idee of deze goed aan de standaard voldoet, maar ik vind dit een hele mooie.

- twinmom-jess
- Zeer actief
Die wilde ik er toevallig nog bijzetten, maar ik was druk met van alles dat ik het vergat. Zij is idd een erg mooie teef.Ellen. schreef:twinmom-jess schreef:Ik ben iemand die gaat voor de showtypes bij de labrador. Ik hou juist niet van de rankere jachttypes.
Deze reu vinden we helemaal geweldig, we hebben niet voor niks gekozen voor een zoon van hem.![]()
Denis de Scampy
Aaah Brego, het enige zoontje van Neelix en Gaia!![]()
Ik houd persoonlijk niet van de showlijn, maar Neelix vind ik wel een mooie kop hebben.. vandaar dat ie ook alles wint volgens mij
En doe mij trouwens deze teef maar. Auld Lang Syne of Molly's Mountain (Een van de teven van de eigenaar van Denis)
We willen over een jaar of 2 zeker weer een lab en dan hopen we bij Mollywoods terecht te kunnen.
Grappig dat je Brego kent. Zit je ook op het labforum?

- Ellen.
- Zeer actief
Jaa ik ken Brego inderdaad wel, alleen van verhalen foto's hoortwinmom-jess schreef:Die wilde ik er toevallig nog bijzetten, maar ik was druk met van alles dat ik het vergat. Zij is idd een erg mooie teef.
We willen over een jaar of 2 zeker weer een lab en dan hopen we bij Mollywoods terecht te kunnen.
Grappig dat je Brego kent. Zit je ook op het labforum?
Alleen kom ik er niet meer op.
Maar ik had al een account, alleen nu kan ik niet eens meer inloggen, ik kom er dus niet meer op..
(Molly, dochter van Neelix? Vind ik ook wel een mooi koppie hebben trouewns)
-
jeanine
- Actief
ik vindt Neelix een hele aansprekende reu om te zien, maar als ik dan praktisch denk zie ik hem niet de hele dag mee op jacht gaan, 20 30 keer sloot in en uit enz. daar is hij gewoon te zwaar voor, las op zijn site dat hij wel jachtdiploma's heeft en ook wel mee op jacht geweest is maar dat is toch heeeeel wat anders als een jachtgebruikshond.

- samantha!
- Zeer actief
Hoe lang ben je niet geweest?Ellen. schreef:Jaa ik ken Brego inderdaad wel, alleen van verhalen foto's hoortwinmom-jess schreef:Die wilde ik er toevallig nog bijzetten, maar ik was druk met van alles dat ik het vergat. Zij is idd een erg mooie teef.
Grappig dat je Brego kent. Zit je ook op het labforum?En ik zit idd op het labforum...
Alleen kom ik er niet meer op.Er staat dat je niet meer aan mag melden met hotmail.com enzo..
Maar ik had al een account, alleen nu kan ik niet eens meer inloggen, ik kom er dus niet meer op..
(Molly, dochter van Neelix? Vind ik ook wel een mooi koppie hebben trouewns)
Want volgens mij moet je daar wel regelmatig blijven komen anders verloopt je account.
- twinmom-jess
- Zeer actief
Ellen, jammer dat je er niet meer op kan. Kan je geen berichtje naar de mods sturen? Ik heb ook alleen maar hotmail, maar sta nog steeds ingelogd als ik er op kom.
En Molly is idd een schitterende hond. Lijkt zo ontzettend veel op Neelix.
Bij Brego zien we nu ook al overeenkomsten, vooral zn kop (ogen en nek). Ik hoop ook dat hij zo'n lieve blik als Gaia krijgt. Daar zijn we op gevallen bij haar. Ze kijkt net als onze Ayla.
Jeanine, Neelix is ook niet een jachtgebruikshond. Toos doet echt van alles met hem en dus ook jacht. Neelix is een dual-purpose lab. Dus zowel show als jacht. Het is natuurlijk erg leuk om echt zoveel mogelijk met je hond te doen. Dus waarom niet ook jachttrainingen ed.
Bij Brego zien we nu ook al overeenkomsten, vooral zn kop (ogen en nek). Ik hoop ook dat hij zo'n lieve blik als Gaia krijgt. Daar zijn we op gevallen bij haar. Ze kijkt net als onze Ayla.
Jeanine, Neelix is ook niet een jachtgebruikshond. Toos doet echt van alles met hem en dus ook jacht. Neelix is een dual-purpose lab. Dus zowel show als jacht. Het is natuurlijk erg leuk om echt zoveel mogelijk met je hond te doen. Dus waarom niet ook jachttrainingen ed.

-
jeanine
- Actief
het is juist super om zoveel mogelijk met je hond te doen!!! daar krijg je een blije hond van. ik persoonlijk vindt het voor een lab te zwaar aangezien de lab gewoon een echte jachthond is moet hij kunnen doen waar hij voor gefokt is. die smalle daar racy hondjes ben ik ook geen voorstander van, ik ga voor de gulde middenweg.. een lab met bone een mooie kop maar wel met een lichaam waar je goed mee kunt werken.twinmom-jess schreef:Ellen, jammer dat je er niet meer op kan. Kan je geen berichtje naar de mods sturen? Ik heb ook alleen maar hotmail, maar sta nog steeds ingelogd als ik er op kom.

- _Leonie
- Zeer actief
Deze vind ik ook erg mooi voor een groffe Lab!samantha! schreef:Hoewel ik de rankere honden bij de labrador vaak mooier vind zijn er zeker ook wel groffere honden die ik mooi vind.
Deze bijvoorbeeld:
- Ellen.
- Zeer actief
Kijk dat snap ik dus niet, ik kwam er heel vaak, zo om de dag ofzo, net als nu kom ik er ook ff elke dag, ik ben misschien toen een weekje niet geweest ofzo.. Maar dan kunnen ze me er niet uitgegooit hebben lijkt me. Daarom vind ik het ook zo raar dat ik niet meer in kan loggen. En als ik mijn emailadres opgeef en gebruikersnaam. Zegt ie dat het niet overeekomt.samantha! schreef: Hoe lang ben je niet geweest?
Want volgens mij moet je daar wel regelmatig blijven komen anders verloopt je account.
Vind het best wel klote, want wil graag weer een account hebben daar.. maar als het via hotmail en live niet kan.. hoe dan wel???
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ik vind dit meer een dogachtige dan een retriever.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dit is voor mij inderdaad ook geen jachthond meer.Zoek stok! schreef:
Ik vind dit meer een dogachtige dan een retriever.
Zo'n hond kan zijn oorspronkelijk taak volgens mij nooit volhouden.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Los van de taak vind ik de uitstraling ook niet meer retriever-achtig. Als dit je smaak is, kun je volgens mij beter overstappen naar een andere rasgroep.

Linda, Izzie en Bram