kathy schreef:Wat verschrikkelijk voor jullie allemaal.
Ik kan me herinneren dat er ongeveer anderhalf jaar geleden een galgo of podenco vermist was in Eindhoven, bang voor mensen. Na een fors aantal dagen zijn er 3 mensen met een grote groep galgo's gaan lopen in de buurt waar de hond verbleef. De hond heeft zich aangesloten bij de groep honden en kon gepakt worden. De hond heette Lola. Stond op Buitenlands Hondenforum. Misschien iets om in het achterhoofd te houden, lopen met heel weinig mensen maar een groep honden.
Ik denk zeker dat dat kan werken, eventueel ook met andere bekende honden voor Uma en dan echt alleen de baasjes erbij.
Zo is ze ook in het asiel terechtgekomen. Ze is bij een brand uit de buurt in paniek gevlucht en zelf aan komen lopen bij het asiel, waar ze steun zocht bij de andere honden in het asiel.
Als ze zo in paniek is, kan het heel goed zijn dat ze bekende mensen in eerste instantie helemaal niet herkent. Maar bij andere honden en groepen honden voelt ze zich wel op haar gemak.
Maar ik hoop en duim ook dat jullie haar nog vanavond op een rustig tijdstip met Manu kunnen lokken, nu duidelijk is waar ze (ongeveer?) is.