Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Uma weer vermist

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ach nee, niet je Umaatje weer :(: . Ik heb het hele topic zitten lezen en wat moeten vooral de eerste dagen verschrikkelijk slopend geweest zijn zonder zichtmeldingen! Wat ontzettend fijn dat je nu wel zichtmeldingen hebt én er eigenlijk wel zeker van bent waar ze nu zit. Wat fijn dat ze op een plek zit waar verder niemand komt/mag komen, dat maakt dat ze niet verjaagd kan worden en er dus kan blijven als ze daarvoor kiest.

Wat moet het ontzettend frustrerend zijn om haar niet te kunnen pakken terwijl ze zo dichtbij is :ugh: . Ik ken het in lichte vorm van Willem en het voelt echt zo naar als je je eigen hond niet kunt benaderen en je eigen hond ook niet naar je toe durft. Godzijdank speelt dit bij mij alleen bij ons veilige thuis (omdat ik Willem verder niet los kan laten zoals dat bij Uma normaal wel kan) en staat er dan niet heel veel op het spel (behalve de angst dat hij misschien toch over het hek springt en wegloopt, maar die kans is niet zo reëel gelukkig), maar man wat moet jij je op zo'n moment machteloos voelen :knuffel: .

Maar de situatie lijkt nu stabiel bij jullie, Uma lijkt te blijven zitten waar ze zit en jullie kunnen beetje bij beetje haar herinneren aan thuis, super! Nu heeft ze, zoals je zelf ook aangeeft, vooral tijd nodig. Tijd en jullie aanwezigheid. Ze komt wel, ze is onderweg.

Manuma schreef:Het kan toch bijna geen toeval zijn?

Ook de voorzichtigheid van Manu was herkenbaar. Als ik met Uma weg ben geweest en weer thuis kom doet Manu ook altijd zo zachtjes voor haar. Waarom zou hij anders zo blij doen en hondse taal spreken naar iets dat wij niet konden zien? En er liepen verder geen bekenden in de duinen, Manu was de enige hond mee.
Nee, zeker weten geen toeval. Zoals jij het beschrijft kun je er echt wel vanuit gaan dat hij haar opgemerkt heeft. Misschien kun je een lijn van 50 meter aan hem hangen? Dan kan hij hopelijk naar haar toe en haar eruit meppen :mep: . Man, wat zou je op zo'n moment graag zelf een hond zijn en gewoon naar haar toe kunnen lopen hè!
Elske
Actief
Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Elske »

~Suzanne~ schreef:
Elske schreef:
Manuma schreef:Ik ben bezig met een ontheffing. Dan kan ik mijn auto over die weg rijden, bij het pad zetten met de kofferbak open en daarin wat eten.
Mocht het nodig zijn kan ik eventueel in mijn auto slapen.

Thuis slaapt ze altijd in onze slaapkamer zo dicht mogelijk bij ons bed. We zouden al zo'n stuk opgeschoten zijn als ze ook nu bij ons wilt slapen en dus elke avond deze plek op zal zoeken. Als ze er elke keer terugkeert voor ons is er dus toch herkenning en uiteindelijk zal ze steeds meer op haar gemak raken. Manu zou haar er zo uit kunnen meppen denk ik. Zodra hij haar een duw geeft, haar kop in zijn bek pakt of een poot op haar legt is haar herkenning voor hem terug denk ik. Hij is heel goed geworden in het kalmeren van Uma en daar vertrouw ik hem 100% mee.
Ik hoop niet dat deze reactie verkeerd gaat vallen, zo is het in ieder geval niet bedoeld.

Maar zou je Manu niet toch voor deze situatie een teletac aan kunnen leren? Als iemand met verstand van zaken je helpt hoeft dat niet veel tijd te kosten. Je kan dan Manu in zo'n situatie als vannacht wel loslaten om Uma op te zoeken zonder dat je bang hoeft te zijn dat hij achter de schapen aan gaat.
Voor overdag kan dat ja.. maar in de nacht zie je niet eens waar de hond heengaat en of je dan wel of niet moet corrigeren. Dan is een zeer lange sleeplijn wellicht een beter idee? ;-)

Ik duim mee dat het nu snel tot een goed einde komt!

Suzanne
Dat is inderdaad wel essentieel.. even niet bij stil gestaan.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb een longeerlijn van weet ik hoeveel meters voor je, ben alleen niet in de buurt vandaag of morgen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb ook nog een 20 meterlijn liggen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

[quote="Manuma"]Ik ben bezig met een ontheffing. Dan kan ik mijn auto over die weg rijden, bij het pad zetten met de kofferbak open en daarin wat eten.

Thuis slaapt ze altijd in onze slaapkamer zo dicht mogelijk bij ons bed. We zouden al zo'n stuk opgeschoten zijn als ze ook nu bij ons wilt slapen en dus elke avond deze plek op zal zoeken. Als ze er elke keer terugkeert voor ons is er dus toch herkenning en uiteindelijk zal ze steeds meer op haar gemak raken. Manu zou haar er zo uit kunnen meppen denk ik. Zodra hij haar een duw geeft, haar kop in zijn bek pakt of een poot op haar legt is haar herkenning voor hem terug denk ik. Hij is heel goed geworden in het kalmeren van Uma en daar vertrouw ik hem 100% mee.[/quote
Oh dat is een goed om de auto daar neer te zetten. Tenminste als ze de auto leuk vind . Zou dan de motor laten lopen want die herkennen ze ook goed.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

[quote="Manuma"]Ik ben bezig met een ontheffing. Dan kan ik mijn auto over die weg rijden, bij het pad zetten met de kofferbak open en daarin wat eten.

Thuis slaapt ze altijd in onze slaapkamer zo dicht mogelijk bij ons bed. We zouden al zo'n stuk opgeschoten zijn als ze ook nu bij ons wilt slapen en dus elke avond deze plek op zal zoeken. Als ze er elke keer terugkeert voor ons is er dus toch herkenning en uiteindelijk zal ze steeds meer op haar gemak raken. Manu zou haar er zo uit kunnen meppen denk ik. Zodra hij haar een duw geeft, haar kop in zijn bek pakt of een poot op haar legt is haar herkenning voor hem terug denk ik. Hij is heel goed geworden in het kalmeren van Uma en daar vertrouw ik hem 100% mee.[/quote
Oh dat is een goed om de auto daar neer te zetten. Tenminste als ze de auto leuk vind . Zou dan de motor laten lopen want die herkennen ze ook goed.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Dit klinkt hoopvol!
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Manuma schreef:Ik ben bezig met een ontheffing. Dan kan ik mijn auto over die weg rijden, bij het pad zetten met de kofferbak open en daarin wat eten.

Thuis slaapt ze altijd in onze slaapkamer zo dicht mogelijk bij ons bed. We zouden al zo'n stuk opgeschoten zijn als ze ook nu bij ons wilt slapen en dus elke avond deze plek op zal zoeken. Als ze er elke keer terugkeert voor ons is er dus toch herkenning en uiteindelijk zal ze steeds meer op haar gemak raken. Manu zou haar er zo uit kunnen meppen denk ik. Zodra hij haar een duw geeft, haar kop in zijn bek pakt of een poot op haar legt is haar herkenning voor hem terug denk ik. Hij is heel goed geworden in het kalmeren van Uma en daar vertrouw ik hem 100% mee.
ik wil met alle liefde 'snachts ook een tentje opzetten zodat je niet alleen slaapt.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik duim me nog steeds te pletter :ok: :ok:
Als ze nu maar op die plek blijft, dan weet je in ieder geval waar je zit en dan is het een kwestie van lange adem hebben.
Als ze jou/jullie iedere avond ziet, dan heeft ze reden om daar te blijven. Ik hoop het zo.... !!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb inderdaad bij de Action een lang touw gekocht voor Manu. Alleen is de kans dat hij verstrikt raakt daar ook zo groot. TT wil ik liever niet en ik ben alsnog als de dood dat hij dan toch naar die schapen rent. Er komen nog 2 bekende honden mee die wel loslopen.

Ik zal dus ook niet alleen zijn, heel lief :J: Ze is niet heel dol op de auto maar het is wel heel herkenbaar voor haar. Mijn auto stinkt enorm naar die honden :F: En ze gaan meerdere keren per week mee naar heel leuke plekken met mij in dat ding. Ze zal mijn auto sowieso herkennen en het post of slaapt ook nog eens een stuk fijner voor ons.
HillieS
Zeer actief

Al enig idee wanneer je weet of je ontheffing krijgt?
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Door de stukjes die je de laatste twee dagen schrijft heb ik het volste vertrouwen dat het gewoon weer gaat lukken. Zou zeker super zijn als je de auto daar mag zetten. Goed bezig :E: :J:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Die ontheffing zou geweldig zijn. Is er een mogelijkheid om camera´s te zetten bij de plekken waar je voer neer zet? Via het voer kun je ervoor zorgen dat ze op die plek blijft en via de camera´s leer je haar routines kennen, zoals op het filmpje dat Diana poste. Dan weet je tegelijkertijd of het voer niet opgegeten wordt door een vos of zo. Als je haar maar in de smiezen kan houden, ook al is het op afstand.
Waren die beelden van bovenaf in het filmpje van Diana trouwens gemaakt door een drone? Die gaven ook ontzettend veel inzicht. Bijvoorbeeld dat ze vaak heel dichtbij zat, alleen zag je haar niet omdat ze zo goed verstopt was.
Ook voor vandaag weer heel veel sterkte en succes!!!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

miriam schreef:Door de stukjes die je de laatste twee dagen schrijft heb ik het volste vertrouwen dat het gewoon weer gaat lukken. Zou zeker super zijn als je de auto daar mag zetten. Goed bezig :E: :J:
Ik ook. Ik heb er ook een heel goed gevoel over. Dit moet gewoon goedkomen. Ze zit daar relatief veilig, er komen weinig mensen, en als ze nu maar gewoon blijft zitten waar ze zit, dan komt die klik dat jullie het zijn en dat ze jullie kan vertrouwen vanzelf.
Afbeelding
Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaatjeswereld »

Manuma schreef:Het kan toch bijna geen toeval zijn?

Ook de voorzichtigheid van Manu was herkenbaar. Als ik met Uma weg ben geweest en weer thuis kom doet Manu ook altijd zo zachtjes voor haar. Waarom zou hij anders zo blij doen en hondse taal spreken naar iets dat wij niet konden zien? En er liepen verder geen bekenden in de duinen, Manu was de enige hond mee.
Jij kent Manu het best. En ik weet zeker dat je gelijk hebt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Be kind, Be loved, Be a doglover!
Kaatjeswereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaatjeswereld »

Dit zei ik gisteren tegen Ro. Dat ik indien mogelijk de auto in de buurt zou zetten met voer erin. Ook bij Cody. De auto is toch magisch. Ze gaan altijd iets leuks doen. En vertrouwd. Top idee!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Be kind, Be loved, Be a doglover!
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat zijn jullie ook een toppers, zoals jullie dit nu aanpakken! Dit moet gewoon goed komen.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Oh wat bijzonder hoe Manu reageerde. Dat moet echt wel Uma zijn geweest, jij kent je honden het best. Ik hoop zo dat je Uma vanavond weer in je armen hebt en dit zenuwslopende drama afgelopen is.

En probeer negatieve reacties achter je te laten. Jij kent je honden het best en je doet alles voor ze. Of iemand anders zijn hond wel of niet loslaat, wel of niet op een bepaalde manier opvoed enz enz, dat is een persoonlijke keus. Daarbij komt nog dat ze Uma niet kennen en de situatie waarin het gebeurt is niet. Een mening en oordeel hebben we vaak allemaal, maar veroordelen zonder alle feiten te kennen is zo simpel.
Heel veel sterkte en ik blijf duimen dat Uma snel thuis is!
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Sjee wat duurt het al lang, en wat gaat het allemaal langzaam. Toch heb ik het idee dat jullie langzaam wel stapjes vooruit komen! Ik duim mee voor die ontheffing, dat zou echt fijn zijn. Ik kan me voorstellen dat dat echt goed kan helpen en in een warme auto kun je ook een stuk langer blijven en dat is misschien wel gewoon net wat ze nodig heeft om te beseffen dat jij het bent.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hopelijk komt die ontheffing ... mijn duimen draaien nog steeds!
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik hoop dat de ontheffing lukt en anders wordt het wellicht in dit geval wel gedoogd :wink: en dat Uma snel weer thuis zal zijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ramboschat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaans kruising

Ongelezen bericht door ramboschat »

Oef wauw... ik hoop zo dat manu haar inderdaad gezien heeft en jullie uma snel weer in jullie armen kunt nemen. Ik duim zo hard mee!
Manuma
Zeer actief

Geen ontheffing en zelfs toestemming ingetrokken om in dat gebied te posten en zoeken.

Ik kan wel janken.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

gvd :blauwoog:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Manuma schreef:Geen ontheffing en zelfs toestemming ingetrokken om in dat gebied te posten en zoeken.

Ik kan wel janken.
Bizar zeg, alsof je iets verstoort daar.
Wat een meelevende mensen :ugh:
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Goddomme :wall:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Verdorie wat een tegenvaller. En nu?
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Wat ongelooflijk k*t zeg!!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Manuma schreef:Geen ontheffing en zelfs toestemming ingetrokken om in dat gebied te posten en zoeken.

Ik kan wel janken.
Dat snap ik, als je niets had gevraagd had er geen haan naar gekraaid gok ik zo dat je over het hek zou gaan en in het gebied zou gaan zitten.

Maar je had wel toestemming? Dan zou ik daar wel een telefoontje aan wagen naar een wat hoger persoon die er over gaat. Er is geen broedseizoen nu, dus eerlijk gezegd weinig redenen om nu alles in te trekken lijkt me? Als je bijna zeker er van bent dat ze in dat gebied is dan zou ik dat zeker nog eens proberen.
Manuma
Zeer actief

We hadden toestemming ja. Tot we vandaag een boos telefoontje kregen dat ze gewaarschuwd waren voor stropers en al met teams aan het zoeken zijn.
Hij dreigde met zeer hoge boetes. Het zou al helemaal een probleem zijn om honden (zelfs aangelijnd) mee te nemen het gebied in. Deze man gaf geen gehoor aan onze uitleg over Uma :ugh:

Met posten zijn er max 3 mensen aanwezig, we bewaren de rust, hebben geen jagende honden loslopen en onze hond is daar 3 dagen op rij gezien. Als we nu niet meer gaan raken we haar weer kwijt.
Wat ik al zei, het gebied is beschermd en er wordt nauwkeurig gecontroleerd. Ik baal hier zo van. Ik ga gewoon.
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”