laeken schreef:Mojuan, weet jij wat van de broers en zussen van je hond en hoe het daarmee is? Geen aanval maar jij hebt ook zo'n typische fok gekozen. Beetje pit, beetje ambull erdoor en een scheut amstaff was het toch? Dat is precies de fokkerij waarbij het zo uit de hand loopt en waarbij de honden in de grootste gevarenzone zitten. Grootste kans op een slechte baas, grootste kans op onvoorspelbaar gedrag en je betaald geld aan deze tak van hondenfok. Iets wat in mijn ogen toch wel discutabel genoemd mag worden. Nogmaals, geen aanval, je wilde zo'n hondje van pup af aan en je doet het goed. Wel vraag ik me af hoeveel pups uit dat nest doorgeefhonden gaan worden, wanneer de teef weer wordt gedekt en hoeveel incidenten dit nest gaat geven.
Met de 'fokker' heb ik nog altijd heel goed contact.
Het nest was nooit de bedoeling, teef was loops geweest, en ze dachten dat ze niet meer vruchtbaar was ná de loopsheid (die fout maken velen) en dus kon broerlief met reu weer op visite komen.
Fout gedacht dus... en ze willen echt geen pups meer (hebben ze nooit gewild).
Ik weet dat dit vaak wordt beweerd, maar ik weet dat het waarheid is, ik heb de fokker ook op facebook als vriend, en zij zeggen zelf ook dat ze zich heel erg vergist hebben in wat het houden van Pit met zich meebrengt en dat het hard werken is.
Zij hadden zelf toen een teefje gehouden, deze hebben ze na een tijdje herplaatst omdat ze het echt te moeilijk vonden met twee teven op straat en met andere honden.
Dat ging gewoon fout, en om erger te voorkomen, is voor dat pup-teefje een ander huis gezocht.
Deze zit bij hele leuke mensen in België die ermee naar hondencursus gaan en er heel goed voor zijn. Ook die mensen zijn vrienden op facebook, en ik volg die pup dus al vanaf het begin. En zij volgen bij mij Tselfde ook.
Helaas voor twee van de pups is het allemaal wat minder.
1 pup is 'kwijt' die was naar familie gegaan en is buiten hun medeweten doorverkocht, niemand weet waar deze is gebleven.
Nog een pup die bij andere familie zat, is herplaatst of inmiddels naar het asiel? Daar heb ik me niet meer zo mee bezig gehouden, omdat ik het allemaal al erg genoeg vind.. ik heb mijn best gedaan om via fb een oproep te plaatsen voor een goed huisje, maar dat is bijna niet te doen om dat te vinden.
Volgens mij is de enige reu van het nest wel nog steeds bij de eerste eigenaren, en voor zover de berichten die ik krijg, gaat het daar erg goed mee.
Ik heb wel echt mijn best gedaan om te selecteren waar ik een pup zou kopen.
Het moesten mensen zijn die zich interesseren voor de koper, en die het belangrijk vinden dat de pups bij goede mensen komen.
We hebben uitgebreid contact gehad, en als ik ook maar een beetje twijfel gehad zou hebben dat ze het voor het geld deden, of dat er leugens verteld waren, dan had ik geen pup bij ze gekocht.
Ze waren zelfs zo eerlijk om te vermelden dat 1 pup een bovenbeetje had, en die mocht weg voor een lager bedrag. Ik had het niet aan de pup gezien, maar de dierenarts had het gezegd tegen ze.
Ook waren ze zo eerlijk om te vermelden dat Tselfde bijna dood was bij de geboorte en dat zij een tijdje de zwakste uit het nest geweest is daardoor.
De pups waren allemaal zeer goed doorvoed en speels en levendig, en mama was ook goed verzorgd en een schat van een hond.
Omdat ik nog altijd goed contact heb, zie ik regelmatig verhalen en foto's van de moeder voorbij komen, en ik krijg zo nu en dan een foto via pb van de vader.