Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labrador doodgebeten in Katwijk ZH
Moderator: moderatorteam
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH
Marion ja hoor die heb ik zeker, als ik in de situatie zat dan zou ik het meer op prijs stellen dat jij interesse toont dan dat je niks laat horen en het je niks interesseert.
En dan heb ik het dus over niet opzettelijk, als jij opzettelijk mijn hond aanrijd dan is er geen rede voor contact dan bestaat er voor mij alleen nog oog om oog tand on tand.
En dan heb ik het dus over niet opzettelijk, als jij opzettelijk mijn hond aanrijd dan is er geen rede voor contact dan bestaat er voor mij alleen nog oog om oog tand on tand.
-
Marion.
Ik weet heel erg goed hoe het is om een hond jong te verliezen. En na de eerste keer liep er binnen 2 weken weer een pup rond. De tweede keer duurde het een jaar. Het is gewoon per hond, en per omstandigheid verschillend.Manu schreef:Nouja, iets zeggen is inderdaad vele malen beter dan niets. En je hebt natuurlijk zat mensen die 2 dagen na de dood van hun hond weer een nieuwe pup willen kopen. Dus je kunt aanbieden de aanschaf van een eventuele volgende hond voor jouw rekening te willen nemen. Misschien dat diegenedenkt maar wie weet krijg je de week daarop een telefoontje voor het geld.
En ik weet niet of het slecht is als deze vrouw inderdaad snel een nieuwe hond wil. Ik kan (gelukkig) niet uit ervaring spreken maar het lijkt me een heel leeg gevoel geven als je hond weg is. Iedereen gaat weer anders met verlies om.
Zo raar vind ik de opmerking van Shinobi dan ook niet.
Ik weet alleen dat honden bij mij niet te vervangen zijn door geld. Op het moment dat de baas van de moordenaar bij mij aan de deur komt om geld te bieden voor een nieuwe pup, ik de deur dan resoluut dicht gooi. Moet ik dan de rest van mijn pupje's leven denk aan de donatie van die killers' eigenaar? Die mijn andere hond heeft doodgebeten? Nee, dank u.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
en dat gaat gebeuren,reken maar,klein dorpje.Tara schreef:Ik vrees dat je niet over zoiets heenkomt. Aan mij zou het in ieder geval blijven knagen tot ik zeker wist dat de honden die dit gedaan hadden voor altijd uit mijn buurt zouden zijn. Je zult ze toch weer ergens zien lopen zeg, en ik zou ook niet heel blij worden als ik de eigenaar van die honden bij de Ap tegen zou komen.shinobi schreef:Daarom schreef ik ook als de vrouw er beetje overheen is en behoefte heeft aan een nieuwe hond.Tara schreef:Nee, maar je gaat even volstrekt voorbij aan het verdriet en de emoties die de meeste mensen op zo'n moment zouden hebben.shinobi schreef: Ik krijg dat getikt omdat het me dat heel netjes lijkt, maar ik zeg wel niks voordat ik weer van alle kanten kritiek krijg en daar weer me tijd aan kan verdoen terwijl ik er niks slechts mee bedoelde.
Je kunt niet ongedaan maken wat er gebeurd is, en daar gaan geen tien andere hondjes wat aan veranderen.
Iedereen kent die gozer en de mensen waarvan lab was ook.
Het was overigens geen pup meer, dat lees ik nog steeds in sommige reacties.
-
Mojuan
- Zeer actief
shinobi schreef:Marion ja hoor die heb ik zeker, als ik in de situatie zat dan zou ik het meer op prijs stellen dat jij interesse toont dan dat je niks laat horen en het je niks interesseert.
Als iemand zes pits/stafs tegelijk los laat lopen in de buurt van andere honden, staat dat voor mij gelijk aan opzettelijk een andere hond doden.

-
Manu
Nou, ik weet niet of die info nou klopt. Want volgens die vriendin die er vlakbij woont was de hond 4 maanden oud maar ik las later ook bij weer een ander dat de hond 8 jaar oud zou zijn. Dus ik weet het ook even niet.
Marion, snap ik hoor. Ik zou daar ook moeite mee hebben geloof ik. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden
Marion, snap ik hoor. Ik zou daar ook moeite mee hebben geloof ik. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden
-
Eefje83
- Zeer actief
hij was 8, lees ik op diverse fb en ook hier tussen de reactiesTara schreef:De hond was drie maanden oud. Dat is in mijn ogen echt nog een pup hoor.
Ik heb een foto gezien van haar,ze was al grijs, en echt volwassen iig.geen pup
-
blondie
- Zeer actief
De overleden labrador was 8 jaar oude.Tara schreef:De hond was drie maanden oud. Dat is in mijn ogen echt nog een pup hoor.
- Tineke
- Zeer actief
Misschien kun je Watson weer even opsnorren zodat deze vraag niet onbeantwoord blijftManu schreef:Nou, ik weet niet of die info nou klopt. Want volgens die vriendin die er vlakbij woont was de hond 4 maanden oud maar ik las later ook bij weer een ander dat de hond 8 jaar oud zou zijn. Dus ik weet het ook even niet.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- shinobi
- Zeer actief
Ik wil het niet opzettelijk noemen, maar erg dom en onwetend maar ik begrijp je.Mojuan schreef:shinobi schreef:Marion ja hoor die heb ik zeker, als ik in de situatie zat dan zou ik het meer op prijs stellen dat jij interesse toont dan dat je niks laat horen en het je niks interesseert.
Als iemand zes pits/stafs tegelijk los laat lopen in de buurt van andere honden, staat dat voor mij gelijk aan opzettelijk een andere hond doden.
-
Manu
Haha en jij dacht dat ik dat nog niet gedaan hadTineke schreef:Misschien kun je Watson weer even opsnorren zodat deze vraag niet onbeantwoord blijftManu schreef:Nou, ik weet niet of die info nou klopt. Want volgens die vriendin die er vlakbij woont was de hond 4 maanden oud maar ik las later ook bij weer een ander dat de hond 8 jaar oud zou zijn. Dus ik weet het ook even niet.
Marion, snap ik hoor. Ik zou daar ook moeite mee hebben geloof ik. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden![]()
-
blondie
- Zeer actief
http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-12-2 ... loopverbod" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Eefje83
- Zeer actief
http://www.omroepwest.nl/nieuws/16-12-2 ... en-katwijk
deze foto heb ik ook op de pagina van de eigenaren gezien.maar die kan ik even zo gauw niet vinden
deze foto heb ik ook op de pagina van de eigenaren gezien.maar die kan ik even zo gauw niet vinden
-
Mojuan
- Zeer actief
Die vent was niet onwetend, want hij vond zichzelf zo geweldig dat hij als enige van de wereld in staat was om een groep van deze honden onder controle te houden.shinobi schreef:Ik wil het niet opzettelijk noemen, maar erg dom en onwetend maar ik begrijp je.Mojuan schreef:shinobi schreef:Marion ja hoor die heb ik zeker, als ik in de situatie zat dan zou ik het meer op prijs stellen dat jij interesse toont dan dat je niks laat horen en het je niks interesseert.
Dus oppleuren met die klootzak, vastzetten en flink straffen.

-
blondie
- Zeer actief
Als je wat neerzet of kopieert en als detective wil spelen zorg dan voor de juiste info. Ik ben niet voor en niet tegen, maar wel voor juiste info.Manu schreef:Haha en jij dacht dat ik dat nog niet gedaan hadTineke schreef:Misschien kun je Watson weer even opsnorren zodat deze vraag niet onbeantwoord blijftManu schreef:Nou, ik weet niet of die info nou klopt. Want volgens die vriendin die er vlakbij woont was de hond 4 maanden oud maar ik las later ook bij weer een ander dat de hond 8 jaar oud zou zijn. Dus ik weet het ook even niet.
Marion, snap ik hoor. Ik zou daar ook moeite mee hebben geloof ik. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden![]()
Nee, ik weet het niet. Ik faal hier als detective.
Jouw vriendin geeft dus blijkbaar incorrecte informatie.
-
Eefje83
- Zeer actief
nee Manu heeft eerder ook al gezegd dat ze 8 was hoor.blondie schreef:Als je wat neerzet of kopieert en als detective wil spelen zorg dan voor de juiste info. Ik ben niet voor en niet tegen, maar wel voor juiste info.Manu schreef:Haha en jij dacht dat ik dat nog niet gedaan hadTineke schreef:Misschien kun je Watson weer even opsnorren zodat deze vraag niet onbeantwoord blijftManu schreef:Nou, ik weet niet of die info nou klopt. Want volgens die vriendin die er vlakbij woont was de hond 4 maanden oud maar ik las later ook bij weer een ander dat de hond 8 jaar oud zou zijn. Dus ik weet het ook even niet.
Nee, ik weet het niet. Ik faal hier als detective.
Jouw vriendin geeft dus blijkbaar incorrecte informatie.
Het is en blijft natuurlijk een dorp met de nodige roddels he
- shinobi
- Zeer actief
Dan heeft hij zich eigen erg onderschat en hoe goed hij ze ook onder controle heeft 6 van zulke honden laat je niet los want dan zit er een steekje los in je hoofd.Mojuan schreef:Die vent was niet onwetend, want hij vond zichzelf zo geweldig dat hij als enige van de wereld in staat was om een groep van deze honden onder controle te houden.shinobi schreef:Ik wil het niet opzettelijk noemen, maar erg dom en onwetend maar ik begrijp je.Mojuan schreef:shinobi schreef:Marion ja hoor die heb ik zeker, als ik in de situatie zat dan zou ik het meer op prijs stellen dat jij interesse toont dan dat je niks laat horen en het je niks interesseert.
Van mij mag zo iemand gerust een verbod krijgen.
-
Manu
Euh.. dat zeg ik toch?
Zij woont daar om de hoek dus van haar heb ik wat details gekregen ja. Zo gaat het nu eenmaal, die heeft van horen zeggen en die ook
Ik erken nu toch ook dat ik nu ook had gelezen dat de hond 8 jaar oud zou zijn en ik dus de exacte leeftijd niet weet?
Waarom dan zo'n aanvallende post? Het zou anders zijn als ik nu zou vasthouden aan die eerste info.
En ik hoop dat je snapt dat mijn detective-opmerking niet al te serieus is?
Zij woont daar om de hoek dus van haar heb ik wat details gekregen ja. Zo gaat het nu eenmaal, die heeft van horen zeggen en die ook
Waarom dan zo'n aanvallende post? Het zou anders zijn als ik nu zou vasthouden aan die eerste info.
-
Manu
Hoe weet je uberhaupt wanneer je de juiste info hebt tegenwoordig? Internet staat vol met speculaties en als jij zelf ook een Katteker ben zal je ook wel weten dat in een dorp roddels nogal snel gaan. Helemaal in diezelfde wijk.
-
blondie
- Zeer actief
Nee niet van mij uit Manu, sorry als dat zo overkomt. Zelf heb ik ook gepost hier, maar nadat ik wat meer info had gezocht, vanaf het begin was het gezegd dat het niet om een pup ging. Niet dat het uitmaakt vind ik persoonlijk. Maar toch.Manu schreef:Euh.. dat zeg ik toch?
Zij woont daar om de hoek dus van haar heb ik wat details gekregen ja. Zo gaat het nu eenmaal, die heeft van horen zeggen en die ookIk erken nu toch ook dat ik nu ook had gelezen dat de hond 8 jaar oud zou zijn en ik dus de exacte leeftijd niet weet?
Het is triest dat dit is gebeurd, maar incorrecte info vind ik niet ok. Net als dat die gedragsdeskundige erbij wordt gehaald. die vrouw staat toevallig op de foto met deze honden. Ze kan zichzelf nu meerdere malen voor haar kop slaan gok ik zo maar.
Voor de goede orde, nee ik wil niemand aanvallen of afvallen, maar ik kan slecht tegen "ik heb horen zeggen dat..etc.." zonder dat iemand die dat overneemt het heeft gecheckt naar waarheid.
-
Mojuan
- Zeer actief
Denk eerder dat hij zichzelf nogal heeft overschat.shinobi schreef:Dan heeft hij zich eigen erg onderschat en hoe goed hij ze ook onder controle heeft 6 van zulke honden laat je niet los want dan zit er een steekje los in je hoofd.Mojuan schreef:
Die vent was niet onwetend, want hij vond zichzelf zo geweldig dat hij als enige van de wereld in staat was om een groep van deze honden onder controle te houden.
Van mij mag zo iemand gerust een verbod krijgen.

-
Manu
https://ditiskatwijk.wordpress.com/vers ... en-worden/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Manu
Ik had ergens wel weer in een artikel gelezen dat de eigenaars contact zochten met de eigenaars van de Lab. Stond ook ergens in dit topic geloof ik. Ze wilden verder niks kwijt aan de media.
-
blondie
- Zeer actief
Wat blijft de meneer netjes in zijn reactie. Petje af. Maar wat een verdriet
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hij was 8 jaar, niet dat dat het minder erg maakt.Tara schreef:De hond was drie maanden oud. Dat is in mijn ogen echt nog een pup hoor.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Manu
Het getraind om te vechten zal ook niet waar zijn neem ik aan.Tara schreef:"Verslonden labrador" nog wel.
Wat een stemmingmakerij zeg.
Toch vind ik dat de man wel netjes reageert.
-
Eefje83
- Zeer actief
nee het maakt ook niet uit voor het verdriet, lijkt mij ook niet.Tara schreef:Oh.Eefje83 schreef:hij was 8, lees ik op diverse fb en ook hier tussen de reactiesTara schreef:De hond was drie maanden oud. Dat is in mijn ogen echt nog een pup hoor.
Ik heb een foto gezien van haar,ze was al grijs, en echt volwassen iig.geen pup
Ik zat ook al even terug te zoeken, maar kon het niet zo gauw terugvinden. Ik had in elk geval ergens gelezen dat de hond nog zo jong was.Desalniettemin maakt het natuurlijk voor de ellende en het verdriet dat je er van hebt natuurlijk helemaal geen zak uit.
Overigens heb ik met een hond van een paar jaar oud doorgaans al zoveel meer opgebouwd dan met een pup van een paar maanden. Dat is in geld nooit meer uit te drukken.
Dat verdriet is misschien nog vele malen groter juist omdat het beestje al zolang een onderdeel van hun gezin was.
Het is hoe dan ook verschrikkelijk en ik vind het echt belachelijk dat dit heeft kunnen gebeuren,zacht gezegd.
-
Eefje83
- Zeer actief
en zelfs al zou hij dat gezegd hebben, niet iedereen is even thuis in hondengedrag en door de schok zal hij zich misschien ook niet altijd even tactisch uitlaten.
-
Manu
Dat hij geciteerd is begrijp ik ook wel, wat hij zegt over het trainen van de honden voor gevechten lijkt me alleen onwaarschijnlijk.
Hoeveel waarheid het artikel bevat weet ik niet, vandaar dat ik het ook zonder commentaar erbij plaats. De website is van 1 iemand zo te zien, iemand die op eigen houtje nieuws schrijft. Dit artikel bestaat voornamelijk uit citaten van het slachtoffer.
Hoeveel waarheid het artikel bevat weet ik niet, vandaar dat ik het ook zonder commentaar erbij plaats. De website is van 1 iemand zo te zien, iemand die op eigen houtje nieuws schrijft. Dit artikel bestaat voornamelijk uit citaten van het slachtoffer.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Even over de discussie op blz 33 (o.a.) Zouden jullie nog wel een hondje willen ? Ik heb in verleden best wel een naar ding meegemaakt met onze Bo wiens buik opengereten werd door een Mechelse herder waarna de vrouw die bij de hond was me gewoon in me eentje liet staan met een zwaar gewonde hond. Sterker nog, ze sommeerde haar hond om door te lopen en liep gewoon achter hem aan, zonder commentaar of niks.
Ik heb nog best schrik als ik een hond op ons af zie daveren en daar ben ik dan op dat moment echt niet selectief in, klapkaak of lompe labrador ik moet het allemaal niet hebben. Berichten over gebeten honden lees ik nooit, probeer ik meestal te vermijden. Zo van die dingen. Maar als ik dit bericht dan wel volg en ongewenste beelden door mijn voorstellingsvermogen afgedraaid worden, jeetje, ik denk dat ik dan toch maar zou afhaken. Of ik neem echt een huishondje, die je inderdaad onder je arm steekt.
Toen Bo al erg oud begon te worden wisten we wel dat we nog een hond zouden nemen maar ik heb toen echt gedacht om weer een chow-chow te nemen mede op basis dat ik het gevoel heb dat deze wat minder "kwetsbaar" zijn, wat meer shock-proef en emotioneel wat harder, sterker. Maar toen kwam Ezio op ons pad en is het toch een DSL geworden.
Maar even in het geval van zo'n eigenaar die me geld zou aanbieden voor een nieuwe pup. Ik weet het niet. In het geval waarin hij de arrogantie heeft om zijn nieuwe honden straks weer te laten freewheelen en mijn puppy in de gevarenzone zou komen............nee dus.
Sterker nog, als die man in mijn buurt woonde en hij zou weer honden nemen zou ik sterk overwegen te gaan verhuizen.
Ik heb nog best schrik als ik een hond op ons af zie daveren en daar ben ik dan op dat moment echt niet selectief in, klapkaak of lompe labrador ik moet het allemaal niet hebben. Berichten over gebeten honden lees ik nooit, probeer ik meestal te vermijden. Zo van die dingen. Maar als ik dit bericht dan wel volg en ongewenste beelden door mijn voorstellingsvermogen afgedraaid worden, jeetje, ik denk dat ik dan toch maar zou afhaken. Of ik neem echt een huishondje, die je inderdaad onder je arm steekt.
Toen Bo al erg oud begon te worden wisten we wel dat we nog een hond zouden nemen maar ik heb toen echt gedacht om weer een chow-chow te nemen mede op basis dat ik het gevoel heb dat deze wat minder "kwetsbaar" zijn, wat meer shock-proef en emotioneel wat harder, sterker. Maar toen kwam Ezio op ons pad en is het toch een DSL geworden.
Maar even in het geval van zo'n eigenaar die me geld zou aanbieden voor een nieuwe pup. Ik weet het niet. In het geval waarin hij de arrogantie heeft om zijn nieuwe honden straks weer te laten freewheelen en mijn puppy in de gevarenzone zou komen............nee dus.
Sterker nog, als die man in mijn buurt woonde en hij zou weer honden nemen zou ik sterk overwegen te gaan verhuizen.
-
Eefje83
- Zeer actief
ik zou er mijn levensdoel van maken dat zo iemand nooit meer een hond mag bezitten,gewoon nooit meer.Dan verhuizen ze zelf maar want ik ging er niet om verhuizen.
Ik maakte hem het leven zuur!
En ja ik zou gewoon weer een hond nemen hoor.Niet van zijn centen maar zeker dat er wel nog een hond kwam
Ik maakte hem het leven zuur!
En ja ik zou gewoon weer een hond nemen hoor.Niet van zijn centen maar zeker dat er wel nog een hond kwam