Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door cornelia »

Nou ja, al schrijvende maak ik me al weer enorm kwaad dat door hufters zoals deze mijn plezier in het hebben van een hondje vergald (zou) word(en) dat ik nu ter plekke al weer spijt heb dat ik die vrouw van die Mechelse herder niet ben gaan opzoeken
om haar eens flink :boos: :boos: :S: :S: :boos: (maar deze smileys dekken absoluut de lading niet.

Overigens, nu enigszins ongerust gemaakt door berichtgeving (zal wel weer zakken) en lezende dat er mensen zijn die zich bewapenen (nou heb ik ook altijd een zakmes bij me maar dat is me eigenlijk meer ingegeven doordat ik nog al eens met takjes en plantjes en bind-touwtjes e.d. in de weer ben) zijn er mensen die een breakstick hebben uit preventie maar geen klapkaak (dus als voorzorg mocht je eens een debiele klapkaak en baas tegenkomen ? )
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heavy schreef:
Eefje83 schreef:ik zou er mijn levensdoel van maken dat zo iemand nooit meer een hond mag bezitten,gewoon nooit meer.Dan verhuizen ze zelf maar want ik ging er niet om verhuizen.
Ik maakte hem het leven zuur!

En ja ik zou gewoon weer een hond nemen hoor.Niet van zijn centen maar zeker dat er wel nog een hond kwam
Als ze verhuizen kunnen ze weer opnieuw beginnen ? Andere gemeente andere burgemeester?
Dat zou dan maar kort duren en telkens verhuizen is ook erg duur voor ze. Wie weet valt het kwartje dan wel een keer.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Heavy schreef: Als ze verhuizen kunnen ze weer opnieuw beginnen ? Andere gemeente andere burgemeester?
Ja maar hoe leuk is het voor hen om continue te moeten verhuizen ivm de honden? ;) Daar houdt de lol ook snel een keer van op hoor. Je huis verkoop je niet 1-2-3 en voor het gemiddelde huurhuis heb je 4-5 jaar inschrijftijd nodig. Elke keer verder reizen naar je baan of zelfs een nieuwe baan moeten vinden...(dan wil ik er niet vanuit gaan dat het gewoon een kwestie is van UWV bellen en het adres voor je uitkering te laten wijzigen, want dat zou wel erg vooroordeel-bevestigend zijn :ugh: )
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja ik zou wel weer een hond nemen en het ligt helemaal aan de houding van de eigenaar van de bijtende hond hoe ik daar op reageer.
voor het zelfde geld is die er ook helemaal kapot van dat er zoiets heeft kunnen gebeuren en dan zal ik heel anders reageren dan bij iemand die het geen klap kan schelen en die gewoon verder gaat met andere honden in gevaar brengen.

als mijn eigen hond een andere hond ernstig zou verwonden of zelfs doodbijten zou ik dat verschrikkelijk vinden, me helemaal kapotschamen omdat ik het niet heb kunnen voorkomen en voor de eigenaar van de andere hond door het stof gaan.
maar ik zou mijn hond er niet voor laten inslapen, behalve als die gebeten had omdat ie gek in de kop geworden was, wel nog meer maatregelen treffen om herhaling te voorkomen en ik zou zeker nog van mijn hond houden.
het blijft een hond namelijk en honden hebben nou eenmaal van die tanden waarmee ze behoorlijke schade kunnen aanrichten en ik leg de verantwoordelijkheid meer bij de eigenaar dan bij de hond, ook als ik zelf die eigenaar ben.
in dat geval heb ik op een vreselijke manier gefaald, niet de hond die alleen maar zijn instinct volgt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mojuan schreef:Die eikel snapt er ook werkelijk geen hout van
http://www.mediaredactie.net/2014/10/03/6280/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh God, en die reacties... Ja hoor, als je ze maar goed opvoedt zijn het hele lieve honden. :roll:

Zal er wel weer geen vrienden mee maken, maar van mij mogen ze die hele club vechthonden verbieden. Tuurlijk zitten er schatten van honden tussen die geen vlieg kwaad doen, en tuurlijk zijn er zat eigenaars die wel hun verantwoordelijkheid nemen, en er zijn ook randdebielen die met een heel ander ras lopen en er zijn ook herders en cockers en chi's en podenco's die bijten. Maar dat is wel andere koek dan wanneer je kleine hondje zoals van iemand hier in de buurt zonder enige aanleiding dusdanig wordt gebeten dat die baas potdomme gewoon naar binnen kon kijken in die afgrijselijke wond. (Hondje is erbovenop gekomen, heeft nu een joekel van een litteken en nog een beetje een angsttrauma.)

Laten we wel wezen: honden die voor een bepaald doel gefokt zijn, raken ergens gefrustreerd als ze hun 'werk' niet kunnen doen. Dat is niet altijd 100% mogelijk, ik heb jagers en het is niet de bedoeling dat ze jagen, maar heel hard achter hondenvriendjes aanrennen is een prima alternatief. En een lab kan ook balletjes apporteren in plaats van dooie eenden, en een beagle kan ook stikgelukkig zijn zonder ooit met een meute achter een vos aan te rennen. Ik ken een herder wiens baas een kleine privé-kinderopvang heeft, die gaat wandelen met vier of vijf peuters en die hond houdt prima in de gaten of er niet eentje te ver weg banjert.

Maar bij pitjes en aanverwanten is er een 'werkdrang' ingefokt waar ze niks mee kunnen en niks mee mogen. Je kan een autoband in een boom hangen en kijken hoe lang je hond vasthoudt, maar volgens mij blijf je een gefrustreerde hond houden. En als het dan mis gaat, gaat het ook finaal mis. Waarom zou je dat in vredesnaam willen? Waarom wil je een hond die gefokt is op vechten en waarmee je nooit gezellig mee kan wandelen en die niet gezellig kan spelen met andere honden? Honden zijn in beginsel zulke sociale dieren, waarom wil je dan een asociale hond?

Het gelul van 'verliefd op het ras en ze zijn zo leuk en zo mooi en niet te vergelijken met andere honden', nou dat vind ik dus gelul. Er zijn ook andere atletisch gebouwde stevige leuke mens- én hondvriendelijke rassen, en dan heb ik het nog niet eens over kruisingen. Mensen zijn ook 'verliefd op' rassen die amper kunnen ademen of lopen. Bezopen vind ik dat.

Ik val op podenco's, ik vind het de mooiste en leukste honden ter wereld. Maar als dat stuk voor stuk etters waren die al katten- en kleine-hondjes-killend bezig waren door hun ingefokte eigenschappen, was ik er snel klaar mee, en dan ging ik op zoek naar een hond die ik net zo mooi vond, maar met een prettiger karakter.

Ik weet niet hoor, maar ik heb honden om lekker mee te kunnen wandelen en zorgeloos mee op de bank te hangen met de katten erbij. Hoe socialer ze zijn, hoe blijer ze zijn en hoe blijer ik ben. En als ik dat soort honden alleen in knalrood met krulletjes zou kunnen krijgen in plaats van met dat mooie podenco-uiterlijk, nou, so be it.

Tegenstanders van een totaalverbod op alle pitbull-achtigen zouden ook eens goed moeten kijken naar al die trieste bekkies in de asiels. Als je dan zoveel van een ras houdt, dan moet je dat toch niet willen, zoveel rasgenoten van jouw hond die daar zitten te verpieteren.

Ik zeg, verbieden en laat het hele verschijnsel vechthond maar uitsterven in Nederland.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

De geschiedenis van de Amerikaanse Stafford volgens de rasvereniging :roll:
NERGENS staat iets over vecht hond geschiedenis :eek:

http://www.astch.nl/index.php/nl/ras-in ... an-het-ras" onclick="window.open(this.href);return false;

Enige wat ze zeggen is:

De fokkers keken bij het fokken aanvankelijk alleen naar de prestaties van de honden. Het uiterlijk deed er wat minder toe. Voor de fokkers was de combinatie van de immer buitengewone mensvriendelijkheid van de Oud- Engelse Bulldog en de scherpte en vasthoudendheid van de oude terriërsoorten van belang.
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

"De geromantiseerde versie van de historie dus"!

Ach, die hele rv is toch ook een grote aanfluiting...
Nergens kom je ook een karakterbeschrijving tegen, behalve dan hoe mens/kind vriendelijk ze wel niet zijn (naast scherpte vroeger, vasthoudendheid etc).
Eveneens dat je ook nergens een waarschuwing leest over hoe deze honden ook kunnen zijn waaronder de hond-scherpte, die i.c.m. die vasthoudendheid een 'dodelijke' mix kán zijn, en die bij dit ras dus geen uitzondering is (integendeel) en waar men terdege rekening mee dient te houden.
Nee, stel je voor... dat kost leden... Daarom steken ze met z'n allen liever de kop maar heel diep in het zand....

(Overigens stond die karakterbeschrijving, evenals een kleine waarschuwing, er vroeger wel op !)
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

shinobi schreef:
Marion. schreef:
shinobi schreef:Ik ken die mensen verder niet maar er zijn er genoeg die zouden zich er niet druk om maken en het zelfs stoer vinden.
Als het respectvolle eervolle mensen zijn dan gaan ze naar die vrouw toe met een gemeend excuus en vergoeden ze alle kosten die ze heeft gemaakt door het overlijden van haar hond en als ze er een beetje overheen is dan vergoeden ze voor haar een nieuw pupje als ze behoefte heeft aan een nieuwe hond.
:O: :O: :O: :O: :O: :O:
"Met een gemeend excuus, en vergoeden ze de kosten"???

Er valt niet zo heel veel te vergoeden, want hond is dood. De eigenaren hebben dus zelfs een inslaap-spuit niet hoeven betalen. En het "vergoeden ze zelfs een nieuw pupje"........ hoe krijg je het getikt?
Ik krijg dat getikt omdat het me dat heel netjes lijkt, maar ik zeg wel niks voordat ik weer van alle kanten kritiek krijg en daar weer me tijd aan kan verdoen terwijl ik er niks slechts mee bedoelde.
Zou ook een heel nette manierr van handelen zijn als het een ongeluk zou zijn geweest , maar een 6 of weet ik hoeveel toch wel pittige honden los laten lopen uit een bepaalde arrogantie van kijk mij eens geweldig zijn en met je domme harses niet verder na kunt denken dan dat je lulletje lang is dan mag je van mij ook een vleesetende bacterie oplopen voor die paar centimeter.

Aan netjes en respectvol iets oplossen gaat ook iets aan vooraf .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Tony schreef:"De geromantiseerde versie van de historie dus"!

Ach, die hele rv is toch ook een grote aanfluiting...
Nergens kom je ook een karakterbeschrijving tegen, behalve dan hoe mens/kind vriendelijk ze wel niet zijn (naast scherpte vroeger, vasthoudendheid etc).
Eveneens dat je ook nergens een waarschuwing leest over hoe deze honden ook kunnen zijn waaronder de hond-scherpte, die i.c.m. die vasthoudendheid een 'dodelijke' mix kán zijn, en die bij dit ras dus geen uitzondering is (integendeel) en waar men terdege rekening mee dient te houden.
Nee, stel je voor... dat kost leden... Daarom steken ze met z'n allen liever de kop maar heel diep in het zand....

(Overigens stond die karakterbeschrijving, evenals een kleine waarschuwing, er vroeger wel op !)
Net even gekeken bij de verening van de Tosa.
Hetzelfde verhaal
GEBRUIK: Voorheen vechthond, nu waakhond.
ALGEMEEN VOORKOMEN: Grote statige hond, robuust gebouwd. De hond heeft hangende oren, kort haar, een vierkante voorsnuit en een hangende staart die dik is aan de wortel.
GEDRAG EN TEMPERAMENT: Het temperament wordt gekenmerkt door geduld, kalmte, durf en moed.

Dit noem ik gewoon misleiding, een Tosa word niet voorheen gebruikt als vechthond een Tosa word hedendaags gebruikt als vechthond.
En bij gedrag mogen ze er ook wel bijzetten dat het ras erg dominant kan zijn en als het kwaad is dan is het niet zo geduldig en kalm.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hanneke2 schreef:
Maar bij pitjes en aanverwanten is er een 'werkdrang' ingefokt waar ze niks mee kunnen en niks mee mogen. Je kan een autoband in een boom hangen en kijken hoe lang je hond vasthoudt, maar volgens mij blijf je een gefrustreerde hond houden. En als het dan mis gaat, gaat het ook finaal mis. Waarom zou je dat in vredesnaam willen? Waarom wil je een hond die gefokt is op vechten en waarmee je nooit gezellig mee kan wandelen en die niet gezellig kan spelen met andere honden? Honden zijn in beginsel zulke sociale dieren, waarom wil je dan een asociale hond?

Het gelul van 'verliefd op het ras en ze zijn zo leuk en zo mooi en niet te vergelijken met andere honden', nou dat vind ik dus gelul. Er zijn ook andere atletisch gebouwde stevige leuke mens- én hondvriendelijke rassen, en dan heb ik het nog niet eens over kruisingen. Mensen zijn ook 'verliefd op' rassen die amper kunnen ademen of lopen. Bezopen vind ik dat.
In mijn geval geef ik mijn hond wel degelijk werk.
Ze is gek op het sjouwen van stokken en grote takken, springt graag naar takken die ik vasthoud voor haar om ze uit de lucht te grijpen, en we gaan voor haar een brommerband ophangen die ze vast kan houden.
Ik fiets met haar, ik ren met haar, ik speel met haar, ik oefen me elke dag lens in het op commando loslaten (beheerst ze al uitermate goed). Ik doe veel met mijn hond, en zij komt echt niets tekort en wordt niet gefrustreerd. Julia is ook nooit een gefrustreerde hond geweest.

En het is geen gelul, het gevoel dat ik heb bij een Pit of Staf kan ik gewoon niet vergelijken met andere hondenrassen.
Ik heb drie andere honden, we wilden geen hond meer van dit type, we kozen ervoor om 'over te stappen' op andere rassen. Maar ik voel bij die honden niet hetzelfde. En jij mag dat dan gelul vinden, de connectie die ik voel, die voel ik niet bij andere type honden, en mijn man voelt het ook, en zelfs mijn nichtje voelt dit en mijn zusje begrijpt ook wat ik bedoel, maar zou zelf de verantwoordelijkheid niet willen dragen voor een dergelijke hond.

Uiteindelijk heb ik mijn hond voor mezelf, en niet voor de andere hondjes in het park.
Ik ben er ook wel achter dat ik helemáál geen parkmens ben, ik erger me dood aan al die honden die opdringerig komen doen, mensen die geen verstand van hondengedrag hebben, en het feit dat ik telkens andermans honden moet corrigeren om te zorgen dat mijn honden het naar hun zin kunnen hebben.
Ik geniet prima van mijn Pitje als ik met haar alleen weg ben, samen met haar op een plek waar niemand anders is, gewoon zij en ik samen. Dat is voor mij alles dat ik zoek in een hond.

Jij mag dat onzin vinden, prima, maar dit is wel mijn ervaring en mijn gevoel. En wat ik voel is geen onzin.
:zweep:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Mojuan schreef: En het is geen gelul, het gevoel dat ik heb bij een Pit of Staf kan ik gewoon niet vergelijken met andere hondenrassen.

Maar je hebt toch helemaal geen pit of staf ,je hebt een mix waar ook dat ras inzit maar ook andere rassen waar je hond wellicht ook wat van meekrijgt.

En ik hoop voor dit type hond , niet die van jou overigens hoor Mojuan :wink: , dat er in de toekomst wat zorgvuldiger mee gefokt gaat worden , en wat minder.
Deze honden komen zo vaak rot terecht en gaan van hand tot hand.
Darko gaat ook alweer op voor herplaatsing nummer zoveel , terwijl zijn voorlaatste baasje op mp alweer op zoek naar de volgende is :ugh:
Laatst gewijzigd door Tineke op 20 dec 2014 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind het trouwens meestal ook gelul hoor, dat gezever van "met DIT ras heb ik een diepe connectie en met andere rassen niet"
Onzin. Je vindt een hond leuk en dat kan goed een hond van een bepaald type zijn maar binnen dat type zullen er genoeg rondlopen die je totaal niet aanstaan qua gedrag en karakter.
En die diepe band kun je ook prima krijgen met een hond van een ras dat je eerder nooit zag staan.
Ik vind een Teckel leuk maar voor hetzelfde geld vond ik de Corgi even leuk. Ook klein en eigenwijs.
Mensen hebben gewoon de neiging weer iets te kiezen dat ze eerder beviel maar dat wil niet zeggen dat iets heel anders niet bevalt.
Ik weiger te geloven dat je met een Pitbull een betere band hebt dan bijvoorbeeld met een Boxer.
Nou dat ben ik niet je eens , ik heb best een groot scala aan rassen gehad , al dan niet tijdelijk in huis maar nooit honden als waar de band zo sterk was als met de fila's.
Neemt niet weg dat ik andere honden ook ontzettend leuk kan vinden en niet minder dol ben op Sien of Micron want ook daar is de band goed mee al zijn ze anders van karakter.
Afbeelding

irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Nanna schreef:Ik vind het trouwens meestal ook gelul hoor, dat gezever van "met DIT ras heb ik een diepe connectie en met andere rassen niet"
Onzin. Je vindt een hond leuk en dat kan goed een hond van een bepaald type zijn maar binnen dat type zullen er genoeg rondlopen die je totaal niet aanstaan qua gedrag en karakter.
En die diepe band kun je ook prima krijgen met een hond van een ras dat je eerder nooit zag staan.
Ik vind een Teckel leuk maar voor hetzelfde geld vond ik de Corgi even leuk. Ook klein en eigenwijs.
Mensen hebben gewoon de neiging weer iets te kiezen dat ze eerder beviel maar dat wil niet zeggen dat iets heel anders niet bevalt.
Ik weiger te geloven dat je met een Pitbull een betere band hebt dan bijvoorbeeld met een Boxer.
Precies!!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Even terugkomend op de 'schadevergoeding', dat verzacht de pijn en verdriet natuurlijk niet, nooit !!
Als mij geld was geboden voor de aanschaf van een andere hond dan had ik dat resoluut afgewezen en het gezien als een soort van bloedgeld.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Het zou er bij mij ook van afhangen hoe de eigenaar reageerd. Als die zelf idd zoals Renee ook zegt er kapot van is en dat na een tijdje uit weet te leggen. Want ik denk dat ik dus wel tijd nodig zou hebben om het een plek te geven voordat je zo iets kunt vergeven. Stel dat Toots gekilled zou worden door een hond maakt niet uit wat voor ras, dat is een beetje de schrik van elke kleine honden eigenaar denk ik. Zou mijn eerste reactie denk woede zijn, hoe kan dat gebeuren? Echter op een moment als een eigenaar van de andere hond op een normale manier contact probeerd te maken en dit echt zelf verschrikkelijk vind en het zou nooit eerder gebeurd zijn. Zal ik waarschijnlijk wel proberen eruit te komen met de eigenaar zonder moeilijk te gaan doen. Hondje dood is al erg genoeg. En dat is voor de eigenaar van de dader hond ook geen pretje om daarmee rond te lopen. Ik zou er zelf kapot van zijn als ik met Dino zou lopen en hij zou een hondje zo verwonden dat het beesje sterft ik zou alles proberen te doen om het leed een beetje te verzachten ik zou me echt kapot schamen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Toegeven, ik heb niet alle reacties gelezen, maar wilde zelf wel reageren.
Ik ken iemand met een pitbull die mijn inziens zeer verantwoordelijk met de hond omgaat. Het kan dus wel. Helaas zie ik veel meer mensen die kicken op een gevaarlijke hond en er niet verantwoordelijk mee omgaan. Zo ook de eigenaar van een kruising AmStaff pup van elf weken. T beestje wordt amper gesocialiseerd en valt nu al uit naar andere honden! De eigenaar vertelde vol trots dat zn pup al mot had gehad met een stafford van 30 kilo en dat t pupsel gromde als hij een botje van hem afpakte. Heb flink met mijn ogen gerold, en bedacht dat ik deze hond voorlopig maar moet ontwijken. . .
Mojuan
Zeer actief

Tineke schreef:
Mojuan schreef: En het is geen gelul, het gevoel dat ik heb bij een Pit of Staf kan ik gewoon niet vergelijken met andere hondenrassen.

Maar je hebt toch helemaal geen pit of staf ,je hebt een mix waar ook dat ras inzit maar ook andere rassen waar je hond wellicht ook wat van meekrijgt.

En ik hoop voor dit type hond , niet die van jou overigens hoor Mojuan :wink: , dat er in de toekomst wat zorgvuldiger mee gefokt gaat worden , en wat minder.
Darko gaat ook alweer op voor herplaatsing nummer zoveel , terwijl zijn voorlaatste baasje op mp alweer op zoek naar de volgende is :ugh:

Tselfde is 50% Pit, 25% Amstaff, 25% Ambull
Dus voor het grootste deel is ze dat wat ik zo fijn vind aan de honden.

Het is helaas een feit dat het overgrote deel van deze honden verkeerd terecht komt,.... het doet mijn hart heel veel pijn.
Ik zou het ook accepteren mocht er opnieuw een verbod komen.. het moet dan maar om de dieren te beschermen.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 20 dec 2014 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

Mojuan schreef:
Tineke schreef:

Tselfde is 50% Pit, 25% Amstaff, 50% Ambull

Het is helaas een feit dat het overgrote deel van deze honden verkeerd terecht komt,.... het doet mijn hart heel veel pijn.
Ik zou het ook accepteren mocht er opnieuw een verbod komen.. het moet dan maar om de dieren te beschermen.
Wat apart een hond die uit 125% bestaat :mrgreen: :mrgreen:

Het hoeft voor nog niet eens een verbod te zijn als er maar iets gedaan wordt om de uitwassen tegen te gaan want er is imo geen ras of type hond wat zo te lijden heeft van de mens als deze honden :ugh:
Afbeelding

Mojuan
Zeer actief

Was het maar zo simpel.
Ik kies niet voor een moeilijke hond omdat dat zo leuk is, ik heb ervoor gekozen omdat er iets met dit type hond is waar ik heel veel van hou.
Ze hebben vrijwel allemaal dat ene speciale ding waar ik op val.
Ondanks dat ik dit lastige aspect niet meer wilde, heb ik toch die keuze gemaakt.
En dat is niet omdat het me eerder beviel.... nee... dan zou ik voor een andere hond gekozen hebben...
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef: Ik weiger te geloven dat je met een Pitbull een betere band hebt dan bijvoorbeeld met een Boxer.
Oh... en ik hoef geen zieke Boxer, vind ze ook echt NIET mooi :W:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tineke schreef:
Mojuan schreef:
Tineke schreef:

Tselfde is 50% Pit, 25% Amstaff, 50% Ambull

Wat apart een hond die uit 125% bestaat :mrgreen: :mrgreen:

Het hoeft voor nog niet eens een verbod te zijn als er maar iets gedaan wordt om de uitwassen tegen te gaan want er is imo geen ras of type hond wat zo te lijden heeft van de mens als deze honden :ugh:
Dat is juist dat stukje extra waardoor ze in je hart gaan zitten en je innerlijk verbondenheid tot in je ziel voelt. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:
Tineke schreef:Nou dat ben ik niet je eens , ik heb best een groot scala aan rassen gehad , al dan niet tijdelijk in huis maar nooit honden als waar de band zo sterk was als met de fila's.
Neemt niet weg dat ik andere honden ook ontzettend leuk kan vinden en niet minder dol ben op Sien of Micron want ook daar is de band goed mee al zijn ze anders van karakter.
Maar die kun je niet vergelijken. Ik zeg ook niet dat je een even goede band krijgt met een husky als met een chihuahua. Die verschillen zijn te groot. En ik kan me zeker voorstellen dat je je tot bepaalde typen aangetrokken voelt. Maar niet dan maar één ras. Dat wil er bij mij niet in.
Wil je nu ook al voor anderen bepalen wat ze voor een hond moeten voelen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hanneke2 schreef: Laten we wel wezen: honden die voor een bepaald doel gefokt zijn, raken ergens gefrustreerd als ze hun 'werk' niet kunnen doen. Dat is niet altijd 100% mogelijk, ik heb jagers en het is niet de bedoeling dat ze jagen, maar heel hard achter hondenvriendjes aanrennen is een prima alternatief. En een lab kan ook balletjes apporteren in plaats van dooie eenden, en een beagle kan ook stikgelukkig zijn zonder ooit met een meute achter een vos aan te rennen. Ik ken een herder wiens baas een kleine privé-kinderopvang heeft, die gaat wandelen met vier of vijf peuters en die hond houdt prima in de gaten of er niet eentje te ver weg banjert.

Dat kan bij een stafford natuurlijk net zo goed. Genoeg mogelijkheden om te zorgen dat ze geestelijk en lichamelijk vermoeid zijn, dan heb je heus geen gefrustreerde hond.
:wink: Ik wandel niet met Charlie om het wandelen, daar vindt ze geen drol aan en dan gaat ze zelf minder gewenste bezigheden verzinnen.
We lopen alleen om een snelle plas te doen of iets samen te ondernemen. En dan is het met haar gezelliger dan met de rest, omdat het écht samen is.
Ze is sociaal in de roedel en heeft geen behoefte aan hond contacten daar buiten.
Mojuan
Zeer actief

Jaap* schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef:Nou dat ben ik niet je eens , ik heb best een groot scala aan rassen gehad , al dan niet tijdelijk in huis maar nooit honden als waar de band zo sterk was als met de fila's.
Maar die kun je niet vergelijken. Ik zeg ook niet dat je een even goede band krijgt met een husky als met een chihuahua. Die verschillen zijn te groot. En ik kan me zeker voorstellen dat je je tot bepaalde typen aangetrokken voelt. Maar niet dan maar één ras. Dat wil er bij mij niet in.
Wil je nu ook al voor anderen bepalen wat ze voor een hond moeten voelen?
Ach ja.
Sowieso val ik op het 'type' Pitbull, en daaronder valt dus de Amstaff en alle Pit-kruisingen die dat specifieke stukje in hun karakter hebben waar ik iets bij voel.
Gelukkig voelt mijn man precies datzelfde, hij is dolgelukkig met Tselfde, zolang ik haar maar uitlaat en opvoed :F:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Manu schreef:Dat hij geciteerd is begrijp ik ook wel, wat hij zegt over het trainen van de honden voor gevechten lijkt me alleen onwaarschijnlijk.
Hoeveel waarheid het artikel bevat weet ik niet, vandaar dat ik het ook zonder commentaar erbij plaats. De website is van 1 iemand zo te zien, iemand die op eigen houtje nieuws schrijft. Dit artikel bestaat voornamelijk uit citaten van het slachtoffer.
Hij zal misschien wel hebben gezegd gefokt om te vechten en dat dat tijdens het bewerken van het intervieuw is veranderd in getraind.

Ik heb ook even bij de reacties gekeken.
Eentje viel me op.
maar ook voor de fam. **** die zitten er ook mee het is een hele lieve roedel heeft onlangs nog in de krantgestaan
En wat in de krant staat ............... :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
Tineke schreef: Nou dat ben ik niet je eens , ik heb best een groot scala aan rassen gehad , al dan niet tijdelijk in huis maar nooit honden als waar de band zo sterk was als met de fila's.
Nou, ik hou van alle honden. Maar qua karakter enz. staat de Drent toch met stip bovenaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Hanneke2 schreef: Laten we wel wezen: honden die voor een bepaald doel gefokt zijn, raken ergens gefrustreerd als ze hun 'werk' niet kunnen doen. Dat is niet altijd 100% mogelijk, ik heb jagers en het is niet de bedoeling dat ze jagen, maar heel hard achter hondenvriendjes aanrennen is een prima alternatief. En een lab kan ook balletjes apporteren in plaats van dooie eenden, en een beagle kan ook stikgelukkig zijn zonder ooit met een meute achter een vos aan te rennen. Ik ken een herder wiens baas een kleine privé-kinderopvang heeft, die gaat wandelen met vier of vijf peuters en die hond houdt prima in de gaten of er niet eentje te ver weg banjert.

Dat kan bij een stafford natuurlijk net zo goed. Genoeg mogelijkheden om te zorgen dat ze geestelijk en lichamelijk vermoeid zijn, dan heb je heus geen gefrustreerde hond.
:wink: Ik wandel niet met Charlie om het wandelen, daar vindt ze geen drol aan en dan gaat ze zelf minder gewenste bezigheden verzinnen.
We lopen alleen om een snelle plas te doen of iets samen te ondernemen. En dan is het met haar gezelliger dan met de rest, omdat het écht samen is.
Ze is sociaal in de roedel en heeft geen behoefte aan hond contacten daar buiten.
Ik denk dat je wel degelijk op andere wijze sturing en invulling kunt geven aan de functie die honden hadden op aangepaste wijze in onze maatschappij.
Rio en Abra waken , dat doen ze tussen alles door indien nodig zijn ze 24/7 paraat.
Waar ik ze ook mee heensleep of in het verleden Rio en Orson mee heen sleepte daar waakte ze net als hier. Ze waken namelijk over hun baasjes , de dvd en computer zal ze geen barst interesseren gok ik maar zo :F:
Maar ondertussen slapen ze wandelen ze eten ze en doen ze wel gewoon.
Hier in de buurt houd ik ze altijd vast maar als ze los lopen dan genieten ze daar ook gewoon van.
Wel zullen ze ten alle tijde als ze denken dat de situatie daarom vraagt bij je in de buurt komen om te kijken of alles nog goed reilt en zeilt.

Speurspelletjes heb ik veel met ze gedaan ook in het verleden nog met Orson en ik denk dat ze echt niet minder plezier hebben in het opzoeken van hun verstopte baasje die ergens in de regel met wat lekkers verborgen zit dan aan het opspeuren van een vermiste slaaf :mrgreen:

Er zijn toch nog maar heel weinig honden die nog exact doen wat ze vroeger deden maar daar kun je toch dan zelf een invulling aan geven.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

marian* schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef: Nou dat ben ik niet je eens , ik heb best een groot scala aan rassen gehad , al dan niet tijdelijk in huis maar nooit honden als waar de band zo sterk was als met de fila's.
Nou, ik hou van alle honden. Maar qua karakter enz. staat de Drent toch met stip bovenaan.
En daar is toch niets mis mee.
Ik vind ze ,ondanks een rotervaring met een aanval op Micron van een Drent , ook wel leuk.
Heb er een al ruim twaalf jaar in mijn groep , ze is nu ruim veertien en gaat nog als een speer.
Wel in de Seniorengroep maar goed dat mag ook wel op deze leeftijd
Afbeelding

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

cornelia schreef:Nou ja, al schrijvende maak ik me al weer enorm kwaad dat door hufters zoals deze mijn plezier in het hebben van een hondje vergald (zou) word(en) dat ik nu ter plekke al weer spijt heb dat ik die vrouw van die Mechelse herder niet ben gaan opzoeken
om haar eens flink :boos: :boos: :S: :S: :boos: (maar deze smileys dekken absoluut de lading niet.

Overigens, nu enigszins ongerust gemaakt door berichtgeving (zal wel weer zakken) en lezende dat er mensen zijn die zich bewapenen (nou heb ik ook altijd een zakmes bij me maar dat is me eigenlijk meer ingegeven doordat ik nog al eens met takjes en plantjes en bind-touwtjes e.d. in de weer ben) zijn er mensen die een breakstick hebben uit preventie maar geen klapkaak (dus als voorzorg mocht je eens een debiele klapkaak en baas tegenkomen ? )
Messen en dergelijke begin ik niet aan, ik denk dat ik het niet zou durven gebruiken, of dat ik, als ik het gebruik, meer ellende veroorzaak door mijn klunzigheid dan ik wil voorkomen.

Ik heb altijd een tas mee als ik ga lopen, daar zit allerlei speelgoed in, (piep)tennisballen, een trek-/gooiding, en sinds kort ook standaard weer een klein busje haarlak. Dat had ik vroeger altijd bij me, met onze vorige honden, want toen liep er een man met 4 pitbulls en die waren heel erg niet leuk. Een van onze honden werd een keer gegrepen door een van die honden en die heb ik toen haarlak in de ogen gespoten. Dat helpt, is bijna net zo erg als pepperspray, hij ging er gillend vandoor. Er kunnen oogbeschadigingen ontstaan door de haarlak, maar die genezen vanzelf weer. De honden liepen daarna met een wijde boog om ons heen. Die vent heeft nooit een woord tegen me gezegd, daarvoor niet, als ik vroeg of hij zijn honden even wilde aanlijnen liep hij gewoon door zonder antwoord te geven. Maar na het haarlakgebeuren heeft hij ook nooit iets gezegd, hij deed gewoon net of er niks gebeurd was. Misschien was hij wel doof bedenk ik me nu.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

blijkbaar ben ik de enige, maar ik lees dat getraind en gefokt om te vechten als raskenmerk, en niet als kenmerk van deze roedel specifiek?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”