Ik zou absoluut liever een pup kopen uit deze combinatie kopen dan een pup uit veel uitmuntende combinaties die gemaakt worden aangezien ik het karakter van Bram erg goed vind voor een kooiker. Als de teef ook zo'n goed karakter heeft is de kans op open geestelijk gezonde pups gewoon groter. Angst, agressie en andere problemen zie je zo veel bij dit ras in mijn ogen dat ik denk dat gewoon mooie honden met goede karakters een behoorlijke toevoeging zijn. Oordracht en aftekening zijn makkelijk weer te verbeteren als je later daar weer naar gaat kijken. Dan kun je tenminste wel kiezen uit allemaal honden die in ieder geval heerlijk zijn om te hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De eerste keer dekken
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat gewouwel over deze 2 honden schiet mij echt in het verkeerde keelgat. De karakters zijn vooral bij kooikers 100 keer belangrijker. Daarnaast natuurlijk zeker ook de gezondheid.
Ik zou absoluut liever een pup kopen uit deze combinatie kopen dan een pup uit veel uitmuntende combinaties die gemaakt worden aangezien ik het karakter van Bram erg goed vind voor een kooiker. Als de teef ook zo'n goed karakter heeft is de kans op open geestelijk gezonde pups gewoon groter. Angst, agressie en andere problemen zie je zo veel bij dit ras in mijn ogen dat ik denk dat gewoon mooie honden met goede karakters een behoorlijke toevoeging zijn. Oordracht en aftekening zijn makkelijk weer te verbeteren als je later daar weer naar gaat kijken. Dan kun je tenminste wel kiezen uit allemaal honden die in ieder geval heerlijk zijn om te hebben.
-
toller
- Vaste gebruiker
leuk dat bram vader gaat worden!!!Zoek stok! schreef:Tsja, dat wist ik natuurlijk, dat er fokexperts met commentaar zouden komenBram is niet perfect en Kyra is niet perfect. Scoren gewoon nette ZG'tjes. Net zoals veel andere reuen en teven die wel opgehemeld worden in de Kooiker(vereniging)wereld.
Het zijn beide ontzettend leuke hondjes. Teefje is nog wat werklustiger dan Bram van wat ik ervan gezien heb. Beide wel terughoudend, maar helemaal in de goede zin van het woord. Ik ben niet zo van de Kooikerteefjes, maar Kyra vond ik ontzettend leuk. Daarnaast zijn ze beide kerngezond (alle gezondheidsonderzoeken gehad).
Ik ben heel open over de fokplannen en zet dus gewoon foto's en risico's op een forum. Bram wordt overigens flink zwart gemaakt naar de eigenares van Kyra. Ik snap niet dat het allemaal zo moet. Ik zet Bram in omdat ik het goed vind als er een brede populatie dekreuen is. En ik vind het leuk, maar absoluut niet noodzakelijk
vindt bram een mooie kooiker!
geen 1 hond is perfect en dat hoeft ook niet! zolang ze maar de echte raskenmerken hebben en een goede bouw en vooral karakter!
ook wij mensen zijn niet perfect en dat moeten we ook zeker niet willen.
ben benieuwd naar de puppen straks!
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind die oortjes echt onwijs leukRenske schreef: Wat jammer van de oortjes van dit teefje. Je hebt nu kan dat Bram nakomelingen krijgt met deze oordracht en deze dracht is niet echt gewenst.
Echt een leuk hondje! Daar komen vast hele leuke puppels uit
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Platen of mantel, dat maakt niet uit. Bij Bram overheerst de kleurZoek stok! schreef:Kyra heeft platen en Bram heeft een mantel. Ik vind dat laatste erg mooi (gek heRami schreef: Enne... dat Kyra meer wit heeft dan Bram, dat heeft een naam toch, bij Kooikers?), maar platen zijn beter volgens de rasstandaard.
Ik las jouw opmerking trouwens ook verkeerd, dat Bram naar de eigenaresse zwart wordt gemaakt
Enneh, de moeder van Bente was ook een ZG hond. Volgens mij zaten in ieder nestje van hara minimaal 3 U hondjes (Bnet komt uit een nest van 6 , waarvan 4 honden meerdere u-tjes hebben behaald.
Veel voorpret alvast!
-
rascals
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Hey ,
Dekken is niet zo makkelijk als het lijkt hoor !
In de natuur ja , zelfs een hondje dat gaat lopen en hoog loops is en geen puppy's gewenst zijn zal boordenvol zitten . Terwijl je zelf bepaalde combinaties wil doen en deze teven leeg blijven .
Wij helpen altijd bij een dekking , trouwens het is veel te gevaarlijk ze aan hun lot over te laten vinden we . Een reu heeft namelijk een beentje in zijn penis zitten wat kan breken als je er niet voorzichtig mee bent .
Als de teef onrustig is en niet wil blijven staan terwijl ze gekoppeld staan kan de reu zich zeer lelijk pijn doen .Ook de teef kan binnenin zeer lelijk gekwetst worden op die wijze
Ook als het niet lukt sta je daar tenzij je naar de dierenarts gaat en hulp gaat vragen voor KI .
Ik zou zeer zeker er van tevoren iemand bijvragen die er wat van zal kennen en dus zeker ervaring heeft .
Je kan er alleen maar van leren om eventueel in de toekomst correct je plan te kunnen trekken .
In de natuur ja , zelfs een hondje dat gaat lopen en hoog loops is en geen puppy's gewenst zijn zal boordenvol zitten . Terwijl je zelf bepaalde combinaties wil doen en deze teven leeg blijven .
Wij helpen altijd bij een dekking , trouwens het is veel te gevaarlijk ze aan hun lot over te laten vinden we . Een reu heeft namelijk een beentje in zijn penis zitten wat kan breken als je er niet voorzichtig mee bent .
Als de teef onrustig is en niet wil blijven staan terwijl ze gekoppeld staan kan de reu zich zeer lelijk pijn doen .Ook de teef kan binnenin zeer lelijk gekwetst worden op die wijze
Ook als het niet lukt sta je daar tenzij je naar de dierenarts gaat en hulp gaat vragen voor KI .
Ik zou zeer zeker er van tevoren iemand bijvragen die er wat van zal kennen en dus zeker ervaring heeft .
Je kan er alleen maar van leren om eventueel in de toekomst correct je plan te kunnen trekken .
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik heb de ballen verstand van fokkenZoek stok! schreef:Ze voldoen beide zodanig aan de rasstandaard dat ze ZG's scoren. Of vind jij dat alleen de honden die altijd een U'tje scoren gebruikt mogen worden? Dan wordt het ras bijzonder smal!tekkel schreef:
Maar als je een rashondje wilt fokken (welk ras dan ook), dan is het toch de bedoeling dat beide ouders aan de rasstandaard voldoen? Als één van de twee 'verkeerde' oren heeft, dan begin je toch al met sjoemelen met de rasstandaard? Wat dat betreft kan ik Renske wel volgen. Tenminste, als die oren echt 'verkeerd' zijn, en dit niet toevallig een ongelukkige foto is
Ik lees hier op het forum voortdurend dat je alleen moet fokken 'om het ras te verbeteren'. Alsof het ras dan niet allang perfect zou zijn
Mij lijken Bram+Kyra een prima combinatie, leuke vrolijke, gezonde honden. Mij zal perfectie een zorg zijn -- heb ook alleen maar imperfecte tekkels gehad
Op shows zie ik geregeld heel bange tekkels en spaniels (daar kijk ik altijd), die toch een U krijgen omdat ze er van buiten prachtig uitzien.
Kortom: ik wens het gelukkige stel een prachtig nest met correcte oren
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als KI nodig zou zijn dan maar niet, ik heb ook een nestje gehad en alleen op een natuurlijke manier ook zonder helpen .... gewoon puur natuur... ging dat niet, dan maar geen nestje...rascals schreef:Hey ,
En Linda die heeft er zich genoeg in verdiept overigens...
Linda, leuke meid heb je uitgezocht hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Helemaal mee eens.MARC_S schreef:Dat gewouwel over deze 2 honden schiet mij echt in het verkeerde keelgat. De karakters zijn vooral bij kooikers 100 keer belangrijker. Daarnaast natuurlijk zeker ook de gezondheid.
Ik heb zelf getwijfeld tussen een markiesje of een kooiker. Ben afgehaakt bij de kooiker om het karakter dat ik zag bij de bij mij bekende kooikers.
Bram past in positieve zin absoluut niet in dit plaatje. Zo'n kooiker zou ik wel willen hebben.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
rascals
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Je kan enkel proberen als fokker het ras te verbeteren ......dat is toch de bedoeling van een nestje uiteindelijk he !Je gaat toch geen nestje doen om zomaar puppy's te produceren is mijn mening dan ?
Vandaar moet je kijken naar de fouten die doorgegeven worden en zoeken naar een combinatie die deze hopenlijk niet doorgeven .Ja als je dan wil zien en zeker wil zijn dat die combinaties slagen help je gewoon .
Het verre reizen , dekreuen , bloedname ed kost gewoonlijk ook zeer veel geld om zomaar luk raak met een leeg teefje weer te komen .
Als je zoiets dus gaat ondernemen vertrek je niet met het idee ....we zullen wel zien ......
Trouwens oa bij Ki voorkom je ziekten die overdraagbaar zijn bij dekking oa herpes is tegenwoordig een zware opkomer ( iets waar wij gelukkig nog geen last van hebben gehad )
Als het kan ( teefje het toelaat ) dekken oa mijn reuen natuurlijk , maar ik ga niet mijn reuen laten bijten voor een dekking hoor .Ook voor natuurlijke dekking moeten ze hier een bewijs van uitstrijkje hebben anders dek ik niet natuurlijk . Risico op een reu steriel maken is te groot dan door besmettingen .
Ook dekken ze enkel honden met stamboom en die helemaal ok zijn met hun officieele onderzoeken .
Het is ook zo dat het ene ras makkelijker is dan het andere ras om te dekken . En ja de ene reu is lang niet de andere reu ha ha
Vandaar moet je kijken naar de fouten die doorgegeven worden en zoeken naar een combinatie die deze hopenlijk niet doorgeven .Ja als je dan wil zien en zeker wil zijn dat die combinaties slagen help je gewoon .
Het verre reizen , dekreuen , bloedname ed kost gewoonlijk ook zeer veel geld om zomaar luk raak met een leeg teefje weer te komen .
Als je zoiets dus gaat ondernemen vertrek je niet met het idee ....we zullen wel zien ......
Trouwens oa bij Ki voorkom je ziekten die overdraagbaar zijn bij dekking oa herpes is tegenwoordig een zware opkomer ( iets waar wij gelukkig nog geen last van hebben gehad )
Als het kan ( teefje het toelaat ) dekken oa mijn reuen natuurlijk , maar ik ga niet mijn reuen laten bijten voor een dekking hoor .Ook voor natuurlijke dekking moeten ze hier een bewijs van uitstrijkje hebben anders dek ik niet natuurlijk . Risico op een reu steriel maken is te groot dan door besmettingen .
Ook dekken ze enkel honden met stamboom en die helemaal ok zijn met hun officieele onderzoeken .
Het is ook zo dat het ene ras makkelijker is dan het andere ras om te dekken . En ja de ene reu is lang niet de andere reu ha ha
- starfleet
- Erelid
Ze heeft wat korte oortjes, maar ik denk niet te kort volgens de normen. Buffy komt daarooknog net aan, maar bij haar worden de korte oren gecamoufleerd door fikse bellen.Van de oordracht kan je nooit veel zeggen op zo'n foto vind ik. Buffy draagt ze soms open, zeker op een foto of bij aandacht of als ze iets spannend vindt, maar de normale stand is goed.Renske schreef:
Wat jammer van de oortjes van dit teefje. Je hebt nu kan dat Bram nakomelingen krijgt met deze oordracht en deze dracht is niet echt gewenst.
Ik vind de teef een vriendelijk koppie hebben en het hoeven toch niet allemaal kampioenen te zijn? Als ik zie dat er honden met te korte poten in de prijzen vallen zelfs, dan vind ik een teefje met iets korte oren en wat ticking van ene heel andere orde. Ze heeft daarnaast een vriendelijke en vrolijke, alerte uitstraling.
Anne
- starfleet
- Erelid
Er zijn genoeg voorbeelden van nesten van twee U honden waar de nakomelingen beslist niet perfect zijn. Twee U's en kampioen maar wel van beide kanten knikstaarten in de lijn bijvoorbeeld. :N:Zoek stok! schreef:
Ze voldoen beide zodanig aan de rasstandaard dat ze ZG's scoren. Of vind jij dat alleen de honden die altijd een U'tje scoren gebruikt mogen worden? Dan wordt het ras bijzonder smal!
Anne
- starfleet
- Erelid
Dat schreef Linda ook, dat Bram niet goed genoeg zou zijn. En dat soort dingen zijn niet typisch voor de kooikerwereld, maar komen wel overal voor in die showwereld. Ik denk vaak dat geen enkel hondje goed genoeg is, er zijn altijd wel mensen die dat teveel, dat te weinig, hier te kort daar te breed vinden.Renske schreef: Ik las jouw opmerking trouwens ook verkeerd, dat Bram naar de eigenaresse zwart wordt gemaakt.
Ze hebben allebei alle onderzoeken gehad + twee keer ZG, hebben een prima karakter, de combi is netjes uitgezocht, meer moet je toch niet willen eisen vind ik. Je kan zelf je eigen maatstaven hebben als je zelf met je teefje gaat fokken, maar dit wordt toch gewoon een goed gefokt nestje volgens de regels van de vereniging Renske? Dan ook nog allebei vrolijke werklustige hondjes met een niet te terughoudende aard, toch in principe wat de bedoeling is met het ras. De pups hoeven ook geen kampioen te worden neem ik aan, maar gewoon leuke rastypische kooikertjes, waarvan er misschien ook nog wel eens een ingezet kan worden voor de fok.
Anne
Anne
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik vind het moeilijk hoor, dat mensen snel iets aan te merken hebben. Ik denk dan snel 'doe ik er wel goed aan om Bram in te zetten'. Heb ook zo getwijfeld om hem op de dekreuenlijst te zetten omdat je dan helemaal doelwit bent van kritiek. Toch gedaan omdat ik zelf (en anderen met mij) vind dat Bram een aanwinst is voor het ras. En dan niet qua uiterlijk (alhoewel ik hem niet lelijk vind hoorMARC_S schreef:Dat gewouwel over deze 2 honden schiet mij echt in het verkeerde keelgat. De karakters zijn vooral bij kooikers 100 keer belangrijker. Daarnaast natuurlijk zeker ook de gezondheid.
Voor mij zou het nest geslaagd zijn als er 'gewoon' ZG hondjes uitkomen met een goede gezondheid en een goed karakter. En met een goed karakter bedoel ik stabiel, actief, werklustig en geen (angst)agressie. Ik heb mezelf afgevraagd of ik zelf een pup uit deze combinatie zou nemen als ik weer een Kooikertje zou willen. Dat kon ik volmondig met 'ja' beantwoorden.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Het karakter van Bram zit natuurlijk wel in de genen, maar zijn houding naar andere honden toe is m.i. voor 75% Linda's werk. Bram had net zo goed een reu kunnen worden die slecht met andere honden kon bijvoorbeeld, daar wordt nooit naar gekeken bij het fokken, en als pup had hij in principe alles in huis om een uitvaller te worden*Anita* schreef:
Helemaal mee eens.
Ik heb zelf getwijfeld tussen een markiesje of een kooiker. Ben afgehaakt bij de kooiker om het karakter dat ik zag bij de bij mij bekende kooikers.
Bram past in positieve zin absoluut niet in dit plaatje. Zo'n kooiker zou ik wel willen hebben.
Ook het gedrag naar mensen toe kan je een heel eind begeleiden, alhoewel ik het idee heb dat daar de genen en zeker ook het voorbeeld al in het nest van moederhond heel veel uitmaken.
Er zijn nog steeds veel mensen die een kooiker nemen en dan toch een beetje voor verrassingen komen te staan, de socialisatie is gewoon veel meer werk dan als je een Labrador neemt en dan toch zo'n vrij schattig hondje, ondanks alle waarschuwingen verkijken mensen zich daar op. Voor Buffy was zo'n eerste jaartje in de creche beslist goed geweest.Qua gedrag naar mensen toe hebben we er wel ongeveer uitgehaald wat er inzit.
Wij hebben dan wel weer eens over een Markiesje gedacht
Anne
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doet Linda ècht niet en daar zal ze ook zeer zeker niet aan mee werken hoor.rascals schreef:Je kan enkel proberen als fokker het ras te verbeteren ......dat is toch de bedoeling van een nestje uiteindelijk he !Je gaat toch geen nestje doen om zomaar puppy's te produceren is mijn mening dan ?
Nou hier wel hoor. Ik heb een ras wat normaal gesproken gewoon dekt en natuurlijk bevalt zonder problemen. Bacardi wilde niet meteen dekken en er waren al mensen die tegen me zeiden dat ik moest gaan helpen. Nou dan maar niet. Ook al hebben we héél veel geld al aan hem gespendeerd om hem hierheen te halen (uit Peru en ja, alleen voor de dekking), rabiës titers, onderzoeken te laten doen enz. Geen denken aan dat ik een niet uit zichezelf dekkende reu zal gebruiken.Vandaar moet je kijken naar de fouten die doorgegeven worden en zoeken naar een combinatie die deze hopenlijk niet doorgeven .Ja als je dan wil zien en zeker wil zijn dat die combinaties slagen help je gewoon .
Gelukkig zijn er meer fokkers in mijn ras die er zo over denken.
Je info klopt niet.Trouwens oa bij Ki voorkom je ziekten die overdraagbaar zijn bij dekking oa herpes is tegenwoordig een zware opkomer ( iets waar wij gelukkig nog geen last van hebben gehad )
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je doet het prima hoor LindaZoek stok! schreef:Ik vind het moeilijk hoor, dat mensen snel iets aan te merken hebben. Ik denk dan snel 'doe ik er wel goed aan om Bram in te zetten'. Heb ook zo getwijfeld om hem op de dekreuenlijst te zetten omdat je dan helemaal doelwit bent van kritiek. Toch gedaan omdat ik zelf (en anderen met mij) vind dat Bram een aanwinst is voor het ras. En dan niet qua uiterlijk (alhoewel ik hem niet lelijk vind hoorMARC_S schreef:Dat gewouwel over deze 2 honden schiet mij echt in het verkeerde keelgat. De karakters zijn vooral bij kooikers 100 keer belangrijker. Daarnaast natuurlijk zeker ook de gezondheid.
Ik zou absoluut liever een pup kopen uit deze combinatie kopen dan een pup uit veel uitmuntende combinaties die gemaakt worden aangezien ik het karakter van Bram erg goed vind voor een kooiker. Als de teef ook zo'n goed karakter heeft is de kans op open geestelijk gezonde pups gewoon groter. Angst, agressie en andere problemen zie je zo veel bij dit ras in mijn ogen dat ik denk dat gewoon mooie honden met goede karakters een behoorlijke toevoeging zijn. Oordracht en aftekening zijn makkelijk weer te verbeteren als je later daar weer naar gaat kijken. Dan kun je tenminste wel kiezen uit allemaal honden die in ieder geval heerlijk zijn om te hebben.), maar wel qua gezondheid en qua karakter/gedrag.
Voor mij zou het nest geslaagd zijn als er 'gewoon' ZG hondjes uitkomen met een goede gezondheid en een goed karakter. En met een goed karakter bedoel ik stabiel, actief, werklustig en geen (angst)agressie. Ik heb mezelf afgevraagd of ik zelf een pup uit deze combinatie zou nemen als ik weer een Kooikertje zou willen. Dat kon ik volmondig met 'ja' beantwoorden.
Als jij er qua bouw/uiterlijk ook een goed gevoel hebt over de combi is het prima.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Linda,Zoek stok! schreef:Bram wordt overigens flink zwart gemaakt naar de eigenares van Kyra. Ik snap niet dat het allemaal zo moet. Ik zet Bram in omdat ik het goed vind als er een brede populatie dekreuen is. En ik vind het leuk, maar absoluut niet noodzakelijk
Wat wordt er over Bram gezegd dan?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Wat voor hulp geven jullie de honden dan bij een dekking?rascals schreef:Wij helpen altijd bij een dekking , trouwens het is veel te gevaarlijk ze aan hun lot over te laten vinden we . Een reu heeft namelijk een beentje in zijn penis zitten wat kan breken als je er niet voorzichtig mee bent .
Groetjes, Karen
- fietsje
- Actief
- Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
- Contacteer:
Volgens mij zijn de honden gewoon gemaakt om zelf te kunnen dekken, dat er een beentje inzit is heel normaal.rascals schreef:Hey ,
Ik laat ze het zelf uitzoeken, en als ik zie dat er wat onrust is ga ik er wel bij zitten, maar om al te beginnen met ...er kan zat misgaan... nee dank je wel
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik hoop dat het allemaal gaat lukken tussen bram en zn verloofde
en dat er mooie gezondepups met een superkarakter uitkomen!
neem je er zelf eentje van?

neem je er zelf eentje van?
er kan inderdaad zat misgaan , ook bij een bevalling, en daar moet je je wel degelijk heel goed bewust van zijn !! en dat betekent niet dat je de honden hun gang niet moet laten gaan, natuurlijk moet je de honden hun gang laten gaan maar wel ingrijpen/ begeleiden als het nodig is maar het inderdaad niet "over gaan nemen" daar zit behoorlijk wat verschil infietsje schreef:
Volgens mij zijn de honden gewoon gemaakt om zelf te kunnen dekken, dat er een beentje inzit is heel normaal.
Ik laat ze het zelf uitzoeken, en als ik zie dat er wat onrust is ga ik er wel bij zitten, maar om al te beginnen met ...er kan zat misgaan... nee dank je wel
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja heb ik dus wel gedaan, overigens bloedafname gedaan zou het nooit weer doen, pure onzin. Ver reizen viel ook best mee, 150 km verderop.rascals schreef: Het verre reizen , dekreuen , bloedname ed kost gewoonlijk ook zeer veel geld om zomaar luk raak met een leeg teefje weer te komen .
als het met KI moet dan maar niet, heel simpel... het moet natuurlijk kunnen anders hoeft het voor mij niet...Trouwens oa bij Ki voorkom je ziekten die overdraagbaar zijn bij dekking oa herpes is tegenwoordig een zware opkomer ( iets waar wij gelukkig nog geen last van hebben gehad )
Mijn reu, als hij ooit zal dekken, zal dit ook alleen maar met geschikte teven doen, maar niet zonder reden via KI. Een teef kun je ook muilkorfen maar als een teef echt niet wil zal daar ook wel een reden voor zijn, dus dan maar niet die teef. Een bewijs van uitstrijkje?????????Als het kan ( teefje het toelaat ) dekken oa mijn reuen natuurlijk , maar ik ga niet mijn reuen laten bijten voor een dekking hoor .Ook voor natuurlijke dekking moeten ze hier een bewijs van uitstrijkje hebben anders dek ik niet natuurlijk . Risico op een reu steriel maken is te groot dan door besmettingen .

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb niet alles gelezen, maar ik zou zo een pupje van die twee willen hebben
vind ze er allebei leuk uitzien en bram zijn karakter is (van wat ik weet) erg vriendelijk.
dan liever een vriendelijke hond dan eentje waarvan zijn ouders zo goed prestreren, dat zegt nog niks (is volgens mij al gezegd)
dan liever een vriendelijke hond dan eentje waarvan zijn ouders zo goed prestreren, dat zegt nog niks (is volgens mij al gezegd)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Oh ja, zo heet dat!Zoek stok! schreef:Kyra heeft platen en Bram heeft een mantel. Ik vind dat laatste erg mooi (gek heRami schreef: Enne... dat Kyra meer wit heeft dan Bram, dat heeft een naam toch, bij Kooikers?), maar platen zijn beter volgens de rasstandaard.
Ik vind mantel trouwens ook mooier...
Mij lijkt dan ook een gezonde mantelkooiker met flink wat zwart (oorbellen, staart) en slagen in de vacht én sproetjes, 't mooist. (Maar dat zal volgens de rasstandaard wel niet kloppen
-
Sita
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, nog steeds geen tweede hond hier. En als die er zou komen, wordt het ook geen Kooikerhondje (ik vind ze nog steeds leuk hoor, maar ik vind andere rassen ook heel leukPodenji schreef: neem je er zelf eentje van?

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Je bedoeld zoiets, sproeten, mantel en iets korte staart: Ned. Int. etc.kampioen.Zoek stok! schreef:Rami schreef: Mij lijkt dan ook een gezonde mantelkooiker met flink wat zwart (oorbellen, staart) en slagen in de vacht én sproetjes, 't mooist. (Maar dat zal volgens de rasstandaard wel niet kloppen)
Dat gaat geen kampioen worden
http://koti.mbnet.fi/~tryki/Nobly-Trasty.jpg
Mantel, sproeten e.d. kan prima kampioen worden
Deze reu hebben wij trouwens toentertijd voor Bente niet vanwege het uiterlijk gekozen, maar vanwege de gezondheid en het karakter