Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe kom ik van de vlooien af
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: hoe kom ik van de vlooien af
god allemachtig, ben je nou echt zo stom of doe je maar alsof?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Marije heeft voorspellende krachten!vosse schreef:Ach ze is nu even vlo vrij. Maar straks als er weer een lading ontpopt kan ze weer opnieuw beginnen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heel zeldzaam, dit. En dan heb ik het niet over het gedrag van de vlooien 
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Marjoleine schreef:O, wat een heerlijk thuiskomen, dit!Kells schreef: Ik had mij voorgenomen om niet meer te reageren, maar hoe verklaren jullie dat ik 48 uur na de behandeling nog steeds levende vlooien vind? Volgens de bijsluiter zouden ze toch echt allemaal dood moeten zijn! Goed, het zijn er maar enkele, maar dat was voor de behandeling ook zo.
Nou, dat komt hierdoor:
Binnen 24 uur is bijna 100% van alle vlooien op uw huisdier gedood, en binnen 24-48 uur nagenoeg alle teken. Daar komt bij dat Frontline minimaal een maand lang vlooien en teken elimineert op uw huisdier.
En degenen die er nu lopen, die zaten dus niet op uw huisdier
Je moet even begrijpend lezenKells schreef:Spray. Maar die spray zou een maand moeten werken tegen vlooien en teken opsjaak-k schreef:Noh!Kells schreef:Die enkele die nog steeds rondlopen zitten op mijn huisdier.
Maar toen jij die pipet op je huisdier leegspoot, zaten deze vlooien op de bank TV te kijken, ze hebben dat chemische goedje van je dus gemist
mijn hond.
De vlooien op de hond gaan dood. Die 5%. Die andere 95% zit nog lekker aan de popcorn voor de tv. En zo af en toe willen ze een lekker glaasje bloed. Als deze genoeg bloed heeft gedronken, gaat het weer verder met eitjes leggen en tv kijken.
Ja Anouk ik ben nog niet zo dom als dat ik er uit zie
- luna2906
- Zeer actief
Dom? Het is een gavevosse schreef:
Je moet even begrijpend lezen
De vlooien op de hond gaan dood. Die 5%. Die andere 95% zit nog lekker aan de popcorn voor de tv. En zo af en toe willen ze een lekker glaasje bloed. Als deze genoeg bloed heeft gedronken, gaat het weer verder met eitjes leggen en tv kijken.
Ja Anouk ik ben nog niet zo dom als dat ik er uit zie
- vosse
- Zeer actief
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Kunnen vlooien (en teken?) echt niet resistent worden? Dat vertelde de DA van onze katten pas, niet waar dus? 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee, niet waar. Een hardnekkige fabelHilde schreef:Kunnen vlooien (en teken?) echt niet resistent worden? Dat vertelde de DA van onze katten pas, niet waar dus?
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
Kells schreef:Anja, ik ben niet eigenwijs hoor. Waar het mij om gaat is dat ik mijn dieren heb behandeld en 24 uur later nog steeds levende vlooien vind. Volgens de bijsluiters zouden die toch echt dood moeten zijn en dat is dus niet zo.
Wat een topic. Hoe duidelijk wil je het uitgelegd krijgen?
- vosse
- Zeer actief
Vooral het woordje op, 2 letters, is echt heel moeilijk.
En dan wiskunde.
5% OP je dier en 95% in de omgeving.
En dan wiskunde.
5% OP je dier en 95% in de omgeving.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik vind het eigenlijk sneu worden ;-(
Laat ik het nog een keer proberen in andere woorden. Nog meer Jip en Janneke.
Als je vlooien op je hond ziet (en ik heb het niet over 1 of 2 van die beestjes maar echt behoorlijk meer, dan moet je ervan uitgaan dat van de 100 vlooien die je in huis hebt er 5 op je hond zitten en 95 elders (bank, kleden, plinten, gordijnen).
Dat is je uitgangspunt. Dat is een feit.
Dus: als je de hond behandelt, dan gaan er 5 vlooien dood (of van mijn part 4,75 vlooien).
Dit is dus de (bijna) 100% van de vlooien die op dat moment OP de hond aanwezig waren.
Maar, je houdt nog die 95 andere vlooien over die in je gordijnen enzo zitten. Die springen als vanzelf weer op de hond. Daar gaan ze van zoń pipet of spray wel dood, maar ze hebben ondertussen niet alleen popcorn voor de tv gekeken maar ook eh... "nieuwe vlooitjes gemaakt.
Dus, in plaats van 95 heb je er inmiddels 200. Daarvan springen er 20 op je hond, die gaan dood, maar die andere 180 gaan weer nieuwe vlooien maken.
Omdat je alleen de hond behandeld hebt, gaan "alle overige vlooien" dus niet dood en dus blijf je vlooien op je hond aantreffen. Het aantal vlooien op je hond zal toenemen, omdat het aantal vlooien in huis toeneemt.
Ik begrijp je afkeur en afkeer tegen gif in huis; maar om te voorkomen dat de boel ernstig uit de klauwen loopt MOET je heus en echt de omgeving behandelen. Daar zitten altijd de meeste vlooien en die moeten ook dood en wel voordat ze nieuwe vlooien maken
Anders blijft het idd dweilen met de kraan open.
Duidelijker kan ik het niet maken.
Echt, ik snap dat je er huiverig voor bent of allergisch of wat ook maar er is geen keus!! Ga desnoods met je dieren een of twee nachtjes elders slapen. Het gebruiken van gif is beslist iets wat ik niet wil maar in een situatie als deze moet je wel. Het is niet anders.
Suzanne
Als je vlooien op je hond ziet (en ik heb het niet over 1 of 2 van die beestjes maar echt behoorlijk meer, dan moet je ervan uitgaan dat van de 100 vlooien die je in huis hebt er 5 op je hond zitten en 95 elders (bank, kleden, plinten, gordijnen).
Dus: als je de hond behandelt, dan gaan er 5 vlooien dood (of van mijn part 4,75 vlooien).
Dit is dus de (bijna) 100% van de vlooien die op dat moment OP de hond aanwezig waren.
Maar, je houdt nog die 95 andere vlooien over die in je gordijnen enzo zitten. Die springen als vanzelf weer op de hond. Daar gaan ze van zoń pipet of spray wel dood, maar ze hebben ondertussen niet alleen popcorn voor de tv gekeken maar ook eh... "nieuwe vlooitjes gemaakt.
Dus, in plaats van 95 heb je er inmiddels 200. Daarvan springen er 20 op je hond, die gaan dood, maar die andere 180 gaan weer nieuwe vlooien maken.
Omdat je alleen de hond behandeld hebt, gaan "alle overige vlooien" dus niet dood en dus blijf je vlooien op je hond aantreffen. Het aantal vlooien op je hond zal toenemen, omdat het aantal vlooien in huis toeneemt.
Ik begrijp je afkeur en afkeer tegen gif in huis; maar om te voorkomen dat de boel ernstig uit de klauwen loopt MOET je heus en echt de omgeving behandelen. Daar zitten altijd de meeste vlooien en die moeten ook dood en wel voordat ze nieuwe vlooien maken
Echt, ik snap dat je er huiverig voor bent of allergisch of wat ook maar er is geen keus!! Ga desnoods met je dieren een of twee nachtjes elders slapen. Het gebruiken van gif is beslist iets wat ik niet wil maar in een situatie als deze moet je wel. Het is niet anders.
Suzanne
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
Nee joh. Ze zitten immers OP de hond en niet in huis 
- luna2906
- Zeer actief
Verhaal is te langSuzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk sneu worden ;-(
*KNIP*
Suzanne
Maar Kells, even serieus. Als je ons niet gelooft, dan zoek je het toch op?
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.htmlIn tegenstelling tot wat veel mensen denken speelt een groot deel van de levenscyclus van de vlo zich af buiten het huisdier. Alleen de volwassen vlooien vinden we terug op de hond of kat. De eitjes, larven en poppen bevinden zich in de omgeving. Het gevaar zit dus in de duizenden eitjes en larven die zich schuilhouden in het tapijt en tussen de plinten.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Beter dan dit gaat het niet wordenSuzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk sneu worden ;-(
Suzanne