S@ndr@ schreef:als je van de dieren uit gaat dan is dat ook zo, dood is dood, klaar- licht uit over en uit
dat t leven een groot feest

is lijkt me een beetje overdreven als je hebt geleefd in vrijheid, ( voor zover je dat zo kun noemen in een landje als Nederland).
Vrijheid heeft altijd en prijs. Maar dat geldt toch ook voor mensen? Maar je hebt je lot tenminste in eigen handen, en zo ook de dieren.
S@ndr@ schreef:
ik denk ook dat heel wat mensen vegetariër zouden worden als ze hun eigen dieren zouden moeten dood maken. maar als t dan tochuit t schap kunt halen waarom niet
Klopt als een bus. Als alle mensen waren zoals ik, waren we genoodzaakt om vegetarier te worden. Nu haal ik het vlees uit de schap, net als jij. Maar dat vlees is er omdat andere mensen dieren gedood hebben. En of dat een jager is of een slager, dat maakt geen verschil. Behalve dan dat een jager een dier doodt dat een waardig leven heeft geleid, en een slager niet.
S@ndr@ schreef:
verder denk ik niet dat t varken/koe/schaap niet beter weet, dan t leven wat t gehad heeft, t weer immers niet anders, t leven is vaak wat t is,.... denk niet dat ze lopen te mijmeren over groene velden enz.
Dat is een laffe dooddoener, en je probeert nu jezelf vrij te pleiten omdat je vlees eet.
Ik heb wel eens meegeholpen met vaccineren van varkens. En ze hebben het er niet leuk. En het is er niet fris. De dieren kunnen er niet zichzelf zijn. Het is daar vies! En een varken is nog wel een schoon dier van zichzelf, zindelijk! Als hij daarvoor de ruimte krijgt tenminste.
Ik vind dat als je dieren wilt houden, dat je dat moet doen op een manier waarop wordt afgestemd op hun natuurlijke behoeftes. Als je daar niet aan kunt voldoen, doe je het niet goed.
Bij varkens wordt het niet goed gedaan. Bij koeien kom je al meer in de buurt ook al is het niet helemaal optimaal. Maar ik zal niet beweren dat koeien het slecht hebben. Ik weet dat ze graag in de wei komen.
S@ndr@ schreef:
als ik een hert zie is niet t eerste wat ik denk jammie

, maar dan denk ik van goh wat een prachtig beest, wat een mazzelaar ben ik dat ik t mag zien ( en als ik een camera bij me heb dan voel ik met zeer rijk en bevoorrecht)
Guess what: jagers ook! Jagers mogen 3 maanden per jaar schieten. De rest van het jaar zoeken ze en kijken ze er naar en vinden ze het mooi om de dieren te zien. En als ze een verloren reekalf zien, dan doet ze dat pijn! Ik zelf spreek ze geregeld, krijg wel eens wat van ze te horen. Ik heb dus een ander beeld dan jij.
Maar ik weet dat er rotte appels tussen zitten. En een paar ervan in een bepaald jachtgezelschap schieten op katten hier in de buurt. Geen wilde katten (ja, misschien ook wel), maar katten van mensen. En dat maakt me kwaad.
En ik zou wel willen dat reeën niet afgeschoten hoefden te worden hoor. Maar er komt bij te veel een voedselschaarste. En dan gaan ze rondzwerven, en komen ze vervolgens onder de auto. Dát is nog eens een fijne manier om te sterven!
En weet je, het grootste deel van het wild komt niet om door de jacht, maar door het verkeer!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen