Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als je van de dieren uit gaat dan is dat ook zo, dood is dood, klaar- licht uit over en uit
dat t leven een groot feest :cheer: is lijkt me een beetje overdreven als je hebt geleefd in vrijheid, ( voor zover je dat zo kun noemen in een landje als Nederland).
ik denk ook dat heel wat mensen vegetariër zouden worden als ze hun eigen dieren zouden moeten dood maken. maar als t dan tochuit t schap kunt halen waarom niet
verder denk ik niet dat t varken/koe/schaap niet beter weet, dan t leven wat t gehad heeft, t weer immers niet anders, t leven is vaak wat t is,.... denk niet dat ze lopen te mijmeren over groene velden enz.
als je niet weet hoe een frietje met smaakt, zul je t niet missen - zeg maar :19: .

als ik een hert zie is niet t eerste wat ik denk jammie :engel: , maar dan denk ik van goh wat een prachtig beest, wat een mazzelaar ben ik dat ik t mag zien ( en als ik een camera bij me heb dan voel ik met zeer rijk en bevoorrecht)
Maar goed we dwalen af :F:
Ik heb ook niet zo de neiging om te gaan schieten op katten al dan niet verwilderd, bij sommige mensen wordt t een ander verhaal, maar goed dat mag dan weer niet :U: zucht :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

S@ndr@ schreef:

als ik een hert zie is niet t eerste wat ik denk jammie :engel: , maar dan denk ik van goh wat een prachtig beest, wat een mazzelaar ben ik dat ik t mag zien ( en als ik een camera bij me heb dan voel ik met zeer rijk en bevoorrecht)
Nee hoor, je dwaalt niet af want ik denk dat dit een belangrijk punt is waardoor veel dingen verkeerd gedacht word. Ik denk ook niet jammie als ik een hert zie. Ik denk wauwie gaaf en pak in de meeste gevallen mijn camera en probeer dit vast te leggen. Pas als ik niet meer wauwie kan denken omdat ik zie dat ik om de 5 minuten wauwie denk, om mij heen kijk en in augustus al kan bedenken dat er tijdens de winter veel te weinig voer is voor de herten waar ik nu wauwie gevoelens bij heb, die ik tegen die tijd kreperend van de honger langs de hekken zie staan omdat er aan de andere kant nog wat te eten staat dan denk ik heerlijk als ik mijn stoofpotje gemaakt heb en weet dat in het gebied waar dit vandaan kwam geen herten omkomen van de honger omdat men de natuur zijn gang wil laten gaan :piew:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

chrico schreef:
S@ndr@ schreef:

Nee hoor, je dwaalt niet af want ik denk dat dit een belangrijk punt is waardoor veel dingen verkeerd gedacht word. Ik denk ook niet jammie als ik een hert zie. Ik denk wauwie gaaf en pak in de meeste gevallen mijn camera en probeer dit vast te leggen. Pas als ik niet meer wauwie kan denken omdat ik zie dat ik om de 5 minuten wauwie denk, om mij heen kijk en in augustus al kan bedenken dat er tijdens de winter veel te weinig voer is voor de herten waar ik nu wauwie gevoelens bij heb, die ik tegen die tijd kreperend van de honger langs de hekken zie staan omdat er aan de andere kant nog wat te eten staat dan denk ik heerlijk als ik mijn stoofpotje gemaakt heb en weet dat in het gebied waar dit vandaan kwam geen herten omkomen van de honger omdat men de natuur zijn gang wil laten gaan :piew:
Maar dat is dan ook altijd t probleem t evenwicht is natuurlijk al jaren zoek- alleen dat kun je maar 1 diersoort kwalijk nemen :wink:
en ja t kan allemaal veel "humaner" wat dat dan ook voor een rare frase mag zijn :blont:
S@ndr@
Zeer actief

als je zo geniet van de natuur en t leven erin om er mooie platen van te maken, is dat een belediging of zo
chrico
Zeer actief

Is zo maar een goede jager probeert juist het evenwicht erin te houden, daar zijn tal van afspraken over door van te voren het afschot te bepalen bijv. . Terugkoppelend naar de katten :mrgreen: Daar lopen er zoveel van rond, zowel wild als tam die jagen omdat het nu eenmaal hun instinct is. Hierdoor word wel heel veel uit evenwicht gehaald. Dat katten afgeschoten worden is al zolang ik mij kan heugen. Mijn opa deed dit al als hij aan het jagen was, oeps een kat ipv een fazant of weet ik het wat. Daarom is er ook een bepaalde straal afgesproken van de bewoonde wereld/ boerderijen voordat je mag schieten. En ja loopt er een kat midden in het bos op km afstand van een boerderij dan weet je als baas dat dit kan gebeuren. Hetzelfde risico als je kat op straat laten lopen en weten dat hij overreden kan worden of doodgebeten door een hond :19: Ik vind dit weer een typisch staaltje van mensen gek maken
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje slap geouwehoer in de ruimte , zelf vlees vreten en als iemand anders het voor je dood maakt dan klopt dat niet en is gemeeeeeeen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

afschot van natuurlijke jagers is ook t probleem dat de rest ( prooidieren) maar blijft expanderen.
Als mens willen we altijd alles maar regelen , en we doen t niet echt heel goed.( naar mijn bescheiden mening) we hebben al heel wat rampen en plagen op ons geweten, maar terug draaien gaat niet meer, dus gaan we dweilen.
er zal altijd een voor en tegen beweging zijn.
als t anders kan ik zou zeggen doen.
als iemand bewust mijn kat doodschiet( omdat ie om wat voor redenen dan ook denkt dat t nodig is),
dan heeft ie een vriend voor t leven aan me,..
gewoon omdat dat een bewuste actie is,
als mijn kat wordt overreden dan ga ik ervan uit dat t niet moed willig is geweest.
t is zeker wel zo dat t de laatste katten ever voor mij zijn, waarom, dit land is te vol en niet met katten maar met mensen n die hebben allemaal zoiets van ik moet hier en daar iets mee, en ze doen t dus ook . begint zelfs hier in dit kneuter dorp zo te worden dus t houdt gewoon op na deze 2
vroegah was dat veel minder, honden - katten- kinderen - er was gewoon plaats voor, nu niet meer,...
expansiedrift - heerlijk er blijft geen ruimte meer over voor de natuur of het individu
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:als je zo geniet van de natuur en t leven erin om er mooie platen van te maken, is dat een belediging of zo
Ik had het over je laatste opmerking S@ndr@, waarvoor meende jij die sneer nog even te moeten plaatsen?
welke sneer
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:
Tara schreef:
S@ndr@ schreef:als je zo geniet van de natuur en t leven erin om er mooie platen van te maken, is dat een belediging of zo
Ik had het over je laatste opmerking S@ndr@, waarvoor meende jij die sneer nog even te moeten plaatsen?
welke sneer
Moet ik het uitspellen?
S@ndr@ schreef:Ik jaag ook, alleen schiet ik met een camera, verder kan ik precies zo genieten van alles als jij en is t kicken als ik leven zie, ik leg t vast en schiet, alleen is er daarna niets dood :ok: dus misschien een idee voor je :blont:
Dat noem ik een sneer, en daar ben ik niet zo van gediend.
die was niet als sneer bedoelt, maar als je t zo lezen wilt kan ik je niet tegen houden, ik ben niet zo van de sneren :19:
chrico
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
als iemand bewust mijn kat doodschiet( omdat ie om wat voor redenen dan ook denkt dat t nodig is),
dan heeft ie een vriend voor t leven aan me,..
gewoon omdat dat een bewuste actie is,
als mijn kat wordt overreden dan ga ik ervan uit dat t niet moed willig is geweest.
Waarom ga je daarvan uit? Die auto had daar niet hoeven rijden of had kunnen stoppen of of of. Een kat doodrijden die voor je wielen komt is niet anders dan een kat doodschieten die voor je loop komt (okee iets te lomp haha maar meer om iets duidelijk te maken). Kat is op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats of draai het om, de mens is op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd. Het enige wat het kan voorkomen is als mensen hun katten binnen houden of aangelijnd buiten. Zorg dat ze je erf niet afkunnen als je geen risico wil lopen maar leg dit niet bij de ander neer. Als jouw kat voor een loop komt houd dat in dat hij op afstand van de bewoonde wereld is. Dan kan jij heel boos worden (verdriet snap ik wel als blijkt dat het een kat was met een baasje, boosheid niet) maar daar zou ik geen boodschap aan hebben (het zou namelijk niet bewust gebeuren zoals jij zegt en denkt). Hou je kat dan in de buurt, zorg dat je er zicht op heb enz maar geef niet de verantwoording uit handen want dan kan het mis gaan.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

een auto heeft een remweg en de meeste zullen liever geen schade willen oplopen door een kat te raken, ( even daar gelaten of ze van katten houden of niet) een mens maakt bewust de afweging om t geweer te laden, ontgrendelen en om te richten en de trekken over te halen, dat lijkt me heel bewust- tezij t om een kamikaze kat gaat die voor de kogel springt, maar dat lijkt me nu net even te toevallig
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Beste Sandra, Hoe noem jij je kat? Dat is een huisdier toch? Zorg er dan ook voor dat het een huisdier is! Dat is jou verantwoordelijkheid.

Waar het om gaat is verwilderde katten. Dat zijn katten die ooit in een verleden huisdieren zijn geweest. Eigenlijk hebben ze niks meer met het huisdier zijn meer te maken. Deze dieren worden voornamelijk dood geschoten in sommige provincies. In andere provincies is dat weer verboden.

Je wil niet weten, wat voor schade deze verwilderde katten aanrichten aan grondbroeders, kleine zoogdieren en vogels. Ook als hun magen vol zijn gaan ze door met jagen. Net als jou kat.

Ok jou kat ligt 's avonds lekker op een kussen en zal niet vertellen wat het heeft uitgespookt.

Ook een raar idee van sommigen, dat een kat alle gevangen versnaperingen apporteert.
S@ndr@
Zeer actief

mijn kat - krijgt heel goed te eten, is `s nachts in de plaatselijke boerderij om de boer te helpen met de ongedierte bestrijding ( de boer zet melk buiten om de plaatselijke katten te verleiden in de boerderij te komen en t werkt- de boer heeft dus zelf geen katten- win/win) en overdag ligt hij thuis lekker op de bank, dat is wat mijn kat doet :ok:
ow ja en hij doet zijn behoefte meestal op de bak, gezien wat ik daarin vind.
maar hij ligt dus s nachts zeker niet op een kussen- dan werkt ie daar waar gewenst is
MIJN KATTEN ja ik heb twee moordenaars, komen thuis met muizen, mollen en ratten- verder tref ik heel weinig andere dingen aan
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 03 okt 2013 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

bouvierpoedel schreef:Beetje slap geouwehoer in de ruimte , zelf vlees vreten en als iemand anders het voor je dood maakt dan klopt dat niet en is gemeeeeeeen.
misschien, maar dat is in ieder geval níet mijn punt.
Mijn vraag is naar de lust om te doden.
Of iemand me dat kan uitleggen, want dát begrijp ik niet.
Jagen is toch vooral doden voor je plezier om het doden zelf...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij zijn geen grote vleeseters kiezen ook altijd nog scharrel of biovlees en eten het maximaal een of twee keer per week, maar wild vind ik eigenlijk nog het meest diervriendelijke vlees, al bestaat zoiets eigenlijk niet natuurlijk diervriendelijk vlees.
En hier in de buurt zie je zoveel herten die het in de winter inderdaad niet meer redden en dan vind ik afschot eigenlijk nog zo slecht niet.
Ik zou het inderdaad zelf niet kunnen ,net zomin als ik mijn biolapje vlees zelf zou kunnen doden ,zo hypocriet ben ik dan wel.
Zou ik wel zelf moeten doen dan at ik het gewoon echt helemaal niet meer.
bouvierpoedel
Zeer actief

edelhert en fazant horen hier ook niet thuis. :engel:
tineke

nyckle schreef:dat mag je me uitleggen kooi. jagen van een mens kan nl nooit stropen zijn.
Waarom kan dat niet dan en wat is het verschil daartussen.
Ik ken iemand die doodleuk vertelde dat ze stroopte en zo af en toe met een hert thuiskwam die ze geschoten hadden.
Wat is dan het verschil tussen de jager en de stroper ,die doen toch beide hetzelfde alleen heeft de een er een vergunning voor en de ander niet.
Maar het resultaat is hetzelfde.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:edelhert en fazant horen hier ook niet thuis. :engel:
Edelhert wel, damhert niet. :neenee:
Ja die bedoel ik alleen zei het anders. :hmmm: :engel:
tineke

Tara schreef:
kooi schreef:Jagen is toch vooral doden voor je plezier om het doden zelf...
Nee, dat is het niet, en dat heb ik net uitgelegd. :wink:
Misschien niet voor jou, maar laten we ook niet doen of iedereeen met een jachtvergunning slapeloze nachten heeft over het ecosysteem wat op peil moet blijven want dat is ook niet zo.
Ook onder jagers zitten types die wel degelijk plezier beleven aan het doden van een dier.
bouvierpoedel
Zeer actief

kooi schreef:
bouvierpoedel schreef:Beetje slap geouwehoer in de ruimte , zelf vlees vreten en als iemand anders het voor je dood maakt dan klopt dat niet en is gemeeeeeeen.
misschien, maar dat is in ieder geval níet mijn punt.
Mijn vraag is naar de lust om te doden.
Of iemand me dat kan uitleggen, want dát begrijp ik niet.
Jagen is toch vooral doden voor je plezier om het doden zelf...
Waarom vraag je het je slager niet wat voor lust hij eruit haalt.?
tineke

Tara schreef:Nou ken ik toch bijzonder veel jagers, en ik ken er niet eentje die doodschiet om het doodschieten. :wink:
Nou er eentje vinden die doodschiet om ze te laten leven lijkt me nog moeilijker :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

tineke schreef:
Tara schreef:Nou ken ik toch bijzonder veel jagers, en ik ken er niet eentje die doodschiet om het doodschieten. :wink:
Nou er eentje vinden die doodschiet om ze te laten leven lijkt me nog moeilijker :mrgreen:
Wijsneus. :hmmm: :LOL:
tineke

Tara schreef:
tineke schreef:
Ik ga er vanuit dat er wel ergens op deez' aerdcloot iemand te vinden is, die met dat doel schiet.
Alleen ben ik hem of haar vooralsnog nog niet tegengekomen.
Maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. :wink:
Ja ik snap je wel maar ben het er gewoon niet helemaal mee eens :wink:
Ik denk dat jouw beeld wel wat rooskleurig is ,wellicht omdat je in het wereldje zit.
Wiens brood men eet enz :wink:
Er zijn toch wel degelijk ook tegengeluiden te horen van mensen die er mee te maken hadden of er mee geconfronteerd werden in hun omgeving.
Die geluiden zijn opvallend vaak minder positief constateer ik dan.

Maar net als je zegt onder jagers zitten allerlei soorten mensen en daar vallen minder leuke ook onder.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

kooi schreef:
voor mij maakt het niet zoveel verschil.
Ik begrijp gewoon de jachtlust niet, wat de motieven ook verder kunnen zijn.
De wens om te doden voor je plezier ligt daar volgens mij achter.
De enige andere jagers die ik persoonlijk heb ontmoet zijn die in het dorp waar ik hiervoor woonde.
Van hetzelfde laken een pak.
alleen wat primitiever, maar ook daar:
Oepsnest van de hond killen, varkens zelf slachten, hond buiten in een hok en zonder pardon de straat op gooien om zichzelf uit te laten..
wanneer je daar een woord als biodiversiteit gebruikt zullen ze braaf knikken en denken dat: het juffie dat uut ut westn weg komt, ja maar rare stadse woordn gebruikt, maar moi eben, alsik maar schietn mag.
Jij hebt jouw beeld bepaald naar een slecht voorbeeld. De mensen die jij daar beschrijft zijn klootzakken. En waarschijnlijk óók nog van de generatie dat je nog niet zoveel moeite hoefde te doen voor het behalen van je jachtakte.
Ik ken ook een hele hoop jagers persoonlijk. En die zijn helemaal niet zo schietgraag.
Het zijn wél allemaal plattelanders en die staan gemiddeld anders tegenover katten en honden dan mensen uit de stad. En daar ben ik het dus ook niet altijd mee eens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:jacht is ook - goed mikken, de trekker overhalen en met grote kracht ergens een kogel of een flink schot hagel in brengen laten zodat t niet meer met t leven verenigbaar is
wat voor karakter er dan ook achter zit, als je schiet en t is raak,........ beëindig je een leven en als jager zit je er blijkbaar niet mee.
want dat is toch echt t doel als je de trekker overhaalt en dan ga ik er nog vanuit dat je alles gelijk dodelijk treft. wat dus niet altijd t geval zal zijn
Dus jij bent vegetarier?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

chrico schreef:
bouvierpoedel schreef:
Zo ga nu even kijken wat voor lekkere lap vlees mijn honden en ik vanavond eten.
Doe dat, denk dat vele dat met je zullen doen zonder er een seconde bij stil te staan dat die beesten dood zijn gemaakt voor het genot van hun zelf. Net als de leren schoenen, bontkraagje aan jas, het leren telefoonmapje, tasje enz enz enz. Oh oh wat zijn we weer tegen jagen :mrgreen: die dieren hebben tenminste nog genoten van hun leven voordat zij op het bord kwamen. Kunnen de meeste biefstukjes, karbonaatjes enz enz niet over meepraten maar goed, die zie je ook niet compleet hangen :engel:
Ik ga ook maar een stuk zelf geschoten hertenvlees uit de vriezer halen en een stoofpot maken en bedenken hoe heerlijk dat hert het gehad heeft en ik vanavond als ik een hap neem :cheer:
Dit dus!
tineke

iones schreef:
S@ndr@ schreef:jacht is ook - goed mikken, de trekker overhalen en met grote kracht ergens een kogel of een flink schot hagel in brengen laten zodat t niet meer met t leven verenigbaar is
wat voor karakter er dan ook achter zit, als je schiet en t is raak,........ beëindig je een leven en als jager zit je er blijkbaar niet mee.
want dat is toch echt t doel als je de trekker overhaalt en dan ga ik er nog vanuit dat je alles gelijk dodelijk treft. wat dus niet altijd t geval zal zijn
Dus jij bent vegetarier?
En al is ze dat niet dan mag je er geen mening over hebben.
Wat raar is dat toch altijd, en als ze dan wel vegetarier is dan geeft ze haar hond wel weer vlees of draagt ze leren schoenen :roll:
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:als je van de dieren uit gaat dan is dat ook zo, dood is dood, klaar- licht uit over en uit
dat t leven een groot feest :cheer: is lijkt me een beetje overdreven als je hebt geleefd in vrijheid, ( voor zover je dat zo kun noemen in een landje als Nederland).
Vrijheid heeft altijd en prijs. Maar dat geldt toch ook voor mensen? Maar je hebt je lot tenminste in eigen handen, en zo ook de dieren.
S@ndr@ schreef: ik denk ook dat heel wat mensen vegetariër zouden worden als ze hun eigen dieren zouden moeten dood maken. maar als t dan tochuit t schap kunt halen waarom niet
Klopt als een bus. Als alle mensen waren zoals ik, waren we genoodzaakt om vegetarier te worden. Nu haal ik het vlees uit de schap, net als jij. Maar dat vlees is er omdat andere mensen dieren gedood hebben. En of dat een jager is of een slager, dat maakt geen verschil. Behalve dan dat een jager een dier doodt dat een waardig leven heeft geleid, en een slager niet.
S@ndr@ schreef: verder denk ik niet dat t varken/koe/schaap niet beter weet, dan t leven wat t gehad heeft, t weer immers niet anders, t leven is vaak wat t is,.... denk niet dat ze lopen te mijmeren over groene velden enz.
Dat is een laffe dooddoener, en je probeert nu jezelf vrij te pleiten omdat je vlees eet.
Ik heb wel eens meegeholpen met vaccineren van varkens. En ze hebben het er niet leuk. En het is er niet fris. De dieren kunnen er niet zichzelf zijn. Het is daar vies! En een varken is nog wel een schoon dier van zichzelf, zindelijk! Als hij daarvoor de ruimte krijgt tenminste.
Ik vind dat als je dieren wilt houden, dat je dat moet doen op een manier waarop wordt afgestemd op hun natuurlijke behoeftes. Als je daar niet aan kunt voldoen, doe je het niet goed.
Bij varkens wordt het niet goed gedaan. Bij koeien kom je al meer in de buurt ook al is het niet helemaal optimaal. Maar ik zal niet beweren dat koeien het slecht hebben. Ik weet dat ze graag in de wei komen.

S@ndr@ schreef: als ik een hert zie is niet t eerste wat ik denk jammie :engel: , maar dan denk ik van goh wat een prachtig beest, wat een mazzelaar ben ik dat ik t mag zien ( en als ik een camera bij me heb dan voel ik met zeer rijk en bevoorrecht)
Guess what: jagers ook! Jagers mogen 3 maanden per jaar schieten. De rest van het jaar zoeken ze en kijken ze er naar en vinden ze het mooi om de dieren te zien. En als ze een verloren reekalf zien, dan doet ze dat pijn! Ik zelf spreek ze geregeld, krijg wel eens wat van ze te horen. Ik heb dus een ander beeld dan jij.

Maar ik weet dat er rotte appels tussen zitten. En een paar ervan in een bepaald jachtgezelschap schieten op katten hier in de buurt. Geen wilde katten (ja, misschien ook wel), maar katten van mensen. En dat maakt me kwaad.

En ik zou wel willen dat reeën niet afgeschoten hoefden te worden hoor. Maar er komt bij te veel een voedselschaarste. En dan gaan ze rondzwerven, en komen ze vervolgens onder de auto. Dát is nog eens een fijne manier om te sterven!
En weet je, het grootste deel van het wild komt niet om door de jacht, maar door het verkeer!
Laatst gewijzigd door iones op 03 okt 2013 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef: vroegah was dat veel minder, honden - katten- kinderen - er was gewoon plaats voor, nu niet meer,...
expansiedrift - heerlijk er blijft geen ruimte meer over voor de natuur of het individu
KLopt! Het zou echt beter zijn als er wat minder mensen zouden zijn. Dan was er voor mens en dier weer wat meer ruimte en ontstond er meer tolerantie.

Tineke schreef:Waarom kan dat niet dan en wat is het verschil daartussen.
Ik ken iemand die doodleuk vertelde dat ze stroopte en zo af en toe met een hert thuiskwam die ze geschoten hadden.
Wat is dan het verschil tussen de jager en de stroper ,die doen toch beide hetzelfde alleen heeft de een er een vergunning voor en de ander niet.
Maar het resultaat is hetzelfde.
Dat is wat jij wilt geloven. Eerder werd al gezegd dat de een dood na het opstellen van een quotum en in een bepaalde tijd van het jaar. En doelgericht: men richt zich meer op de mannelijke dieren dan op de vrouwelijke vanwege drachtigheid en voortplanting.
Een stroper doet zo maar wat het hele jaar door. Een jager niet. Die kijkt wat er allemaal rondloopt en bepaald dan een quotum. Die wil de boel in stand houden, en niet uitroeien. Het maakt hem iets uit wat er over blijft. Een stroper neemt alleen maar, maakt niet uit wat.
tineke

iones schreef:Klopt als een bus. Als alle mensen waren zoals ik, waren we genoodzaakt om vegetarier te worden. Nu haal ik het vlees uit de schap, net als jij. Maar dat vlees is er omdat andere mensen dieren gedood hebben. En of dat een jager is of een slager, dat maakt geen verschil. Behalve dan dat een jager een dier doodt dat een waardig leven heeft geleid, en een slager niet.
Wat een onzin ,alsof een jager nooit een dier schiet wat een rotleven heeft gehad en een slachter nooit een dier slacht wat een goed scharrelend leven heeft gehad.
Maar goed inderdaad zijn niet alle mensen zoals jij :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”