Dank je wel. Dat is mijn helaas veel te vroeg overleden hond Alano (een Ca de Bou)''JP'' schreef:de hond in je avatar!!! pffffffff in één woord ''geweldig!!!!'', foto's??.......Brigitte schreef: Aha ok, bedankt voor je uitleg![]()

Moderator: moderatorteam
Dank je wel. Dat is mijn helaas veel te vroeg overleden hond Alano (een Ca de Bou)''JP'' schreef:de hond in je avatar!!! pffffffff in één woord ''geweldig!!!!'', foto's??.......Brigitte schreef: Aha ok, bedankt voor je uitleg![]()

Budkes schreef:Met alle respect, blijf dan weg.''JP'' schreef:dit is altijd al ver te zoeken geweest op dit forum, is algemeen bekendNuyvilaq schreef:gaat goed hier, 1 en al respect naar elkaar toe
staat ook te boek als het laatste forum waar je naar toe moet gaan als je een hondenliefhebber bent.....
Dit was al heel veel bladzijdes lang een heel leuk topic want nu ineens weer grondig wordt verpest.
En met honden van andere forummers uitmaken voor "half gaar beest" ga je mijns inziens sowieso een stap te ver.
Je komt wel binnen vallen zeg.
Van horen zeggen is nog niet algemeen bekend denk ik en als het werkelijk zo'n waardeloos forum was zou het vast niet zo groot zijn en al lang ondergegaan zijn in de zee van andere hondenforums die er zijn''JP'' schreef: de enige andere forums waar ik mezelf mee bezig houd zijn reptielen-forums, geen enkel ander hondenforum....![]()
ik kan er ook niks aan doen dat de reputatie van dit forum niet zo best is, heb het ook maar van horen zeggen
en moet eerlijk toegeven dat ik de sfeer hier af en toe ver te zoeken vind, dat ik met bombarie begon was vrij logisch daar sommige mensen best lullig tegen mn vrouw aan het doen waren, mag ik mezelf of mn vrouw niet verdedigen? moet ik maar mee lullen om er bij te horen dan?.......

ik help niemand!, ik kom het in mijn ogen domme gezever tegenspreken, of krijg ik dan met één grote vriendjesclub te maken?, vind er niks genants aan eigenlijk....Zoek stok! schreef:Jee wat genant. Een man die met grof geschut z'n vrouw komt 'helpen'
mn vrouw heeft allesbehalve een teer zieltje, maar vond het gezever gewoon te triest om nog op te antwoordenrenee-uk schreef:Van horen zeggen is nog niet algemeen bekend denk ik en als het werkelijk zo'n waardeloos forum was zou het vast niet zo groot zijn en al lang ondergegaan zijn in de zee van andere hondenforums die er zijn''JP'' schreef: de enige andere forums waar ik mezelf mee bezig houd zijn reptielen-forums, geen enkel ander hondenforum....![]()
ik kan er ook niks aan doen dat de reputatie van dit forum niet zo best is, heb het ook maar van horen zeggen
en moet eerlijk toegeven dat ik de sfeer hier af en toe ver te zoeken vind, dat ik met bombarie begon was vrij logisch daar sommige mensen best lullig tegen mn vrouw aan het doen waren, mag ik mezelf of mn vrouw niet verdedigen? moet ik maar mee lullen om er bij te horen dan?.......
De manier waarop gereageerd wordt heeft natuurlijk ook te maken met de manier waarop je post, of had je gedacht dat iedereen opeens in de ja JP nee JP mode zou schieten omdat jij hier leuk even van leer komt trekken
Wel sneu dat je vrouw het zelf niet afkan, ik kan me voorstellen dat je met zo'n teer zieltje dit forum niet zo heel geweldig zult vinden, vraag me alleen af waarom je je dan niet inleest van te voren en toch je toch per sé op zo'n slecht bekend staand forum gaat aanmelden
Brigitte schreef:Dank je wel. Dat is mijn helaas veel te vroeg overleden hond Alano (een Ca de Bou)''JP'' schreef:de hond in je avatar!!! pffffffff in één woord ''geweldig!!!!'', foto's??.......Brigitte schreef: Aha ok, bedankt voor je uitleg![]()
zoals ik al zei, ik heb het ook maar van horen zeggen, moet zelf mijn mening nog trekkenLongFields schreef:Jij schrijft het, ik dacht daarnet precies hetzelfde maar dacht, laat ik me eens onthouden van mijn mening.Zoek stok! schreef:Jee wat genant. Een man die met grof geschut z'n vrouw komt 'helpen'
Maar nu kan ik het tóch niet laten.![]()
Wat ik dus echt niet kan begrijpen is wat iemand die alleen al in dit topic meerdere keren heeft zitten schoppen tegen de "reputatie van het hondenforum" hier in vredesnaam te zoeken heeft.
Zoek lekker een ander forum op als de sfeer hier je niet bevalt. Zo moeilijk is het niet om niet meer te komen.
*edit: quote toegevoegd ivm de duidelijkheid
Ik wel. Je vrouw voelt zich blijkbaar aangevallen en jij komt de boel even rechtzetten. Ach, het heeft ook wel iets romantisch. Op een aparte manier dan. Maar ben je nu kwijt wat je wilde zeggen?''JP'' schreef:ik help niemand!, ik kom het in mijn ogen domme gezever tegenspreken, of krijg ik dan met één grote vriendjesclub te maken?, vind er niks genants aan eigenlijk....Zoek stok! schreef:Jee wat genant. Een man die met grof geschut z'n vrouw komt 'helpen'

Ze zijn (gelukkig) ook nog niet zo bekend. Het is een 'klein' ras en HD is een groot probleem. Alano had dus ook HD (HD-E) Op dit moment heb ik een jonge reu (herplaatser) die is gefokt in Belgie, ook een Ca de Bou van nu 16 maanden en ook deze heeft wederom HD (HD-D)''JP'' schreef:
ik ben echt zwaaaaaaar onder de indruk!!, kende dit ras eerlijk gezegd nog niet
maar jeemig wat een machtig mooie hond zeg, ik ga zo gelijk wat meer lezen over dit ras op het net
jammer dat jullie vroeg afscheid hebben moeten nemen van deze geweldig mooie hond....

Het zou je beter hebben gestaan als je niet zo driftig met de schijnbare mening van anderen had rondgestrooid hier.''JP'' schreef: zoals ik al zei, ik heb het ook maar van horen zeggen, moet zelf mijn mening nog trekken
word moeilijk na één of twee topics, en als ik het niks vind ben ik inderdaad zo weer vertrokken hoor, over het algemeen zal ik het grootste deel ook alleen maar lezen, en genieten van mooie foto's van leden....
De vriendelijkheid zelfe, niet?''JP'' schreef:van mijn kant dan nog wat eigen foto's van de tonnetje ronde? ''neelix'', naar mijn inzien echt dom gelul dus!!!.....![]()
, leuk hoor vriendjespolitiek, maar blijf wel reéél.....
![]()
een bezoek aan onze brego waar neelix ook bij was, geweldige dag was dit...
]
ben zelf elders mod, en echt bumpen was dit nou ook weer niet, dit topic had zowiezo nog wel omhoog gekomen hoor, maar dit sluit totaal niet aan bij hoe je eerst praatte tegen jess, over een ander ras zoeken, hond naar je hand proberen te creeeren, over dat krullen er in fokken en dergelijke, tuurlijk hoef jij neelix niet de beste, knapste, of meest geweldige te vinden, mij hoor je dit zelf ook nergens over hem zeggen hoor, en die hoog opgetrokken buiklijn hoort ook gewoon niet bij het showtype, en in mijn ogen totaal niet in het gehele ras, maar goed, ieder zn smaak, waar ik mn nek over brak is dat er gezegd werd dat neelix totaal niet klopte, en een slechte vertegenwoordiger is voor het ras, vind ik niet als we over het showtype praten.......Machie schreef:Je schopt een topic wat al daaaagen stil ligt omhoog. Noemt mijn hond een halfgaar beest. Foto in avatar is een pup van 8 weken. Verder heb ik zelf ook een vrij brede hond, maar hij heeft WEL een buiklijn. En dat heeft Neelix gewoon niet. Geeft niet. Het zal vast een leuk dier zijn maar om nu te gaan zeggen dat het de beste knapste en meest geweldige is. Ja voor jou misschien. Voor mij niet.
Verder ga ik er niet meer op in. Je houding is heel kinderachtig en sneu! Als je mijn hond niet mooi vind, prima tochIk hoef de jouwe niet mooi te vinden
oké we hebben weer een echte hondenkenner hier!, neelix is dus wel zn vader ja, en barst los!, zwemmertje?, lees ff een eerder antwoord een pagina terug geloof ik, niks mis met dat tijdelijke spalkje hoor, ook een goede reden, als je nou eens leest......Anne&Taar schreef:De vriendelijkheid zelfe, niet?''JP'' schreef:van mijn kant dan nog wat eigen foto's van de tonnetje ronde? ''neelix'', naar mijn inzien echt dom gelul dus!!!.....![]()
![]()
]![]()
Ik mag overigens hopen dat Neelix niks met dit zwemmertje te maken heeft?
Tipje: Gewoon accepteren dat de meneing van de en- niet die van de ander is. Denk je bv dat t mij zou interesseren wat jij van mijn hondjes vind?
Nou, commentaar niet meer nodig hoor, point made. L*l (schijnt je stopword te zijn...''JP'' schreef:oké we hebben weer een echte hondenkenner hier!, neelix is dus wel zn vader ja, en barst los!, zwemmertje?, lees ff een eerder antwoord een pagina terug geloof ik, niks mis met dat tijdelijke spalkje hoor, ook een goede reden, als je nou eens leest......Anne&Taar schreef:De vriendelijkheid zelfe, niet?''JP'' schreef:van mijn kant dan nog wat eigen foto's van de tonnetje ronde? ''neelix'', naar mijn inzien echt dom gelul dus!!!.....![]()
![]()
]![]()
Ik mag overigens hopen dat Neelix niks met dit zwemmertje te maken heeft?
Tipje: Gewoon accepteren dat de meneing van de en- niet die van de ander is. Denk je bv dat t mij zou interesseren wat jij van mijn hondjes vind?
Nee hoor en dat zeg ik ook nergens, maar als je alleen dat wat je uitkomt uit een post gaat halen en het dan ook nog uit zijn verband trekt ben ik gauw uitgepraat.''JP'' schreef:mn vrouw heeft allesbehalve een teer zieltje, maar vond het gezever gewoon te triest om nog op te antwoordenrenee-uk schreef:Van horen zeggen is nog niet algemeen bekend denk ik en als het werkelijk zo'n waardeloos forum was zou het vast niet zo groot zijn en al lang ondergegaan zijn in de zee van andere hondenforums die er zijn''JP'' schreef: de enige andere forums waar ik mezelf mee bezig houd zijn reptielen-forums, geen enkel ander hondenforum....![]()
De manier waarop gereageerd wordt heeft natuurlijk ook te maken met de manier waarop je post, of had je gedacht dat iedereen opeens in de ja JP nee JP mode zou schieten omdat jij hier leuk even van leer komt trekken
Wel sneu dat je vrouw het zelf niet afkan, ik kan me voorstellen dat je met zo'n teer zieltje dit forum niet zo heel geweldig zult vinden, vraag me alleen af waarom je je dan niet inleest van te voren en toch je toch per sé op zo'n slecht bekend staand forum gaat aanmelden
maar goed, het komt dus hier op neer: zeg je niks, ben je een teer zieltje hier, zeg je wel wat, dan ben je een betweter hier.....

op sommige pics vind ik de buiklijn van neelix anders aardig goed te zien, maar naar mijn mening hoort hij gewoon niet hoger opgetrokken te zijn bij een labrador, dat vind ik dan weer lelijk zeg maar, en dat over die oren en te brede kop vind ik wederom weer gezever, ga er nu ook mee op houden!!!, gaat steeds verder merk ik......Machie schreef:Een labje hoort voor mij mooie flaporen te hebben en een mooie kop. Ik vind dat Neelix een te brede kop heeft en te kleine oren. Als we persee hele brede labjes willen fokken, kunnen we er toch ook wel krullen in fokken?
En hoezo hoort een lab geen buiklijn te hebben? Volgensmij hoort elke hond een buiklijn te hebben Dus van voor naar achter aflopend. Neelix heeft een rechte lijn. Dan is hij naar mijn idee gewoon iets te dik.
Ik was zo fel omdat gezegt werd dat een lab er zo uit hoort te zien en dat vind ik van niet. Daarbij is het al een poos geleden wat ik getyped heb en weet ik niet eens meer precies wat ik gezegt heb
ik snap niet goed wat dit er mee te maken heeft''JP'' schreef: was het ook niet deze persoon die zelf de vader van onze pup en eigenlijk dus ook onze pup totaal afbrak?

Weet je wat ik zo jammer vind is dat je in de dalmatier wereld de reuen en teven steeds groter ziet worden en echt net onder of ruim erboven (de rasstandaard) zit. Soms worden ze vergeleken met doggen... qua hoofd. Dat vind ik al erg zat hhihiAgnes-en-Balou schreef:Mooie hond Heidie!
Persoonlijk zou ik hem met IETS langere poten nog een beetje mooier vinden, maar ik heb geen idee of dat in strijd is met de rasstandaard hoor

Dank je! Dat zinnetje kwam geloof ik van mij.''JP'' schreef:voorbeeld antwoord van iemand met een beter zicht op het geheel:
''Ik vind persoonlijk toch de slankere labs mooier, maar inderdaad, je hebt gelijk: vroeger waren ze ook al wat grover zoals de show-types van vandaag.''

eerste basset vind ik ook mooi. Hoog op de poten zou denk ik niet goed zijn, maar wel mooier als de korte pootjes.Maxine schreef:Dit vind ik twee mooie bassets:
Deze staat misschien toch net iets te hoog op de poten, maar dat vind ik op zich wel leuk!
En deze vind ik ook leuk. En vooral niet te overdreven rimpels.

je bedoelt toch niet dat ik eerder de mist inging in een ander topic over rastypische hoofden?, want dat ben ik niet geweest namelijk?, dit is één van de eerste topics waar ik op reageer?......heidie schreef:Komop Jp ga mensen niet proberen over zijn/haar honden kennis want eerder in die topic over rastypische hoofden... daar ging ook wat mis. Mag ik vragen waarom je je zo aangevallen voelt??? En wat interesseert jou het wat andere van jou hond vinden??
Ik snap echt niet waar je de energie vandaan haalt.. hahah Zinloos
Als je een hond mooi vind zeg je dat en vind je dat niet zeg je dat ook.
Gelukkig verschillend mensen van mening en das nou ook de reden waarom je op show de ene keer een U krijgt en de andere keer een G.
Jammer dat er zoveel geziek in een topic komt, maar het was juist de vraag wat JIJ een mooie rasv ertegenwoordiger van je ras vind. Logisch dat daar hele andere types uit komen lijkt me. Zullen we het topic weer gebruiken voor welk deze bedoelt is???
En mocht er iemand zijn die deze discussie voort wilt laten gaan. Schaam je niet en open een topic!![]()
Om zelf maar eens te beginnen, ben ik een reu tegen gekomen waar ik bij alle foto's opslag verliefd ben.... Geweldig beest!!! Lekker atletisch niet te grof of te hoog voor een dallie en in mijn ogen een mooie kop, goed gehoekt en mooie voeten. op de foto vind ik overgens dat zijn bekken teveel uit elkaar staan. Maar dat zie ik op de andere niet echt terug. Deze hond is nu volgens mij 2 a 3 jaar oud
idd van 2007