Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poten geven

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Poten geven

Ongelezen bericht door Ianthe »

Dat wil Xena dus niet.
Ik heb al een poottaget met een blaad je geprobeerd = resultaat blaadje opgegeten :wink:
Hand + koekje = neus in hand en poot erop, maar ik krijg de neus niet meer uit de hand :N:

Wat te doen. Sommige trucjes heb ik ook al geprobeerd zoals PLAT en OMROLLEN. Resultaat was het commando AF bijna weer opnieuw aanleren :denken:
En opzitten doet ze al van zichzelf maar is slecht voor de heupen

Veder weten wij ook niets meer :19: Die trucjes zijn vooral bedoeld als onspanning.

PS: Links en rechts kijken lukt ook niet. En het grootste probleem is dat als ik ga staan/zitten en ik heb koekjes zij niets anders probeerd dan bij koekjes te komen. :denken:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

clicker :wink: . Ga ze op de clicker overzetten (zie topic hierboven) en je zal verandering zien hoop ik voor je want uiteraard is niet elke hond hetzelfde. Boris was ook op voedsel geobserveerd, nu is het eerst klik dan voedsel. Waar ik de brokjes nu leg vind hij helemaal nie tmeer belangrijk. Hij wil die klik hebben en omdat hij niet niet kan eten moet hij dus wat anders doen en dat is het trucje :ok:
En maken dat hij het ene commando door en door kent voordat je het gaat gebruiken om een ander commando aan te leren :wink:
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Zo heel erg gesteld op voedsel is ze niet, en ze staat al op de clicker. We moeten juist al zo veel mogelijk proberen om haar aandacht vast te houden. Bv. bij het volgen. En af kent ze al op afstand (in combinatie met zit en wacht).
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: Poten geven

Ongelezen bericht door Jacksel »

Pink0Pink schreef:En het grootste probleem is dat als ik ga staan/zitten en ik heb koekjes zij niets anders probeerd dan bij koekjes te komen. :denken:
Pink0Pink schreef:Zo heel erg gesteld op voedsel is ze niet
:denken: Volgens mij is dit een beetje tegenstrijdig...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Ja, idd.

Als er ergens een bakje met koekjes staat wil ze die wel opeten. Maar mevrouw wil er niet zo veel voor DOEN. Dan denkt ze "laat maar :roll:"
Vooral het volgen gaat haar niet zo goed af. :wink:
Afbeelding
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Sinds kort geeft sara ook poot. Links en rechts.

Wat wij deden is de poot paken en poot zeggen. En dan gelijk het koekje geven. Dan weer de poot pakken weer poot zeggen en de poot los laten.

Dit een paar keer herhalen. En dan weer poot met koekje er bij.
Nu hoef ik alleen maar poot te zeggen me hand palm te laten zien en ze geeft poot. Rechts als links.

Heeft ff geduurd maar ze kan het wel.

Wat we ook doen. is een stukje worst (voor honden) en die op het puntje van de tafel leggen. Om haar te leren dat ze niets van tafel mag pakken.

Of een stukje wordt op de grond voor haar neus. Haar laten liggen.
En pas als jij zegt dat het mag mag ze het pakken.

ZO leer je haar ook om te blijven liggen. Snap je hem?
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Ik wil tibbie ook poot leren.

tot nu toe gaat t redelijk(met koekje)

ik houd het koekje een beetje in de lucht (ze mag niet springen!) Tibbie probeerd dan altijd het koekje met hara pootje uit de lucht te slaan.
Misschien is dat een beginnetje?

Ik heb tibbie zo ook een beetje "dance" geleerd, dan slaat ze beide pootjes om mijn pols heen.

soms tilt ze ook automatisch 1 van haar pootjes op, omdat ze helemaal dat koekje wilt...
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
max
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door max »

Poot geven is bij Max per toeval gegaan. Als we zjin poten afdrogen bv na het zwemmen zei ik altijd poot (scheeld me bukken (ben beetje lui)). Op den duur gaf hij automatisch zijn poot, en ben ik het verder gaan leren.

Was een beetje offtopic wou het toch even kwijt.
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Wij leerden het de hond zeer snel aan door haar pootje te pakken terwijl ze zat en dat te benoemen "pootje'' en daarna iets lekkers te geven (gewoon iets piepkleins).
Constant herhalen en op een gegeven moment deed ze het helemaal zelf omdat ze dus wist dat dat wat lekker betekende.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”