Ik heb heel optimistisch bedacht dat ik volgend jaar op vakantie wil naar Luxemburg. (Diekirch ofzo)
En dan lekker aan de wandel door de vreselijk mooie bossen daar.
Iemand tips waar ik hondvriendelijke pensions, campings en dergelijke kan vinden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vakantie Luxemburg met hond.
Moderator: moderatorteam
-
Marloes
-
mecheltjes
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Hi Marloes, ben niet echt thuis in waar je specifiek terecht kan met honden, omdat ik als ik in Luxemburg ben met de honden bij familie logeer.
Maar met ff Google ben je daar zo achter.
Maar er zijn vast mogelijkheden zat, ik zelf heb o.a in Diekirch gewoond, leuk stadje leuke winkeltjes kroegjes/terassen….
Maar de directe omgeving op loop afstand is net wat minder, als je voor mooie bossen wil gaan, zou ik eerder voor Larochette en directe omgeving gaan.
Of Beaufort “klein Zwitserland” richting Echternacht
Vianden en omgeving ook prachtig, of Esch sur Alzette, waar het eigenlijk op neer komt is dat niets echt ver weg is, alles op pakweg half uur tot 3 kwatier rijden of korter.
Zelf heb ik langere tijd in Bettendorf gewoond, ook een prachtige omgeving met veel bossen en de rivier de Sure loopt er dwars door heen, schoon water geschikt om in te zwemmen, erg centaal gelegen dichtbij Diekirch, en uitvals weg naar alle genoemde plaatsen.
Ben al weer bijna 30 jaar terug in Nederland maar blijf een bepaald heimwee houden naar dat prachtige landje, kom er ook met enige regelmaat, je zal ongetwijfeld een fijne vakantie tegemoet gaan.
Maar met ff Google ben je daar zo achter.
Maar er zijn vast mogelijkheden zat, ik zelf heb o.a in Diekirch gewoond, leuk stadje leuke winkeltjes kroegjes/terassen….
Maar de directe omgeving op loop afstand is net wat minder, als je voor mooie bossen wil gaan, zou ik eerder voor Larochette en directe omgeving gaan.
Of Beaufort “klein Zwitserland” richting Echternacht
Vianden en omgeving ook prachtig, of Esch sur Alzette, waar het eigenlijk op neer komt is dat niets echt ver weg is, alles op pakweg half uur tot 3 kwatier rijden of korter.
Zelf heb ik langere tijd in Bettendorf gewoond, ook een prachtige omgeving met veel bossen en de rivier de Sure loopt er dwars door heen, schoon water geschikt om in te zwemmen, erg centaal gelegen dichtbij Diekirch, en uitvals weg naar alle genoemde plaatsen.
Ben al weer bijna 30 jaar terug in Nederland maar blijf een bepaald heimwee houden naar dat prachtige landje, kom er ook met enige regelmaat, je zal ongetwijfeld een fijne vakantie tegemoet gaan.
-
Marloes
Ik heb er twee keer de Tweedaagse van Diekirch gelopen!
En een keertje de nachtpatrouille... Midden in ongeveer 40 cm sneeuw. En bij temperaturen van -15.
Mijn ouders hebben tweedaagse ook gelopen en zouden daarna door naar Frankrijk, maar omdat ze het er zo mooi vonden, zijn ze blijven plakken en hebben heel erg veel gewandeld daar.
Ik vind het bos daar echt geweldig mooi. Doet me een beetje aan Lord of the Rings denken.
Omdat ik nu dus met mijn knieen zit, hoop ik begin volgend jaar weer helemaal klaar te zijn. Dat ik weer lekker kan lopen! En dan leek het me hartstikke leuk om daar heen te gaan en te lopen met vriend en Robbie enzo!
Aan jouw tips heb ik zeker wat, dan ga ik iets in die buurt zoeken! Dankjewel!
En een keertje de nachtpatrouille... Midden in ongeveer 40 cm sneeuw. En bij temperaturen van -15.
Mijn ouders hebben tweedaagse ook gelopen en zouden daarna door naar Frankrijk, maar omdat ze het er zo mooi vonden, zijn ze blijven plakken en hebben heel erg veel gewandeld daar.
Ik vind het bos daar echt geweldig mooi. Doet me een beetje aan Lord of the Rings denken.
Omdat ik nu dus met mijn knieen zit, hoop ik begin volgend jaar weer helemaal klaar te zijn. Dat ik weer lekker kan lopen! En dan leek het me hartstikke leuk om daar heen te gaan en te lopen met vriend en Robbie enzo!
Aan jouw tips heb ik zeker wat, dan ga ik iets in die buurt zoeken! Dankjewel!