ik weet nu al dat ik met een clicker ga werken, voor buiten dan hoef
ik niet zo te schreeuwen als hij ver weg is.
maar moest je nou bj het aanleren, eerst klicken en dan als hij bij je
is beloning geven?
of eerst beloning en in dezelfde seconde klicken??
iemand ervaring hiermee?
ik zag het op tv bij de hondenfluisteraar
gr Dz
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
klicker
Moderator: moderatorteam
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Ik leer het als volgt aan bij mijn cursisten: ga door de knieen zitten en dan komt je hond eigenlijk automatisch bij je. Je klikt en geeft voer en dit herhaal je tigkeer. Je hond krijgt dan in de gaten wat de klick betekend.
Klick = voertje halen bij de baas. Als je je hond roept en hij draait zijn kop om dan klick je al en je hond gaat dan bij je komen om een voertje.
Op welk kanaal heb jij de hondenfluisteraar gezien dan? Want ik zie het niet in de gids staan.
Veel succes en de groetjes van esther
Ik leer het als volgt aan bij mijn cursisten: ga door de knieen zitten en dan komt je hond eigenlijk automatisch bij je. Je klikt en geeft voer en dit herhaal je tigkeer. Je hond krijgt dan in de gaten wat de klick betekend.
Klick = voertje halen bij de baas. Als je je hond roept en hij draait zijn kop om dan klick je al en je hond gaat dan bij je komen om een voertje.
Op welk kanaal heb jij de hondenfluisteraar gezien dan? Want ik zie het niet in de gids staan.
Veel succes en de groetjes van esther
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
de klik is geen commando voor hierkomen...
je kan het wel zo maken, maar dat is niet de eigenlijke functie van de clicker... Het enige dat de klik hoort te betekenen is: goedzo, dit was wat ik wilde zien, je krijgt hier koekje voor... dus als je wil voor het hierkomen, je roept, hondje komt, hondje is bij je, je klikt en geeft het koekje...
(nouja, als ie de oefening kent dus, anders moet je dat opbouwen).
Om hem aan de clicker te leren wennen klik je eerst een stuk of 5 keer, iedere klik direct gevolgd door een koekje... Dan een simpel opdrachtje eraan verbinden, bijvoorbeeld iets aanraken met de neus, of naar links kijken ofzo. Doet ie dat, klik-koekje, enz, totdat ie het door heeft wat de bedoeling is en het uit zichzelf laat zien. Daar geef je dan een commando aan terwijl hij het doet en je gaat het commando steeds eerder geven. Totdat je het commando geeft, hij de opdracht doet en je daarvoor beloont. Doet hij de oefening zonder het commando beloon je niet meer...
je kan het wel zo maken, maar dat is niet de eigenlijke functie van de clicker... Het enige dat de klik hoort te betekenen is: goedzo, dit was wat ik wilde zien, je krijgt hier koekje voor... dus als je wil voor het hierkomen, je roept, hondje komt, hondje is bij je, je klikt en geeft het koekje...
(nouja, als ie de oefening kent dus, anders moet je dat opbouwen).
Om hem aan de clicker te leren wennen klik je eerst een stuk of 5 keer, iedere klik direct gevolgd door een koekje... Dan een simpel opdrachtje eraan verbinden, bijvoorbeeld iets aanraken met de neus, of naar links kijken ofzo. Doet ie dat, klik-koekje, enz, totdat ie het door heeft wat de bedoeling is en het uit zichzelf laat zien. Daar geef je dan een commando aan terwijl hij het doet en je gaat het commando steeds eerder geven. Totdat je het commando geeft, hij de opdracht doet en je daarvoor beloont. Doet hij de oefening zonder het commando beloon je niet meer...

You'll be in my heart... Always...
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
-
doorzettertje
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1