Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup trekt aan lijn maar niet als de lijn lang is
Moderator: moderatorteam
-
Azyzam
- Actief
Pup trekt aan lijn maar niet als de lijn lang is
In het begin trok mijn pup heel erg aan de riem.
Nu twee weken later heb ik hem zover dat hij dat niet meer doet.
maar ik heb een lijn van ongeveer twee meter, en houd hem ook nog extra halverwege vast.
Doe ik dat, dan trekt hij wel, laat ik hem vieren tot de volledige lengte dan trekt hij niet.
Hij loopt dus eigenlijk altijd twee meter voor me uit.
Ik wil dat hij naast me komt lopen maar dan trekt hij dus weer aan die riem.
Hoe is dit op te lossen?
Nu twee weken later heb ik hem zover dat hij dat niet meer doet.
maar ik heb een lijn van ongeveer twee meter, en houd hem ook nog extra halverwege vast.
Doe ik dat, dan trekt hij wel, laat ik hem vieren tot de volledige lengte dan trekt hij niet.
Hij loopt dus eigenlijk altijd twee meter voor me uit.
Ik wil dat hij naast me komt lopen maar dan trekt hij dus weer aan die riem.
Hoe is dit op te lossen?
Groetjes Azyzam en Diëgo

-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Ik zou nu in ieder geval de riem niet meer laten vieren. Een paar opties zijn: stil blijven staan tot de riem weer slap hangt en dan weer gaan lopen; achteruitlopen als je hond trekt.
Een oefening die ik gebruik bij mijn curstisten is: ga wandelen en ga kijken wanneer je pup naar je kijkt(je probeert niets tegen je hond te zeggen probeer te oefenen in huis of vrij neutraal terrein), desnoods laat je eerst een voertje zien, en ga dan lopen als je pup aandacht heeft dan geef je het voertje.
Deze oefening kun je uitbreiden op verschillende manieren, eerst een cirkel lopen en probeer vanuit je ooghoeken te kijken wanneer je pup op je let. Gaat dit goed dan kun je veel wendingen maken tijdens deze "wandeling". Je pup gaat veel op je letten en de buitenwereld wordt minder interesant.
Met veel afleiding is het soms wel nodig om je pup te roepen. Bij is het zo dat naam roepen is komen. Komt hij niet in 1 keer dan ga je hem binnenhalen met de lijn, jij blijft staan en haalt de lijn binnen en zo komt er spanning op de lijn en zodra je pup omkijkt zeg je goed zo en laat hem een voertje eten. Geen ruk aan de riem want daar kweek je "dikke" nekken mee zodat je steeds harder moet rukken om resultaat te behalen.
Veel succes en de groetjes van esther
Ik zou nu in ieder geval de riem niet meer laten vieren. Een paar opties zijn: stil blijven staan tot de riem weer slap hangt en dan weer gaan lopen; achteruitlopen als je hond trekt.
Een oefening die ik gebruik bij mijn curstisten is: ga wandelen en ga kijken wanneer je pup naar je kijkt(je probeert niets tegen je hond te zeggen probeer te oefenen in huis of vrij neutraal terrein), desnoods laat je eerst een voertje zien, en ga dan lopen als je pup aandacht heeft dan geef je het voertje.
Deze oefening kun je uitbreiden op verschillende manieren, eerst een cirkel lopen en probeer vanuit je ooghoeken te kijken wanneer je pup op je let. Gaat dit goed dan kun je veel wendingen maken tijdens deze "wandeling". Je pup gaat veel op je letten en de buitenwereld wordt minder interesant.
Met veel afleiding is het soms wel nodig om je pup te roepen. Bij is het zo dat naam roepen is komen. Komt hij niet in 1 keer dan ga je hem binnenhalen met de lijn, jij blijft staan en haalt de lijn binnen en zo komt er spanning op de lijn en zodra je pup omkijkt zeg je goed zo en laat hem een voertje eten. Geen ruk aan de riem want daar kweek je "dikke" nekken mee zodat je steeds harder moet rukken om resultaat te behalen.
Veel succes en de groetjes van esther
-
Azyzam
- Actief
Esther jij ook bedankt voor je advies.
Velen adviseren om te rukken aan de lijn, maar dat heb ik nooit gedaan.
Ik blijf altijd staan zodra de lijn strak gaat staan.
Dan gaat hij zitten en kijkt achterom.
meestal loop ik dan weer verder, want als ik hem bij me roep wil hij nog niet komen.
Misschien moet ik dan wat vaker iets lekkers gebruiken.
Het valt me wel op, dat waar hij in huis gek op is, hij buiten helemaal niet naar om kijkt ( lekkers).
Zelfs als ik het vlak voor zijn neus houd hoeft hij het nog niet.
Velen adviseren om te rukken aan de lijn, maar dat heb ik nooit gedaan.
Ik blijf altijd staan zodra de lijn strak gaat staan.
Dan gaat hij zitten en kijkt achterom.
meestal loop ik dan weer verder, want als ik hem bij me roep wil hij nog niet komen.
Misschien moet ik dan wat vaker iets lekkers gebruiken.
Het valt me wel op, dat waar hij in huis gek op is, hij buiten helemaal niet naar om kijkt ( lekkers).
Zelfs als ik het vlak voor zijn neus houd hoeft hij het nog niet.
Groetjes Azyzam en Diëgo

-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Ja sommige honden willen het voer dan niet hebben als ze echt bezig zijn met hun omgeving.
Vandaar dat ik adviseer om eerst in een rustige, veilige omgeving te oefenen zodat ze het priciepe leren wat jij bedoelt met deze oefening. En mocht het dan nog niet echt lukken dan laat ik zien wat ik heb. Ik geef het niet gelijk maar maak de hond nieuwsgierig.
Gaat dit goed dan ga je de prikkels opvoeren. In de achtertuin, in de voortuin, in de winkelstraat, in het bos etc.etc.
Ik heb trouwens zelf ook nog altijd voer mee en soms kom ik met alles thuis maar soms is alles ook op. Ik wilde het ook niet maar ik merk wel dat het werkt.
Ik hoop dat hier wat mee kunt.
Groetjes van Esther
Ja sommige honden willen het voer dan niet hebben als ze echt bezig zijn met hun omgeving.
Vandaar dat ik adviseer om eerst in een rustige, veilige omgeving te oefenen zodat ze het priciepe leren wat jij bedoelt met deze oefening. En mocht het dan nog niet echt lukken dan laat ik zien wat ik heb. Ik geef het niet gelijk maar maak de hond nieuwsgierig.
Gaat dit goed dan ga je de prikkels opvoeren. In de achtertuin, in de voortuin, in de winkelstraat, in het bos etc.etc.
Ik heb trouwens zelf ook nog altijd voer mee en soms kom ik met alles thuis maar soms is alles ook op. Ik wilde het ook niet maar ik merk wel dat het werkt.
Ik hoop dat hier wat mee kunt.
Groetjes van Esther
-
Azyzam
- Actief
- starfleet
- Erelid
Ben maar blij dat je jonge pup zo lekker loopt. Er zijn er zat van die leeftijd die geen stap willen verzetten. Naast laten lopen is een aparte oefening, dat doe je normaal maar korte stukken, je laat een hond toch ook uit om te snuffen e.d. Dat hij niet trekt vind ik eerlijk gezegd al heel wat en pak je ook goed aan.
Hele lekkere dingen mee (flintertjes kaas, Rodiworst) en als hij een seconde naast loopt krijgt hij wat en is hij braaf. Dat kun je zo wat uitbreiden. Zo leer je het op puppencursus, maar kun je zelf ook aanleren. Ik vind het eigenlijk wel een tamelijk voorbeeldig puppie als ik je verhalen zo lees
Anne
Hele lekkere dingen mee (flintertjes kaas, Rodiworst) en als hij een seconde naast loopt krijgt hij wat en is hij braaf. Dat kun je zo wat uitbreiden. Zo leer je het op puppencursus, maar kun je zelf ook aanleren. Ik vind het eigenlijk wel een tamelijk voorbeeldig puppie als ik je verhalen zo lees
Anne
-
Azyzam
- Actief
Hij is ook wel lief en voorbeeldig haha
Hij wacht ook netjes bij zijn voerbak als ik hem zijn eten in de bak doe.
Voorheen griste hij het me bijna uit de handen vandaan, zo wild was hij.
Ik heb hem geleerd te gaan zitten en te wachten tot ik het erin gedaan heb, en dan zeg ik pak het maar.
Dan pas gaat hij naar de voer bak.
En dat voor 10 weken he .
maar smorgens dat blaffen moet ik hem nog af reren.
Elke morgen zodra hij boven wat hoort, gaat hij te keer als een gek.
Gigantisch blaffen.
Ik laat hem blaffen , tot ik klaar ben en doe ik mijn jas vast aan, de deur los, en als hij maar even stil is zeg ik goed zo, en nu zit.
Dan moet hij in de bench gaan zitten en dan maak ik het deurtje los.
Dat gaat redelijk, kan nog stukken beter, maar ja dat komt wel.
Als hij eerst maar geleerd heeft dat blaffen betekend dat hij er nog niet uitkomt zijn we al een stuk verder.
Hij wacht ook netjes bij zijn voerbak als ik hem zijn eten in de bak doe.
Voorheen griste hij het me bijna uit de handen vandaan, zo wild was hij.
Ik heb hem geleerd te gaan zitten en te wachten tot ik het erin gedaan heb, en dan zeg ik pak het maar.
Dan pas gaat hij naar de voer bak.
En dat voor 10 weken he .
maar smorgens dat blaffen moet ik hem nog af reren.
Elke morgen zodra hij boven wat hoort, gaat hij te keer als een gek.
Gigantisch blaffen.
Ik laat hem blaffen , tot ik klaar ben en doe ik mijn jas vast aan, de deur los, en als hij maar even stil is zeg ik goed zo, en nu zit.
Dan moet hij in de bench gaan zitten en dan maak ik het deurtje los.
Dat gaat redelijk, kan nog stukken beter, maar ja dat komt wel.
Als hij eerst maar geleerd heeft dat blaffen betekend dat hij er nog niet uitkomt zijn we al een stuk verder.
Groetjes Azyzam en Diëgo

-
Marloes
Robbie heeft er ook een handje van om te gaan trekken aan de riem. Nou las ik in de boekjes, stil staan voordat de riem strak staat. Meneer gaat dan zitten en wacht tot ik bij hem ben, en dan loopt hij twee tellen naast me en tadaa, hij hangt weer in de riem.
Gewoon doorgaan met stoppen, zitten en dat hele ritueel? Zodat hij het uiteindelijk wel door heeft?
Ik doe wel pogingen met voertje erbij houden en dan heb ik zijn aandacht wel even. Maar omdat Robbie zo klein is, is het wat lastiger om te blijven lopen en dan voertjes te geven omdat hij zo keurig naast me loopt.
Iemand tips?
Gewoon doorgaan met stoppen, zitten en dat hele ritueel? Zodat hij het uiteindelijk wel door heeft?
Ik doe wel pogingen met voertje erbij houden en dan heb ik zijn aandacht wel even. Maar omdat Robbie zo klein is, is het wat lastiger om te blijven lopen en dan voertjes te geven omdat hij zo keurig naast me loopt.
Iemand tips?
-
Neeltje
Loopt hij ook nooit een of twee passen naast je? Als hij dat doet, dan meteen belonen, dan gaat vanzelf het kwartje op 'n gegeven moment vallen. Ik heb het Tirsa sinds vorig jaar aangeleerd en nu loopt ze zelfs naast me zonder commando, gewoon gezellig vast of lost stapt ze parmantig naast me voort. En het naast lopen hoeft dan niet meteen helemaal precies te zijn, gewoon ongeveer en als ze het begint te snappen de belonen steeds uitstellen tot ze wat beter naast je loopt. Dan gaat het gewoon spelenderwijs.
-
Marloes
We zijn vanavond een rondje wezen doen en toen lipen we langzaam omdat ik met krukken loop. Robbie moet en zal dan sneller dan ons. Mijn vriend liep dus met Robbie, zal hem wel ff uitleggen hoe hij het ook het beste kan aanpakken...
Ik doe wel pogingen met voertjes en hij weet het ook wel een beetje. Maar ik denk dat we allebei net anders doen. Mijn vriend zegt dan, Robbie wil harder lopen. Terwijl ik dan zoiets heb van, ja en? Hij moet maar leren dat hij zich aanpast.
Goeie hoop, we gaan op cursus... Daar pakken ze trekken aan de riem ook aan en we willen allebei mee.
Ik doe wel pogingen met voertjes en hij weet het ook wel een beetje. Maar ik denk dat we allebei net anders doen. Mijn vriend zegt dan, Robbie wil harder lopen. Terwijl ik dan zoiets heb van, ja en? Hij moet maar leren dat hij zich aanpast.
Goeie hoop, we gaan op cursus... Daar pakken ze trekken aan de riem ook aan en we willen allebei mee.
- Zee
- Actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Geen idee hoe je dit goed kunt oplossen!
Ze zeggen heel vaak van dat stilstaan enzo maar ik kan me best voorstellen dat dat niet altijd werkt.
Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe dit wordt opgelost en wat de vorderingen zijn!
De nieuwe pup van mijn tante loopt echt voorbeeldig mee aan de riem en als hij dat dan 1 van de 20 keer niet doet dan moet je gewoon een stukje gaan hartlopen dan let hij heel goed op je en loopt ie weer helemaal perfect mee!
Maar in ieder geval veel succes met trainen!
Ze zeggen heel vaak van dat stilstaan enzo maar ik kan me best voorstellen dat dat niet altijd werkt.
Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe dit wordt opgelost en wat de vorderingen zijn!
De nieuwe pup van mijn tante loopt echt voorbeeldig mee aan de riem en als hij dat dan 1 van de 20 keer niet doet dan moet je gewoon een stukje gaan hartlopen dan let hij heel goed op je en loopt ie weer helemaal perfect mee!
Maar in ieder geval veel succes met trainen!
-
Azyzam
- Actief
Diego trekt bijna niet meer.
Als hij het al af en toe doet, bv omdat we bijna weer thuis zijn, dan blijf ik gewoon stokstijf staan.
Hij gaat dan gelijk zitten en als ik niks doe kijkt hij na een poosje maar eens achterom waar ik nou blijf hahaha.
Ik kijk dan gewoon naar de lucht alsof daar iets heeeeel byzonders is lol.
dan komt hij meestal wel naar me toe lopen en gaan we verheugd weer verder.
Als hij het al af en toe doet, bv omdat we bijna weer thuis zijn, dan blijf ik gewoon stokstijf staan.
Hij gaat dan gelijk zitten en als ik niks doe kijkt hij na een poosje maar eens achterom waar ik nou blijf hahaha.
Ik kijk dan gewoon naar de lucht alsof daar iets heeeeel byzonders is lol.
dan komt hij meestal wel naar me toe lopen en gaan we verheugd weer verder.
Groetjes Azyzam en Diëgo