Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond van 6 jaar.

Moderator: moderatorteam

liesedies
geregistreerd lid

hond van 6 jaar.

Ongelezen bericht door liesedies »

Ons hond is erg dominant, nu zou ik graag willen dan hij niet zo blaft/keft tegen andere honden. Hoe kan ik hier iets mee :denken: :denken: :denken: Wie heeft dé tip? Het is een gecastreerd reutje.

Nog iets...
Het commando "hier" daarna luisterde hij niet, vandaar dat ik hem heb aangeleerd "kom nu" dat gaat wel redelijk, ik gebruik het alleen nog als hij er aan komt of niet al te afgeleidt is. Is dit slim en zo ja hoe kan ik hiermee verder?

En is het mogelijk hem verder nog alle "puppycursus" dingen te leren?

Bedankt voor de antwoorden alvast!!!
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Het keffen is dit aan de lijn? Dan proberen af te leiden met een zeer gewild speeltje of iets extra lekkers. Probeer dit te doen voordat hij de andere hond ziet.

Verder zou ik wat aan de rangorde doen. Eten niet meer geven vanuit de bak maar uit jouw hand en hij moet het verdienen. Naam=handje voer, zit = handje voer, af = handje voer etc.etc.

Verder kun je alles nog leren hoor met een hond van 6 jaar. Ik heb ook net een hond van 6 jaar op training en dat gaat lekker. Gewoon net als een puppy, zit=brokje voor de neus en hand naar achteren. Heb geduld want het duurt vaak wel langer met een wat oudere hond.

Wanneer heb je je hond gekregen? Is dit je 1ste hond? Probeer toch naar een hondenschool te gaan op leuke dingen met je hond te doen en zij kunnen gericht naar je kijken hoe het gaat tussen jou en je hond.

Groetjes van Esther
liesedies
geregistreerd lid

Hallo bedankt voor je antwoorden!

We hebben de hond al zelf 6 jaar ;-) vanaf pup 'af aan' dus.
Hij kan de gewone basisdingen wel hoor, zoals zit enzo dat soort dingen maar ik wil met hem aan de slag om hem wat meer dingen goed aan te leren, en lekker samen bezig te zijn.

Het keffen is idd erger aan de lijn, los doet hij het ook wel maar dan loop ik door en ik roep hem dan komt hij altijd mee.

Hij interesseerd zich totaal niet voor voer mag blij zijn als hij aan het einde van de dag zijn bakje leeg heeft. Koekjes eet hij wel maar hij zal er denk ik niks voor doen ofzo, hij vind het onbelangrijk. En speeltjes vind hij best wel leuk, eens kijken of dat mss werkt.

Bedankt,
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Laat je de voerbak met brokken de hele dag staan?
Als dat het geval is, zou ik dat niet meer doen.
In twee delen het voer geven.
Het eerste deel 's morgens na de wandeling. Als hij niet eet, haal je de bak na een kwartiertje weg. "s Avonds krijgt hij weer een kans.
Ik vind het geen goed idee om de hond de hele dag de kans te geven te eten.
Ben benieuwd hoe anderen hierover denken. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi Ranetje,

Dat was mijn tip ook nog. Niet laten staan. Daar kweek je slechte eters mee en daarbij komt ook nog dat je lekker de baas kan zijn want de baas bepaalt wanneer je eten krijgt. Ik laat ze hier ook allemaal eerst zit en wachten, even wat praten met mijn vriend en dan pas oke (het sein van eten maar) Pup kan dit ook al een tijdje al was het moeilijk te aanvaarden, bak voor je neus en nog niet mogen eten.

Doe je dit TS dan gaat de interesse naar het eten ook beter op de wandelingen en kijk ook even of je met de vlakke hand de ribben kunt voelen. Hongerige honden luisteren beter omdat ze weten dat het eten bij de baas wegkomt.

Lekker bezig zijn kan op de volgende manieren, naast je laten zitten en dan volgen aanleren, om pionen heen, links, recht enz. Zoeken van voertjes bij tafelpoten. Ga bij elke tafelpoot naar beneden maar leg bij 1 wat neer en laat hem zoeken. Ga dingen laten apporteren en wees niet tevreden als deze 1 meter voor je neer wordt gegooit maar ga liefdevol proberen om het in je hand los te laten, enz enz.

Veel succes en de groetjes van Esther
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Stop eerst eens met die koekjes :denken: En welkom hier :ok:
Afbeelding
liesedies
geregistreerd lid

pepie schreef:Stop eerst eens met die koekjes :denken: En welkom hier :ok:
Dank je voor het welkom :wink:
Hij krijgt niet altijd koekjes hoor.... een of twee keer per week eentje of twee als ik bv. moet werken en hij dus alleen thuis is.

Nu snap ik idd het idee achter het eten niet de hele dag laten staan.
Ik ga jullie tips zeker uitproberen, vanaf nu is het dan 's morgens nadat wij hebben gegeten een handje voer en als wij 's avonds ons bord leeg hebben ook een handje voer (uiteraard in zijn bakje) en dan leer ik hem idd meteen dat hij moet wachten tot ik het startsein geeft. Mss dat hij er dan meer interesse in krijgt! Super ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes & thnx
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

wat versta jij onder dominant?en dat gaat inderdaad vaak niet weg met castratie.maar als jij hem al 6jaar heb,dan blaft ie dus ook al 6jaar aan de riem en dat is altijd al getorelleerd?dan moet je nu super duidelijk zijn en blijven om dit gedrag nog om te buigen,hij mag dit namelijk al 6jaar en nu in eens niet meer?iedereen die de hond uitlaat moet nu dus sterk is zijn schoenen staan om hem dit af te leren. ga dus niet als hij blaft aan de lijn sjorren of de lijn strakker houden en op hem mopperen,je blaft dan namelijk net zo hard met hem mee.probeer hem aan een slappe lijn mee te krijgen en aandacht op jou te krijgen,die aandacht oefen je eerst thuis door je zelf heel belangrijk te maken alle lekkers en eten komt van jou,speeltjes komen van jou.dus niet in ene buiten een aandachts oefening gaan doen als de verleiding te groot is om te gaan blaffen.

geen eten is ook geen koekje,dan kan je beter zijn eten als beloning gebruiken en inderdaad de oefeningen gaan doen als de hond wat honger heeft.een verzadigde hond zal minder intresse tonen in eten als dan een hond die honger heeft.
Afbeelding

jemble 5 maanden
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Weet je zeker dat de hond dominant is :denken: Keffen en blaffen aan de riem kan ook onzekerheid zijn. Hoe is hij los met andere honden: alleen maar blaffen of speelt hij ook weleens? En hoe is het gedrag naar jezelf toe?
Als het een slechte brokkeneter is zou je ook eens ander voer kunnen proberen b.v. kompleet vers voer. Als beloninkjes zou je kleine gekookte stukjes kipfilet kunnen proberen o.i.d., genoeg tips te vinden hier. Ik laat hier ook geen eten de hele dag staan :wink: . Twee keer per dag krijgen ze eten en wat eventueel over is gaat weg. Basis(puppy)dingen kan je een oudere hond nog best aanleren hoor, duurt misschien iets langer. Zoek een leuke hondenschool die je aanspreekt. :ok:
Afbeelding
liesedies
geregistreerd lid

Wat een meedenkende mensen hier, super! :ok:

Dominant, wat ik eronder versta, ja het is idd objectiever om uit te leggen welk gedrag hij vertoond.

Als er een hond aankomt en hij is aan de riem, dan gaat hij 2 / 3 keer snuffelen, en vaak bij reutjes gaat dat over in blaffen en een beetje grommen soms. Meestal geef ik een rukje aan de riem en zeg dat hij moet ophouden, en dan loop ik door en dan hou ik de lijn kort, hij loopt dan mee en keft nog wat na richting de andere hond.

Eetpatroon is gewijzigd dus dat moet even de tijd hebben nu om te wennen.

Hij gromt, blaft of bijt nóóit naar mij, mijn man of ons kinderen.

Wel blaft hij soms naar kinderen die om hem heen gaan rennen en hem gaan uitdagen (of bang zijn en heel hard gillend wegrennen omdat ze bang zijn :roll: ) heel vervelend maar wel volkomen logisch vanuit de hond gezien, maar het is nu zover dat hij een keer hapte in een broek van een voetballend buurjongetje (die liep te schreeuwen) :neenee:

Nou dat was het voor vandaag,

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”